Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Passend ruiterkamp voor mijn dochter

 
Profiel   

Weet niet helemaal of dit hier goed staat, omdat het om een kinderruiterkamp gaat, maar weet niet zo goed waar ik het anders kwijt zou moeten.

Deze zomer wil mijn dochter graag op ruiterkamp. Ze wordt in juli 9 en rijdt niet bij een manege. Wel op mijn pony, maar dat is "hap-snap". Dus geen echte lessen of uitgebreide rij-ervaring, mijn pony is inmiddels op leeftijd en tot vorig jaar simpelweg nog wat te groot...

Daarnaast zoek ik een locatie waar ze op een fijne manier met de paarden omgaan: waar ze veel buiten komen, liefst op de wei, maar op zijn minst in paddocks. En waar het rijden ook zo paardvriendelijk mogelijk wordt ingericht. Oftewel: streng op "geruk en gepluk".

Dochterlief wil natuurlijk erg graag buiten kunnen rijden, maar eerst zal ze beter zelfstandig moeten leren rijden. Dus als het om 1 buitenrit aan het eind van het kamp gaat, dan ben ik al heel trots :D

Tot slot, meer een wens van de ouders ;-), liefst een kamp van maximaal een dag of 5. Direct een hele week is misschien wel lang... maar daarover zijn we nog in onderhandeling :P

Wie heeft tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 16:33 



 
Profiel   

Is manege gerner wat? Of hollak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 16:39 



 
Profiel   

Je zou eens kunnen kijken naar Paard Centraal in Dalfsen. Voldoen aan al je eisen en hebben relatief kleine groepen. Naast het rijden doe je ook grondwerk en loswerken. Ik ben er 3x op kamp geweest en heb er ontzettend veel plezier gehad, maar ook een hoop geleerd, dus het is zeker een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 16:39 



 
Profiel   

Kijk eens op http://www.deripseruiters.nl bij het 'veulenkamp'
Dit is voor beginnende ruiters en ze doen ook een buitenrit waarbij ze worden vastgehouden in het Amsterdamse bos. Er wordt zeer veel op paardenwelzijn gelet. De pony's staan 's nachts in een groepsstal en 's ochtends op de wei. Ook het rijden zelf wordt vriendelijk aangeleerd. Evt als ze al een beetje kan rijden is het rakkerkamp geschikter, maar dit kan ook in overleg worden bepaald, ze hebben in ieder geval beide een buitenrit:) ohja en zowel het rakker- als veulenkamp is van maandag tot vrijdag

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 16:41 



 
Profiel   

Misschien is manege Kraaij in Nijkerkerveen leuk? Ik heb daar vroeger altijd leuke kampen gehad. De paarden gaan elke dag na de lessen het land op en komen daar de volgende dag weer vanaf. De kinderen worden ingedeeld op ervaring en een buitenritje doen ze vaak ook wel.
De kampen waren altijd van zondagavond tm vrijdagavond daar.

www.ruitersportcentrum.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 16:43 



 
Profiel   

Ik denk dat het ponykamp van Stal Mansour erg leuk zou zijn. Dit is echter wel een dagkamp, dus zonder slapen.

De paarden staan hier 24/7 in een hit-actief stal, dus in principe altijd buiten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 17:00 



 
Profiel   

Paard Centraal van Karin Huizer is absoluut een aanrader! Mijn dochter is daar meerdere malen geweest. Kleine groepjes. Weken ingedeeld op leeftijdscategorie en heel veel aandacht voor omgang met het pawrd. Grondwerk, rijden en een buitenrit met bij mooi weer de topper, xwemmen met je pony. Als kinderen niet zelfstandig kunnen rijden loopte r een begeleider mee die jet paard aan de hand hoidt. Echt een super kamp voor de kids en paardjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 17:01 



 
Profiel   

De Wildkamp in Wijk bij Duurstede heeft ook altijd zomerkampen, die zijn ook heel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 17:03 



 
Profiel   

Paard Centraal heb ik na deze tips al even bekeken en ziet er inderdaad TOP uit! Daar ga ik eens informatie inwinnen. Maar meer tips vergelijkbaar met deze blijven welkom, dit is wel het "genre" waar ik naar op zoek ben. Thanx voor alle tips tot nu toe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 17:11 



 
Profiel   

Je kan Karin ook altijd een berichtje sturen of bellen als je het prettig vindt om van tevoren even te kijken. Ik (en mijn ouders ook) vond dat prettig zodat ik al wist hoe het er uit zag, waar ik terecht kwam en bij wie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 17:22 



 
Profiel   

Onze dochter heeft destijds op die leeftijd eerst een Pennyweekend bij De Burght gedaan en de zomervakantie erna een weekkamp.

Is misschien ook nog een idee, om eerst een weekend uit te proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 17:27 



 
Profiel   

ik ging vroeger altijd naar een kamp van Simbo als ik mij niet vergis. hebben ook drie daagde kampen, zo ben ik ook begonnen want een hele week weg was wel erg veel. lekker met leeftijdsgenootjes leren rijden en dus inderdaad niet van gelijk naar buiten hoppa maar gewoon drie dagen lang lekker bezig met de paardjes en spelenderwijs leren! heb je door het hele land volgensmij

edit:
https://www.simbo.nl/vakantie/ponykamp- ... zicht.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 17:31 



 
Profiel   

Ook ik zat aan Gerner in Dalfsen te denken
Ik denk dat deze aardig in het plaatje past van wat je zoekt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-19 18:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen