Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ga je (weer) met ons mee op vakantie?

Jazeker, ik volg voor de eerste keer
85 (22%)
Jazeker, ik volg (bijna) elk jaar
240 (63%)
Nee, tenzij Gerard uit de kleren gaat :D
51 (13%)

Totaal aantal stemmen: 376


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 14:08

Eleionomae schreef:
Jullie hebben wel weer mooie plekjes dit jaar :)


Door dit weer zijn natuurlijk bijna alle plekjes fantastisch :D

Mariska_28

Berichten: 10524
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 19:44

Haha ja dat scheelt wel!
Nou, mijn nichtje en haar vriend zijn er met hun caravan(tje), pap en mam zijn even langsgeweest en we hebben net gegeten. Even rust, dus ga zo aan het verslag beginnen.. Onder andere over camping etiquette.. %)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37360
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:45

Ah klinkt wat minder grappig kwa gedrag?

Maar verder gezellig zoveel visite

Mariska_28

Berichten: 10524
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 21:02

Tja, ik snap dat wij iets anders zijn dan de standaard campingbezoekers, maar tjee ik snap niet helemaal wat er nou van je verwacht wordt.. Moet je nou wel of niet groeten als je iemand tegenkomt op de camping? Of langs hun caravan loopt waar ze voor zitten. Moet je voor je kampeermiddel zitten, ookal betekend dat dat je in de volle zon zit, of mag je er ook gewoon (asociaal?) achter gaan zitten? Tot hoe laat mag je nog geluid maken, en vanaf hoe vroeg?
Al denk ik niet dat de mensen ons raar aankijken omdat we ons niet volgens de ongeschreven regels gedragen :D :D Proud to be different :D :D En de meeste doen gewoon super aardig, vragen over de paarden/kar/honden, maar een enkeling zit voor de caravan en lijkt ons te negeren..

Nouja, terug naar de orde van de dag, deze aso`s :D vertrokken vandaag mooi vroeg, zodat we voor de ergste hitte in Tynaarloo (ik twijfel al de hele dag of het met 1 of 2 O`s is.. Ik weet dat Almelo 13 O`s heeft :D .. Even gauw gekeken, Tynaarlo schijnt het met 1 te moeten doen).
We rijden vrij snel Noordlaren uit (duh :D) en komen langs het hunnebed aldaar:
Afbeelding

Gerard stapte daar af om de honden te laten plassen/poepen. Ik reed eerst door, maar na een paar bochten besloot ik te wachtten, en dan kon ik leuk een foto maken van hoe hij met de honden liep..

Afbeelding

Ik hoefde Gerard niet te vragen of Abby nog gepoept had :D

Daarna reden we verder tussen de landerijen.

Afbeelding

Om daarna Zuidlaren in te draaien. Ik was gewaarschuwd dat er een weg afgesloten was.. en die heb ik gevonden :D Nou ja, even keren en een andere straat gepakt 3x links is ook rechts toch? :D Gerard kon goed merken dat de paarden hadden staan bunkeren de laatste dagen, zo vaak als dat ze gepoept hebben. En dan vooral als we binnen de bebouwde kom reden.. Steeds netjes opgeruimd natuurlijk, maar dat bekende voor Gerard een boel keer van en op de kar..

In Zuidlaren kwamen we na de rotonde op de meest irritante ondergrond waar je met een huifkar op kan rijden.. Keienwegen.. Ik heb met Gerard afgesproken dat als we er deze vakantie nog 1 treffen dat we de livestream aan gaan gooien. Maar gelukkig hebben we een foto die het aardig goed weergeeft:

Afbeelding

Dus Gerard moest even afstappen om deze foto te maken, een denneboom met euh tja wat eigenlijk? Tegendraads schors?

Afbeelding

Hier stond ik bij te komen van het keienpad. We hadden de honden op de kar gedaan in verband met het verkeer, maar door de warmte later tijdens de rit hebben we ze maar op de kar gelaten.

Afbeelding

Langs de bosrand kwamen we deze schavuiten tegen.. Je hebt altijd van die dieren die net anders willen zijn dan de rest.. 8-)

Afbeelding

Langs de N34, ons leven op dit moment is toch wel een schril contrast met de drukte en snelheid op de 100 km weg..

Afbeelding

Net buiten Zuidlaren hebben we even een korte lunch gehouden, maar toch vrij snel weer doorgereden zodat we de ergste hitte hopelijk wat zouden vermeiden..

Afbeelding

Maar de dames deden het super, oortjes erop, wel warm maar niet zeiknat, en soms moest ik ze gewoon een beetje afremmen..

Afbeelding

Afbeelding

Gerard heeft nog een tijd gestreamd, en we waren op tijd op de camping om live op de laptop de F1 kwalificatie te kijken. Nu zo lekker douchen, op tijd naar bed en morgen naar Balloo (ochjee, hoeveel O`s heeft dat??? :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37360
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:06

Groeten wordt wel gewaardeerd ja, :D zitten mag je waar je wil zolang je maar binnen je aangewezen ruimte blijft. :j wij schuiven altijd met de zon mee. Is achter lekkerder dan ga ik achter zitten, }> . Geluid daar zijn per camping eigen regels voor. Bij de een stil (fluisteren mag zolang andere gasten er geen last van hebben) tussen 2400 en 0700 bij de ander van 2200 tot 0830 verder niet gillen of je muziek keihard zetten.
En de negeerders, rustig blijven groeten }> . Je hebt soms 60 plussers :+ :)) die alles wat afwijkt van hun norm viezig aankijkt en daarna negeert of dat camping camperplaats of wat ook is. Grote camper met drie honden en dan ook nog steeds op een andere plek buiten gaan zitten is ook goed voor viezige blikken hoor, :))

en weekend in valkenburg pas. Ik kom al eerst alleen aan met camper en zet die netjes achteruit op blokken op zijn plek. Daar varieerden de opmerkingen tussen knap hoor :roll: >;) en een o ben je alleen :n komt er daarna ook nog een zware motor met veel herrie aanrijden en parkeert naast de camper. _O- je had hoofden moeten zien verschrikte blikken o getver het is tuig. :oo :\ O:)

Zo nu je fotos kijken

Edit balloo heeft er twee :+

Leuke fotos alleen heb je abby gevraagd of ze zo op de foto wilde. Die staart ook strak naar achter _O- .

Boom ziet er grappig uit. Vermijden is met ij en niet met ei :P hobbelwegen vreselijk ook met scootmobiel (woonplaats heeft kinderkopjes) motor auto of wat ook.
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-05-18 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:10

Leuk verslag! :D

Regel nummer 1 is ten alle tijden: nooit richting het toilethebouw lopen zonder wc-rol onder je arm!

:+ ;) :')

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:13

Citaat:
maar een enkeling zit voor de caravan en lijkt ons te negeren..


en dat soort mensen heb je niet alleen op de camping, maar overal :roll:

Mooie foto's weer, vooral de dubbele oortjes !

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37360
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:15

O ja je ziet katinka kijken naar die hunnebed B-)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 21:44

Olga89 schreef:
Ah dus jutteren is een echt bestaand woord

Jutteren: ik ben in Den Helder geboren en daar staat het woord jutteren toch echt voor het zoeken van aangespoelde voorwerpen op het strand. Zo hebben we ooit wel eens de inhoud van een container vol sportschoenen mogen ontvangen (waren voornamelijk de rechterschoenen. De linker kwamen in Engeland aan) en was heel Den Helder goedkope sigaretten aan het roken die met sloffen tegelijk aanspoelde

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:08

Die honden schijt foto en dat paard met het halster ondersteboven. Heerlijk. :') :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26648
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:21

Leuk verslag weer! Denk dat een paarden eigenaar ergens in die hoek vandaag een halster moest goed doen.

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:33

Het drolletje zien we zelfs net naar buiten komen kijken :o
Het ziet er heerlijk uit! Leuk om zo mee te kunnen genieten! En gelukkig hebben jullie 2 van die zuidelijke woeffies, met deze hitte. Mijn hond zou dat echt niet getrokken hebben.

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:40

Ik moest echt lachen om je 13 O's.
Ik woon daar bijna naast xD

Leuk verslag weer ^^

Siers83

Berichten: 7389
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:44

Haha leuk verslag weer. Mensen die je negeren moet je blijven groeten, morgenochtend vroeg groeten ze wel terug hoor. Wss als ze merken dat jullie weer vertrekken.

Oh en Napie, wat jij beschrijft os Jutten, ook op Texel een zeer bekend fenomeen ;)

maj0

Berichten: 6621
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:48

JesdaJinn schreef:
Ik moest echt lachen om je 13 O's.
Ik woon daar bijna naast xD

Leuk verslag weer ^^


Zelfde hier

Geniet echt van je verslag. Vriendlief kijkt me af en toe raar aan als ik weer eens zit te lachen

Mariska_28

Berichten: 10524
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 22:58

Bedankt voor de leuke reacties!
Nou, heerlijk gedoucht en nu slapen..

Roosch

Berichten: 36717
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:19

Super verslag weer! Trusten!

Jindai

Berichten: 1903
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:24

Mooi verslag weer! Volgens de ongeschreven kampeerregels die ik zowat op elke camping tegen ben gekomen, schijn je er ook helemaal bij te horen als je s'nachts een paar harde scheten laat die de rest van de kampeerders op het veld ook kunnen horen. :j Werkt ook vaak aanstekelijk. :+

Creatief paard, zo met dat halster scheef over z'n hoofd! :D

Slaap lekker!

Kendra

Berichten: 8760
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 00:24

Wat leuk, ben een paar dagen niet op Bokt geweest. Foto's van woensdag bij ons huis (vlak bij de molen) en de dagen erna ook hier in de buurt ..... wat wonen we toch mooi! Grappig dat jullie zo kronkelen, Balloo (inderdaad, 2 o's :-)) is hier ook maar 5 km vandaan. Geniet, misschien wat zwaar zand op het Balloƫrveld, maar verder toch enorm mazzel met het weer !

Mariska_28

Berichten: 10524
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 08:04

's avonds in de schaduw betekend 's ochtends vol in de zon.. {:} {:} {:} Ik ben dus nu al gaar, en de dag moet nog beginnen :=
Maar nu eerst koffie en thee!

missfalki
Berichten: 2274
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:10

Mariska_28 schreef:
's avonds in de schaduw betekend 's ochtends vol in de zon.. {:} {:} {:} Ik ben dus nu al gaar, en de dag moet nog beginnen :=
Maar nu eerst koffie en thee!


Vanavond dan maar in de zon eindigen .... en morgenvroeg in de schaduw starten ;)
Fijne rit vandaag met zijn allen ... :j

Groet Karin.

Mariska_28

Berichten: 10524
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 09:14

Dank je wel!
En we zijn onderweg..
Afbeelding

Olga89

Berichten: 2000
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:18

Fijne rit!

Mag Gerard nou zomaar even mennen *\o/* _O-

pien_2010

Berichten: 43782
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:21

Mariska en Gerard nog fijne laatste dagen wens ik jullie toe.
Dit jaar heb ik verstek laten gaan vanwege eigen vakantie. Ook leuk (hahaha ).

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:22

Jullie lijken wel het meest zonnige weer van Nederland te hebben :D
Hier is het bewolkt en op gisteren na, de afgelopen week ook. En ik zie bij jullie alleen maar foto's met een strak blauwe lucht :D