(Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:21

Ook ik klamp weer aan, met mijn eigen wielen onder mijn gat, rol ik soepeltjes mee achter kar ;-). Ik hoop dat het lukt om nog een keer met de oude dames op stap te gaan met de huifkar.
Laatst bijgewerkt door Annick75 op 17-01-19 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:51

Ik ben alle jaren trouwe volger geweest, dit jaar dus ook weer *\o/*

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:13

Ik woon in annen. En rij in deze omgeving. Ballloerveld zijn de paden aan de buitenkant goed te doen met een aanspanning. Midden door het balloerveld is mooi maar voor mijn aanspanning veel te zwaar in het losse zand. Route balloohoeve naar schipborg is mooi. Succes met de voorbereidingen!

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 16:21

WendyBZ schreef:
De Strubben :)
[ Afbeelding ]

Je zou na het hek nog rechtsaf kunnen gaan ipv links. Scheelt een stuk langs de weg waar ze best hard rijden. Kan je deze route zien? https://www.endomondo.com/users/1302572 ... /497778799

Yup! Dank je wel.
Leuk dat er alweer mensen zijn die met ons mee gaan genieten!
Ik zal vanavond even uitgebreid reageren en wat routes posten.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:25

Jaaa weer een nieuw voorprettopic! Ook ik ben er weer bij dit jaar. Hoop dat t niet t laatste jaar is maar t zou wel logisch zijn ivm leeftijd idd

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 20:45

Iedereen weer bedankt voor het warme welkom van dit topic!

WendyBZ schreef:
De Strubben :)
[ Afbeelding ]

Je zou na het hek nog rechtsaf kunnen gaan ipv links. Scheelt een stuk langs de weg waar ze best hard rijden. Kan je deze route zien? https://www.endomondo.com/users/1302572 ... /497778799

Ik zit nog eens goed naar je route te kijken, maar jij gaat ook over dat fietspad bij de witte molen :D Dat was niet veel breder dan mijn kar, was echt blij dat we op dat stukje geen fietsers tegen zijn gekomen toen :D En die foto van jou, oohh heerlijk!!

Hilary schreef:
Ik reed voor kerst nog langs jullie huis. Stonden twee lichtgevende figuren in de tuin {:)

Haha ja dat klopt :D Waren Gerard en ik :D
Afbeelding

karuna schreef:
Als een of beide dames te oud worden, komt er dan vervanging voor ze of gaat huifkar dan in de verkoop of verhuur op eigen terrein als b en b?

Als Katinka het niet meer trekt ( :D ) dan wil ik kijken of Ciara het eventueel in enkelspan zou kunnen. Bij het huifkarcentrum liep er ook maar een klein fjordje voor, en als ik de route niet te zwaar en lang maak zou ze dat theoretisch goed moeten kunnen trekken. En voor in de (hopelijk) verre toekomst wil ik dan wel gaan kijken naar opvolging.. En dan kan het best zijn dat dat geen tinker is maar een klein trekpaard (bijv. comtois). Dan kan ik zeker met enkelspan rijden en dat scheelt de helft aan hoefsmid (ik zet ze speciaal voor de vakantie op ijzers) en en de helft overnachtingsgeld voor de paarden.Maar dan wil ik een heule brave, dus dat wordt een flinke zoektocht tegen die tijd vrees ik..

[***] schreef:
Oh :):) Topic :):) :):) Ik volg ook weer!
Je dames worden nu echt wel omaatjes, hoewel Katinka dat in theorie vorig jaar ook al was en dat ging ook prima toch? Merk je nu veel verschil dan?

Vorig jaar is Katinka nog aan de kletter gegaan met de kar er achter, dus nee merk er weinig van :D Maar het is meer mijn gevoel denk ik.. En het feit dat ik ze bij huis heb sinds een paar jaar en als ze dan ligt denk ik "Ojee, is niet goed", en als ze staat te dommelen denk ik "Ojee ze staat zo futloos" en als ze staat te eten denk ik "Damn wat eet die pony veel" _O- En veel meer dan deze drie dingen doen die luie tinkers ook niet hier :D

Annick75 schreef:
Ook ik klamp weer aan, met mijn eigen wielen onder mijn gat, rol ik soepeltjes mee achter kar ;-). Ik hoop dat het lukt om nog een keer met de oude dames op stap te gaan met de huifkar.

Gezelli! En wat let je?

roekes schreef:
Ik woon in annen. En rij in deze omgeving. Ballloerveld zijn de paden aan de buitenkant goed te doen met een aanspanning. Midden door het balloerveld is mooi maar voor mijn aanspanning veel te zwaar in het losse zand. Route balloohoeve naar schipborg is mooi. Succes met de voorbereidingen!

Top, fijn om te horen. Wil jij ook meekijken als ik de routes gepost heb of ze nog mooier/beter kunnen?

Nou, zal de routes eens gaan proberen af te ronden, dan kan ik ze plaatsen..

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:54

@Mariska, ik bedoelde jullie met jullie oude dames op stap, ik volg jullie wel vanaf de bank met mijn 2 oude heren (katten) ;-)

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 20:55

Annick75 schreef:
@Mariska, ik bedoelde jullie met jullie oude dames op stap, ik volg jullie wel vanaf de bank met mijn 2 oude heren (katten) ;-)

Ahh op die fiets :D Nog tips voor dingen die je naast wat we al doen (streamen, live tracking) leuk zou vinden?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:57

Comptois, mmm had wendy daar niet een van lopen nu? O:)

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 21:01

karuna schreef:
Comptois, mmm had wendy daar niet een van lopen nu? O:)

Yup.. Echt een heerlijk dier! <3
Heb al gevraagd of ze met hem mee wil rijden deze vakantie.
En dat is omdat ik het heel gezellig vind dat ze mee is en heeft helemaal niets te maken met het feit dat er met haar altijd wel iets te beleven is (lees mis gaat) en dat soort dingen zou ik dan al helemaal niet op bokt zetten natuurlijk.... O:)
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 17-01-19 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:03

Nee natuurlijk niet O:)

Maar is die ook betuigd? Hint hint mooi tweespan dan hihi

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:08

Ik volg ook weer leuk.

soof14

Berichten: 316
Geregistreerd: 12-06-13
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:09

Wat leuk zo'n vakantie. En mooie route! Zelf sta ik aan het balloerveld en is de route balloo-schipborg al een vaak gereden route. Leuk om zo alle campings te zien ! Zit er zelf aan te denken dit jaar een mini-drenthe trektocht te maken ter paard ! Veel plezier met het voorbereiden

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:16

Ik volg ook weer :D

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:18

Gewoon lekker jullie zelf zijn, veel foto's maken, leuke verslagjes tikken en plaatsen als de WiFi het toelaat, ofwel, doen wat jullie altijd doen. :D

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 21:20

Okey, over dag 1 (van huis naar Gasselte) ga ik me nog buigen, maar denk dat dit de route voor dag 2 wordt, van Gasselte naar Schoonloo (15 km). Zit een heel stuk bij waar ik nog niet eerder gereden heb, nog kenners van het bos hier?
https://www.endomondo.com/routes/1255653457

Annick75 schreef:
Gewoon lekker jullie zelf zijn, veel foto's maken, leuke verslagjes tikken en plaatsen als de WiFi het toelaat, ofwel, doen wat jullie altijd doen. :D

Haha okey dat moet lukken denk ik.. :D

Ik ben zo bang dat we dit jaar 10 dagen regen krijgen.. Ik heb vorig jaar namelijk zitten mopperen dat het te mooi weer was, en dat wordt vast afgestraft dit jaar.. :=

EDIT:
Route dag 3: Schoonloo naar Zwiggelte. Is nog voor aanpassing vatbaar.. :D
https://www.endomondo.com/routes/1252621666
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 17-01-19 21:41, in het totaal 4 keer bewerkt

leonie1988

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:21

Heerlijk, voorpret! Ik volg ook weer braaf mee :)

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:31

Wat leuk. Rust roest en op het gemakje 10 -17 km per dag doen vind ik echt niet ver. Dit ras is zo sterk. Lekker gaan. Ik vind het leuk, je plannen.

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 21:40

pien_2010 schreef:
Wat leuk. Rust roest en op het gemakje 10 -17 km per dag doen vind ik echt niet ver. Dit ras is zo sterk. Lekker gaan. Ik vind het leuk, je plannen.

Dank je.

Route dag 4: Zwiggelte - Amen
Deze route is 100% onbekend terrein, dus ook hier zijn tips of verbeteringen zeer welkom!
https://www.endomondo.com/routes/1252254327

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 03:31

Oeh ik volg ook weer mee.

En mag ik als opvolger een Breton of twee opperen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 03:37

Mariska_28 schreef:
Vorig jaar is Katinka nog aan de kletter gegaan met de kar er achter, dus nee merk er weinig van :D Maar het is meer mijn gevoel denk ik.. En het feit dat ik ze bij huis heb sinds een paar jaar en als ze dan ligt denk ik "Ojee, is niet goed", en als ze staat te dommelen denk ik "Ojee ze staat zo futloos" en als ze staat te eten denk ik "Damn wat eet die pony veel" _O- En veel meer dan deze drie dingen doen die luie tinkers ook niet hier :D


Dat dacht ik me inderdaad nog te herinneren ja 8-) Maar ik begrijp je wel. Zelf ook 2 van ruim 20 lopen en wil graag zelf eens een trektocht doen maar het komt er nooit van (ligt aan het mens hoor, niet aan de pony's) en ze worden alleen maar ouder.. kan ik het nog wel verwachten die afstanden, moet ik het nog wel willen, etc. Maar als je dan bekijkt wat voor leven ze hebben.. verwende nesten :')




Een Breton of 2 als opvolging is inderdaad best wel cool! Al denk ik dat 1 misschien ook wel genoeg is, hahaha.

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 03:46

Ha wat leuk! De bossen van Schoonloo zijn voor mij bekend terrein, dus mocht je nog vragen over dat stuk hebben, kan ik altijd eens met je meekijken.
Als je op de manege bent op dag 2 zie ik je (en jij mij) vast en zeker wel! :D

Edit: ik zie je routes al. Ik zal morgen is kijken waar je precies langs gaat, op de telefoon gaat dat niet zo makkelijk.

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 04:30

Jaaah ik volg dit jaar natuurlijk ook weer mee, hopelijk gaat het allemaal lukken dit jaar!
Jullie gaan toch ook altijd nog een weekendje met vrienden ofzo? Daar ook nog plannen voor?

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:32

Yes meld me ook weer super leuk dat de plannen er weer zijn om te gaan *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:45

Ik volg weer *\o/*