Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:17

Fillis schreef:
Hier is t even wat minder, veel landbouwverkeer in de buurt, dat sla ik altijd liever even over ;)


Gister nog uur op pad geweest samen met haffie van stalgenoot, ze geven niet om al dat groot trekker verkeer in hun buurt.
Maar een ekster in de appelboom naast de buitenbak is veeeetttttt eng joh, help me baasje :')

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:49

Gister mocht mijn 3 jarige het ervaren 'paard' spelen.
Hij deed het zo goed <3

Stalgenootje liep met haar jaarling ijslander. Hebben een kort maar voor jonkies mentaal een leuk rondje gelopen.
Liggen omgevallen bomen ed.


Afbeelding


En zo liep ik afgelopen week met het tweetal :')
Liberty gaat voorop lopen steeds leuker vinden.


Afbeelding

Liberty loopt links, Bambam rechts.


En zaterdag mocht Bambam weer pennypony spelen met mn jongste nichtje.


Afbeelding


Had een lekker weekje vrij dus heb mn tijd goed besteed :D

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:10

Leuke plaatjes weer!
Hier gaat het wandelen ook lekker. Proberen nu rondes van gem. 7.5-8km te maken. Gisteren was het heel druk in het bos, en ik heb minimaal 10x iets gehoord in de trant van "even de pony uitlaten", "wat een grote hond", "ik dacht dat het een hond was".. Zooooo vermoeiend.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:18

Oh ja leuk bedoelde opmerkingen.
Je bent zo orgineel meneer.

:roll:

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:36

Leuke plaatjes weer En ze voor je uit laten lopen is goed voor hun zelfvertrouwen.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:40

Peetstap schreef:
Leuke plaatjes weer En ze voor je uit laten lopen is goed voor hun zelfvertrouwen.


Thanks :D
Bambam deed het uit zichzelf op 2 jarige leeftijd, Liberty begint nu dus te komen.

Heb dan ook nauwelijks contact omdat mn lijn slap hangt en dat vond L wel spannend.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:42


Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:47

Neeeeee!
Oke, dat wordt dus iets anders installeren. Iemand tips?

Hoe gaat het wandelen bij iedereen? Hier vandaag een heel kort rondje gedaan. Sinds vorige week een nieuwe pony erbij, ook een shetlander (pas 2,5jr). Dus dat wordt oefenen, met twee pony's op stap en allebei een ander tempo ^^

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:49

Het kan nogal wat oefening vergen met 2 pony's tegelijk :')


Afbeelding

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:52

Onali die foto linksonder :') abstracte kunst

Ik loop er nu een beetje tegenaan dat het al zo vroeg donker wordt... ik ben doordeweeks tegen zessen op stal, nog niet stikdonker maar vind het dan ook niet meer verantwoord om op pad te gaan. Vanaf volgende week wil ik i.i.g. op zondag weer gaan wandelen. Dat is dan wel met een maatje erbij. Het alleen wandelen moet ik even uitvogelen hoe ik dat nu ga doen... -O-

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:00

Ja had voor het eerst beide met leadrope, niet echt een succes :+
Zodra de één naar voren ging luisterde de ander spontaan niet meer.

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:30

Ik zag ze al voorbij komen op FB. Hilarisch! Knap dat je überhaupt nog foto's kan maken ondertussen :p

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:48

Ik heb hier mogelijk in het verleden ook al meegepraat, maar inmiddels zijn we verhuisd naar een stal aan het bos.
Ik wandel met beide paarden zo'n 2 a 3 keer per week, inmiddels zijn we rustig ook het hardlopen aan het oppakken (mijn conditie is niet echt fantastisch..)
Op deze manier hoop ik wat fitter te worden en hebben de dames wat extra beweging.
We lopen meestal zo'n 5 kilometer.
Afbeelding
Afbeelding

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:57

Welkom terug.


Leuke combi <3

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:45

Ik kom even binnenvallen na meestal alleen mee te lezen...

Zijn er hier ook mensen die met hun paard aan de hand lopen uit bewuste keuze en niet vanwege gezondheid van mens of dier? Zo wil ik graag het bos in maar ben niet zo’n held in het zadel op vreemd terrein. Plus houd ik zelf erg van wandelen. Nu dacht ik om die reden te voet het bos in te trekken. Is dit herkenbaar voor iemand?

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:45

Lienepien wat een leuke beestjes heb je... die ogen van je tinker... zwijmel

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 17:53

Mijn pony's zijn sowieso te klein om er op te kruipen :) Maar ik vind het zelf inderdaad ook heerlijk om te wandelen. Doe dat een paar keer per week, en neem dan graag één van de jongens mee.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 18:56

Jessie2020 schreef:
Ik kom even binnenvallen na meestal alleen mee te lezen...

Zijn er hier ook mensen die met hun paard aan de hand lopen uit bewuste keuze en niet vanwege gezondheid van mens of dier? Zo wil ik graag het bos in maar ben niet zo’n held in het zadel op vreemd terrein. Plus houd ik zelf erg van wandelen. Nu dacht ik om die reden te voet het bos in te trekken. Is dit herkenbaar voor iemand?


Ik ben begonnen met wandelen omdat ik dan met mn fjord en shet tegelijk kon. Was niet echt een plaats voor handpony.
Later wel geprobeerd maar was geen succes.

Toen mn shet ouder werd ben ik ze weer gaan opsplitsen, rijden met fjord, wandelen met shet.
Maar ook dat vergde veel dus ben ik meer gaan wandelen en minder gaan rijden.

Was sowieso al nooit een echte ruiter. Kreeg toen zelf een hernia en mn fjord een peesblessure. We zijn beide hersteld maar het wandelen zat er toch al in.
Heb toen uiteindelijk ook mn zadel verkocht en het rijden definitief gestopt, ook omdat hij toen 19 of 20 was en ik het wel best vond.
Ben nog wel een enkele keer zonder zadel erop gekropen.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:22

Ik wandel meestal op zondag een rondje dorp aan de hand met mijn arabierig typje. Dat is een kilometer of 3. Daar doen we ongeveer 1,5 uur over omdat we onderweg een stuk of 3 graasmomenten inlassen.

Dat zijn wandelingen omdat ik het gezellig vind om met paard aan de hand te wandelen, niet om medische redenen bij haar of bij mij.

Ik wil dat ook wel op andere lokaties gaan doen, maar weet nog niet precies waar. Als ik denk aan wandelen in het bos denk ik aan wandelen op ruiterpaden omdat je met een paard wandelt maar dat mulle zand trekt me niet zo en je loopt waarschijnlijk echte ruiters in de weg. Wandelen op de wandelpaden wordt 'm denk ik ook niet want dat mag niet overal met een paard aan de hand. Dus ik vermoed dat we op het strand gaan uitkomen.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:26

Mulle paden in het bos is niet overal. Strand lijkt me veel zwaarder dan het gemiddelde bospad hier.
Ik kom niet veel ruiters tegen en degene die ik tegenkom zijn veelal stalgenoten of mensen die me vaker gezien hebben.


Kwa mulle paden hebben we die hier meer dan genoeg maar ook gewoon bospad wat goed te doen is.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:43

Arabierig typje woont niet ver van het strand af, dus strand is een voor de hand liggende optie om te gaan wandelen met haar. Als je gaat net voordat of nadat het eb is, is strand prima te doen. De ruiterpaden hier in het bos zijn dus eigenlijk ruiterpaden in de duinen en die zijn hier en daar niet mals. Om goed op wat hardere ruiterpaden te kunnen wandelen zoals jij doet Onali, moeten we eigenlijk met de trailer naar de Veluwe. Dat is een optie die ik in het voorjaar eens ga uitproberen.

vikawiek

Berichten: 1485
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:45

Ik kom even binnenvallen:)
Ik ben eerst gaan lopen om spieren op te bouwen, m'n paard had echt niks. Ik ben het blijven doen ondanks dat het niet hoefde, ik vond het leuk, had iets meer te zeggen en omdat ik toch al een held op sokken ben vind ik dat wel prima. Daarnaast vind m'n paard nieuwe paden eng(vraag me niet waarom :')) en vind ik het wel fijn om op dan als ik een nieuwe straat pak dan haar makkelijk in de hand te hebben. Zo moeten we een bruggetje over om bij het grote bos te komen. Geen idee of ze dat kende maar het kanaal vind ze wat spannend. Ik kan aan de hand heel makkelijk bepalen om alleen de voorvoeten op de brug te zetten en haar zo weer achteruit te parkeren. Ik vind het ideaal, het is heerlijk relaxed en ook nog eens goed voor mezelf :)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:58

Heel herkenbaar vikawiek. Het is goed voor lijf en leden van beiden. Daarbij is het voor mij ook gezellig, de zondagse wandeling. We komen allemaal mensen tegen die ook aan de wandel zijn en die het wel grappig vinden dat ik mijn paard aan het uitlaten ben.

Wij moeten trouwens op ons rondje 3 bruggetjes over. Hoewel ponybeest ijzerloos door het leven gaat zeg ik dan altijd dat we even lekker samen gaan stampen. Dat ging van begin af aan goed. :D

Andere dingen zijn soms nog wat spannend: een ventje op een skateboard, een kindje bij vader op de schouders, een stel dat een kinderwagen voortduwt. Eigenlijk alles wat niet op een zich normaal voortbewegend mens lijkt.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:05

Maflinger_S schreef:
Arabierig typje woont niet ver van het strand af, dus strand is een voor de hand liggende optie om te gaan wandelen met haar. Als je gaat net voordat of nadat het eb is, is strand prima te doen. De ruiterpaden hier in het bos zijn dus eigenlijk ruiterpaden in de duinen en die zijn hier en daar niet mals. Om goed op wat hardere ruiterpaden te kunnen wandelen zoals jij doet Onali, moeten we eigenlijk met de trailer naar de Veluwe. Dat is een optie die ik in het voorjaar eens ga uitproberen.



Omdat ze het had over wandelen op andere lokaties.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 00:12

Jessie2020 schreef:
Ik kom even binnenvallen na meestal alleen mee te lezen...

Zijn er hier ook mensen die met hun paard aan de hand lopen uit bewuste keuze en niet vanwege gezondheid van mens of dier? Zo wil ik graag het bos in maar ben niet zo’n held in het zadel op vreemd terrein. Plus houd ik zelf erg van wandelen. Nu dacht ik om die reden te voet het bos in te trekken. Is dit herkenbaar voor iemand?


Ja hier! Ik rij bijna niet in het bos, omdat mijn paard alleen maar wilt racen en niet te hendelen is. Dit is iets uit her verleden wat 15 jaar lang gebeurd is. Nu is ze bij mij en doe ik het haar niet meer aan om de hele weg in haar mond te trekken. Dus nu lopen we hard, fietsen of wandelen we buiten en rijden we alleen in de bal of op de ovaalbaan.