Autumn Desert Trail 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:09

Wat naar dat er zoveel vervelende reacties zijn gekomen!
Ikzelf had 'geluk' dat ik de zaterdag mocht rijden, maar ik kan me niet voorstellen dat - als ik een zondag ticket had - dat ik dan kwaad of wat dan ook zou worden. Het weer kan je er nu eenmaal niet bij bestellen.
Stel je voor dat het door was gegaan en er was wél iets gebeurd, dan was het ook weer niet goed. Want 'dan had de organisatie maar in moeten grijpen'. Dus ik denk dat het af lassen van de zondag ook een goede keuze is geweest. Veiligheid gaat voorop. En natuurlijk begrijp ik van alle kanten de enorme teleurstelling. Zou ook teleurgesteld zijn, maar niet kwaad of verwijtend!

Ik hoop dat het volgend jaar toch weer door mag gaan, want het is echt een super leuk evenement! En complimenten aan de organisatie!
Goed geregeld qua verkeersregelaars, parkeren, toiletten, patatjes kunnen eten na de rit, consumptie en toiletten op de zandvlakte, de route er heen, de mensen bij het viaduct, het afslepen in nood en ik vergeet er vast nog veel meer. Maar gewoon top. Heb echt een mooie dag gehad, die goed geregeld was. :)

Ik ben nog steeds aan het nagenieten bij het bekijken van de foto's en het monteren van mijn go pro filmpje.

Hopelijk tot ziens bij de 2020 editie!

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:19

Lieve organisatie,

We hebben jullie beide gesproken bij aankomst, vertrek en op de vlakte bij de tent (2 tinkers en een Shire met vrachtauto). En wat hadden jullie het druk!
Dit is het vierde jaar dat ik de ADT reed, oftewel derde keer onder jullie organisatie. En elk jaar is het weer nog beter geregeld.

Netjes in overleg weg kunnen met vrachtauto terwijl op de weg bij parkeerplaats paarden met ruiters even tegengehouden worden, snelle afhandeling bij halen en terug brengen bandjes. Op de vlakte bij de tent een drankje met plak cake bij je gebracht. Vergeet ook niet de hele adequate manier waarop een man werd aangesproken die zijn vlieger wilde opsteken op de vlakte zelf.
Van ons niks dan lof!

We hebben weer een heerlijk evenement gehad. En jullie hopelijk zaterdag ook, ondanks de gigantische kater van zondag.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:33

Plaatsvervangende schaamte hier!! Dan neem ik aan dat hun bij een volgende editie ook niet de moeite doen om deel te nemen aan dit geweldige evenement.
En als organisatie begrijp ik het ook prima als zij niet welkom zouden zijn :o Ik hoop absoluut dat wij nog een kans krijgen om hem wel te rijden :))


Afbeelding

Zondagsdeelnemer hier dus, die het uiteraard jammer vond, maar THAT'S LIFE!!

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:58

Ik ben al driftig foto’s aan het zoeken geweest, wat staan er toffe bij zeg!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat was het GAAF!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:11

Mooie actie foto’s!

En zag trouwens ook foto’s voorbij komen van Pino die gelijk loopt met het andere paardje, die zijn erg leuk!

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:26

Wat kunnen mensen toch hufterig zijn.
Zulke mensen hebben echt niet door wat voor bergen werk er achter zo’n evenement zit.

Jullie doen het super als organisatie! En hoop heel erg op een atd 2020.

Prachtige foto’s, al ben ik wel zwaar jaloers :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:40

Impressie van onze rit. 45 min aan beeldmateriaal terugdrongen naar 6 min.

Spot jij jezelf in mijn video? :D

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:31

Chasey schreef:
Impressie van onze rit. 45 min aan beeldmateriaal terugdrongen naar 6 min.
[ Video ]
Spot jij jezelf in mijn video? :D

Gave video! Volgens mij ergens bij 1.11 en ergens in de 3 minuten kom ik voorbij (met witte cap). Volgens mij...

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:32

hihi wij zijn er ook op 02:40 :D

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:37

Tof filmpje! Die eerste 2 die je tegen komt (met die fjord en palomino pony) hoorde bij ons groepje...wij lopen daar net achter...net niet meer op de film hahaha

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:41


FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:50

Berdien schreef:
Ik ben al driftig foto’s aan het zoeken geweest, wat staan er toffe bij zeg!

[ [url=m/kHtZCB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oBBdL6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kgS9qH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MFEhzH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat was het GAAF!


WAUW!! Waar heb je die foto's vandaan?

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:52

Ehm ehm dit zijn foto's van Peter Landstra, Egbertje via de Oypo van Peter Landstra en van DDV fotografie. Dit zijn gekochte foto's, vandaar dat ze tekstvrij zijn :)

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:53

Olympia96 schreef:
The day after.. goedemorgen allemaal. De mooie foto’s verzachten de enorme teleurstelling een beetje van de heftige beslissing die we gisteren moesten nemen. Het is vreselijk om zoveel mensen te moeten teleurstellen.
We hebben echter geen spijt van onze keuze. Veel deelnemers hadden zichzelf al afgemeld vanwege de gevaren door het weer. Niet alleen het parkeren was horror vanwege alle regen maar ook in het gebied om de kale duinen waren er echt vreselijk gladde plekken.

Wij gaan alles eerst eens laten bezinken, evalueren en bedenken wat we volgend jaar gaan doen. Óf we het nog een keer gaan doen. Want in tegenstelling tot wat een flink aantal mensen denkt: het is een enorme tijdrovende klus en het is kostbaar om zo’n event te organiseren. Wij geven onze privé tijd er met alle liefde voor op, rijden onze eigen paarden nauwelijks nog en dragen een enorme verantwoording over alle deelnemers en dieren.
Er zijn zelfs deelnemers die compleet los gaan in e-mails en sommige reacties hier en op Facebook zijn echt onaangenaam (understatement) en zo ondoordacht om te lezen.
Het goede nieuws is wel dat mochten wij tot het besluit komen dat dit onze laatste editie was (ik zeg niet dat we dat besluit al genomen hebben!), dat er dan hier en op Facebook genoeg mensen zijn die de organisatie wel even van ons zullen overnemen. En dat ze dat alles ook nog eens gaan doen voor een ticketprijs die een fractie is van wat wij vragen, vanwege alle sponsoring die ze gaan regelen. Nou, dat lijkt me op z’n minst een fijne back-up?

Voor nu, laten we hopen dat we een dag als gisteren nooit mee hoeven meemaken.


Achter het computerschermpje is het nooit goed... Ik had zondag echt niet gestart als het wel doorgegaan was... Ik ben niet van suiker en mijn paard ook niet maar het moet verantwoord blijven. Elk jaar zijn er wel valpartijen op de vlakte maar moet niet ergens anders in het gebied gebeuren door de gladheid!! Ik heb respect voor de beslissing, natuurlijk ben je voorbereid op de negativiteit en dat hebben jullie echt wel meegenomen in jullie beslissing. Nu was het gewoon niet anders. Klaar. Op naar volgend jaar!! Als mensen het er niet mee eens zijn doen ze maar niet mee :P

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:17

Het is zo jammer dat degene die zo veel commentaar geven het verpesten voor de rest.
Wij hadden zondag kaarten en hebben alle begrip voor de keuze van de organisatie, het was gewoon onverantwoord om het door te laten gaan.
Ik hoop dat jullie ook alle positieve reacties in overweging nemen en dat jullie er volgend jaar ook weer voor ons zijn!

XUlyssesX

Berichten: 3548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Fryslan

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:19

Het is ontzettend jammer dat een handje vol ( of jammer genoeg misschien zelfs meer) het de organisatie zo zwaar maken door onterechte boze mails te sturen.

Misschien een zwarte lijst maken en die personen niet meer laten deelnemen in volgende edities!

Descardo2009

Berichten: 2
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 13:33

Chasey schreef:
Impressie van onze rit. 45 min aan beeldmateriaal terugdrongen naar 6 min.
[ Video ]
Spot jij jezelf in mijn video? :D


Ja check, eerste twee paarden die je tegen komt *\o/*

Kodyy

Berichten: 94
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:25

Tigress schreef:
Dat was zaterdag bij het "beetje" (in vergelijking met zondag) regen al zo glad, ik wil niet weten hoe het daar zondag zou zijn geweest :oo


Nou ik ook niet veel te gevaarlijk!
Super mooie foto's Berdien! Leuk filmpje ook, volgens mij ben ik je wel tegengekomen maar stond er niet op. Heb iig ook al een leuke foto's als herinnering! Ga ze als alles online staat bestellen *\o/*

Afbeelding

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:26

Wauw Berdien gaááf :D Wat gaat Sil hárd :D

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:28

Ik heb er ook al een paar van Farcows gekocht! Zitten hele gave foto's tussen :D
Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:34

Leo schreef:
Wauw Berdien gaááf :D Wat gaat Sil hárd :D


Sil ging zo smerig hard :oo Daarom ook geen losse teugels bij ons := :o Deze foto’s zijn van de eerste galop, toen gingen ze met z’n vieren echt loeihard over de vlakte. Het was 50% tof en 50% doodsangst _O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:37

Hahaha dat klinkt bekent.
Gave foto’s weer!

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:40

Snap ik helemaal _O- Respect hoor!

Tigress

Berichten: 8940
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:01


linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:13

Tigress schreef:
https://flic.kr/s/aHsmHnTeJo

De online bestanden zijn beschikbaar *\o/* Ik ben nog even aan het ruzie maken met Oypo, die link volgt later :D

Lizzy had (net als alle andere fotografen) jullie ook gespot :')

Afbeelding