Buitenrit over het strand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paigeroxanne

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-07-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 22:33

Molly1230 schreef:
Heyy,
Ik weet niet of je nog wat aan mijn antwoord hebt of het ondertussen al heb gedaan?!
Het is een ontzettend leuke ervaring vind ik! Het is met 4 jaar rijervaring gewoon prima te doen hoor, een harde galop. Ik vind het zelf altijd het fijnst om dan in de verlichte zit te gaan staan.
Het is niet iets om je druk over te maken, het is echt een super vette ervaring! +:)+

Als je de rit al heb gereden, laat maar weten wat je ervan vond! <3


We wachten tot het wat warmer word, ik wil heel graag maar mijn vriendinnen vinden het te koud -O-

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Buitenrit over het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:49

Juist nu gaan! De stranden zijn veel breder en harder en je hebt geen last van toeristen met parasolletjes en gaten die gegraven worden. Daarbij zijn de meeste stranden nu ook overdag open voor paarden! Ik ha het liefst in deze tijd met paard naar het strand...lekker uitrazen!

Smanda
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:59

Lizster schreef:
Iemand suggesties waar je het beste een strandrit zou kunnen maken? Welke maneges raden jullie nou echt aan?


Ik weet niet of je er nog iets aan hebt, maar ik rijdt al jaren bij Stalhouderij het Fjordenpaard in Breda. En deze gaan ook bijna elke zondag naar Scheveningen met hun fjorden. Ik ben laatst mee geweest. Het was geweldig, eerst door de duinen stappen en draven en eenmaal op het strand in volle galop langs de branding. Als je nog niet zo ervaren bent hebben ze ook alleen duinritten, maar ook als je het goede niveau hebt maar nog nooit in rengalop bent geweest, geven ze je tips en uitleg. Er werd tegen mij gezegd dat ik in verlichte zit moest gaan staan, omdat je anders je evenwicht verliest tijdens de galop en ik moest mijn beugels een gaatje korter maken, zodat ik beter kon staan.

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Buitenrit over het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 20:42

Zoals hier boven kom ik ook vaak bij stalhouderij het Fjordenpaard. Heerlijke ritten op lieve fjorden, geen massaal gevoel en voelt snel vertrouwd.

Ook ben ik op kamp geweest bij duinmanege poelenburgh. Ook de ritten hier waren gaaf, mooie omgeving (zeker de Pwn rit is een grote aanrader, rijd je door een natuurgebied waar ook 'wilde' paarden en Schotse hooglanders lopen, lagen bij ons letterlijk op het ruiterpad!) de galop op het strand is gewoon een lekker voorwaarts galopje maar niet rennerig. Beide zijn grote aanraders!