Strandrit vanaf Langevelderslag Noordwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Strandrit vanaf Langevelderslag Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 00:17

Al jaren is Langevelderslag in Noordwijk (afrit27) een geliefde locatie om je strandrit te starten.

Langevelderslag heeft een super grote parkeerplaats en je kan er direct, zonder door het duin te hoeven rijden, het strand op. In het hoogseizoen zijn paarden hier op het strand niet toegestaan maar al tientallen jaren maakten vele ruiters in de periode van 1 september tot 1 mei gebruik van de deze afrit.

Sinds eind 2017 wordt dit echter niet meer gedoogd door gemeente Noordwijk en zijn ze streng aan het handhaven en ook boetes aan het uitdelen. Echt super zonde van zo'n mooie locatie.

Nu per 1 januari de gemeente Noordwijkerhout en Noordwijk samengevoegd worden, er nieuwe verkiezingen zijn geweest en er ook een nieuwe gemeenteraad komt zien wij dit als kans om dit onderwerp opnieuw op de agenda te krijgen.

Om dit kracht bij te zetten hebben wij een petitie opgesteld: https://langevelderslagtepaard.petities.nl/

Wil jij ook dat deze unieke weer bereikbaar wordt? Teken dan de petitie! :list:
SAMEN STAAN WE STERK +:)+

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Strandrit vanaf Langevelderslag Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:19

Yes! Goed initiatief

0011223344
Berichten: 450
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Bij mijn paard in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:49

Ha super dat je een topic hebt geopend. Ik had net bedacht om dat te doen, haha.

Het is zo'n mooie afrit om met je paard naar het strand te gaan zonder eerst door het loeizware duinzand te hoeven ploegen.

Ik hoop echt dat deze petitie helpt en dat we de afrit open kunnen krijgen in de winter!

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 10:56

Ondertekend en gedeeld, wat heb ik hier vaak geparkeerd en van het strand genoten. Altijd nieuwjaarsdag even fris beginnen, en dan kwam de uitbater van het tentje naar buiten om mijn bestelling warme chocomel op te nemen...

Ik hoop echt dat het weer opengesteld wordt voor de huidige gebruikers!

Tinkermuts

Berichten: 9387
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Strandrit vanaf Langevelderslag Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 11:40

Ondertekend. Mocht er graag parkeren maar werd dus helaas dit jaar weggestuurd en naar Katwijk gegaan
Even gepraat met man vd parkeerplaats in Noordwijk en die zei dat de ruiters het zelf verpest hadden door de stront gewoon uit de trailers op de parkeerplaats te gooien en als hij er wat van zei dan kreeg ie continu een grote mond.
Dus ik denk dat als hij weer open zou gaan de ruiters zich dus ook wel een beetje fatsoenlijk moeten gaan gedragen, zouden er vast zat zijn die dat ook doen maar de goeden moeten in dit geval weer eens onder de kwaden lijden