Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8189
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:21

Super leuk! De eigenaresse van mijn verzorgpony deed dit ook, maar die pony is al 35 (of ondertussen al 36) en echt doodbraaf. Die zou van een bom die afgaat nog niet verschieten.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 07:51

Afbeelding
deze hebben de smaak te pakken steeds vaker ,en steeds braver.Stiekem ben ik er best trots op en ze genieten er zo van *\o/*
Afbeelding
zag dat ik de verkeerde foto had geplaatst ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:38

Ach, wat schattig <3

Leuk dat je ook weer op weg bent bellehorses ! Is eens wat anders op deze manier.
Veel plezier vandaag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:18

Hier gisteren nog eens een kleine wandeling gedaan, pony had na het "rijden" vorig weekend zowel singelwonden als een wondje van zijn hoefschoenen dus dat was geweldig leuk :+ Gisteren een stukje met de schoenen geprobeerd en so far so good.

Afbeelding

Hij had er gisteren in ieder geval zin in :')
Afbeelding

Afbeelding

Op een bepaald moment ging het voor meneer niet snel genoeg en dacht hij "baas, trek uw plan, ik ga alvast" En vertrok in een drafje bergop, dan krijg je dus dit als je bijgebeend bent, gelukkig heb ik een lang touw _O-
Afbeelding

Als dit nu ook eens onder het zadel kon zou ik blij zijn 8-)
Vandaag maar eens opzadelen met andere singel (en veel zalf), stukje wandelen en zien of we erop gaan.

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:51

Ben blij omdat ik vandaag heb gedurft om te blijven zitten toen mijn paard schrok of bang was van iets. Normaal stap ik gelijk af :o ben blij omdat het rijden alleen beetje bij beetje beter gaat.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:32

Goed mastrootje, dat zal vast als een overwinning voelen +:)+

[***], gebruik je ook van die speciale “sokken” voor in de hoefschoenen? Dat wil nog wel helpen, ik had ze eerst ook niet en Prada kreeg toen ook wondjes nu met die “sokken” daar geen last meer van.

Kwita, wat een mooie foto’s, fijn zo’n familie uitje :)

Ik heb vandaag ook weer even quality time gehad in ons plaatselijke bosje, zo fijn weer even met z’n tweeen aan de wandel.

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:54

Ik ben vandaag weer begonnen met wandelen. Ik was al een aantal weken niet wezen wandelen omdat mijn pony geen hoefijzers en hele korte hoeven had en we buiten vooral over het asfalt lopen. Ook liep ze niet zo lekker. Gelukkig heeft ze nu weer ijzers en loopt ze weer goed dus we zijn begonnen met een rondje van 2 kilometer. Volgend weekend gaan we wat verder. Helaas is ook mijn meest gebruikte/ fijnste/ langste route nu niet bereikbaar dus dat is lastig maar we gaan nu gewoon wat andere routes lopen.

Ik plaats trouwens niet zo veel hier maar ik lees wel altijd mee. Ik ga proberen wat meer te posten.

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:25

Nu zie ik dat ik het verkeerde topic heb geplaatst, was bedoeld in het 'waarom ben je blij vandaag' topic _O- vond het al raar dat ik mijn en [***]'s post niet terug kon vinden :')

Fietsen jullie ook met jullie ponies? Mijne kan het goed maar vind er geen zak aan. Las dat de meeste het best leuk vinden.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:49

Ik fiets ja, kan hij lekker zn benen strekken in tegenstellig tot wandelen.
Bam vindt het vooral leuk in het bos, de openbare weg niet zo.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:15

Ik fiets ook wel eens. Mijn lijkt he ook wel leuk te vinden even lange stukken draven.

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:18

Vandaag 10 km gewandeld die ik gister dus grotendeels gereden had. Het regende vandaag dus ze scheet voor alles, verder dan de wei kwam ik niet, daar stond ze met grote ogen te kijken en ik kreeg haar echt niet verder. Dus maar afgestapt en gaan lopen. Ze is ook doodsbang voor koeien helaas. Echt het hadden leeuwen kunnen zijn...

Er stonden verderop twee grote koeien van een kennis en ik wist dat die vrij vriendelijk waren dus ik dacht mooie trainingsgelegenheid. We bleven daar beetje hangen en Iza stond daar te blazen en te springen. De koeien raakte daardoor geïntresseert in ons en net op het moment dat ze naar ons toe kwamen rennen en Iza dus volledig uit haar plaat ging kwam er een auto aan. Ik hoopte dat hij het zou begrijpen en zou stoppen en daar leek het ook op. Hij stopte. Motor uit. Stapte uit... >;) toen dacht ik al van eehh? De beste man kwam naar ons toe en pakte zo Iza beet, aan dr teugels direct onder haar hoofd. Dat doe ik nooit en ze was dat dus ook niet gewend... hij praat tegen haar en zegt 'eng he... ja zo eng... ach wat eng... zullen we langs die enge auto lopen?' En ik stond daar nog steeds zo van hoe reageer ik hierop :? Ik zei eh nee ik denk dat het de koeien zijn waar ze bang voor is. Jaaa zegt ie, ik woon hier verderop. Wij hadden vroeger ook een gevlekt paard. Hij vertelde er een beetje over, allemaal leuk en aardig. Ik hield nog steeds mijn end van het touw maar vast :+ toen besloot hij dat hij mijn paard wel even langs de enge auto zou lopen... en Iza trekt hem zowat ondersteboven in paniek :oo ik vang haar op. Man zegt geschrokken 'ja dat zijn zeker weten de koeien' loopt naar zijn auto en rijd zo weg _O- stond daar echt even van, what just happened??

Niet handig zulke mensen... gevaar voor andere en zichzelf ook al bedoelen ze het zo goed.
Afbeelding

Afbeelding
De hackamore zit nog niet goed, moet het weer aanpassen.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:28

Wtf _O-

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:38

Hahaha, sorry, het is te grappig zoals jij het beschrijft.

Ik ben helemaal met je eens dat dit een ongewenste en zelfs potentieel gevaarlijke situatie is. Iemand die ongevraagd aan je paard gaat zitten nadat hij de situatie volkomen verkeerd heeft ingeschat is een recept voor ongelukken.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:16

Was een hele grote tak van een wilgenboom gesneuveld vlakbij stal. Dus Nor gepakt en erheen gewandeld.

Afbeelding

Je zou verwachten dat hij de blaadjes ging eten ... Nope het gras eronder smaakte vele malen beter.
Heb wat takjes meegenomen naar de andere mannen.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:35

Sorry!! Al een tijd niks van ons laten horen! Ik lees nog wel mee hoor!

@ [***]: Hahaha leuke foto! Doeiiiii :wave:

@Mastrootje: wat een rare vent! Beetje dom ook wel :')

@Onali: Apart dat hij de takken laat liggen haha!



Zo geloof dat ik weer een beetje bij ben. Ik fiets tegenwoordig alleen maar. Wandelen werd opeens saai en stom en ze wilde niet meer meelopen de prinses :roll: . Dus ik heb een fiets op de kop getikt en nu fietsen we samen in de rondte. Paard blij en ik blij. We hebben laatst ook een clinic "In hand trail" gedaan. Dat vonden we allebei zo leuk dat we er binnenkort een lesje in hebben. Eens kijken hoe dat gaat.




Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:31

Fijn weer op pad geweest iedereen.
Super leuk Paxine dat het naast de fiets zo goed gaat!
En niet zo'n handige actie neen Mastrootje := Geen idee hoe ik zou reageren eigenlijk maar denk dat pony het wel zou oplossen, die bijt namelijk als je hem vlak aan z'n hoofd vastneemt en gaat irriteren :')

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:41

Wij wandelen ook nog: kleine rondjes met graaspauzes. Maximaal 3 kilometer. Ondertussen gaat het goed met mijn gebroken pols. Volgende week een boomlooszadelpasconsult en dan eens kijken hoe we verder gaan.
We hebben al les in grondwerk: mijn echtgenoot leert longeren en ik heb het sjomansjippen opgepakt. (Sjomansjippen is showmanship at halter, een westendiscipline waarbij je je paard aan de hand showt en een bepaald parcours loopt.)

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:47

@[***]: Een jaar of 12 geleden fietste ik ook al met haar. Maar wist niet of het dan nu ook nog zo goed zou gaan :D Gelukkig wel! Ook al is er elke keer weer de discussie over de snelheid :roll: Het blijft een koerspaard pfffff!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 02:32

*schop*

Hier nog veel wandelkilometers gemaakt de laatste tijd?
Ik nog wel een beetje, maar schrijf het niet meer onder wandelen weg dus dat is een beetje stom.. Wandel nu steeds een stuk als opwarming en dan op het einde van de rit nog een stuk. Gisteren bijna 11 km gedaan en ongeveer de helft gewandeld.

Heb wel nog wat fotootjes :)

Afbeelding
(Ja, we zijn een beetje nat geworden..)

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:28

Lekker luchtje [***]. Dat je daar een beetje nat van geworden bent geloof ik best. Als ik het goed begrijp rij je dus weer stukjes op Cobe. Gaaf!

Hier wandelen we nog regelmatig, altijd hetzelfde rondje van ongeveer 3 km met wat graasmomenten. We kunnen linksom of rechtsom...

Heb zadelpasconsult gehad vorige week waaruit bleek dat 2 van mijn zadels passen. Yeah! Heb wel nieuwe pad en singel gekocht, die komen er nog aan, over een week of wat. Intussen gaan we verder met longeren en freestylen zodat paardenbeest wat in beweging blijft. Ze gaat per 3 november ergens in training.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:59

Ik zit er weer op inderdaad. Van rijden is nog geen sprake maar het is wel fijn om niet alles zelf te moeten lopen :P En pony lijkt het prima te vinden dus dan profiteren me maar ervan, haha.

Ik wandel nu steeds zo'n 20 - 30 minuten er naast (soms ook wat langer, hangt van de planning af) en dan stap ik op en op het einde wandel ik er nog een laatste stuk naast. Bij langere rondjes ben ik ook van plan om onderweg wat stukjes af te stappen en te wandelen, gewoon alles lekker samen en afwisselend. Pony lijkt er goed op te reageren want heeft een lekker vlot tempo (voor zijn doen, moet geen wonderen verwachten) zonder dat ik iets moet doen dus ik vind het wel ok op deze manier.

Fijn zo'n rondje van 3 km, ik zou gek worden als ik maar 2 opties had _O-
Maar hopelijk kan je binnenkort lekker aan de slag en komen er nog meer mogelijkheden!

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:28

Mijn wandelen ligt aardig stil helaas, binnenkort (weer :x ) verhuizen en dan kan ik het weer oppakken.
Zit nu te ver van het bos vandaan en kan eigenlijk alleen maar op hele drukke wegen wandelen. Plus mn jaarling komt dan alleen te staan en dat vind ik nog even niet eerlijk.
Tuurlijk moet hij het leren, maar niet nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:28

Hopelijk kan je dan snel verhuizen en loopt alles weer vlot en leuk ;)

Ik had gisteren geen zin om op te zadelen (had even een verzorgster van de andere pony op weg geholpen en toen was het al vrij laat..) dus nog maar eens een echte wandeling gedaan. Ook leuk!

Afbeelding

Afbeelding

En gespeeld met de dingen die we onderweg tegenkwamen.

Afbeelding

Afbeelding
(ja, de targets groeien hier uit de bomen :') ).



Heeft nog iemand van hier zich aangemeld voor de challenge?
Krijg regelmatig vriendschapsverzoeken maar heb geen idee wie het zijn...

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:42

Ik ben gisteren ook weer een rondje gaan lopen met mijn verzorgpony maar die had er niet zo'n zin in. Het was best wel warm en ze krijgt al een beetje een wintervacht. Vandaag dus maar even niet zo veel met haar gedaan maar ik ben met een ander pony gaan wandelen waarvan de verzorgster vandaag niet kon dus ik ben toch nog 2 keer gaan wandelen dit weekend.
Afbeelding

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:38

Zo ik kom ook weer eens binnenvallen :roll:
Ik heb meteen ook een hele leuke mededeling :D......Ik mag mij inmiddels eigenaar noemen van een 2e merrie!! Ik was al wel rustig aan op zoek maar het ging uiteindelijk toch sneller dan verwacht :D
Dit is Grazza D'Amore een knappe verschijning van 5 jaar <3

Afbeelding