Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Werk'vakantie' in het buitenland?

 
Profiel   

Haj allen.

Ik zit de laatste periode er aan de denken om eens ergens een tijdje op werkvakantie te gaan. Nouja vakantie, ik moet natuurlijk wel wat te doen hebben.

De reden is dat ik uit een burn out kom en hoop dat door uit de nederlandse patronen te stappen, tot rust kom.

Ik zoek een bedrijf, wel in europa (reiskosten), met het liefst een nederlandse of engelse eigenaar. Het lijkt me fijn om daar ongeveer een maand mee te draaien op het bedrijf. Het zal gaan om de maand januari.
Het is wel belangrijk dat de leefkosten door het bedrijf verzorgd worden omdat ik geen geld heb om een maand 'vakantie' te betalen..

En een eigen kamer zou ook wel prima zijn.

Ben of ken jij het bedrijf die een paar extra handen kan gebruiken?

Groetjes mathilde!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 12:47 



 
Profiel   

matyee95 schreef
Haj allen.

Ik zit de laatste periode er aan de denken om eens ergens een tijdje op werkvakantie te gaan. Nouja vakantie, ik moet natuurlijk wel wat te doen hebben.

De reden is dat ik uit een burn out kom en hoop dat door uit de nederlandse patronen te stappen, tot rust kom.

Ik zoek een bedrijf, wel in europa (reiskosten), met het liefst een nederlandse of engelse eigenaar. Het lijkt me fijn om daar ongeveer een maand mee te draaien op het bedrijf. Het zal gaan om de maand januari.
Het is wel belangrijk dat de leefkosten door het bedrijf verzorgd worden omdat ik geen geld heb om een maand 'vakantie' te betalen..

En een eigen kamer zou ook wel prima zijn.

Ben of ken jij het bedrijf die een paar extra handen kan gebruiken?

Groetjes mathilde!


Jaskolka in Polen!
Een tinkerstoeterij, die ook buitenritten en trektochten verzorgen. Nederlandse eigenaar! Heb je je eigen stacaravan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 12:49 



 
Profiel   

Heb ik contact mee gehad. Leek me ook echt geweldig maar ze vinden een maand te kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 12:52 



 
Profiel   

Wijj zijn ooit wezen WOOFFEN op de tinkers bubble in Engeland, dat is een zelfvoorzienende community. De sfeer was daar echt geweldig, en we kregen een eigen huisje om in te slapen.
Ik heb daar echt één van de bijzonderste weken van mn leven meegemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 12:52 



 
Profiel   

Berriepi schreef
Wijj zijn ooit wezen WOOFFEN op de tinkers bubble in Engeland, dat is een zelfvoorzienende community. De sfeer was daar echt geweldig, en we kregen een eigen huisje om in te slapen.
Ik heb daar echt één van de bijzonderste weken van mn leven meegemaakt!



Wat is wooffen?

En wat moest je daar doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 12:55 



 
Profiel   

Het staat voor world wide organisation organic farms.
Daar was het vooral helpen in en rond de tuin, maar de klusjes zijn er seizoensgebonden.
Ze werkten daar met 2 dagdelen. Sochtends hielpen we in de tuin (mn moeder, broertje en ik) en smiddags hielp mn moeder in de tuin, en mn broertje en ik met koken (vonden we leuker haha)
Ik weet eigenlijk niet of we ervoor betaald hebben, maar ik denk het eerlijk gezegt niet, zal het zo even navragen :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 14:17 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad even kijken naar wwoof, of op de site workaway.info :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 14:22 



 
Profiel   

Je bent hier (Zuid Frankrijk) ook van harte welkom, ook al is het 'slechts' een maandje :j Mits je bereid bent om in/rond het huis en met de paarden mee te helpen. Dus ook eea aan licht tuinwerk etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 14:39 



 
Profiel   

Berriepi schreef
Het staat voor world wide organisation organic farms.
Daar was het vooral helpen in en rond de tuin, maar de klusjes zijn er seizoensgebonden.
Ze werkten daar met 2 dagdelen. Sochtends hielpen we in de tuin (mn moeder, broertje en ik) en smiddags hielp mn moeder in de tuin, en mn broertje en ik met koken (vonden we leuker haha)
Ik weet eigenlijk niet of we ervoor betaald hebben, maar ik denk het eerlijk gezegt niet, zal het zo even navragen :-)



Even nagevraagd, maar het was tegen kost en inwoning, het enige waar je voor moet betalen is natuurlijk de reis er naar toe, en lidmaatschap van de wooff, maar dat is ongeveer een tientje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 17:42 



 
Profiel   

Ik ga een research doen. Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 18:11 



 
Profiel   

Ik zit hier aan te denken voor volgende zomer. Ik bedenk me wel dat ik niet wil vluchten voor Nederland maar ik het puur voor de ervaring doe en besef me dat ik daarna weer terug kom en weer aan de bak moet.
Ik hoop niet dat als je terug komt je weer in een gat valt vanwege de Nederlandse patronen. 1 burn out is al genoeg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 18:22 



 
Profiel   

in Spanje, Los Caballos Luna zitten te springen om mensen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 18:25 



 
Profiel   

Op bokt markt staan diverse advertenties voor medewerkers in het buitenland. In verschillende rubrieken, dus het is even zoeken maar er staat genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 18:35 



 

Kijk eens op Workaway.info!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 18:40 



 
Profiel   

Geen paarden maar katten:

zie onderschrift. En ze zitten ook te springen om mensen

Je kunt wel paardrijden op het eiland :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 18:46 



 
Profiel   

Pas maar op, ik ben niet meer terug gekomen naar Nederland... :') Ik ben aan het einde van mijn burn-out naar het buitenland gegaan (toen ik weer in staat was iets te doen), met het idee, we zien wel waar het schip strand. We zijn inmiddels ruim 5 jaar verder...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 18:50 



 
Profiel   

@macs, mooi dat je dat benoemd. Het is net of je jouw woorden gekopieerd hebt uit mij. Het is om eens tot rust te komen. Niet dag in dag uit aan anderen denken en elke dag doelloos hetzelfde riedeltje afwerken. Ik heb een heel goed leven hier hoor. Een huis, woon samen met de leukste jongen van nederland, heb een eigen paard... dus genoeg om voor te blijven. Maar door een hoop redenen en gevoelens is er ook reden om mijn horizon te verbreden en tot inzichten te komen.

De reden dat ik maar een maand in gedachten heb is inderdaad om het gat tussen nederland en buitenland niet té groot te maken. Ben bang dat ik na 3 maand te hard moet wennen. En ik heb een te goed leven hier om 3 maand te verdwijnen. Kan ook niet. Ook ivm mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 18:57 



 
Profiel   

Fijn dat je daar goed over na hebt gedacht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 19:05 



 
Profiel   

Als je het echt doet om tot rust te komen zou ik niet bij een reddingsorganisatie gaan helpen.

Ik heb dus 3 jaar op rij op Skiathos gewerkt en naast de rust gaf het toch ook veel stress.
De omstandigheden zijn daar toch anders dan bv hier in een asiel.
Er is veel dieren leed en ik denk dat dat bij Los caballos niet anders is. Het is super dankbaar werk maar ik heb echt wel een paar tranen gelaten en was soms erg gefrustreerd. (en toch ga ik elk jaar weer terug :P , maar goed ik heb daar inmiddels ook wat vrienden )

Dan zou je beter kunnen kijken of je niet ergens buiten ritten kunt gaan begeleiden ofzo of wat al eerder is gezegd op een fokkerij gaan helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 19:35 



 
Profiel   

@cowgirl ben het wel met je eens. Ik kan me erg opwinden over de manier waarop mensen met hun beesten omgaan. Die irritatie heb ik hier al :)

Inderdaad buitenritten begeleiden lijkt me ge-wel-dig. Ben een enorme buitenruiter.
Al vind ik meedraaien op een bedrijf, dus poep scheppen en verzorgen ook al prima. Als het maar een plek is waar ik welkom ben. Wil niet gebruikt worden als een knecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 19:45 



 
Profiel   

In IJsland zoeken ze vaak ook wel mensen die mee willen werken tegen kost en inwoning. Dus
Als dat je trekt kan je daar Eens naar op zoek gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 19:52 



 
Profiel   

Thanx!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 19:56 



 
Profiel   

genja schreef
In IJsland zoeken ze vaak ook wel mensen die mee willen werken tegen kost en inwoning. Dus
Als dat je trekt kan je daar Eens naar op zoek gaan.


Zoiets komt regelmatig voorbij op mijn FB(gohestar) Maar vaak vragen ze wel ervaring met het rijden van ijslanders. Dus echt zo'n paard kunnen trainen in de gangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 21:05 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
genja schreef
In IJsland zoeken ze vaak ook wel mensen die mee willen werken tegen kost en inwoning. Dus
Als dat je trekt kan je daar Eens naar op zoek gaan.


Zoiets komt regelmatig voorbij op mijn FB(gohestar) Maar vaak vragen ze wel ervaring met het rijden van ijslanders. Dus echt zo'n paard kunnen trainen in de gangen.


Word lastig. Ik heb een iers trekpaard. Ff wat anders...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-18 21:41 



 
Profiel   

Ik ben zelf afgelopen zomer op de Sun Dance Ranch in Zweden geweest. Misschien is dat wat voor je
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-19 22:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen