Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:45

jaa! wij wandelen graag :) ook omdat hij nog niet beleerd is, en zo kan ik hem mooi aan alles laten wennen


Afbeelding

Afbeelding


we hebben hier direct tegenover een bosje , en een kasteel :)
heel leuk wandelen en nog lang niet uitgewandeld!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:47

Wat leuk dat het al zo'n grote groep aan het worden is. :)

Ik heb net een rondje met mijn veulen gewandeld, maar wat is het koud met die wind! Vanmiddag wil ik eigenlijk ook nog even met mijn andere pony aan de wandel. Hij heeft denk ik wel de pech dat het geen ontzettend groot rondje gaat worden vandaag..

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:52

@Moonprayer: Wat een mooi kasteel zeg!


Hmmm....ik weet niet of er hier gewandeld gaat worden vandaag. De wind is zo hard dat je gewoon gezandstraalt word. Lijkt me niet echt lekker voor m'n merrie. Hoop dat die kou gauw het land uit is. Ben er nu wel klaar mee haha!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:54

Ik kom volgen :) Ik wandel regelmatig met mijn pony door het bos in Roden/Alteveer.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:54

Gezandstraalt? Hier is al het zand vastgevroren aan de grond :x
Maar ik snap wat je bedoelt hihi, de wind is echt enorm koud vandaag :brr:

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:57

Ja er is blijkbaar toch nog los zand wat in de rondte waait. Bizar hé?!
Je ziet het ook echt rond wervelen en over de akkers waaien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:04

Oh TinGu, jouw dravers zijn mooi <3

Welkom moonprayer! Leuk dier heb je en leuke plek om te wandelen!

Wordt al een fijne groep zo, had nooit verwacht dat er zoveel zouden wandelen :')

Hier wordt ook even overgeslagen, oorspronkelijk was de planning om vandaag even te gaan maar ik ben al een aantal dagen wat ziek en het wordt niet echt beter + ik begin straks aan mijn nachtdiensten dus met dit weer heb ik er even niet zo'n zin in :') Wij gaan voor het weekend, dan wordt het in principe een pak beter.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:12

Ja, gezellig zo'n topic! In het andere topic had ik al wat foto's van ons geplaatst, zal er hier nog een paar van ons plaatsen. Dit zijn wij:

Hondje gaat meestal ook mee als het onder de 7 km blijft (ze wordt al wat ouder en langzamer)
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen zomer in de duinen van Schoorl
Afbeelding

En afgelopen weekend op de veluwe
Afbeelding

Ik probeer gemiddeld 2 á 3 keer per week te wandelen, meestal hier in de buurt, maar ik ben niet zo kapot van onze omgeving (veel langs de weg en alleen maar tussen de weilanden).

Aankomende zaterdag zou ik weer naar schoorl gaan om te wandelen met hond en paard maar ga ik den ik toch maar niet dien aangezien ze nog steeds kou voorspellen en een aardig windje.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:49

[***] schreef:
Oh TinGu, jouw dravers zijn mooi <3


Thnx! <3 <3

Hier hadden de heren ook nog een dagje vrij. Vond het echt veel te koud en zelf ook grieperig, dus ze hebben een paddock dagje gehad met hun Gelderse vriendin.

Zaterdag doen we een nieuwe poging. Meestal wandelen we 2-3x per week, zo'n 7-8 km per keer. Ligt er een beetje aan of we de ruiterpaden aanhouden of verhard lopen. Verharde paden lopen toch wat makkelijker... :Y)

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:55

Met mn eigen paardje maar een klein stukje gelopen, met verzorg niet, die stonden met zn zessen te schuilen achter de bomen op een kluitje. En koud, en wind. Dus die heeft een dagje geluk.

Jemig wat is het koud buiten zeg!

Mistdancer

Berichten: 132
Geregistreerd: 14-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:05

moonprayer schreef:
jaa! wij wandelen graag :) ook omdat hij nog niet beleerd is, en zo kan ik hem mooi aan alles laten wennen


[ [url=m/IYMO0j.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Jgodw1.jpg]Afbeelding[/url] ]


we hebben hier direct tegenover een bosje , en een kasteel :)
heel leuk wandelen en nog lang niet uitgewandeld!


Bij die tweede foto lijkt de persoon (weet niet of jij het bent, vandaar) net op een ridder met dat kasteel :) . Mooi paardje trouwens.

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:12

Ik zou wel graag willen wandelen, maar krijg mijn pony nauwelijks van het terrein af. Hij wil/ durft niet mee. Ik hoop dat het ligt aan de recente verhuizing en dat hij gewoon nog moet wennen....

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 06:43

Irene793 schreef:
Ik zou wel graag willen wandelen, maar krijg mijn pony nauwelijks van het terrein af. Hij wil/ durft niet mee. Ik hoop dat het ligt aan de recente verhuizing en dat hij gewoon nog moet wennen....


