(Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lanoca
Berichten: 385
Geregistreerd: 09-02-18

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:48

Moi, ik schuif ook aan. Die poppetjes heb ik ook gezien onderweg naar Emmen.

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 07:57

Ik ga ook weer volgen. *\o/*
Och als Katinka moe is zou je nog altijd Gerard voor de kar kunnen zetten en katinka op de kar. :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 08:40

Dat levert dan waarschijnlijk wel een dat-hoeft-niet-op-bokt-momentje op.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:00

Citaat:
Dat levert dan waarschijnlijk wel een dat-hoeft-niet-op-bokt-momentje op.
_O-

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:28

lizy29 schreef:
Oeh ik volg ook weer mee.

En mag ik als opvolger een Breton of twee opperen O:)


:j goed idee Lizy.

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 11:57

Even gauw een fotootje, ik reageer straks even uitgebreider..
Foto van Katinka van vanmorgen.
Ziet er toch nog super uit toch? Haar grijze koppie verraad haar.. :D
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:02

Ik zie geen grijs koppie? Wel een lekker bonkie.

Olga89

Berichten: 1999
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:31

Jeeh de voorbereidingen zijn weer in volle gang, ik volg! *\%/*

Jullie zijn ook van harte welkom om te komen aanwaaien voor een warme hap/bbq (of wat je maar wilt)
Wij wonen precies achter het amerveld in Ekehaar en onze grond grenst eraan.

Wij hebben jullie vorig jaar meerdere malen gespot (ja ik was die mafkees die zo zat te zwaaien in de auto met trailer erachter) _O-

Ik zie helemaal geen oude oma op de foto, en mocht het niet gaan kan je altijd de route inkorten of afbreken bij een echt noodgeval (dan ben ik wel bereid om de paardjes te vervoeren met de trailer naar huis, de kar is vast ook een oplossing voor te vinden met de trekker ofzo >;)

Anoniem

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:27

Ze ziet er idd nog jong uit !

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:49

Mariska, ik vind Kathinka er super jong uit zijn. Volgens mij kan ze het gerust aan. Ik denk dat het net is als met oudere mensen, waaronder ik. Je herstelt wat minder snel, het gaat allemaal iets langzamer, maar mentaal zit het wel sterker als 40 jaar geleden.
Ik denk dat je vanzelf voelt als je paard een rustdag nodig heeft omdat ze wat meer moet herstellen, maar 17 km vind ik echt zo weinig om met zijn tweeën de huifkar te trekken. Hoeveel km doe je gemiddeld per uur als je normaal doorstapt? Daarnaast denk ik dat de paarden het ook leuk vinden om met de honden en de baasjes weer op stap te gaan. Het houdt ze jong in het hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:11

Grijs? Waar? Tussen haar oren? (oh neen, daar ook niet, want ze gaat nog aan de kletter :') ).
Nee joh, ze ziet er geweldig uit! Die geef je helemaal die leeftijd niet.


Met grijs denk ik aan zoiets ... Zelfde leeftijdscategorie trouwens volgens de equipas, maar hij trekt geen huifkar meer (niet dat hij dat ooit gedaan heeft, haha). 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 21:05

prugelpiet schreef:
Ha wat leuk! De bossen van Schoonloo zijn voor mij bekend terrein, dus mocht je nog vragen over dat stuk hebben, kan ik altijd eens met je meekijken.
Als je op de manege bent op dag 2 zie ik je (en jij mij) vast en zeker wel! :D

Edit: ik zie je routes al. Ik zal morgen is kijken waar je precies langs gaat, op de telefoon gaat dat niet zo makkelijk.

Top, ik ben benieuwd!

_Jody_ schreef:
Jaaah ik volg dit jaar natuurlijk ook weer mee, hopelijk gaat het allemaal lukken dit jaar!
Jullie gaan toch ook altijd nog een weekendje met vrienden ofzo? Daar ook nog plannen voor?

Nog niet, maar wel kans dat dat gaat gebeuren natuurlijk. Hangt natuurlijk wel van o.a. het weer en vrije dagen van hun af.

Birdie60 schreef:
Ik ga ook weer volgen. *\o/*
Och als Katinka moe is zou je nog altijd Gerard voor de kar kunnen zetten en katinka op de kar. :D

Je weet wat mijn antwoord daarop was vorig jaar? :x

Olga89 schreef:
Jeeh de voorbereidingen zijn weer in volle gang, ik volg! *\%/*

Jullie zijn ook van harte welkom om te komen aanwaaien voor een warme hap/bbq (of wat je maar wilt)
Wij wonen precies achter het amerveld in Ekehaar en onze grond grenst eraan.

Wij hebben jullie vorig jaar meerdere malen gespot (ja ik was die mafkees die zo zat te zwaaien in de auto met trailer erachter) _O-

Ik zie helemaal geen oude oma op de foto, en mocht het niet gaan kan je altijd de route inkorten of afbreken bij een echt noodgeval (dan ben ik wel bereid om de paardjes te vervoeren met de trailer naar huis, de kar is vast ook een oplossing voor te vinden met de trekker ofzo >;)

Haha top!! Hebben het zeker nog even over tegen die tijd, help me even herinneren desnoods!

pien_2010 schreef:
Mariska, ik vind Kathinka er super jong uit zijn. Volgens mij kan ze het gerust aan. Ik denk dat het net is als met oudere mensen, waaronder ik. Je herstelt wat minder snel, het gaat allemaal iets langzamer, maar mentaal zit het wel sterker als 40 jaar geleden.
Ik denk dat je vanzelf voelt als je paard een rustdag nodig heeft omdat ze wat meer moet herstellen, maar 17 km vind ik echt zo weinig om met zijn tweeën de huifkar te trekken. Hoeveel km doe je gemiddeld per uur als je normaal doorstapt? Daarnaast denk ik dat de paarden het ook leuk vinden om met de honden en de baasjes weer op stap te gaan. Het houdt ze jong in het hoofd.

We gaan gemiddeld zo`n 4 a 5 km per uur, hangt er vanaf hoeveel zin de dames hebben :D En onderweg hebben we ook nog een pauze dus ze moeten het in theorie ook gewoon goed kunnen doen zolang ze in goede gezondheid blijven. Maar bedankt voor de bevestiging!

[***] schreef:
Grijs? Waar? Tussen haar oren? (oh neen, daar ook niet, want ze gaat nog aan de kletter :') ).
Nee joh, ze ziet er geweldig uit! Die geef je helemaal die leeftijd niet.


Met grijs denk ik aan zoiets ... Zelfde leeftijdscategorie trouwens volgens de equipas, maar hij trekt geen huifkar meer (niet dat hij dat ooit gedaan heeft, haha). 8-)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ahhh wat een heerlijk grijs bekkie.. <3
Nee zo grijs is Katinka niet, maar haar maantop verbergt wel het nodige witte haar op mijn foto..

Nou, ik ga nog even verder met route-puzzel.. Ik zag trouwens dat we eigenlijk vanaf huis genoeg eten mee moeten nemen om 4 dagen mee vooruit te kunnen, want pas bij Balloo zitten we redelijk in de buurt van een supermarkt.. Dat wordt droog brood eten de 4e dag denk ik... := :D

EDIT:
Oja, dag 4 had ik gisteren al gemaakt, vlak voor naar bed gaan.. :D
Ook weer een groot deel anders dan de rit van vorig jaar.. ben benieuwd. Moet alleen nog even kijken of we makkelijk van het zandpad op of nog beter langs de Rolderhoofdweg naar Deurze kan komen. Was vroeger een langzaamverkeersweg naast, maar dat is nu een fietspad geworden volgens mij..
https://www.endomondo.com/routes/1255688774

EDIT 2:
Balloo - Schipborg.. Wat zeggen de omgevingkenners hiervan? :=
https://www.endomondo.com/routes/1256090059

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 21:54


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:20

Graag rij ik ook weer mee in jullie topic! Erg gezellig! Posten jullie ook weer op de FB pagina?

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-19 22:42

JPitty schreef:
Graag rij ik ook weer mee in jullie topic! Erg gezellig! Posten jullie ook weer op de FB pagina?

Leuk! Ja de facebookpagina gebruik ik om te streamen.
Voor wie mee wil kijken en nog geen vriendjes is, dit is onze pagina
https://www.facebook.com/huifkar.vakantie.1

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:31

Ah joh, op dag 4 gewoon pannenkoeken bij de lunch ipv brood, dan hoeven jullie geen droog brood te eten :D, of wellicht woont er een bezorgbokker op ergens op de route of nabij de bestemming van dag 2 of 3.

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:20

Mariska_28 schreef:
prugelpiet schreef:
Ha wat leuk! De bossen van Schoonloo zijn voor mij bekend terrein, dus mocht je nog vragen over dat stuk hebben, kan ik altijd eens met je meekijken.
Als je op de manege bent op dag 2 zie ik je (en jij mij) vast en zeker wel! :D

Edit: ik zie je routes al. Ik zal morgen is kijken waar je precies langs gaat, op de telefoon gaat dat niet zo makkelijk.

Top, ik ben benieuwd!


Ik ben zo vrij geweest even screenshots uit je berichtje te halen. Ik zie dat je vrij snel richting zwartewater gaat en de weg over, en vanaf daar durf ik je niet meer met volle zekerheid te zeggen hoe de paden erbij liggen. Sorry. Ik kom niet heel vaak meer aan die kant.

Afbeelding
Je vertrek.

Kan je met de kar over het fietspad? De weg daar is aardig druk en ze rijden er vaak ook heel hard. Je kan meteen het fietspad op of meteen oversteken naar de Olle Hullenweg en dan alleen over de straat rijden.

Het stukje wat jij nu pakt is Heide. Erg mooi stukje in de zomer, je moet 2 grote hekken door maar volgensmij zijn de paden breed genoeg voor een huifkar. Ik kan je evt wel een foto in PB sturen van het pad wat daar doorheen loopt.
Mocht je liever een stukje bos willen of niet 2 hekken door, kan je ook een pad verder pakken. Je moet daar wel een slagboom door, maar ik ga er vanuit dat die open kan of open is. (je kan m er zelf uittillen) Dit pad is mijn rode lijn. Dit is een stuk bos met een breed pad. Op een gegeven moment kom je dan op een kruising en kan je rechtsaf weer naar de Olle Hullenweg. Dit pad staat alleen niet op Endomondo, maar wel in mijn rode lijn.

Je kan ook mijn horizontale rode lijn blijven rijden, dan blijf je op een lang breed bospad ipv op de weg. Je moet dan echter wel ter hoogte van Zwatte, rechtsaf een stuk over stenen. Een soort grote kiezels dacht ik. Ook daar loopt een fietspad langs, maar volgensmij is die erg smal.
Je komt dan hier langs:

Afbeelding

De weg over de heide, je eigen route, loopt niet zo kaarsrecht op de Olle Hullenweg aan. Je komt op mijn verticale rode lijn terecht, rijd dan een klein stukje naar rechts en kan dan links de weg weer opdraaien. Tot aan oversteek zwarte water/zwattepad is dit dan alleen maar asfalt. Het laatste stuk bij Zwatte, voor je de weg oversteekt, heeft echter wel veel kuilen/gaten en is een stuk met grof grint achtig spul. Ik weet niet hoe makkelijk je hier overheen komt, maar die oversteek moet je wel hebben, als je dat stuk in het bos aan de overkant wil rijden.

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:55

Jaaaaaa, ik volg ook graag weer mee, leuk! Met de routes kan ik je helaas niet helpen maar zo te lezen zitten hier genoeg buurtbewoners van je :')

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:57

*\o/* ik haak ook weer aan!

pjer
Berichten: 1577
Geregistreerd: 18-03-05

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 01:04

afgelopen jaar waren wij op pad met een gehuurde huifkar en fjord, beestje was best pittig, hield van lopen en had een vlot tempo. We hebben zelfs stiekem een paar galopjes gedaan op een mooie gladde zandweg. Op een bepaald moment vroeg manlief, Hoe oud zou Nora zijn... wij rekenen en wij kwamen op 26 jaar. Omdat we het eigenlijk niet konden geloven hebben we het eenmaal terug bij de verhuurder nagevraagd en idd 26 jaar.

Ik denk dus dat als Katinka niet anders aangeeft dat ze best in het span nog die kar kan trekken hoor :-)

Maar leuk, ik ga het topic weer volgen. We zijn afgelopen jaar ook langs jullie huis (nouja ongeveer dan) gekomen.

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 21:27

@prugelpiet: Heel erg bedankt! Ik zal nog even kijken. Het stuk over de hei hebben we al eens gereden met de kar, en ik heb Gerard mee dus heeft hij tenminste wat te doen dan :D

Vandaag nog een uurtje wezen rijden, veel stap. paar stukjes draf. en bijna 7 km.. Ging lekkkerrr.
Was wel fris trouwens.. :brr:


Hebben een nieuw systeem om de honden aan de kar vast te maken, werkt erg goed, moeten alleen nog even kijken hoe we dit op de grote huifkar kunnen maken zonder dat het teveel uitsteekt. Is eigenlijk voor aan een fiets. :=


timmysytse70
Berichten: 57
Geregistreerd: 25-11-18
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 21:54

Leuk ik ga jullie ook volgen

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:18

Dit ziet er al goed en kwiek uit en bevestigd mijn idee dat die twee dames dat rondje van 17 km met hun vingers in de neus gaan doen. Leuk. Die beugel is handig en omdat het aan je rechterkant is lijkt het me geen kwaad kunnen en ook niet teveel uit steken.

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:33

Wat leuk weer. ik volg ook weer mee

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:40

Zowel jullie dames als de hondjes lopen lekker door! Zal op de kar inderdaad best frisjes geweest zijn. Als ik met de rolstoel en de elektrische handbike rond scheur, moet ik me ook goed inpakken, omdat ik stil zit maar wel 16km/u rijd. :brr: Gerard is volgens mij creatief genoeg om een goede oplossing te bedenken voor de beugel op de grote kar.