Waar naar het strand (eigen paard)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chi_Char1

Berichten: 42
Geregistreerd: 06-04-15

Waar naar het strand (eigen paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 15:56

Hoi!
Ik zou heel graag met paardlief naar het strand willen.

Nu ben ik al een aantal topics tegen gekomen met de vraag waar je goed naar het strand kan, maar ik zie ook dat er het een en ander is veranderd kwa regels waar te parkeren.

Dus bij deze de vraag: Waar kan ik eenvoudig een auto met trailer parkeren en direct het strand op?

Het liefst tussen Zandvoort en Noordwijk. Iets verder richting Katwijk of Wassenaar (of natuurlijk de andere kant op) ook mogelijk. Ik kom uit regio Amsterdam.

Dankjewel alvast! :o

xkikidegroot

Berichten: 98
Geregistreerd: 14-04-17
Woonplaats: Oosterhout

Re: Waar naar het strand (eigen paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:04

Het is misschien een stukje rijden, maar Burgh Haamstede heeft een erg mooi lang en breed strand. Ook kan je er erg makkelijk parkeren met de trailer.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:19

Je kunt bij de Duindamse slag tussen Noordwijk en Noordwijkerhout naar strand, dan moet je nog wel een klein stukje door de duinen rijden.
Er is daar een parkeerplaats maar die is met goed weer snel vol, je kunt even een telefoontje doen naar manege Bakker, dat is vlak bij en die hebben ook een vrij ruime parkeerplaats.

WillemijnW

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-18

Re: Waar naar het strand (eigen paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:35

Als je in de buurt van Noordwijk iets zoekt, de oude locatie van manege Meeuwenoord.
Met ongeveer 10 á 15 minuutjes stappen ben je op het strand en je kan een heerlijk rondje maken.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Waar naar het strand (eigen paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:41

Je kunt ook op het grote parkeerterrein bij de Noordduinen in Katwijk parkeren. Dan ben je gelijk op het strand.
Wel opletten, in de zomer voor 9 uur 's ochtends en na 19:00 's avonds ben je welkom op het strand.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:50

Apple schreef:
Je kunt ook op het grote parkeerterrein bij de Noordduinen in Katwijk parkeren. Dan ben je gelijk op het strand.
Wel opletten, in de zomer voor 9 uur 's ochtends en na 19:00 's avonds ben je welkom op het strand.


Behalve als het onder de 18 graden is en de vlag dus niet uit is, dan mag je ook gewoon overdag het strand op :)

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Waar naar het strand (eigen paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:09

Parkeerterrein Parnassia: betaald parkeren, maar direct aan het strand: heel veilig om in en uit te laden. Je kan links het strand op of rechts de Kennemerduinen inrijden richting Haarlem Santpoort.

Amberkelsey

Berichten: 198
Geregistreerd: 24-06-16
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:14

WillemijnW schreef:
Als je in de buurt van Noordwijk iets zoekt, de oude locatie van manege Meeuwenoord.
Met ongeveer 10 á 15 minuutjes stappen ben je op het strand en je kan een heerlijk rondje maken.

volgensmij is daar een stuk van het paardenpad afgesloten door de oude manege die gesloopt wordt :D

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:16

Apple schreef:
Je kunt ook op het grote parkeerterrein bij de Noordduinen in Katwijk parkeren. Dan ben je gelijk op het strand.
Wel opletten, in de zomer voor 9 uur 's ochtends en na 19:00 's avonds ben je welkom op het strand.


En betaald parkeren behalve zondag volgens mij, wel heerlijk groot parkeerterrein!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:19

Wijk aan zee is ook helemaal niet ver vanuit Amsterdam. Daar kun je heel makkelijk bij Heliomare parkeren en meteen het strand op. Ook kun je iets meer richting de pier daar parkeren, bij het b
Vliegerpad, dan hoef je helemaal geen weg over. Ik weet alleen niet of je er daar op mag net je paard. Ik ga er daar alleen maar op met honden.

WillemijnW

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:37

Amberkelsey schreef:
WillemijnW schreef:
Als je in de buurt van Noordwijk iets zoekt, de oude locatie van manege Meeuwenoord.
Met ongeveer 10 á 15 minuutjes stappen ben je op het strand en je kan een heerlijk rondje maken.

volgensmij is daar een stuk van het paardenpad afgesloten door de oude manege die gesloopt wordt :D

Ondertussen kan je er weer gewoon langs :D

WillemijnW

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:38

Nouvel schreef:
Apple schreef:
Je kunt ook op het grote parkeerterrein bij de Noordduinen in Katwijk parkeren. Dan ben je gelijk op het strand.
Wel opletten, in de zomer voor 9 uur 's ochtends en na 19:00 's avonds ben je welkom op het strand.


En betaald parkeren behalve zondag volgens mij, wel heerlijk groot parkeerterrein!


Volgens mij is het vanaf 1 April ook zondag betaald parkeren

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:58

WillemijnW schreef:
Nouvel schreef:

En betaald parkeren behalve zondag volgens mij, wel heerlijk groot parkeerterrein!


Volgens mij is het vanaf 1 April ook zondag betaald parkeren


Nee, elke zondag hele jaar door gratis.

Chi_Char1

Berichten: 42
Geregistreerd: 06-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 09:34

Bedankt allemaal! :D

Chi_Char1

Berichten: 42
Geregistreerd: 06-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 09:35

Apple schreef:
Je kunt ook op het grote parkeerterrein bij de Noordduinen in Katwijk parkeren. Dan ben je gelijk op het strand.
Wel opletten, in de zomer voor 9 uur 's ochtends en na 19:00 's avonds ben je welkom op het strand.



En de zomer begint vanaf "1 mei" of is vanaf "1 april" begonnen?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Waar naar het strand (eigen paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:12

1 april, maar als het kouder is dan 18 graden mag je ook overdag met paard het strand op :-)

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Waar naar het strand (eigen paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:10

ik ga zondag toevallig naar Noordwijk, parkeer op de boulevard ( betaald parkeren) en ga bij oude locatie Meeuwenoord door de duinen erop. hier mag je het gehele jaar door het strand op !!

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Re: Waar naar het strand (eigen paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 14:31

Misschien een beetje uit de richting maar ook niet ver van Amsterdam ;Castricum . Daar kun je heel makkelijk parkeren en je zit zo op het strand. Ideaal