Belangrijkste spullen ruitervakantie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 00:17

Dag allemaal,

Ik ga binnenkort voor het eerst op ruitervakantie (Spanje) en heb, vanwege de kosten, alleen handbagage :') En toen ik aan het pakken was bedacht ik: wat pakken jullie in? Ik ga een week lang dagtochten rijden en misschien een tweedaagse tocht. Het is Spanje, dus een graad of 18-20 zo te zien.

Ik neem mee (voor een week, naast dingen als paspoort, geld, ondergoed en tandenborstel):
- 2 paardrijbroeken
- 6 shirts om in te rijden
- 6 paar sokken
- 1 setje voor 'net': een jurkje en een maillot en ballerina's
- 1 fleecetrui
- 1 warm vest
- rijschoenen
- cap (daar kan ik de rest in stoppen :P)
- chaps
- wat eten voor onderweg, zoals sultana's enzo
- jas (ik moet nog even kijken welke... liefst een redelijk algemene én waterdichte)
- rijhandschoenen

Ik trek de paardrijschoenen, het warme vest, de kleren voor 'gewoon' etc al in het vliegtuig aan, dus dat scheelt ruimte :) Maar het is alsnog best krap! Wat zijn jullie 'essentials'?
Laatst bijgewerkt door Sheran op 14-02-19 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

wHoogendoorn

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-10-15

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:29

Geld
Telefoon (en powerbank)
Bidon om te vullen met water voor onderweg?
Plastic zakken om je spullen in droog te houden
Eventuele medicijnen
Haarborstel
Deodorant

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:45

Ruitermes en strotouwtjes.
Met de strotouwtjes kun je (tijdelijk) oa beugelriemen/teugels/bakstukken ed vervangen

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:47

1 fleece trui/ 1 warm vest.
Ik zou hier maar 1 van meenemen. Of je trekt er 1 aan op de heenreis/terugreis.

Ik mis slaapkleding op je lijstje en ondergoed.

Heb je alleen koffer handbagage of ook 1 handtas? In je handtas zou je de kleinere dingen in kunnen stoppen :)

Wel gaaf! Waar ga je heen?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 01:26

Ondergoed staat erbij, iets om in te slapen en een powerbank zijn goeien!

Ik ga een weekje verblijven op Rancho La Paz, dat zijn steeds twee kleinere tochten per dag en misschien een tweedaagse tocht bij voldoende aanmeldingen.

Heuptasje dacht ik ook nog ineens aan :)

Ik stop een losse tas in mijn koffer. Alles moet wel bij elkaar in kunnen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:34

Gezien je opmerking over kosten besparen en daarom alleen hand bagage, neem ik aan dat erheen vliegt? Denk er dan aan dat het officieel niet toegestaan is om een powerbank mee te nemen in het vliegtuig. Of ze ze ook daadwerkelijk innemen weet ik niet, ik heb er geen, maar wou het toch wel even melden.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:47

kleinvosje schreef:
Gezien je opmerking over kosten besparen en daarom alleen hand bagage, neem ik aan dat erheen vliegt? Denk er dan aan dat het officieel niet toegestaan is om een powerbank mee te nemen in het vliegtuig. Of ze ze ook daadwerkelijk innemen weet ik niet, ik heb er geen, maar wou het toch wel even melden.


Meenemen in de handbagage mag wel. In ruim bagage niet. Iedergeval dat was de regel bij de vluchten naar China en binnen landse.

Ik zou als het kan een rijbroek meer mee nemen. 2 is best weinig als je een week gaat rijden. Zeker als je er nog een keertje naast ligt of je helpt met de stallen ofzo.

Verder heb je wel alles op je lijstje staan denk ik.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:01

kosseh schreef:
kleinvosje schreef:
Gezien je opmerking over kosten besparen en daarom alleen hand bagage, neem ik aan dat erheen vliegt? Denk er dan aan dat het officieel niet toegestaan is om een powerbank mee te nemen in het vliegtuig. Of ze ze ook daadwerkelijk innemen weet ik niet, ik heb er geen, maar wou het toch wel even melden.


Meenemen in de handbagage mag wel. In ruim bagage niet. Iedergeval dat was de regel bij de vluchten naar China en binnen landse.

Ik zou als het kan een rijbroek meer mee nemen. 2 is best weinig als je een week gaat rijden. Zeker als je er nog een keertje naast ligt of je helpt met de stallen ofzo.

Verder heb je wel alles op je lijstje staan denk ik.


Hier in Canada staat het als niet toegestaan bij de handbagage check. Zowel binnenlandse als buitenlandse vluchten.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:37

Ik mis kleding voor buiten het rijden om. Of ga je ieder moment/iedere avond dat je niet rijdt in je jurkje rondlopen?

Whizz
Berichten: 1043
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:45

Ik zou al die sokken wat minderen en extra sportbeha’s meenemen. Een heuptasje is alleen handig tijdens het rijden als er geen zadeltassen gebruikt worden. Zonnebrandmiddel is ook handig. Voor wat betreft de temperatuur, dat is het maximum dus het kan best fris zijn. Leuk zeg, veel plezier en laat je ons nog weten hoe het was?

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:00

Ik zat een aantal jaren geleden op ruitervakantie in Spanje half mei in de sneeuw. Het kan daar zeker koud zijn!
Ik zou liever voor een (spijker)broek gaan ipv een jurkje. Daar doe je eerst voor netjes 2 dagen een shirt bij aan. En daarna doe je dat shirt nog 2 dagen op het paard aan.

Ik ben tot dusver al mijn ruitervakanties de laatste dag kletsnat geregend. Dan zullen op de terugweg je rijschoenen bij je handbagage in moeten. Hou daar ruimte voor.

Neem je ook (mini)chaps mee?
Paracetamol voor de spierpijn.
En vaseline voor het doorrijden....

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 10:16

Goof schreef:
Ik mis kleding voor buiten het rijden om. Of ga je ieder moment/iedere avond dat je niet rijdt in je jurkje rondlopen?


Ik dacht gewoon aan mijn paardrijbroek :') Als het nog past neem ik een extra setje kleding mee. Ik heb maar 2 rijbroeken dus meer kan niet. Chaps stonden er al op. Powerbank ga ik nog even checken, bedankt! Naar Frankrijk kon hij gewoon mee.

Ik heb het heel snel koud, vandaar de twee dikke vesten :)

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:26

Tijdens het douchen kan je je vuile goed prima wassen met shampoo. Ik zou max 3 shirtjes meenemen, die drogen ook snel weer. Verder een extra spijkerbroek.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:02

Met al die spullen zit je nog niet aan de max kilo's?

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:09

Toch een extra stel schoenen. Voor als je schoenen nat zijn geworden, of als je last krijgt . Dan kan je afwisselen. Of voor savonds. Misschien ook iets van makkelijke instappers of zo.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:10

Ik zou het knap vinden als je het red met alleen handbagage. Ik red het nl nooit. Nu neem ik nooit veel kleren mee, maar als ik mijn cap meeneem past mijn handbagage koffer al amper dicht...

Met welke maatschappij vlieg je? Houd er rekening mee dat je bij steeds meer maatschappijen alleen een klein(!) koffertje mee mag nemen en dan niet nog een tas erbij. (enkele uitzonderingen, vandaar mijn vraag)

Houd er ook rekening mee dat je niet over het gewicht heen gaat en dat je koffer de juiste afmeting heeft. (ook per maatschappij verschillend.)

Daarnaast mag je maar een beperkte hoeveelheid shampoo ed meenemen en een mesje zoals iemand opperde mag al helemaal niet!

Alvast veel voorpret gewensd. Ik probeer om de 2 a 3 jaar een ruitervakantie te doen als het budget het toelaat en ik ga dit jaar naar Dartmoor, Zuid Engeland.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 13:32

Setje ballerina's staan er al bij. Mijn koffer voldoet aan de norm, heb hem altijd mee gehad als handbagage. Gewicht is altijd een punt, maar ik vlieg met Transavia, dus dat gaat best, die hebben redelijke eisen. Ik heb gewoon solid shampoo, dus geen problemen met vloeistoffen. Shirtjes kan ik evt op minderen, maar ik weet niet hoe snel ze drogen als het regent. Wel een goed punt om iig één sneldrogende mee te nemen :)

Bedankt voor het meedenken allemaal!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 13:37

Sheran schreef:
Setje ballerina's staan er al bij. Mijn koffer voldoet aan de norm, heb hem altijd mee gehad als handbagage. Gewicht is altijd een punt, maar ik vlieg met Transavia, dus dat gaat best, die hebben redelijke eisen. Ik heb gewoon solid shampoo, dus geen problemen met vloeistoffen. Shirtjes kan ik evt op minderen, maar ik weet niet hoe snel ze drogen als het regent. Wel een goed punt om iig één sneldrogende mee te nemen :)

Bedankt voor het meedenken allemaal!



En je hebt ook gezien dat Transavia in 2019 strenger is geworden?

Succes en alvast goeie reis!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 13:40

Ja, ik heb mijn koffer er jaren geleden speciaal op uitgezocht, op de nieuwe richtlijnen. En ik mag 10 kilo mee :)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:23

Besef goed dat in korte tijd alles naar paard ruikt, inkl jijzelf. Voor het rijden heb je echt aan minder kleding voldoende. 3 paar sokken en drie shirts is echt genoeg.
Overweeg desnoods een beetje waspoeder (geen gel of pods of dat soort moderne zooi, gewoon ordinair poeier) mee te nemen (als dat mag, koop anders ter plekke), kun je je shirts even door een sopje in de wasbak doen. Je hebt echt maar heel weinig poeder nodig voor een handwasje. Schoon wordt het toch niet maar de geur is eruit.

Inderdaad een vest of trui en die jas zou ik een versie met een losse binnenjas nemen.
Overweeg eventueel zo'n zakjesvest uit de hengelsport, in plaats van een heuptasje, kan heel veel in, al zal de douane er minder waardering voor hebben }>
[BRT] zonder begleiding op trektocht! waaraan denken?? pag 2 bovenaan link ik zo'n vestje. Wie weet staan er nog meer zinvolle tips voor je bij.


Weet ik ook weer waarom ik nooit op vliegvakantie ga. Een achterspatbord van een Range Rover past niet in de handbagage.....

Maar hey, elke gek z'n gebrek. Fijne vakantie, geniet ervan.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 13:18

Ik denk dat ik toch maar ruimbagage bijboek _O-

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:43

Sheran schreef:
Ik denk dat ik toch maar ruimbagage bijboek _O-

Dat scheelt wel een hoop kopzorgen of je wel genoeg bij je hebt.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 14:29

Het scheelt met name veeeeeeel geprop!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 00:33

Bevindingen:

-1 rijbroek is voldoende
- wassen is geen goed idee als het niet warm genoeg is om te drogen
- iets warms én iets luchtigs om in te slapen
-eten is noodzakelijk
- 2 dingen voor 'normaal' is genoeg
- voldoende warme kleding

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Belangrijkste spullen ruitervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 00:39

Niet met 1 broek op trektocht gaan. Daar ga je spijt van krijgen.

Ik heb kindertjes op ponykamp gehad met 1 broek, die worden zo ranzig dat je er bijna niet bij in de buurt wil zijn. Ik zou toch echt wel 2/3 broeken mee nemen. Een shirtje kan je makkelijker 2 dagen aan, dat je broek schoon en fijn is is echt essentieel bij lange tochten.