Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 21:46

Na helaas een hele slechte ervaring dit jaar (met onbekend iemand trektocht gemaakt, was geen goede match, erger nog, was gewoon heel vervelend en teleurstellend, lang verhaal waar ik ooit een boek over ga schrijven:-) ) wil ik volgend jaar weer trektochten (kort en lang) maken vanaf Renkum/Ede/Wageningen. Zoek nog leuk gezelschap (en dan bedoel ik ook echt leuk). Heb een vlotte haflingermerrie maar vanwege Cushing hou ik de dagafstanden op max 25 km. Ben zelf 55 maar kan met alle leeftijden overweg, als ze maar gezellig en eerlijk zijn.Ik heb best wat ervaring met routes uitzetten en verdwaal eigenlijk nooit (gelukkig).

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:00

:wave: Zwaait :wave:
Lijkt mij een x leuk om te doen.
Mijn arabier is toch niet Eper4daagse geschikt, maar ik wil wel graag enkele dagen rond kachelen.

Ik ben degene die ook bij Henk stond en jaren gelden (10+ alweer?!) jullie spullen (na een heftige regenbui) thuis hebt gedroogd :+
De afgelopen 8 jaar stond ik ook op de camping met caravan.

Qua trailer laden is de mijne niet heel gemakkelijk, maar als we tussendoor niet met de trailer hoeven is dat geen probleem.

Tenzij jij mij niet leuk genoeg vindt -O- }:0 :Y) :D

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:09

:wave: :wave:
Kom eens aan voor een goed gesprek.

Het is belangrijk dat zowel mens als paard goed met elkaar door de bocht kan.

Dus ja, ik ben kritisch over met wie ik op reis wil; maar ik sta open voor een goed gesprek.
Ik ben geen beginner op dit vlak.

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 00:13

Brainless: je mag altijd met me mee maar met jouw tempo ben je drie dagen voor mij de Veluwe over, maar lijkt me super gezellig! Alles is beter dan de ellende van dit jaar. Onze slaapzakdroger, dat zal ik nooit vergeten:-) en ikke, dat is absoluut waar, ik heb nu meegemaakt dat het goed mis kan gaan en je bent terecht kritisch en ik nu ook. Kom maar op met je vragenlijst:-)

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 00:20

Mijn arabier (de vos) is heel braaf hoor.
Hij kan hard, maar laat zich niet opnaaien en vindt het ook heerlijk om met losse teugel lekker door te stappen/draven.
En hij kan super met andere paarden rijden; voorop, naast of achterop is voor hem geen probleem.

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 02:54

Dan wil ik met je mee...wanneer gaan we?:-)

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 05:38

Ik lees mee! Ben 26 jaar en heb een fanatieke Tinkermerrie van 5 jaar die sinds begin dit jaar onder het zadel is. Ze is buiten goed mak en braaf, onlangs hebben we onze eerste endurance gereden. Uiteraard hoeven we niet in dat hoge tempo over de Veluwe, dat is niet echt duurzaam, al kunnen we wel genieten van een heerlijk stuk galop op z´n tijd.

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 07:09

Wat een leuk topic! Ik ga altijd met vriendinnen op trektocht want het is inderdaad wel belangrijk dat het klikt en je een beetje aan elkaars tempo aan kan passen. Tip: een menner meevragen, is makkelijk voor de spullen haha. Ik ga zelf altijd mennend en vind het echt fijn dat je dan meer mee kan nemen :) veel plezier!

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 07:31

:wave: Ik wil ook wel een keer mee!

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 07:53

Menner meldt zich voorzichtig... ik wil al heel lang een trektocht met mijn haflinger maken maar heb nog niet de moed gevonden om alles uit te gaan zoeken qua routes en overnachten en zo. Ik zou willen beginnen met 1 nachtje ofzo maar misschien wel opbouwen naar langer. Lijkt me zo tof om bijvoorbeeld helemaal naar drenthe te mennen!

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 11:09

Ik ben inmiddels heel goed met uitzoeken en plannen en een menner is inderdaad handig, beperkt je wel qua tempo en routes, maar dat vind ik zelf geen probleem. Ik wil volgend jaar nog de rest van de trektocht van dit jaar uitrijden (Vierhouten-Garderen-Caitwijckerzand/Kootwijk- Hoenderlo - Beekbergen - Laag Soeren - Renkum of v.v.) en een minitrektocht van Renkum-Arnhem-Hoenderloo-Otterlo-Lunteren-Renkum, die staan qua routes al klaar en accommodaties weet ik ook. Maar sta open voor alles, Nederland is zo mooi! Ik wil zelf niet in een tent slapen (te oud:-() dat maakt het iets duurder qua overnachtingen, maar heb ik er zelf wel voor over. Ik ga ook niet meer alles voorschieten, want zit nog steeds te wachten op mijn geld van die mederuiter van dit jaar, die me in alle opzichten flink genaaid heeft. Maar met "normale" mensen moet zoiets prima lukken. Als t maar gezellig is en leuk voor de paarden!Was zo'n teleurstelling dit jaar dat de mederuiter zonder enig overleg ging afhaken halverwege en ons vervoermiddel/accommodatie ook meenam. Maar de eerste 110 km waren (qua rijden) fantastisch. Volgend jaar gaat het wel lukken als mijn paard nog ok is, bij Cushing weet je maar nooit hoe het zal gaan! Ik weet nu in elk geval dat ik dit het allermooiste vind wat je met je paard kunt doen en zeker als je leuk gezelschap hebt!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:24

Gaaf dat je weer aan het plannen bent Nathalie! Het is dat ik geen paard tot m'n beschikking heb, anders had ik graag mee gegaan :)

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:31

Maar de tijd tot het voorjaar is nog erg lang. Wellicht dat we voordien 1 of 2 keer kunnen afspreken al zodat je weet met wie je van doen hebt? Ik slaap ook liever niet in een tent, niet oud, wel koud :o Een menner mee is zeker handig! En stel er iemand die wel heel graag over dat kleine kronkelpaadje wilt, kunnen we misschien een stukje van de route opsplitsen? Mijn Tinker is (nog) niet aangespannen beleerd, maar mocht dit volgend jaar wel zo zijn, zou ik ook best rijden en mennen af willen wisselen. Als dat qua tuig en kar past natuurlijk.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:33

Citaat:
Maar met "normale" mensen moet zoiets prima lukken.

Ik ben helaas niet "normaal" :+

Ik snap best dat iemand afhaakt als zijn/haar paard ziek/kreupel wordt.
Of als jezelf ernstige lichamelijke klachten krijgt.
Maar dan moet je wel overleggen van "hoe nu verder" en niet met het geld (en andere dingen) ervan door gaan.

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 13:42

Zucht, mijn idee...of stoppen omdat het een dag regent. Ik geloof dat de meeste mensen het netjes zouden regelen...zal het cultuurverschil wel geweest zijn:-) Ik heb er alle vertrouwen in dat het nog gaat lukken. En Caily, afspreken is altijd goed!:-)

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:05

Ik volg ook even! Ben met paard al aan het oefenen met weekendjes weg maar zou ook graag trektochten gaan maken. Durf dat alleen nooit zo goed in mijn eentje de eerste keer.
Ik ben 39 en vind mezelf niet heel lastig in de omgang ;) paard is 8 en eindelijk redelijk zadel en ruitermak. Daarnaast heb ik ook een paard met cushing dus ik weet wat er bij komt kijken.

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 14:13

Hey op stap met 2 Natalies...leuk!:-) ik ben dan de oma van het zooitje!

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:54

En makkelijk namen onthouden ;)

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:14

Hey Nathalie, leuk idee! Ik zag op fb de jammerlijke afloop van je vorige poging... Ik beloof nog even niets, maar misschien wil ik volgend jaar wel met je mee. Ik ben iets jonger (38) en mijn pony is een jonkie (5). Dus max 25 per dag is prima! We kennen elkaar trouwens al, voormalig bijrijder van Kalinka en nu heb ik een jonge bruine New-Forest.

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mederuiter gezocht trektocht Veluwe voorjaar 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 23:02

Natuurlijk ken ik jou! Ja leuk! Ik hou me v alles aanbevolen. Voordeel: het kan alleen beter worden!!