Strand Kijkduin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 13:15

eevita schreef:
Eerlijk ? Zou om de gezondheid van je pony denken, het beestje doe je met deze weersomstandigheden meer plezier met een rustig wandelingetje dan een rit op t strand met ballen vliegers mensen bbq auto's die de vuilnisbakken komen legen, mensen die naar huis gaan ( en het ligt vol, heus waar) Hele wedstrijden worden afgelast om te voorkomen dat mensen de trailer pakken..
Nee denk aan je pony en maak een fijne wandeling desnoods bij zijn stal.
I


Ho begrijp me niet verkeerd, die “rit op het strand” is alleen stappen en waarschijnlijk zonder iemand erop,
Pony is 28 en gaat volgende maand met pensioen

Ik maak me meer zorgen over de trailer

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:16

Het is hier wel benauwd, maar een flink windje. Goed te doen. Als je een beetje kunt sturen kun je in Kijkduin echt wel een parkeerplek vinden.
Als je geen naaktstrand wil hebben moet je niet richting Monster gaan trouwens. Dan kom je ook over het naaktstrand.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 13:17

Utixo schreef:
Het is hier wel benauwd, maar een flink windje. Goed te doen. Als je een beetje kunt sturen kun je in Kijkduin echt wel een parkeerplek vinden.
Als je geen naaktstrand wil hebben moet je niet richting Monster gaan trouwens. Dan kom je ook over het naaktstrand.


Hier heeft het zelfs de hele ochtend geregend :P

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:24

Ik lig momenteel op het strand bij scheveningen. Het is totaal niet druk en ook niet super warm. Ik zou vanavond gewoon lekker gaan!

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 14:33

Scheveningen is inderdaad rustig, kijkduin daarintegen bloedje druk..

Vanavond na 7e nog even kijken naar de drukte, als het mee valt is het de bedoeling om hier om 8u weg te gaan, temperatuur zakt dan en véél minder kans op files waardoor we het wel aandurven met de trailer!
Rond half 9 gaan we dan het strand op en kant ponylief lekker spetteren in het water omdat ze weinig golven en laag water voorspellen vanavond!

Als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag! Meningen zijn altijd welkom, voor nu bedankt voor de reacties

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 14:52

Nog een vraagje, werkt het verkoelend door de circulerende licht in de trailer als ik hem vlak voor vertrek afspuit? (Benen, misschien hals/schouder)

Anoniem

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:13

Jammer dat mensen je adviseren te gaan. Ik snap daar niets van. Maar goed, vooral doen wat jij denkt dat goed is.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 15:23

eevita schreef:
Jammer dat mensen je adviseren te gaan. Ik snap daar niets van. Maar goed, vooral doen wat jij denkt dat goed is.


Ik sta nogsteeds open voor advies om niet te gaan natuurlijk! Aan deze reactie heb ik alleen niets, ik zou graag een uitleg horen

Omdat dit de laatste kans is willen we het heel graag proberen, maar het is puur de vraag hoe snel het vanavond afkoelt, gisteren was het heerlijk rond 8 uur en heb ik zelfs crossles (wel op ons terrein) gehad met mijn andere pony

Als ik het 5 min voor vertrek toch te warm vind is het even snel afgeblazen als dat het idee kwam, geen zorgen

Daarnaast vraag ik me af hoe andere dit doen, want geloof het of niet, ik ben net opweg naar huis van mijn werk toch echt trailers tegen gekomen (of mensen die morgen wedstrijd hebben) ... wat voor mij ook zeker een aantal stappen te ver gaat,

Anoniem

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:44

Die uitleg heb ik je eerder gegeven. Waarom zou je je paard met deze temperaturen op de trailer willen zetten en naar een heel druk recreatiegebied midden in de randstad willen verplaatsen. Dat doe je mijn inziens alleen in nood. Wanneer je wel gaat, doe je het alleen voor jezelf. Maar meid, nogmaals je moet doen waar je je goed bij voelt...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:53

Ik verplaats dit topic naar buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 15:54

eevita schreef:
Die uitleg heb ik je eerder gegeven. Waarom zou je je paard met deze temperaturen op de trailer willen zetten en naar een heel druk recreatiegebied midden in de randstad willen verplaatsen. Dat doe je mijn inziens alleen in nood. Wanneer je wel gaat, doe je het alleen voor jezelf. Maar meid, nogmaals je moet doen waar je je goed bij voelt...


Sorry ik had niet in de gaten dat je al gereageerd had,

Dat ik het alleen voor mezelf doe, is inderdaad van toepassing, maar dat vind ik over het algemeen bij heel de ruiterwereld! Of het nou een normale training/wedstrijd/buitenrit is, zomer of winter, paarden vragen hier niet om en inderdaad doen de ruiters rijden (laten we het daar tot beperken) alleen voor zichzelf en niet voor het paard :')

Een strandwandeling in de avond, ofwel lekker spetteren, waar pony héél erg van geniet, vind ik in dit geval toch wel heel anders dan inladen voor een wedstrijd omdat diegene zo graag dat laatste winstpunt wilt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:56

Icelandshet schreef:
eevita schreef:
Die uitleg heb ik je eerder gegeven. Waarom zou je je paard met deze temperaturen op de trailer willen zetten en naar een heel druk recreatiegebied midden in de randstad willen verplaatsen. Dat doe je mijn inziens alleen in nood. Wanneer je wel gaat, doe je het alleen voor jezelf. Maar meid, nogmaals je moet doen waar je je goed bij voelt...


Sorry ik had niet in de gaten dat je al gereageerd had,

Dat ik het alleen voor mezelf doe, is inderdaad van toepassing, maar dat vind ik over het algemeen bij heel de ruiterwereld! Of het nou een normale training/wedstrijd/buitenrit is, zomer of winter, paarden vragen hier niet om en inderdaad doen de ruiters rijden (laten we het daar tot beperken) alleen voor zichzelf en niet voor het paard :')

Een strandwandeling in de avond, ofwel lekker spetteren, waar pony héél erg van geniet, vind ik in dit geval toch wel heel anders dan inladen voor een wedstrijd omdat diegene zo graag dat laatste winstpunt wilt



Zeker als dit je laatste keer is om dit met je pony te kunnen doen.
Je komt over alsof je het goed in de gaten houdt, dus probeer het, als het niet gaat, ben je ook zo weer terug.

Anoniem

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:58

Check het nieuwe berichtje op de facebookpagina van de knhs even. Gaat over transport

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 18:07

eevita schreef:
Check het nieuwe berichtje op de facebookpagina van de knhs even. Gaat over transport


Dankjewel!

KNHS schrijft dat tot 27 graden vervoeren met goede ventilatie goed te doen is voor een paard, dus we gaan het gewoon even zien vanavond

Wel tegenstrijdig is dat KNHS het NK vrijdag (al dan wel een beetje aangepast) door laat gaan met 37 graden

Anoniem

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:15

Ik geef t op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:23

eevita schreef:
Ik geef t op

>;)
TS hoeft niet perse naar jou te luisteren he.
Je geeft tips, dat is gewaardeerd, het zijn geen bevelen toch? Je bent wel onwijs aan het drammen nu.
En als je dan idd goed de tip van de knhs leest, zou je lezen dat TS zich toch aan tips houdt.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 18:28

eevita schreef:
Ik geef t op

Dankjewel

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 18:33

Scheelt dat het daar nu al 27 graden is, we gaan op zn vroegst over 1,5 uur weg dus ik heb goede moed!

Daarnaast zou ik never nooit iets met ook maar één van mijn paarden doen waar ze niet tegen kunnen, waar risico op zit of iets in die richting

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:37

Ik zou Kijkduin ook afraden nu. Het is daar momenteel echt ontzettend druk, zowel om te parkeren als om over het strand te rijden. Ik werk zelf bij Habana, op Kijkduin en door alle werkzaamheden op Kijkduin zelf en meerdere wegen daarnaar toe is het parkeren wel echt een ding. Met dit weer is het 's avonds net zo goed druk. Stuk drukker dan Scheveningen.

Vooral 's avonds gaan ook veel mensen met de hond lopen, helemaal de kant richting Monster. Er wordt daar ook veel gekite. Nu ben ik momenteel niet in Den Haag, maar er zullen vanavond ook vast wat kiters zijn.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 19:11

DewiRox schreef:
Ik zou Kijkduin ook afraden nu. Het is daar momenteel echt ontzettend druk, zowel om te parkeren als om over het strand te rijden. Ik werk zelf bij Habana, op Kijkduin en door alle werkzaamheden op Kijkduin zelf en meerdere wegen daarnaar toe is het parkeren wel echt een ding. Met dit weer is het 's avonds net zo goed druk. Stuk drukker dan Scheveningen.

Vooral 's avonds gaan ook veel mensen met de hond lopen, helemaal de kant richting Monster. Er wordt daar ook veel gekite. Nu ben ik momenteel niet in Den Haag, maar er zullen vanavond ook vast wat kiters zijn.


Dankjewel! Ik zie inderdaad op de livestreams dat het heel druk is, op alle 3 de genoemde stranden, dus besloten om het helaas niet door de drukte maar ook omdat we noodgedwongen de honden van de buren hebben moeten opvangen

StefanieLisa

Berichten: 2
Geregistreerd: 31-07-18
Woonplaats: Alkmaar

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:11

Te druk inderdaad kan ik vertellen was er vanmiddag.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 19:38

StefanieLisa schreef:
Te druk inderdaad kan ik vertellen was er vanmiddag.

Dit topic is van vorige week, intussen gaat het helemaal niet goed met mijn pony en baal ik dat we niet meer konden..

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:52

Wat rot voor je. Hoop dat het nog goed gaat komen met je pony,

Sterkte.

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:22

Wat akelig zeg... Zit er een kans in dat je pony nog opknapt? Ik heb je topic gevolgd en vond het jammer dat je niet meer kon gaan

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:29

Wat vervelend, hopelijk knapt hij snel weer wat op. Is er nog een kans om met hem naar strand te gaan als hij weer wat opgeknapt is?