boekje veluwe trail

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
12Magic

Berichten: 99
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 20:48

Wij wonen sinds 6 weken op de Veluwe in Heerde en gaan twee keer per week een route rijden. Ook ik heb het boekje aangeschaft maar kan er niet veel mee. De kaartjes zijn echt heel klein en alleen onder een loep goed te lezen.
De site van ruiteren & mennen is wel oké maar waar wij onze routes mee maken is deze site https://www.paardenroute.nl/kaart.htm.
We hebben een overzichtskaartje gekocht hier bij de VVV in Epe (4 euro) waar dit adres op stond en dat is veel duidelijker dan welk kaartje dan ook. Je rijdt van paaltje naar paaltje en het is zo super duidelijk aangegeven dat je eigenlijk niet kan verdwalen .....behalve als je teveel kletst... 8)7

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: boekje veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 23:39

12magic, dan ben je vast heel blij met je verhuizing...de Veluwe!!!
ruiteren en mennen bekeken en ok die snap ik maar ik moet m wel groot uitprinten anders zou ik alsnog kunnen verdwalen.

uhm teveel kletsen....dat gebeurt me gelukkig nooit

12Magic

Berichten: 99
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:17

De Veluwe is inderdaad een grote droom die uitgekomen is na jaren in onder de rook van Amsterdam te hebben gewoond.
Onze eigen Paddock Paradise aan huis en 700 m vanaf de Veluwe trail, hoe gelukkig kan je zijn!

Wij rijden nooit met een route op een kaartje uitgeprint maar met de knooppunten zoals de fietsers hier op de Veluwe ook rijden. We doen niet aan uploaden en dat soort moderne dingen maar stippelen de route uit op de computer van punt naar punt. Die punten krijg je allemaal keurig op een rijtje in beeld. Daar maken we dan een foto van en zo gaan wij op pad. Je kan ook de punten uit je hoofd leren _/-\o_
Het is allemaal zo goed aangegeven!
Voor langere routes kan je je kaartje voor de zekerheid wel meenemen natuurlijk om ter plekke je route te veranderen.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: boekje veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 11:13

klinkt heel heel erg leuk 12magic!

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: boekje veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:25

Weet iemand hier hoe het zit met die kleuren van de veluwetrail.
Je hebt geel ...rood en blauw rood geloof ik.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: boekje veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:48

Rood is de doorgaande route van 160 km. Geel is dagroute de ene kant op, blauw is dezelfde route de andere kant op. En je hebt ook nog zwart: dat zijn de paden (vanaf - ooit - aangesloten overnachtingsadressen) die naar de dagroutes of de doorgaande route leiden.

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:55

Ibbel schreef:
Rood is de doorgaande route van 160 km. Geel is dagroute de ene kant op, blauw is dezelfde route de andere kant op. En je hebt ook nog zwart: dat zijn de paden (vanaf - ooit - aangesloten overnachtingsadressen) die naar de dagroutes of de doorgaande route leiden.

Ah top bedankt.
Is blauw rood dan een verbinding stuk soms tussen 2 routes.?

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: boekje veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:09

Ik sta op de cover :)

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:02

Onali schreef:
De hele Veluwe is bezaaid met ruiterpaden, je kan dus zelf routes maken.

Bij de ANWB/ VVV kantoor kan je een ruiterroutekaart kopen (vaak fiets/ wandelkaart)
En anders kan je eventueel de website Ruiterenmennen.nl raadplegen.

Ben daar zelf weer wat minder fan van, want ook daar klopt niet alles op. Maar krijg je wel een indruk van hoe de omgeving eruit ziet.


Hoi Onali,
Ruiteren & Mennen vraagt steeds of ruiters en menners een fout op de routeplanner direct willen melden. Dus wanneer je onderweg iets tegen kom dat niet meer klopt met de werkelijkheid geef het dan aub door en liefst ook gelijk de nieuwe situatie.
Het voordeel van de digitale Ruiter&Men-routeplanner is dat een wijziging direct wordt doorgevoerd, wat met papieren kaarten niet mogelijk is en deze dus snel verouderd zijn.

Help allemaal mee om de routeplanner up-to-date te houden. Daar heeft iedere ruiter en menner baat bij :D .

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:14

connie64 schreef:
12magic, dan ben je vast heel blij met je verhuizing...de Veluwe!!!
ruiteren en mennen bekeken en ok die snap ik maar ik moet m wel groot uitprinten anders zou ik alsnog kunnen verdwalen.

uhm teveel kletsen....dat gebeurt me gelukkig nooit


Hi connie64,

In plaats van de route die je gemaakt hebt op Ruiteren & Mennen uit te printen, kun je ook een navigatie- app op je telefoon downloaden. Topo gps bv. kost eenmalig maar +/- 3,99 euro voor. Je geplande route mail je naar jezelf en vervolgens hoef je enkel nog maar het pijltje op je phone te volgen. Verdwalen is er dan echt niet meer bij, ook niet als je de hele weg aan het kletsen bent :D . PS. er is ook een navigatie-app met spraak-navigatie 8-) , net als Tom-Tom.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:23

12Magic schreef:
De Veluwe is inderdaad een grote droom die uitgekomen is na jaren in onder de rook van Amsterdam te hebben gewoond.
Onze eigen Paddock Paradise aan huis en 700 m vanaf de Veluwe trail, hoe gelukkig kan je zijn!

Wij rijden nooit met een route op een kaartje uitgeprint maar met de knooppunten zoals de fietsers hier op de Veluwe ook rijden. We doen niet aan uploaden en dat soort moderne dingen maar stippelen de route uit op de computer van punt naar punt. Die punten krijg je allemaal keurig op een rijtje in beeld. Daar maken we dan een foto van en zo gaan wij op pad. Je kan ook de punten uit je hoofd leren _/-\o_
Het is allemaal zo goed aangegeven!
Voor langere routes kan je je kaartje voor de zekerheid wel meenemen natuurlijk om ter plekke je route te veranderen.

Helaas heb je niet op alle delen van de Veluwe die knooppuntenroutes. Toen ik op vakantie was in Epe/Vaassen vond ik dat echt ideaal.
Ik ben inmiddels ook verhuisd naar de Veluwe, maar dan naar omgeving Rheden/Veluwezoom. En daar hebben ze geen knooppuntenroutes :D
Ik rijd dus vooral met de kaart van ruiterenmennen.nl. Nog geen paden tegengekomen die niet klopten. Importeren op gsm heb ik nog niet gedaan (goede tip!), maar ik neem het kaartje mee. En ik rijd er inmiddels zo vaak dat ik de paden wel weet of via Endomondo altijd wel weer in de goede richting uitkom als ik verkeerd rijd.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: boekje veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 11:36

yvette goede tip ga ik zeker eens uitvogelen, dank je wel.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:46

connie64 schreef:
uhm arabesk, je gaat een stapje te ver haha inladen? topo gps uhm geen idee waar je t over hebt. Ik ben niet meer van deze tijd...….;)

Je kunt hun kaarten ook printen

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:39


Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: boekje veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:38

Vandaag ook de topo gps app gekocht en gelijk wat routes van ruiteren mennen op de mobiel gezet! Wat een geweldige uitvinding!!
Yvette, ik heb jou net een pb gedaan.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:01

Ldenboer72 schreef:
Vandaag ook de topo gps app gekocht en gelijk wat routes van ruiteren mennen op de mobiel gezet! Wat een geweldige uitvinding!!
Yvette, ik heb jou net een pb gedaan.



Hi Ldenboer72,
Dank voor je leuke reactie over onze "geweldige uitvinding"
Ik heb je pb gisteren meteen beantwoord. Heb je nog vragen, laat maar weten.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 22:40

scooby09 schreef:
Ibbel schreef:
Rood is de doorgaande route van 160 km. Geel is dagroute de ene kant op, blauw is dezelfde route de andere kant op. En je hebt ook nog zwart: dat zijn de paden (vanaf - ooit - aangesloten overnachtingsadressen) die naar de dagroutes of de doorgaande route leiden.

Ah top bedankt.
Is blauw rood dan een verbinding stuk soms tussen 2 routes.?


Nee toch niet, althans ik beschouw het toch niet als verbindingsstuk. Wel als een parallel stuk.

De rode is 1 grote lus. Binnenin die grote lus heb je kleinere lussen, de dagtochten. Een dagtocht loopt een stukje gelijk met de grote lus, om vervolgens weer zijn eigen weg te volgen. Dat parallelle stuk, het stuk dagtocht dat gelijk loopt met de grote omloop, deelt ook de kleur van de grote lus. Op dat moment heb je dus geel/rood of blauw/rood. Zit je nadien weer op de dagtocht zijn de pijltjes volledig geel of blauw.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: boekje veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 07:16

yvette, mijnstalgenootje heeft de app ook direct gekocht en gisteren al de 1e rit meegereden...werkt dus vrij eenvoudig en duidelijk. Op naar veel mooie lange ritten. Ik woon op de veluwe dus uitrijmogelijkheden volop!

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:51

Hmm dan moet ik die app maar eens beter gaan bekijken snap er niet zoveel van nog namelijk.

Bedankt voor de uitleg Lukasje.. ik kwam idd weer uit op blauw.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 13:44

Ldenboer72 schreef:
yvette, mijnstalgenootje heeft de app ook direct gekocht en gisteren al de 1e rit meegereden...werkt dus vrij eenvoudig en duidelijk. Op naar veel mooie lange ritten. Ik woon op de veluwe dus uitrijmogelijkheden volop!


Nou heel veel plezier, maar dat gaat wel goed komen daar op de Veluwe :D . Oh en kom je eens een situatie tegen die niet klopt met de routeplanner, geef dat dan aub. aan ons door. Zo helpt iedereen mee om de routeplanner up-to-dat te houden. Alvast bedankt.