Begin piepkleine rondjes, probeer rondjes te doen als t kan. Voer je paard niet direct bij terugkomst. Daardoor krijgen ze een goed gevoel bij thuis en willen ze graag naar huis racen. Neem bijv de emmer voer mee naar buiten en voer het daar. Binnen een paar keer wil hij graag naar buiten voor de emmer. Vanuit daar bouw je op. Begin klein :)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 07:33

Of vraag een stalgenootje mee, als hij met een ander dier kan meelopen is het voor de jouwe ook makkelijker.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:52

Wij hebben gisteren zo’n 5km gewandeld :) Komen altijd mensen tegen die wat lachen om Donja, of om mij :=
Afbeelding

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:11

Als je paard het zo eng vindt om het nieuwe terrein te verlaten zou ik vragen of een stalgenoot misschien een keer (of een paar keer?) mee wil lopen. Vaak hebben ze dan wel steun aan het andere paard en durven ze dan ineens wel de stap te wagen. Op het moment dat je dan weer alleen gaat zal het ook even spannend voor hem zijn, maar dan is de stap net wat minder groot.

Als de wind hier een beetje gaat liggen wil ik zo ook weer even een rondje gaan wandelen.

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:00

@Irene: Ik denk dat het idd door de verhuizing komt, meestal zijn ze dan nog wat onzeker. Ik zou ook proberen met een stalgenootje te gaan.


@Kiekeboefje: Wat een leuke pony!


Wij hebben gister niet meer gewandeld. We konden onze ogen niet eens open houden van al het zand wat opwaaide. Leek wel een woestijnlandschap maar dan bij -10 haha!
Hoop vandaag eindelijk weer eens erop uit te kunnen.

Pluttersput

Berichten: 15018
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:08

Ik heb, als ik wandel, minimaal 10 voetjes op de grond :D
Ik neem mijn mannen altijd samen mee! Heb 2 shetlanders, en we wandelen veel, vind ik heerlijk. Doe ook 1000 andere dingen met ze, maar wandelen heeft vaak de voorkeur. Mijn dochter gaat altijd mee, geknoopt op mijn rug/buik of in de bolderwagen. Over een tijd kan die ook lopen, dus dan hebben we 12 voetjes aan de grond!

Wij wandelen gevarieerd, altijd minimaal 3 kwartier, soms 2 uur. En dan op een flink tempo, ik vind slenteren maar niks :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:51

@ Kiekeboefje : wat valt er om jou te lachen dan? Nu maak je mij wel nieuwsgierig :+

@ Pluttersput : cool :D Zou ik ook heel graag willen .. 10 voetjes .. Maarja, hier zijn dat toch wel hele voeten en mis ik toch wel regelmatig een hand of 2 :')

Pluttersput

Berichten: 15018
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:07

Maar je kan toch met 2 tegelijk wandelen? Of zijn ze erg uhm.. tja.. onstuimig?
Ik ben altijd blij als Porthos hier begint te stuiteren dat Lars niet mee gaat doen, dan zou ik vliegen :')
Gelukkig weten ze allebei wat de consequenties zijn als ze zich misdragen, slechte monsters kunnen het zijn!

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:08

Ik zie mij ook niet gauw met die 2 van mij tegelijk wandelen.
Vrees dat er dan 1 links en 1 rechts naar het gras gaat graaien :')

Word eindelijk wat warmer buiten,dus wandelen gaat ook wat fijner :D

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:12

Vanochtend heb ik heerlijk een stuk gewandeld met een van mijn pony's. Vanaf morgen wordt het als het goed is weer een stuk warmer (helaas wel regen zag ik..) dus dan is er weer wat meer motivatie om grotere afstanden te gaan lopen.

Met twee pony's tegelijk wandelen doe ik eigenlijk nagenoeg nooit. Het zou qua formaat prima moeten kunnen, maar op de een of andere manier loop ik toch een stuk minder relaxed. Mijn ervaring is ook dat ze zich een stuk beter weten te gedragen als ze alleen met mij op pad gaan.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:26

Jaja, ook hier weer lekker en stuk gewandeld. Ruim 9 km, bijna 2 uur ivm meerdere graaspauzes :Y)

Ik wandel ook nooit met 2 tegelijk. Al denk ik dat Tinus (uiteindelijk) toch wel achter Guus aanhobbelt. Tinus is alleen niet 100% verkeersmak voor groot verkeer, dus dat risico neem ik toch liever niet. Dus paps of mams wandelen altijd gezellig mee, is ook goed voor hun conditie _O-

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:05

Jeeeeej wij zij ook weer op pad geweest! Vandaag een rondje van iets meer dan 10km. Het was wel koud door die rot wind. De merrie was on ieder geval heel blij en héél voorwaarts :D :')

HarmanyL

Berichten: 2662
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:19

Afbeelding

Hier ook een bijna wekelijkse wandelaar. Ik heb mijn paard nog niet zo lang en vind buitenrijdrn nog wat spannend. Ook omdat ze geschoren is en ik met dekens ook niet alles vind. Maar het is een goede oefening zo!