Trainingskamp(?) gevorderd zonder eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Trainingskamp(?) gevorderd zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 16:10

Hoi,

We zijn alweer op het punt gekomen dat we moeten gaan boeken voor de zomervakantie. {:}
Voorafgaande jaren ging ik altijd minimaal 1 week op ponykamp/ ponykampen begeleiden. Nu wilde ik dit jaar weer op een soort ponykamp, maar ik zit nu bij de meeste kampen precies op de maximale leeftijd. Ik merkte vorige jaren al dat ik meestal wel (een van) de oudste was. En dat veel activiteiten niet meer leuk voor mij waren. Dus dacht ik aan een... trainingskamp! *D

Ik kwam uit bij de weken van PMO. Maar vond hier toch ook nog wel wat workshops in zitten (en dat terwijl ik echt ga voor de lessen en niet voor bijvoorbeeld bitfitting).
Nu weet ik dat de meeste ponykampen de groepen op niveau indelen en ik dus ook goede les krijg, maar veel ponykampen doen ook veel andere activiteiten buiten het rijden om.

Dus ik zoek eigenlijk een ''kamp'' waar je vooral les krijgt (springen is voor een keertje leuk maar wil vooral ook dressuur verbeteren). Ik heb dus geen paard/pony die mee kan en zal dus wel graag een paard van daar willen gebruiken. (het liefste dan ook wel een beetje een goed paard zodat ik er toch wel wat van kan leren, maar dat is logisch. hoeft absoluut geen zz hoor :P )
Liefst krijg ik ook les in zo klein mogelijke groepjes, dan is er net wat meer tijd voor jou persoonlijk.
Ook wil ik daar natuurlijk het liefst (in de buurt) kunnen overnachten, dus de plaats maakt niet zoveel uit. Zolang ik maar niet alleen in een huisje ergens in de buurt moet zitten zegmaar :)
Al zeg ik het zelf, ben ik aardig volwassen. Ik vind het dus niet erg om tussen volwassenen te zitten. Ik kom toch niet voor keten tot 's avonds laat +:)+

Een klein uitstapje is absoluut niet erg en moet kunnen! maar ik zoek eigenlijk niet iets zoals de meeste kampen; dat je op sommige dagen 1 uurtje rijd en erna de ene dag gaat survivallen en de andere dag gaat zwemmen etc etc.

Het internet is ontzettend groot en er zijn zoveel termen waarop je moet zoeken, dus ik dacht laat ik bokt even om hulp vragen!

Ik ben benieuwd naar alle suggesties :j
Laatst bijgewerkt door Trui op 09-02-19 16:22, in het totaal 3 keer bewerkt

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Trainingskamp(?) gevorderd zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:11

Ik zoek eigenlijk precies hetzelfde! Ik ga dus even met je meelezen :D

Reina_Lucia
Berichten: 274
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Onder een steen

Re: Trainingskamp(?) gevorderd zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:21

Ik zoek ook zo iets maar dan met eigen paard.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 00:01

Maureen95 schreef:
Ik zoek eigenlijk precies hetzelfde! Ik ga dus even met je meelezen :D


fijn dat we hier (hopelijk) beiden wat aan zullen hebben dan! :j

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Trainingskamp(?) gevorderd zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 01:06

Ik weet niet of ze 'les'paarden hebben maar je zou eens kunnen kijken bij PaardCentraal. Ik ga daar 4 dagen in maart op training, en een kennis van mij heeft daar meerdere cursussen gedaan.
Je zou eens kunnen informeren naar de mogelijkheden bij hun zonder eigen paard.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 01:13

Wij bieden een trainingsweek aan met vooral eigen paarden maar ook beperkt paarden uit ons bedrijf. http://Www.leschevaux.nl

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Trainingskamp(?) gevorderd zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 21:54

ik ga denk ik toch naar PMO. het enige tot nu toe wat ik als instructie week kon vinden wat me aansprak

Annebelx_1
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-02-19

Re: Trainingskamp(?) gevorderd zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:48


fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Trainingskamp(?) gevorderd zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:53

Kijk eens bij E en E horsemanship. Zij bieden instructiekampen aan voor mensen met een eigen paard en beperkt voor mensen zonder eigen paard. Zeer leerzaam, je krijgt 2 keer per dag 1 op 1 les en daarnaast theorie en leren door te kijken naar anderen.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Trainingskamp(?) gevorderd zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:32

De eerste waar ik ook aan dacht was PaardCentraal. Ik denk dat Karin aanbiedt wat je zoekt.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6637
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Trainingskamp(?) gevorderd zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:35

Ik denk dat het best lastig is om te vinden wat jij zoekt. Er zitten nou eenmaal best wel veel uren in een dag, maar je kan moeilijk van paarden vragen om al die uren te lopen. Ik weet niet precies wat je dan zelf zou willen doen naast het rijden?

Wellicht kun je ook, in plaats van op een kamp gaan, dat geld besparen en daarmee gedurende de zomer privélessen nemen op een manege, stal of een andere gelegenheid. Dan weet je in ieder geval zeker dat je kunt leren en heb je er helemaal geen activiteiten verder naast.

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:41


butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:42