Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 54 van de 57 [ 1401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

 
Profiel   

Ik wandel ook nog steeds hoor! Ik heb alleen nog steeds de GPS van m'n mobiel stuk dus bijhouden in een app lukt niet :(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 09:46 



 
Profiel   

Hier ook weer gewandeld, maar meer uit noodzaak. Pony's moesten volledig gewassen worden want ze hadden schimmel, dus met 12 benen aan de grond. Alex was heel erg lekker voorwaarts en Jorie was 1 grote stuiterbal, dus vandaar de 12 benen, in mijn eentje hield ik ze beide niet. Dus mams is mee geweest om Alex vast te houden en ik heb een bokkende stuiterende Jorie meegesleept. Uiteindelijk 4,5 km in een uurtje gedaan. Ik wil zodra ze klaar zijn met behandelen ook nog eens in het bos gaan wandelen met ze, weer in tweespan voor me uit. Aan hun halsters zijn ze minder goed te houden dan met bit in. De mijne zijn mini-shetlanders dus vandaar het lagere tempo. Verder willen de mijne nogal graag vooruit lopen, want ze staan ook nog voor de sulky, dus ik wandel ze meestal met touwhalster dus dat geeft net een stukje meer overmacht of ik wandel tweespan met bit in.

Voor degene met de tinker, 2 km in een uur is echt niet normaal, dan zou ik mijn pony's laten nakijken of ze niet ergens vastzitten, is het gewoon koppigheid van de tinker en is het meer een soort touwtrekwedstrijd waarbij de tinker om de haverklap stilstaat en niet verder wil of loopt ze gewoon niet door? Dan zou ik grondwerklessen nemen, want dan heb je duidelijk niet de leiding tijdens het wandelen. Of je moet iets vinden waarvoor ze wel wil lopen zoals bvb een wortel aan een stok voor haar neus hangen, uiteraard wel de wortel uiteindelijk geven na de wandeling. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 10:41 



 
Profiel   

het is echt koppigheid, en ik probeer echt heel erg streng te zijn, maar dan word het alleen maar erger...
ik heb pas snoepjes meegenomen en als ze dan goed mee liep, gaf ik het, toen ging het redelijk.
alleen op de terug weg wil ze lekker doorlopen, dus ze kan het wel, alleen op de heenweg wil ze gewoon niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 10:49 



 
Profiel   

Voor mensen die toch een challenge willen doen:

https://www.facebook.com/groups/4667543 ... ?ref=share

Supergaaf. Je kan zelf bijhouden welke afstanden je hebt gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-21 21:59 



 

Wij hebben er inmiddels ook al weer wat wandelingetjes op zitten. Afgelopen weekend 9 km aangetikt!
Ik heb nu map my run geïnstalleerd om het bij te kunnen gaan houden. Dat werd geadviseerd als alternatief van endomodo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 10:36 



 
Profiel   

Leuk! Waar loop jij rond Humpiedumpie?

Gister heb ik een stalgenootje mee genomen, ook met paard aan de hand. Weer een dikke 3,5 kilometer gedaan. Aanstaande zaterdag wil ik het eens gaan proberen met hardloopschoenen, paardlief blijft nu mooi naast me en ik heb wel zin om het hardlopen weer op te pakken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 21:31 



 

Loenen lopen wij rond :D

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 09:35 



 
Profiel   

Ja leuk, daar loop ik ook! Vanmiddag
weer vijf kilometer gewandeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 21:05 



 

Oh leuk, waar sta jij dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 00:32 



 
Profiel   

Ik stuur je pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 02:33 



 
Profiel   

Oooh Loenen is prachtig!

Zijn er hier eigenlijk mensen uit de buurt van Wezep/Hattem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 09:33 



 
Profiel   

Zo leuk om mede wandelaars met paard te ontmoeten hier! Hattem ken ik niet Paxine, is het lekker wandelen daar?

Ik voel me toch flink aangestaard in het bos met mijn vierbener. Iedere keer krijg ik wel een vraag waarom ik er niet op zit. Het scheelt dat het meteen duidelijk is dat het een jonkie is.

Vandaag een hele lieve automobilist. De man reed langzaam achter me aan een pad op. Eenmaal geparkeerd kwam hij mijn merrie even aaien, en vroeg welke kant ik op ging want hij had een hele grote hond bij zich :(:)
Merrie moet het toch leren... Maar heel lief van hem. De teller van dit jaar staat nu alweer op 30,2 km, gaat lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 19:14 



 
Profiel   

Hoi mag ik mij ook melden? Ik ben sinds half december begonnen om 2x per week een rondje te lopen met mijn paard. Hij wordt eind april 2, dus hij leert ontzettend veel tijdens de wandelingen. Vandaag voor het eerst samen met een ander paard geweest, vond hij erg gezellig (en ik ook natuurlijk :D) Onze eerste meters hebben we dus met zn 2en gemaakt, en hij pakt het zo goed op. Nu moet ik alleen proberen om zelf nog wat meer te ontspannen, vandaag lukte dat goed omdat ik lekker aan het kletsen was. Hebben jullie nog tips mbt halster/touw? Gebruik nu gewoon een simpel halster en de longeerlijn, alleen weet ik niet in hoeverre het halster echt sterk is en de longeerlijn is veel touw in je hand.

