Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:38

Zou je het eerste stuk langs de weg niet kunnen fietsen? Dan gaat het wat vlotter en de ergste energie is er al uit.

Vandaag beetje ziek, extreme ongesteldheid pijn dus alle plannen zijn ingesteld. Hopelijk morgen weer wat beter, want het valt natuurlijk net in mijn daagjes vrij! :(:)

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:41

Ja zou wel kunnen idd maar in het bos zelf is het niet lekker fietsen over de ruiterpaden. Ik kan de fiets ook nergens even parkeren. Maar ach, verstand op nul en voor je het weet sta je in het bos

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:35

Dat heb ik ook, ik moet ook eerst 3 km langs de weg lopen voor ik in het bosje ben. Saaie weg en verveelt heel snel. Ik pak daarom ook geregeld de trailer en rij dan naar de manege om vanaf daar naar het bos te lopen (hoe lui hahaha).
Ook regelmatig dat we met de trailer naar het bos of strand verder weggaan. Ik ben soms wat snel uitgekeken op de omgeving als ik te vaak de zelfse route "moet" lopen.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:54

Oh dat heb ik gek genoeg weer niet. Hier helemaal geen bos, alleen langs de weg en landerijen wandelen. Maar ik vind het juist zo leuk te zien hoe dit per dag veranderen kan, sws per seizoen. En dan loop ik ook vaak dezelfde route.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:06

Wij moeten hier toch ook best een stuk langs de weg voor we in het bos met ruiterpaden uitkomen. Ik woon op zo’n 10 minuten lopen van het bos, maar aan de kant waar ik woon mag je officieel het bos niet in omdat daar geen ruiterpaden zijn.

Voor mijn veulen is dat stuk lopen helaas nog echt te ver en hij moet nog wennen aan het alleen zijn dus wil ook niet meteen uren op pad gaan met mijn andere pony. Ik woon op de Utrechtse Heuvelrug (sommigen hier misschien wel bekend?) dus eenmaal in het bos kun je je lange tijd vermaken. Het plan is er wel om een trailer aan te gaan schaffen zodat ik wat sneller/makkelijker in het bos kan gaan wandelen, nu staat het stuk langs de weg me vaak erg tegen.

Wát is het trouwens ijskoud vandaag. Tijdens het voeren ben ik al door en door koud en dat is hooguit een half uurtje werk per keer. Toch ga ik mezelf zo nog maar wat warmer aankleden en zo een stuk(je) wandelen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:28

Ik wandel dagelijks met mijn 2,5 jarige shetlander. Om haar veel dingen te laten zien en horen. Ze loopt eigenlijk altijd naast me aan een stalhalster met tussendoor eetpauzes (voor haar dan haha)
ik heb haar pas kort (3 weken)
en ze heeft nog niet veel gezien of gedaan in haar leven maar ze doet het super goed. Als het niet meer zo berekoud is gaan we wat langer wandelen en de bossen, Loonse en Drunense duinen, in :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze kan zo heerlijk vrolijk kijken ook af en toe :') :Y)

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:53

Leuk Sanso, wat zijn je plannen met haar?

vandaag toch een wandelingetje gemaakt, Iza vond het saai dat we maar een kort rondje gingen, dus ze ging toen we bijna thuis waren ineens een andere weg (ze loopt meestal los). aangezien er een meter sneeuw ligt buiten de paden, ging ik haar niet achterna, ik dacht, die loopt via die weg wel terug naar haar vriendinnetje in het weiland en dan zien we elkaar daar wel...

Kom ik daar aan, neehoor, geen Iza. Begon me toch wel beetje zorgen te maken... Zou ze verdwaald zijn op dat kleine zijweggetje?? Snel terug gelopen, haar pad gevolgt. Waar vind ik dat aapje... Bij de buren, lekker aan het snacken van het hertenvoer wat zij neer hadden gelegt!! Boefje! Volgende keer dus toch maar achteraan.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:38

Ik heb vandaag zo'n 5 km gelopen. Zonder op te nemen want bijna geen batterij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:40

Top Irisx! Met dit weer is dat ook meer dan genoeg :P
Als je de route & tijd nog weet kan je die ook zelf intekenen ;) Of eventueel alleen het aantal kilometer en tijd toevoegen.

@ Mastrootje : Haha, grappig .. volgende keer toch maar even er achteraan om zeker te zijn.
Moeten we hier niet proberen trouwens, paard los en laat maar doen :')


Fijn sanso! En wat een dropje!


Hier gelukkig mogelijkheden genoeg. Veld langs de deur en van daaruit kan je door langs het water richting een bos. En dan nog tegenover stal een veld en de weg volgen en je komt in het bos uit. De weg is wel een beetje vervelend (rijden ze nogal hard) maar is ruiterroute (650 km netwerk) en dan heb je natuurlijk ook nog de andere, gewone wegen en boswegen. Dus we hebben hier keuze genoeg :Y)


5 km/u gaan we nooit redden :') Ik persoonlijk wel, maar pony is toch van een andere generatie, haha. Ach, als we maar lol hebben.


Wel raar L_iek. En je hebt wel het juiste wachtwoord? Heb je al eens op "wachtwoord vergeten" ofzo gedrukt? Misschien kan je op die manier iets herstellen en kan je er dan weer in ;)

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:40

Oh echt? Dat wist ik niet! Dat is handig zeg, route was heel simpel haha ben stiekem naar huis gelopen om appels te halen :') en mn moeder te verrassen

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:54

Soms wel handig :j Heb het trouwens wel over de website, geen idee of het met de app ook kan, maar het is allemaal 1 geheel ... Bij de website moet je dan via "Add Workout" werken als ik het goed heb, weet het niet 100% meer maar als je er niet uit komt dan zoek ik het wel even op ;)

Mistdancer

Berichten: 132
Geregistreerd: 14-09-17

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:56

Hoeveel lopen jullie gemiddeld per week? En altijd hetzelfde rondje, of niet?

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:03

[***] schreef:
Soms wel handig :j Heb het trouwens wel over de website, geen idee of het met de app ook kan, maar het is allemaal 1 geheel ... Bij de website moet je dan via "Add Workout" werken als ik het goed heb, weet het niet 100% meer maar als je er niet uit komt dan zoek ik het wel even op ;)

Ik kon m in de app niet als route toevoegen, wel als afstand en tijd. Dus dat maar gedaan :)

Ik loop met mijn eigen paard vaak hetzelfde rondje, met mn verzorg/bijrijd ligt het een beetje aan mijn en zijn dag. Als ie echt vervelend is ben ik geneigd sneller om te keren dan door te lopen :')

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:04

Heb verschillende rondjes, tussen de 5 en 10 km. Probeer in ieder geval 4 x per week te lopen

dewilderoos

Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:14

Oh leuk dit. ga ook eens kijken of ik mij aan kan melden. Met mijn kruimels wandel ik ook graag, maar wij zijn wel de mooi weer types.. Pony heeft een hekel aan regen en wind en word dan zoooo vervelend.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:20

Ik kan hier zoveel ... Het kleinste wat ik als rondje kan doen is 2.5 kilometer, en dan kan je eindeloos ver lopen. Doe dus zelden hetzelfde rondje, al doe ik met de blinde wel wat vaker het kleine rondje omdat dit in het veld vlak naast stal is dus je komt niet zoveel tegen, maar dat wil ik vanaf nu ook gaan uitbreiden naar andere gebieden.

Gemiddeld per week wisselt hier heel erg, soms kan ik 4/5 dagen naar de paarden, andere weken maar 1 of 2 dagen en dan probeer ik af en toe ook nog wat van grondwerk te doen (en in de regen wandelen hoeft ook niet zo nodig :P ).

Zit nu op 2 maanden aan 95 km dus dan zit je aan zo'n 11/12 kilometer per week gemiddeld. Wil ik trouwens wel uitbreiden, heb nog grote plannen, hahaha.



Ach dewilderoos, dat een schatjes <3
Wandel je soms ook met beiden samen of altijd apart? Heb zelf ook 2 pony's en soms zou het wel fijn zijn om ze gewoon samen te kunnen meenemen 8-)

dewilderoos

Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:34

Wij zien de "My little pony's" als over-het-paard-getilde diva's. :D
Als ik alleen ga neem ik er 1 mee en als we gaan wandelen en meteen ook zwemmen neemt mijn man de ene en ik de andere. Als ik alleen ga heb ik haar meestal aan de lange-lijnen anders is ze bezig met alles bewonderen en dat duurt ernstig lang. En daarbij komt dat ik met de donkerste Mayfair ook (bitloos) men en door wandelen blijft de communicatie helder en vertrouwd zij mij en ik haar. Verder wil ik ze niet wennen om altijd samen op pad te gaan, anders heb ik dat de Whattsapp tussen die twee open blijft staan hier mee bedoel ik steeds een appje (hinnik) versturen kijken of die beantwoord wordt. behoorlijk irritant want lopen en hinniken kan ze niet tegelijk...

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:35

Ik zit nu ook in de Endomondo groep dus ik zal mijn 2 monsters even voorstellen
Ik wandel vaak met ze allebei tegelijk de polder in en als er iemand mee kan dan doen we een rondje door het dorp. Meer is hier helaas niet echt te bewandelen..
Wel probeer ik een paar keer per week te gaan wandelen

Dit zijn Binky en Ollie, het zijn halfbroertjes van elkaar en nu bijna 3 jaar
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:47

Welkom!
Het wordt wel een mini-ponie-club op deze manier :')



Hebben trouwens nog mensen problemen met mijn profiel te zien via de link in de openingspost? Had deze er speciaal ingezet om het makkelijk te maken maar als het niet werkt helpt dat ook niet natuurlijk.

dewilderoos

Berichten: 241
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Bij het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:50

*\o/* *\o/* MINI'S ROCK THE World *\o/* *\o/*
Heb nu net via de link een vriendschapsverzoek gedaan. Heb geen problemen ondervonden.
Oh de naam is Dewilderoos.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:01

Ok, gelukkig :) Heb je toegevoegd!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:19

ja hier nog een wandelaar met pony, vind het heerlijk om te doen.En vaak hebben we er nog gezellig gezeldschap bij! :+
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:27

Ik zet even een stipje. Ik wandel/lange lijn veel met mijn bijna 3 jarige shetlander. Maar ik moet even zien of Endomondo twee verschillende sporten voor dezelfde km's wil accepteren. Ik sta nu derde met paardrijden Bokt challenge, al zijn dat mijn men km's met de andere shet (20-30 km per keer).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:40

Dat wil die :j Ik heb het ook .. Heb dezelfde kilometers die meetellen voor zowel de wandelchallenge als de bokt challenge ;) Moet je de route er wel even dubbel inzetten maar dat is zo gepiept (via pc toch).


@ kwita : oeh, dat lijkt toch al wat groter dan een Shet <3 Of ligt dat aan de foto? :')

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:29

Hier geen mini's hoor! Wandel altijd met een van mn ouders en onze dravers van beiden rond de 1,65m. Vandaag niet, veel te koud :brr:
Gisteren wel een klein rondje gedaan, al vond de jongste het een te klein en de koud denk ik, die was alleen maar aan het huppelen 8)7


Meet Jut en Jul, of te wel Tinus (de voorste) en Guus (de achterste dus)
Afbeelding