Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:05

Ik ga eens bekijken wat de mogelijkheden zijn, misschien is het inderdaad wel een oplossing :j
Sta je toch sneller mee op de grond dan met een fiets denk ik .. En zolang je makkelijk met dat ding het bos in kan is het misschien wel leuk voor ons :)

marley93

Berichten: 6036
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:09

Ja ik moet wel bekennen dat Zohra me wel eens van de fiets heeft getrokken. O:) Een step gooi je inderdaad makkelijker aan de kant denk ik.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:15

[***] schreef:
Ik ga eens bekijken wat de mogelijkheden zijn, misschien is het inderdaad wel een oplossing :j
Sta je toch sneller mee op de grond dan met een fiets denk ik .. En zolang je makkelijk met dat ding het bos in kan is het misschien wel leuk voor ons :)


Waar woon je ergens? Je mag de mijne wel eens lenen om te proberen hoor! Maar ik zit wel in Zeeuws-Vlaanderen...

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:47

Ah, wat lief :) Maar zit wel een beetje uit de richting, Limburg ...
En weet ook niet of ik het aandurf met andermans spullen, als er dan iets mis gaat..

Wat zijn eigenlijk een beetje leuke/handige snelheden?
Neem aan dat je bij stappen (4.5/5 km/u) nog zelf moet meesteppen? Met draven (10/12 km/u) al wat minder?

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:57

Met heel zachtjes stappen al niet hoor, ik hang gewoon lekker aan. Loop zelf praktisch niet. Balans is écht te gek. Ben errug lui met dat ding... Kon even alleen een foto vinden van de honden ervoor. Als je wilt kan ik wel even een filmpje maken van aan het paard?


Afbeelding

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:05

Lekker opvallend ding ook :Y)
Als het niet te moeilijk is ben ik wel benieuwd naar een filmpje met/langs paard, bedankt!
Hou je paardlief dan wel gewoon zelf vast of knoop je die ook zoals de honden? :P

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:09

Klinkt heel raar, maar hoe groot ben jij Wilhelmina?

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:40

Onali schreef:
Klinkt heel raar, maar hoe groot ben jij Wilhelmina?


Waarom wil je dat weten?

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:41

[***] schreef:
Lekker opvallend ding ook :Y)
Als het niet te moeilijk is ben ik wel benieuwd naar een filmpje met/langs paard, bedankt!
Hou je paardlief dan wel gewoon zelf vast of knoop je die ook zoals de honden? :P


:D ja zoals de honden, beide paarden... nee niet echt natuurlijk.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:24

Willemina_L schreef:
Onali schreef:
Klinkt heel raar, maar hoe groot ben jij Wilhelmina?


Waarom wil je dat weten?


Omdat ik de step zo klein vind ogen :')

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:19

Oh dus geen nare opmerkingen.. Bokt hè :j Ik ben 1.62 lang en kan mijn rug volledig recht houden op de step. Zo klein is ie niet maar vertekend beeld van de foto.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:03

Goedemiddag! Mag ik me hier melden?

Sinds kort ben ik met mijn shet Binkie aan het wandelen gegaan. We vinden het beiden heerlijk. Helaas maar 1x per 2 weken (iets met wonen in Rotterdam en mijn shet nog bij mijn ouderlijk huis in België).

Nu spookt er al tijden door mijn hoofd dat ik op wandelvakantie/trektocht wil samen met Bink. En vandaag heb ik bedacht dat dat misschien in september moet gaan gebeuren!

Edit: geen al te beste foto, maar wel de meest recente wandelfoto:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jennifer_S op 08-12-18 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:05

Welkom en wat een leuk idee.
Heb je al enig idee waar naartoe?

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:09

Welkom, ga je ook meedoen met de endomondo challenge? Dit jaar heeft niet meer zoveel nut maar aankomend jaar kan wel.

Ik ben waarschijnlijk even uit de running. Panda loopt soort van kreupel dus dat is niet zo fijn.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:14

@ Onali: nee daar ben ik nog niet uit. Pony staat bij de grens, dus het wordt of Nederland of België. Twijfel ook over de afstand en of ik er misschien een goed doel aan wil hangen.

@Eefje_Sammy, ik ben een Runtastic persoon (fijner voor het hardlopen), maar het lijkt me wel leuk om volgend jaar mee te doen met de Endomondo challenge!

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:24

Welkom Jennifer!
Wat leuk dat je er met je shet op uit trekt, leuk dier ook :) En een trektocht, heerlijk. Ik had die plannen ook :+

Ik denk dat je de routes van runtastic achteraf ook in endomondo kan zetten. Je kan in ieder geval bestanden (bv gpx) importeren daar dus als je die uit runtastic kan exporteren komt dat wel goed.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:20

En anders ga ik voor de wandelingen met pony wel over op Endomondo.

@[***]: ik zag inderdaad net je topic! What happened?

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:33

Kijk maar, er zijn opties in ieder geval. En is even kijken of de mensen wel een nieuwe challenge willen :+

Ach, op zich niet echt iets ergs, maar het zit allemaal niet zo mee. Had al jaren de droom om een trektocht onder het zadel te doen maar er zat altijd wel iets niet lekker bij de pony. Een paar jaar terug heb ik de diagnose Bechterew (bekkenreuma) gekregen naast de fibromyalgie en merkte ik dat het riiden niet meer zo lekker ging. Dus begonnen met wandelen eind vorig jaar en dit jaar echt gaan opbouwen, dan ging ik die trektocht wel te voet doen, was ook gezellig :Y) Maar sinds het voorjaar al regelmatig wat last van mijn scheenbeen en 2 weken geleden kon ik er niks meer mee. Nu heb ik een scheenbeenvliesontsteking door het wandelen... En ik zat nog niet eens op de helft van mijn trektochtafstand dus die kan ik wel vergeten gok ik zo (en de dokter en kine gokken dat ook)...

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:11

Op zich ben ik wel in voor een nieuwe challenge. Alleen zal het mssn ff doen voor we weer km van maken.

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:37

Ik vind wandelen met mijn paard wel leuk en hij vindt het meestal ook wel prettig, maar ik krijg altijd zo'n rare blikken of mensen die graag wat banketstaaf over "je moet wel op je paard zitten hé", "grote hond", "dit is een wandelpad" (ik wandel dus ik mag daar toch gewoon prima wandelen ja) en nog vele andere dingen. Dat houdt me soms wel een beetje tegen. :(

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:43

Kleine correctie, helaas ben je als wandelaar met paard nog steeds 'ruiter' en dus moet je op de weg lopen of op het ruiterpad.

Dat gezegd te hebben, ik doe dat ook niet. Ik heb een shet, mensen denken altijd dat ik een grote hond heb :+

marley93

Berichten: 6036
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:47

Die opmerkingen, daar wen je wel aan. En inderdaad ben je wandelend nog steeds een bestuurder voor de wet.
(Al zijn er hier in het dorp triest weinig mensen die dat weten en je ook niet zo behandelen wanneer het komt op voorrang verlenen en dat soort dingen.)

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:21

Opmerkingen krijg je altijd wel, maakt niet uit wat je doet. Hier gelukkig heel vriendelijke mensen (op hier en daar een uitzondering na). Ze kijken wel altijd (verbaasd) maar zeggen meestal niks :+ Wel gewoon goedendag of knikken ofzo, maar krijg zelden echt een opmerking. Hier en daar wel gehad, maar soms ook echt oprechte interesse of er een reden was dat ik er niet op zat ed.

Gelukkig zijn ze hier ook heel vriendelijk over waar je al dan niet loopt, ookal ben je inderdaad bestuurder volgens de wet. De paden waar echt verboden toegang staat neem ik niet, maar verder doe ik alles wat er in de buurt ligt, van gewoon straat tot veldwegen, ruiterpaden, boswegen, fietspaden, mountainbikesroutes (je kan soms ook niet anders, ze lopen stukken samen met de ruiterpaden), ... Nog nooit problemen mee gehad dus ben daar op dat gebied wel blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:09

Ondanks dat ik nog steeds niet kan (mag) wandelen toch even een momentje meegepakt dat ik niet kon laten liggen ... Zag deze toen we uit de binnenbak kwamen, dus moest er even naartoe :Y)

Afbeelding

Afbeelding


Verder hier nog mensen op wandel geweest? Het was er niet zo echt het weer voor, maar wie weet 8-)

jeetje77

Berichten: 3457
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:47

Wauw wat een mooie foto's. Ik heb vandaag alleen van stal naar de paddock gewandeld (100 meter), na madan had biotex voetenbadje.