Sorry voor de lange post :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 19:38 



 
Profiel   

Welkom :D
Ik wandel heel basic met een gewoon halster en halstertouw. Nu heb ik geen jonkie (verre van) en doet mijn paard geen stap verkeerd. En als ze wel ergens van schrikt is het zodanig dat het nog steeds heel goed te doen is met halster en touw

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 19:46 



 
Profiel   

Leuk Nienketje! Heb je foto's? :Y)

Ik heb de eerste rondjes met touwhalster gedaan en leadrope, nadat we veel 'droog' hebben geoefend in de bak. Nu gebruik ik een gewoon halster, gaat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 20:44 



 
Profiel   

[ img ]
Lekker op het zandpad, loopt aan het begin tussen de weides door waar hij op stal staat. Dus dat is ideaal om te beginnen. Vandaag een ronde van 2 km gelopen.
[ img ]


Heb je met een touwhalster meer controle, mocht dat nodig zijn? Heb toevallig vanavond wel een leadrope van 4 meter besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:11 



 
Profiel   

Ik heb gewoon controle met halsters en verlengde halstertouwen.
Als ik ergens op wil oefenen dan loop ik met touwhalster, gewoon ter verfijning van hulpen.

Welkom :D


Moet zeggen dat ik gewoon nog geen tijd gehad heb om goed te gaan wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 22:53 



 
Profiel   

Ik wandel met Evi eigenlijk altijd gewoon met halster en een plat halstertouw met een lusje aan het eind. Ook omdat ik voor Evi geen hoofdstel heb en ze dit dus ook niet gewend is. Als ik meer controle wil pak ik ook wel eens het halster bij de onderkant van de neusriem vast. Dat kan makkelijk doordat ze niet zo groot is. Dan kan ik haar hoofd wat meer sturen en eventueel wat meer buiging trekken zodat ze minder makkelijk vaart maakt.
Met Panda loop ik momenteel met hoofdstel om meer controle te hebben. Die is wat groter en wil ook nog wel eens steigeren omdat ze erg fris en schrikachtig is en dan is een hand in het halster minder fijn en ook minder een oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 23:28 



 
Profiel   

Ik kom ook graag meepraten, ik wandel met mijn 3 jarige welsh en met mijn fjord. Vind het wel fijn tussen het thuiswerken en thuisonderwijs door. Ik pak iedere dag een ander. Welsh moet over jaar voor wagentje, dus dat is een mooie oefening.[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 23:36 



 

Wij hebben er weer een rondje opzitten van 9,6 kn :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 07:51 



 
Profiel   

swartbeessie schreef
Zo leuk om mede wandelaars met paard te ontmoeten hier! Hattem ken ik niet Paxine, is het lekker wandelen daar?

Ik voel me toch flink aangestaard in het bos met mijn vierbener. Iedere keer krijg ik wel een vraag waarom ik er niet op zit. Het scheelt dat het meteen duidelijk is dat het een jonkie is.

Vandaag een hele lieve automobilist. De man reed langzaam achter me aan een pad op. Eenmaal geparkeerd kwam hij mijn merrie even aaien, en vroeg welke kant ik op ging want hij had een hele grote hond bij zich :(:)
Merrie moet het toch leren... Maar heel lief van hem. De teller van dit jaar staat nu alweer op 30,2 km, gaat lekker!



Ja hoor heel mooi! Ik kan verschillende kanten op maar loop meestal rond de wezepsche hei. Als ik de snelweg over ga kan ik nog naar Landgoed Petrea, het Zwolse bos of Landgoed Molecaten. Maar dat doe ik meestal onder het zadel omdat het wat verder weg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 09:40 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Wij hebben er weer een rondje opzitten van 9,6 kn :):)



Wat vroeg _/-\o_
Ik heb een korte lunchwandeling gemaakt met fjord. Ik kijk echt uit naar langer licht om ook s avonds te kunnen gaan (bij avondklok zeg ik dat welsh kleine hond is :j )

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 15:54 



 

Paardenfan25 schreef
Humpiedumpie schreef
Wij hebben er weer een rondje opzitten van 9,6 kn :):)



Wat vroeg _/-\o_


Gister :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 17:30 



 
Profiel   

Vandaag een klein rondje, 2,5 kilometer. Even ons voordeel gedaan dat het zulk smerig weer was. Geen fietsers, dus we zijn onder de snelweg doorgegaan. Het fietstunneltje plus de klaphekjes ervoor en erna waren best spannend maar jonkie van drie hield zich zo goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 16:38 



 
Profiel   

Heeft iemand tips?

Ik loop de laatste paar keren tegen wat dingen aan. Zodra ik ga wandelen dan is meneer erg voorwaarts en wil hard doorstappen. En af en toe zet hij aan om weg te sprinten. Kan hem dan gelukkig bij me houden, maar ik merk dat dit mijn vertrouwen niet ten goede komt. Heb hem aan simpel halster en een leadrope. Ik heb zelf het idee dat er wat meer achter zit. Dat hij mij zodra we het erf af zijn, niet meer als leider ziet. Als we rondje door de binnenbak stappen of op erf dan is er niks aan de hand.Op wasplaats is hij ook braag. Zit al te denken om evt wat grondwerk lessen te nemen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 18:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 54 van de 57 [ 1401 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen