Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

paardrijden rijstal de blinkert

 
Profiel   

hoihoiiii,

ik ga morgen middag een strandrit van 1,5 uur maken bij rijstal de blinkert. Ik heb redelijk lange tijd niet gereden wegens meerdere nare ervaringen die ik had, maar toen ik reed, reed ik op gevorderd niveau en zou ik door gaan stromen naar ver gevorderd. Door een dubbele breuk in mijn been (was van een pony gevallen) moest ik stoppen en durfde ik na 11 weken gips ook niet meer. Niet voor niets zeggen ze dat je er altijd weer gelijk op moet. Maar goed, ik had mezelf gedwongen om nog te blijven rijden en na een jaar besloot ik toch te stoppen aangezien mijn angst met de les erger werd en ik er extreem tegenop zag elkaar keer. Ik heb eind vorig jaar na 4 (!!!) jaar weer 2 privé lessen gedaan en het ging eigenlijk prima. Toch ben ik niet op les gegaan, omdat ik het idee van een groep heel eng vind en ik ben erg bang voor de onverwachte bewegingen die een paard kan maken. Nu ben ik op Ameland en wilden mijn zus en ik toch wel heel graag een strandrit maken, ja het klinkt heel dom en raar, maar ik kan mijn angst niet zo goed uitleggen. want het rijden op zich vind ik niet zo eng. In ieder geval, toen ik belde naar rijstal de blinkert heb ik dit even kort uitgelegd en gezegd dat ik alleen stappen ook niet leuk vond. Toen vroeg diegene of ik stap en draf wilde en toen antwoordde ik dat ik galop ook eigenlijk wel wil. Ik vroeg met welk niveau wij zouden meerijden en toen zei hij gevorderd. Maar nu ben ik bang dat ik in rengalop moet, of op een wat lastiger paard (heb wel aangegeven dat -hoe aanstellerig het ook klonk- ik liever op een makkelijke zat). Heeft iemand ervaring met deze rijstal, het niveau en de grootte va de groepen op deze strandritten? Thanks alvast en judge me please niet om dit weirde verhaal, nogmaals; mijn angst is moeilijk uit te leggen, maar ik mis het rijden extreem dus ik wil het gewoon doen. ik weet dat ik het kan, ik moet gewoon van die onzekerheid af! :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 21:46 



 

Als je een lekker rustig ritje wil maken is de blinkert wel geschikt.
Je splitst je op het strand op, dan kun je beslissen of je in galop wil of toch liever niet.
En bij de begeleiders van de rit nog even extra aangeven dat je het spannend vindt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 21:51 



 
Profiel   

Myrthe3 schreef
Als je een lekker rustig ritje wil maken is de blinkert wel geschikt.
Je splitst je op het strand op, dan kun je beslissen of je in galop wil of toch liever niet.
En bij de begeleiders van de rit nog even extra aangeven dat je het spannend vindt!


oke thanksss! Heb jij toevallig ook enig idee hoeveel mensen ongeveer mee rijden per rit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 22:02 



 

Als je op een braaf paard wil moet je vragen of je op Latoya, weet niet hoe je het schrijft, mag. het is een brave tinker die trouwens wel erg in je handen hangt, Tsja stug manege paard, maar doet echt geen stap verkeerd. Ze is ongeveer 1,60. Als je graag op een wat kleinere wilt kun je misschien ook op Camelot, ook een tinker dat is volgens mij een grote d pony waar ik wel eens op gereden heb en die was ook echt heel braaf in de groep, en je hebt ook nog een fjord, Attilla die is op zich ook wel heel braaf maar wel heel sterk en hard in haar mond dus weet niet of je dat Erg vindt. Diana is ook wel heel leuk maar ook heel sterk en een kleine d pony ik weet niet hoe groot je bent? Maar die wordt vaak voor kinderen gebruikt dus is wel wat hard en sluit zich wat af. de friesen zijn ook wel braaf maar kunnen niet echt goed galopperen. eabeltje Dan weer wel, maar die is een beetje kijkerig, tenminste toen ik er was maar toen hadden ze haar nog maar net. En Elisa is een nogal heet ponytje. charony ook wel braaf, ook wel wat kijkerig maar alle paarden die wat kijkerig zijn kijken wel maar gaan er niet echt vandoor, maar dat is voor jou op dit moment misschien niet zo fijn. Verder weet ik zo niet wat ze nu hebben staan. Hou er rekening mee dat de zadels niet zo mega comfortabel zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 22:22 



 
Profiel   

Elvirawortel schreef
Als je op een braaf paard wil moet je vragen of je op Latoya, weet niet hoe je het schrijft, mag. het is een brave tinker die trouwens wel erg in je handen hangt, Tsja stug manege paard, maar doet echt geen stap verkeerd. Ze is ongeveer 1,60. Als je graag op een wat kleinere wilt kun je misschien ook op Camelot, ook een tinker dat is volgens mij een grote d pony waar ik wel eens op gereden heb en die was ook echt heel braaf in de groep, en je hebt ook nog een fjord, Attilla die is op zich ook wel heel braaf maar wel heel sterk en hard in haar mond dus weet niet of je dat Erg vindt. Diana is ook wel heel leuk maar ook heel sterk en een kleine d pony ik weet niet hoe groot je bent? Maar die wordt vaak voor kinderen gebruikt dus is wel wat hard en sluit zich wat af. de friesen zijn ook wel braaf maar kunnen niet echt goed galopperen. eabeltje Dan weer wel, maar die is een beetje kijkerig, tenminste toen ik er was maar toen hadden ze haar nog maar net. En Elisa is een nogal heet ponytje. charony ook wel braaf, ook wel wat kijkerig maar alle paarden die wat kijkerig zijn kijken wel maar gaan er niet echt vandoor, maar dat is voor jou op dit moment misschien niet zo fijn. Verder weet ik zo niet wat ze nu hebben staan. Hou er rekening mee dat de zadels niet zo mega comfortabel zijn :)


super bedankt! Ik ben zelf 1,73 , maar ik word volgens mij op een paard gezet. Althans dat maakte ik op uit de conversatie die ik met de man had waar ik mee belde. En het zadel is verder geen probleem :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 22:31 



 

Hoeveel er mee gaan verschilt echt per rit. Soms 10, maar in hoogseizoen soms ook wel 30.
Maar met een grotere groep heb je meer begeleiders.
Als je op een paard mag, Gerben is echt een lieverd. Verder zijn de meeste friezen ook wel rustig daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 23:14 



 
Profiel   

Myrthe3 schreef
Hoeveel er mee gaan verschilt echt per rit. Soms 10, maar in hoogseizoen soms ook wel 30.
Maar met een grotere groep heb je meer begeleiders.
Als je op een paard mag, Gerben is echt een lieverd. Verder zijn de meeste friezen ook wel rustig daar.


oké echt heel erg bedankt! Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 23:18 



 

roosxanna schreef
Elvirawortel schreef
Als je op een braaf paard wil moet je vragen of je op Latoya, weet niet hoe je het schrijft, mag. het is een brave tinker die trouwens wel erg in je handen hangt, Tsja stug manege paard, maar doet echt geen stap verkeerd. Ze is ongeveer 1,60. Als je graag op een wat kleinere wilt kun je misschien ook op Camelot, ook een tinker dat is volgens mij een grote d pony waar ik wel eens op gereden heb en die was ook echt heel braaf in de groep, en je hebt ook nog een fjord, Attilla die is op zich ook wel heel braaf maar wel heel sterk en hard in haar mond dus weet niet of je dat Erg vindt. Diana is ook wel heel leuk maar ook heel sterk en een kleine d pony ik weet niet hoe groot je bent? Maar die wordt vaak voor kinderen gebruikt dus is wel wat hard en sluit zich wat af. de friesen zijn ook wel braaf maar kunnen niet echt goed galopperen. eabeltje Dan weer wel, maar die is een beetje kijkerig, tenminste toen ik er was maar toen hadden ze haar nog maar net. En Elisa is een nogal heet ponytje. charony ook wel braaf, ook wel wat kijkerig maar alle paarden die wat kijkerig zijn kijken wel maar gaan er niet echt vandoor, maar dat is voor jou op dit moment misschien niet zo fijn. Verder weet ik zo niet wat ze nu hebben staan. Hou er rekening mee dat de zadels niet zo mega comfortabel zijn :)


super bedankt! Ik ben zelf 1,73 , maar ik word volgens mij op een paard gezet. Althans dat maakte ik op uit de conversatie die ik met de man had waar ik mee belde. En het zadel is verder geen probleem :)


Latoya dan misschien, kijkt echt nergens naar

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 23:19 



 
Profiel   

Ik heb daar gereden hele makkelijke brave paarden. Een was echt een beginnende ruiter die stapte langs het strand met een van de begeleiding toen wij gingen galopperen. verderop kwamen we weer samen en met de gehele groep bleef het bij draf en stap.

De andere half uur rit is ook de mooiste ga je ook stuk door het bos. En de duinen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 23:51 



 
Profiel   

Christiene schreef
Ik heb daar gereden hele makkelijke brave paarden. Een was echt een beginnende ruiter die stapte langs het strand met een van de begeleiding toen wij gingen galopperen. verderop kwamen we weer samen en met de gehele groep bleef het bij draf en stap.

De andere half uur rit is ook de mooiste ga je ook stuk door het bos. En de duinen.


oke nice, ben nu wel gerustgesteld haha! Heb er echt zin in wel, hoop dat het me ook een beetje over mijn angst heen helpt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 23:55 



 
Profiel   

Gewoon om een rustige vragen die hebben hun genoeg.
Heb veel ritten gereden elders maar hier kunnen echt beginnende ruiters ook gewoon mee zo braaf Zijn de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 23:58 



 
Profiel   

Oh wat gaaf om hier een topic over te lezen. <3 een aantal jaar geleden (denk ongeveer 6 a 7 jaar) ben ik op vakantie geweest daar en heb ik ook bij de blinkert een buitenrit gemaakt, in één woord GEWELDIG!! *\o/* ik heb toen op yorke een tinker en elke een haflinger gereden. Ik wens je veel plezier en geniet vooral! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 00:02 



 
Profiel   

xPareltje schreef
Oh wat gaaf om hier een topic over te lezen. <3 een aantal jaar geleden (denk ongeveer 6 a 7 jaar) ben ik op vakantie geweest daar en heb ik ook bij de blinkert een buitenrit gemaakt, in één woord GEWELDIG!! *\o/* ik heb toen op yorke een tinker en elke een haflinger gereden. Ik wens je veel plezier en geniet vooral! :D


wat leuk! en bedankt ik zal zeker proberen te genieten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 00:33 



 
Profiel   

Christiene schreef
Gewoon om een rustige vragen die hebben hun genoeg.
Heb veel ritten gereden elders maar hier kunnen echt beginnende ruiters ook gewoon mee zo braaf Zijn de paarden.


oké dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 00:34 



 
Profiel   

Het was geweldig! En dat is nog zacht uitgedrukt, het was zo mega leuk. Heerlijk galop over het strand, met een stukje rengalop! Echt helemaal top. Aardige begeleiders en ik zat op Latoya ;) moet maar weer eens lessen gaan nemen denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 16:59 



 

Super! Ze is echt lief hè! Heb je nu pijn in je armen omdat ze zo in je teugels hangt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 18:13 



 
Profiel   

Elvirawortel schreef
Super! Ze is echt lief hè! Heb je nu pijn in je armen omdat ze zo in je teugels hangt?


Ze is ontzettend lief! Toen ik daar aankwam was ik eigenlijk op Harke gezet, maar ik herhaalde nog even dat ik het spannend vond en dat ik lang niet had gereden. Toen wees hij Latoya aan en zei hij: "ik kan haar anders voor je opzadelen en dan mag je daarop rijden". Ik natuurlijk helemaal blij, want ik had stiekem even op hun site gekeken en herkende dat het Latoya was door de foto en omdat jij tegen me zei dat zij chill was vond ik dat echt fijn dat ik op haar mocht. Hele rit ontzettend braaf geweest, reageert snel en goed op aanwijzingen echt een top paardje is het. Heb gek genoeg geen last van mijn armen, maar ze hing eerlijk gezegd ook niet heel erg in de teugels. En ze zat trouwens super in de galop, vooral in de rengalop. Haha sorry heel verhaal, maar ben gewoon nog steeds enthousiast :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 18:22 



 

Nou super fijn toch! Geniet ervan! Echt super leuk voor je

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 19:00 



 
Profiel   

Elvirawortel schreef
Nou super fijn toch! Geniet ervan! Echt super leuk voor je


Aahh dankje! :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 19:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen