Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:23

sanso schreef:
Ik wandel dagelijks met mijn 2,5 jarige shetlander. Om haar veel dingen te laten zien en horen. Ze loopt eigenlijk altijd naast me aan een stalhalster met tussendoor eetpauzes (voor haar dan haha)
ik heb haar pas kort (3 weken)
en ze heeft nog niet veel gezien of gedaan in haar leven maar ze doet het super goed. Als het niet meer zo berekoud is gaan we wat langer wandelen en de bossen, Loonse en Drunense duinen, in :))

[ [url=m/P4OrUR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze kan zo heerlijk vrolijk kijken ook af en toe :') :Y)


Wat een schatje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:13

Hoppit schreef:
[***] schreef:
Ik stel mezelf ook wel eens de vraag "zou ik er nu durven opkruipen en zonder zadel en met halster vol vertrouwen rijden?". Zolang daar het antwoord neen op is, waarop zou ik het met zadel dan wel doen. Als je zijn lichamelijke (en mentale?) problemen bekijkt en mijn lichamelijke en mentale.. waarom zou je het dan doen als beiden veel blijer zijn op deze manier.

En toch blijft het rijden wel kriebelen, maar dan op een vrije manier (moet niet persé zonder zadel, gaat om het gevoel), met plezier van beide partijen en zonder angst... En zolang dat niet kan moet het voor mij eigenlijk niet :+


Lol met die van mij kan dat prima maar ik ben zo'n ei dat ik dat niet durf. Laatst wel eens toen mijn vriend haar aan de hand had, ik er zonder zadel, cap of iets in mijn handjes op. 500m peentjes schijten, maar vond het wel leuk. Maar genoeg spanning en sensatie voor de komende 30j :') Doe mij maar braaf met cap en een barebackpadje.


:=
Spoiler:
Afbeelding

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:22

Gave foto Dreamer!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:37

Ja ja, die foto kennen we :p (maar blijf maar posten, wie weet durf k het dan ook ooit ^^)

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:37

Nou ik doe het anders nooit meer :')

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:56

Afbeelding

Wandeling met beetje rijden zo nu en dan. 4 uur :Y) 17 km. Nu toch wel moe! Was een vergroot rondje van die we laatst deden, hij kan nog groter, dan word ie 30 km maar dat laten we voor wat meer in de toekomst!
Afbeelding

Afbeelding

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:12

Wauw zeg! Goed bezig mastrootje.

Ik heb deze week nog niet gewandeld. Wel twee keer gereden. Heb een nieuw westernzadel met gel zitting en dat zit zoo lekker. Morgen ben ik wel weer van plan om te gaan wandelen.

Zondag in de planning om naar hargen aan zee te gaan, ben er nog niet overuit of ik zal rijden of wandelen, denk een combi ervan. Ben morgen 22 weken zwanger wat afwisseling in rijden en wandelen is dan wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:32

Zo Mastrootje, dat is een mooie! Wel niet lief dat valsspelen :P

Hier een rustig weekend, moet werken en nog andere verplichtingen. Hoop vandaag na het werk nog wel te kunnen gaan maak gok dat het dan wat grondwerk wordt, of misschien een klein rondje.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:40

Blehh.. Wat een vies weer vandaag. Het is hier nog echt geen moment droog geweest.

Gisteren paard ingeladen en naar Noord Holland gereden. Planning was ok een combi rijden/ wandelen te doen maar het rijden ging zo lekker dat we twee uren door de schoorlse bossen en duinen hebben gereden <3
Afbeelding

Vandaag toch nog een uurtje gelopen/gegraast door de regen. Rondje door ons dorp, ik denk max 2 km maar het gaat om het idee :):)
Afbeelding

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:19

Ziet er lekker nat uit ja :+ Maar wel stoer!

Hoe gaat het bij iedereen hier?
Zelf liggen we een beetje stil, [***] is niet echt heel lekker en weet niet goed wat er aan de hand is .. Zelf moeten werken dit weekend en ook niet 100% dus weinig naar de paarden geweest. Hopelijk snel weer beter allemaal want vond het toch fijner toen we er 3x per week ofzo op uit trokken :Y)

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:23

Oh da's minder [***]. Hoop dat Cobe snel opknapt :(:)


Hier is het ook aardig nat :/ Maar het lijkt vanmiddag wat op te knappen dus we trekken er maar weer op uit. Afgelopen zondag een rondje van 16km gedaan. Vandaag even kijken hoe het bos erbij ligt.
Iedereen fijne paasdagen gehad?

Dit zijn mijn maandstatistieken van Maart:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door paxine op 03-04-18 10:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:24

Hier ligt het ook stil. Iets met een baas die nu snotverkouden is en het rustig aan moet doen. Wel door een klapband onverwachts 4 km gewandeld met de andere.
Afbeelding


Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:28

Mag ik mezelf ook melden hier? Wij zijn gisteren ook een wandelingetje gaan maken aan de hand. Ga weleens meer wandelen met mijn shetje, maar deze keer ging mijn vriend ook mee en kon de fjord ook mee op pad! Was reuze gezellig, we hebben een kleine 4km gestapt, niets in vergelijking met de meeste hier, maar je moet ergens beginnen he :)

Afbeelding

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:38

Hier alleen maar zonnige dagen gehad maar koud, elke nacht tussen de -10 en -15. Overdag + graden. Heb gisteren weer 15 km gedaan en meer gereden, voor het eerst gegaloppeerd
...

Door mijn vorige paard heb ik rij angst over gehouden, waardoor ik me extreem aanspan in mn bovenlijf bij het galopperen. Resultaat is erge rugpijn na het rijden. :(

Jammer dat het bij jullie minder weer is en minder gezonde paardjes... binnenkort zou het beter worden?
En is Cobe sowieso een beetje gevoelig voor problemen? Omdat je al eerder iets zei over problemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:43

@ paxine : ja, ik hoop het ook want ik vind het maar niks zo ... Vandaag even kijken of hij al beter is (denk misschien wat spierbevangen/stijf vanwege het stoppen met het vitamine E supplement) en van daaruit verder kijken.

Wow zeg, 166 km gewandeld in 1 maand?! Met 1 paard? Ik ben jaloers :')


Net even van mezelf gekeken, dit staat hier voor maart:
- [***] : 71.22 km
- [***] : 20.94 km

Dus ik in totaal (enkel de paarden, haha) : 92.16 km

Hoop in april de 100 km te halen!




Aaah Fennadev, sterkte ermee, komt ook wel weer snel goed ;)


Welkom s_v, natuurlijk mag je je melden! En dat doe je al best netjes zo, ik wandel ook niet elke keer 10 km hoor :+ Ga je ook meedoen met de challenge?


@ Mastrootje : hij heeft zijn dingetjes :j Grasallergie, hooikoorts, suikergevoelig, stofallergie, gevoelig op spieren (waardoor blijkbaar als het echt slecht gaat zijn rug gewoon een plank wordt) en achterbenen die niet in orde zijn, door die spieren denk ik dat hij ook gevoelig wordt op z'n hoeven (omdat hij nu deze week ineens weer gevoelig liep op de paden, terwijl dat normaal niet is) en daarnaast is hij gewoon oud :+ Maar hij heeft geen PPID (al 3x getest) en ook geen PSSM 1 :Y)

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:46

Hoe oud is Cobe?

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:02

@[***]: Nee dat snap ik. Hoop dat ie zich vandaag wat beter voelt.
Ja 166km met 1 paard idd. Ik heb er maar één haha! Ik was altijd heel fanatiek in het bos aan het rijden. Dat kon plotseling niet meer dus nu doe ik het maar wandelend. Ik ben ook eigen baas dus in principe heb ik er ook wel de tijd voor gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:03

Hij is in maart 22 jaartjes geworden :)



Heerlijk paxine! Als ik kon zou ik ook elke dag gaan, maarja, geen eigen baas, mindere gezondheid en paarden op 25 km van huis maakt dat niet zo makkelijk 8-)

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:10

Oh ja dat is minder :/
Die van mij staat ook iets van 20km verderop maar met de auto ben ik er zo dus dat is geen probleem......

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:37

Dat is wel aan de leeftijd ja, niet slecht

Heerlijk de extra licht uurtjes in de avond om een beetje te rotzooien met de paardjes. Wat doen jullie als jullie niet wandelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:10

Dank je :) Vind dat hij het ook nog best ok doet en er ook nog goed uitziet, ondanks de niet meer zo jonge leeftijd en al zijn dingetjes ..

Dit is een foto van tijdens een kleine wandeling vorige donderdag.
Afbeelding



Als we niet wandelen doen we grondwerk waarbij we nog heel veel doelen hebben. Ik richt me niet zozeer op vrijheidsdressuur of kunstjes (al komt dat er ook wel bij) maar gebruik clickertraining om vanalles aan te leren wat ik wil. Zo probeer ik hem te motiveren om te bewegen en zijn we nu bezig met draven & galopperen op een cirkel (hij HAAT longeren, maar dit vindt hij wel leuk :') ), gebruiken we eens een sprongetje en heb ik nog heel veel dingen die ik wil doen maar je kan niet alles tegelijk, haha. Dus we houden ons wel bezig als we niet wandelen ;)

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:24

Vandaag zo'n 5 km erbij maar moet het nog uploaden. Met elke pony een veldrondje van +- 2.5 km, niet veel maar beter dan niets. [***] leek weer helemaal ok trouwens, wel fijn. Morgen zien of een wat groter rondje mogelijk is (moet eerst eens naar het weerbericht kijken :+ )

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:45

Mooie afstanden zo te lezen! Hopen dat Cobe binnenkort weer beter in zijn vel zit. Het is zo vervelend als het geen duidelijk aanwijsbare oorzaak heeft, want dan kan je niet doelgericht iets behandelen.

Hier is het ook beetje rustig geweest door het weer, verjaardag van mijn grootmoeder, en werk. Heb wel gelopen met Zohra, maar geen langere afstand dan 2,6 km. Als het weer zich vandaag gedraagt wil ik rondje dorp doen. Vorige week zijn een vriendin en ik (zij te paard en ik wandelend) voor het eerst echt door het dorp gegaan, en volgens mij vond Zohra het heel leuk om weer eens nieuw terrein te zien. Ze was in elk geval superstoer! :j

paxine

Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:06

Fijn dat het weer beter gaat met Cobe [***]!

Gister weer een stuk gewandeld. Iets meer dat gepland alleen :+ 13,5km en ik wilde eigenlijk een klein rondje van 8km doen haha! 3 uur weggeweest want er moest natuurlijk ook gras gegeten worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:17

Hij ging zelfs beter dan ik dacht

Afbeelding

Afbeelding

:')


Had wel enorm last van hooikoorts, en stond ook behoorlijk wat wind dus hij was er niet happy mee, maar qua tempo trok hij het zich duidelijk niet aan (normaal wordt hij dan ook sloom en veel stoppen om te krabben aan z'n been en dat soort dingen) :+



Hahaha paxine, even 13.5 km ipv 8 km, klein foutje :')