Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wat doe jij met je paard op buitenrit?

 
Profiel   

ik rij een paar keer per maand buiten (eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik meestal maar 2 keer per week rij, ik heb drie paarden waarvan 1 vierjarige die enkel grondwerk doet, een 9 jarige die bereden wordt en een 22 jarige die op pensioen is. De 9 jarige probeer ik twee keer per week onder het zadel iets te doen en 1-2 keer vanop de grond, de 4 jarige wordt 2 keer per week vanop de grond gewerkt.)
dus vaak doe ik een training of 4-5 in de piste en dan eens een rondje buiten, rondjes buiten varieren van 2-3 km naar 10-15 km (hier geen bos maar allemaal verhard)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 15:45 



 
Profiel   

Ik rijd 3 a 4 x per week. Waarvan 2 tot 3 x buiten. Ik ben niet zo'n bakridder. Maar vind het wel noodzakelijk om zeker eens per week te 'trainen'. Ik train niet voor wedstrijden, maar om hem soepel en correct te houden. Dus veel wendingen, schouderbinnenwaarts, overgangen, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 15:46 



 
Profiel   

Ik train niet :D rijd alleen buiten, net wanneer ik tijd en zin heb :j
Heb mijn paarden niet persé voor het rijden aangeschaft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 15:47 



 
Profiel   

Naar buiten, dat is altijd een feestje.

Ze zijn top braaf, maar ze weten heel goed welke 2 brede zandpaden, ze mogen galopperen zo hard als ze willen!
Maar ook dit kan met een ontspannen teugel, heerlijk!

Dat is wat we doen, lekker stappen, draven en goed galopperen. In de training na mijn dagje buiten, kan ik merken dat ze er lekker los en ontspannen van zijn geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 15:50 



 
Profiel   

Conditietraining voor paard en ruiter. Verder ook een beetje schriktraining. Af en toe kom je toch rare omgevallen bomen tegen. Of bloeiend planten. Vreselijk eng allemaal. Verder is het vooral genieten van de natuur. Pony kijkt ook graag om zich heen.
Ik ben wel echt voor het doorrijden. Normaal probeer ik op het verharde te stappen en alles wat zand is te draven en galopperen. Soms maak ik er weleens een wat rustigere rit van. Maar voornamelijk gas geven. En dus conditie werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 16:08 



 
Profiel   

Eigenlijk het zelfde als de meeste hier ook zeggen :) Lekker ontspannen!

Voor ons is het een fijne afwisseling naast de dressuurtrainingen en wedstrijden die we rijden. Ze kijkt altijd haar ogen uit en dat laat ik haar dan ook lekker doen. Hoofd leegmaken en genieten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 16:14 



 
Profiel   

Verschilt een beetje, soms een hele rit dressuur matig, soms alleen bepaalde oefeningen en soms gewoon relaxen lekker aan de lange teugel en/of crossen. Ik rijd standaard 1x in de week buiten en vaak ook nog wel een 2e keer, dus vind het ook wel onderdeel van mn training

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 16:16 



 
Profiel   

Met m'n merrie was het nog een beertje, ( erg ) spannend in het begin. Dus liet ik der lekker der gang gaan. Ik vind stap het fijnste, dus we stappen voornamelijk. Maar op ons crosspad, gaan we toch altijd wel even hard! Laatst tikte we de 43 aan. Niet slecht voor m'n 18jarige merrie, :D . ( Btw, ik forceer niks, ik galopeer aan en laat de teugels losser. Na 2 keer daar gecrosst te hebben snapt ze al dat ze daar zo hard mogelijk mag. Eigenlijk leuk hoe snel een paard kan leren, <<) ) Verder draven we zo'n halfuurtje op een rit van +- 2 uur. Op de ritten van 4\5 uur is het nagenoeg alleen stap en stukken galop. O:) , dus nee, geen dressuur oefeningen voor mij en Roza :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 16:16 



 
Profiel   

Wij rijden voornamelijk voor de ontspanning buiten. Soms wel voor conditie / interval training.
Héél soms probeer ik ook dressuurmatig te rijden in het bos, dat wordt me alleen niet bepaald in dank afgenomen :Y) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 16:20 



 

Ik rijd alleen maar buiten. Dus train daar ook dressuurmatig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 18:10 



 
Profiel   

Malenka schreef
Het valt wel op dat de meeste mensen die reageren een buitenrit alleen als ontspanning zien en niet als training. Ik vraag me dan af hoe vask jullie buiten rijden.

Zelf train ik buiten dus wel. Voor ons is het zelfs het grootste deel van de training. Ik rij 2 tot 3 keer in de week buiten en 1 a 2 keer in de bak.


Ik train hooguit 2 x per week dressuurmatig, dan gaat het heel fijn en zit er ook vooruitgang in. Van vaker dressuurmatig trainen krijg ik een verveeld en dwars paard hoe goed ik ook probeer te varieren.

Op buitenrit kom ik genoeg heuveltjes of sprongetjes tegen die op hun manier weer bijdragen aan betere bespiering.

Of ik ga grondwerken, en pak daarbij oefeningen voor bepaalde spiergroepen mee. Zelfde resultaat maar afwisseling in de ogen van paardlief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 18:24 



 
Profiel   

Onder het zadel vooral lekker ontspannen, beetje stappen, beetje draven en soms een (rustig) galopje als de route het toelaat. Ik hou zelf dan ook helemaal niet van crossen dus dat scheelt :P Nou rij ik momenteel eigenlijk helemaal niet meer onder het zadel, maar alleen nog aangespannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 20:02 



 
Profiel   

Malenka schreef
Het valt wel op dat de meeste mensen die reageren een buitenrit alleen als ontspanning zien en niet als training. Ik vraag me dan af hoe vask jullie buiten rijden.

Zelf train ik buiten dus wel. Voor ons is het zelfs het grootste deel van de training. Ik rij 2 tot 3 keer in de week buiten en 1 a 2 keer in de bak.


Dressuurmatig in de bak.
Grondwerk in de bak.
Buiten meer conditie ( naast de ontspanning )

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 20:06 



 
Profiel   

sjouks schreef
Lekker ontspannen en op zijn tijd even crossen }>
Ik rij al 17 jaar op mijn merrie (inmiddels 22 jaar). Alles wat met de bak te maken heeft vindt ze nog steeds erg saai, dus de laatste 15 jaar is het voornamelijk buitenrijden. Zolang ze maar ergens even snoeihard mag, is ze tevreden :Y)

Lekker he? Plat erop, teugels naar voren en gaan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 20:09 



 
Profiel   

frankiej schreef
sjouks schreef
Lekker ontspannen en op zijn tijd even crossen }>
Ik rij al 17 jaar op mijn merrie (inmiddels 22 jaar). Alles wat met de bak te maken heeft vindt ze nog steeds erg saai, dus de laatste 15 jaar is het voornamelijk buitenrijden. Zolang ze maar ergens even snoeihard mag, is ze tevreden :Y)

Lekker he? Plat erop, teugels naar voren en gaan!!


Heerlijk!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-18 20:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen