Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tips gevraagd: Loonse en Drunense duinen

 
Profiel   

Sinds anderhalve maand ben ik met Alanda van stal verhuisd, van Hilvarenbeek naar Loon op Zand! We kunnen nu dus lekker de Loonse en Drunense duinen verkennen. Supergave omgeving! Het zand is wel verrekkes zwaar. Zijn er mensen uit de buurt of bokkers die ervaring hebben met dat zware zand die misschien tips kunnen geven? Alanda is bekend met diverse ondergronden en stoomt overal wel doorheen, maar met zwaar zand is ze niet bekend en ik hou haar graag heel.

Trouwens, tips voor routes zijn ook zeer welkom! Tot nu toe verdwaal ik voornamelijk :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 18:52 



 
Profiel   

De truuk is niet te veel het zware zand in te gaan. Er lopen diverse bospaden rondom de duinen zeg maar. Wij kwamen dan van zo’n pad af de duin in, rengalop en weer het zand af.

Wees wel verstandig en ga niet door heide en mos. De boswachters zijn fanatiek en je krijgt zo een bekeuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 19:22 



 
Profiel   

En sowieso zorgen dat je het paard nooit harder pusht in het zand dan ie zelf wil gaan. Geef hem de kans om te vertragen (als harder niet meer gaat) of te versnellen (om bijv een heuveltje op te komen). Dat zal hem veel helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 19:24 



 
Profiel   

Toen wij er een poos terug heen gingen met de kids van onze ponyclub is bokker RoosDeG onze gids geweest omdat we er ook de weg niet wisten. Echt een topper met haar gave pony, wellicht kun je haar eens polsen of ze je de weg wil wijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 19:30 



 
Profiel   

Ik ben dit jaar naar Natuurpoort van Loon geweest, we hebben die week een paar dagen zand meegepakt maar toch het grootste gedeelte bosroutes genomen. Is ook wel aan te raden wat mij betreft, zand is prachtig voor een paar keer, maar paard heel houden prettig haha.. de bosroutes waren enkele uren rijden en was ook tof :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-18 19:49 



 
Profiel   

Hey, ikzelf zit in Kaatsheuvel, ben ook deze kant van de bossen aan het verkennen aangezien ik Drunen goed ken.

Maar ik rij vaak met een tracker. Dan kan ik zien hoe en waar ik gereden heb. Mijn paard vind de duinen niet heel leuk dus ik hou het lekker bij de bossen. Samen plezier is toch het fijnste. En we hebben gelukkig hele mooie bossen!!! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 20:36 



 
Profiel   

Hey Sna! Wat leuk dat je naar loon op zand bent verhuisd! Ik ben benieuwd naar welke stal. Het zand kun je het beste een beetje opbouwen, maar je kunt er ook prima voor een groot deel omheen rijden. Voor een langere route ontkom je niet altijd aan het zand, of je moet een stuk buitenom via de weg.
Laat maar weten als je hulp nodig hebt met routes.
Veel plezier in ieder geval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 12:14 



 
Profiel   

_Dune_ schreef
Hey Sna! Wat leuk dat je naar loon op zand bent verhuisd! Ik ben benieuwd naar welke stal. Het zand kun je het beste een beetje opbouwen, maar je kunt er ook prima voor een groot deel omheen rijden. Voor een langere route ontkom je niet altijd aan het zand, of je moet een stuk buitenom via de weg.
Laat maar weten als je hulp nodig hebt met routes.
Veel plezier in ieder geval!

Ik sta tegenwoordig bij De Kommer! Bevalt enorm goed :) Inmiddels ook al behoorlijk wat buitenritjes op de teller staan en ik merk dat Alanda al een stuk bekwamer is geworden in door het zand heen ploegen. Heb het idee dat ze het ook best tof vind!

Heb jij enig idee hoe je bij het Geniemeertje komt? Ik begreep van Natuurmonumenten dat je daar met je paard in mag, maar ik kon het niet vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 14:08 



 
Profiel   

Oh topic is al wat ouder zie ik nu! Ik weet eigenlijk niet welk meertje ze bedoelen, ik ken de naam niet.
Ik weet alleen dat het plasje bij Bosch en duin toegankelijk is voor paarden, maar ook honden. Dat is in het losloopgebied daar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 21:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen