Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paardrijden IJsland

 
Profiel   

Hallo,

Dit jaar ga ik met een vriendin op vakantie naar IJsland en daar willen we ook graag paardrijden. Zelf vind ik het belangrijk dat er goed met de paarden wordt omgegaan en dat ze zorg hebben voor hun welzijn. Ik heb geen leuke rit(ten) als de paarden mager of ziek zijn, constant op stal staan, afgestompt zijn enz. Ik ben dus op zoek naar een paardvriendelijke organisatie of plek, waar we het liefst een tocht van een paar dagen kunnen maken. Heeft iemand ervaring met paardrijden in IJsland waar er goed met de paarden wordt omgegaan? Ik hoor het graag.
Alvast bedankt!

Groetjes, Lianne
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-19 23:17 



 
Profiel   

Wij zijn enkele jaren terug door ijsland getrokken en heb daar 4 ritten gemaakt op ijslandse paarden (tochten van 3/4u) en mijn ervaring was bij allen positief. Alle paarden buiten in een grote groep, goed verzorgd. (Wel af en toe de typische manegepraktijken, denk ook niet dat het tuig meer nazicht krijgt dan op de gemiddelde nederlandse stal)

ik weet de namen niet meer vanbuiten, maar was gewoon via internet websites opgezocht en op voorhand geboekt. 4 verschillende stallen. Voor alle 4 was de website representatief. Dus gewoon doen zou ik zeggen!

P.s. het noorden is het mooist, de tochten door de lava landschappen vond ik eentonig en soms ook eng met al die stenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 00:15 



 
Profiel   

Dank je wel voor je reactie, goed om te horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 22:30 



 
Profiel   

Ik heb een tocht gedaan via ishestar.is en dan de horse round up. Paarden waren prima en werden in een grote groep buiten gehouden.

Wij reden ook met iets van 50 paarden zodat we voldoende wisselpaarden hadden

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 23:02 



 
Profiel   

Ah ja ishestar idd! Dat was ook 1 van de mijne! En eldhestar was er ook denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 23:10 



 
Profiel   

Eldhestar is ook zeker een aanrader!

Kleine impressie :

[ img ]
[ img ]
[ img ]

En de grappige kleine trailers. Hier gingen 3 of 4 paarden in.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-19 23:50 



 
Profiel   

Dat ziet er leuk uit! Dank jullie wel voor jullie tips en ervaringen:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 17:49 



 
Profiel   

Wij hebben de 'raft and ride' gedaan bij Hesta Sport, in het noorden. We zaten toen in Akureyri. Die rit was gaaf, want dat was alleen mijn vriend en ik. En het raften was ook super tof.

In het zuiden, vanuit Reykjavik, heb ik ook gereden en hoewel het leuk was, lag het tempo laag en was het daardoor ook wat saai.

Maar dat had in het noorden natuurlijk ook gekund als we met een grote groep geweest waren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-19 18:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen