Waar kan ik buitenritjes maken in de buurt van didam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

Waar kan ik buitenritjes maken in de buurt van didam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 11:37

Hi allemaal,
Ik ga binnenkort verhuizen naar didam en dan wil ik ook een paardje gaan kopen :o maar waar kan ik buitenritjes maken iets van een leuk bos(je) ofzo of gewoon een ruiterpad op een leuke locatie? En ik heb trouwens geen trailer... En is een ruiterbewijs verplicht en wordt er veel op gecontroleerd of doen jullie het gewoon zonder ruiterbewijs? :) *\o/* en is het slim om een friese merrie voor als me eerste paard te kopen? En als je een paard te koop hebt staan laat het me ook even weten (hoeft geen fries te zijn maar wel een merrie of ruin!) :)

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Waar kan ik buitenritjes maken in de buurt van didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:51

Ik denk dat je een beetje hard van stapel loopt, er zijn zóveel dingen waar je eerst over moet nadenken voordat je aan buitenrijden kan denken.


Maar als antwoord op je vraag: in Didam zelf is het rijden erg beperkt. In het buitengebied volgens mij alleen langs de wegen. De ruiterpaden liggen meer bij Wehl of het Montferlandse bos.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Waar kan ik buitenritjes maken in de buurt van didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:07

Ik verplaats dit topic naar buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 13:48

Delaja schreef:
Ik denk dat je een beetje hard van stapel loopt, er zijn zóveel dingen waar je eerst over moet nadenken voordat je aan buitenrijden kan denken.


Maar als antwoord op je vraag: in Didam zelf is het rijden erg beperkt. In het buitengebied volgens mij alleen langs de wegen. De ruiterpaden liggen meer bij Wehl of het Montferlandse bos.



Bedankt voor je antwoord en met buitenrijden bedoel ik ook later pas hoor

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:38

in de buurt van Didam kun je leuk rijden. montferlandse bos is een hele leuke omgeving. Ook veel rondjes te maken in de omgeving. Let wel in het bos heb je een vergunning nodig deze is te koop bij natuurmonumenten of 't Peeske (25 euro)

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Re: Waar kan ik buitenritjes maken in de buurt van didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:49

Was toch 15 euro voor een jaar? Hoi...je kan beter eerst zorgen dat je een stalling kan vinden voor je paard,want dat is hier erg moeilijk,,Het ligt er ook aan in welke hoek van Didam je met je paard komt,maar naar het Montferlandse Bos is dat dan nog wel een aardig stukje..Eventueel zou je dan een trailer aan kunnen schaffen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:52

ilse46 schreef:
Was toch 15 euro voor een jaar? Hoi...je kan beter eerst zorgen dat je een stalling kan vinden voor je paard,want dat is hier erg moeilijk,,Het ligt er ook aan in welke hoek van Didam je met je paard komt,maar naar het Montferlandse Bos is dat dan nog wel een aardig stukje..Eventueel zou je dan een trailer aan kunnen schaffen.


Dat is inderdaad in een paar jaar flink opgehoogd tot 25.
Trailer zal ts niet veel aan hebben op haar leeftijd..

Bibi1109
Berichten: 75
Geregistreerd: 19-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 00:38

ilse46 schreef:
Was toch 15 euro voor een jaar? Hoi...je kan beter eerst zorgen dat je een stalling kan vinden voor je paard,want dat is hier erg moeilijk,,Het ligt er ook aan in welke hoek van Didam je met je paard komt,maar naar het Montferlandse Bos is dat dan nog wel een aardig stukje..Eventueel zou je dan een trailer aan kunnen schaffen.




Ik heb stalling ik heb nu 2 paardjes die in in mijn tuin kan stallen want ik heb weiland en stallen ze komen over ongeveer n maandje bij mij thuis te staan montferlandse bos is dan wel een optie en ja ik heb een trailer want ik ga dan ook veel op de manege rijden etc.

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Re: Waar kan ik buitenritjes maken in de buurt van didam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:31

Nou leuk zeg!..Hard werken straks dus..paard aan huis is wel leuk,maar ontzettend veel werk.