voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 12:20

Ik heb een vraag voor mensen die bekend zijn in het gebied vlak onder Leeuwarden (Hempens/ Zuiderburen). Vanaf de Wergaesterdyk loopt de Mardijk en die gaat over in een fietspad. Dat volgt een stukje de grote weg (de Waldwei) steekt dan via een viaduct de Waldwei over en volgt die dan weer parallel terug. Min of meer direct aan je rechterhand is er dan volgens google maps een bruggetje waarmee je dan rechtstreeks op de Suderbuorren waar we moeten zijn om te overnachten.

Mijn vraag is of ik inderdaad via die route kan rijden (geen wildroosters of iets dergelijks) en ook dat bruggetje te nemen is met paard en met een shetlander met een sulky (90 cm breed). Ik kan het met de google maps niet echt in beeld krijgen.

Ook geen ramp als het niet gaat maar dan moeten we aan het eind van de dag wel nog een paar kilometertjes om rijden dus als het wel zo kan zou het mooi zijn.

Als iemand het weet, BVD!

PS over de vraag of je überhaupt met je paard over een fietspad mag is al gediscussieerd bij vraag aan Friezen vraag 1 :D , zie aldaar