Autumn Desert Trail 2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:28

Kabayo schreef:
Welke wind?? En gladheid en nat worden? Sinds wanneer zijn paarden zuurtjes geworden :=

Misschien moet je eens naar buiten gaan...

Gisteren lagen onze paarde al meermaals bijna languit door de gladheid. En dat was met een heel klein miezerbuitje. Bedenk eens dat het vandaag veel erger is.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:28

Hier regent het wel constant en keihard. Geen wind of onweer, het gaat loodrecht naar beneden. Maar het kan daar erger zijn hé.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:30

magda_90 schreef:
Het is werkelijkwaar ook nooit goed hè? Je weet wat je tekent als je je inschrijft, als je het daar niet mee eens bent waarom heb je je dan ingeschreven? Hoeveel van jullie hebben daadwerkelijk die voorwaarden gelezen?
Staatsbosbeheer is ook niet echt een standaard wedstrijdorganisatie hè? Het is niet voor niets voor een gedeelte over gedragen aan HD.

En alsnog op pad gaan met dit weer? Sorry ik kan er niet anders van maken dat ik dat zwaar onverantwoordelijk vind naar je paard, jezelf en je omgeving. Windstoten, vallende takken, gladheid, onweer...? En dan toch gaan...? Ik gun je dan die tak op je hoofd ook wel. ;)

Organisatie, een dikke pluim voor deze beslissing. Jullie zijn verantwoordelijk voor honderden mensen vandaag in een gebied die je niet volledig kunt overzien en bewaken. Heel erg jammer! Maar bij evenementen blijf je dit risico houden.

Ik ben er volgend jaar gewoon weer bij met mijn camera!


Precies dit. Het is niet alleen de regen, het is ook het risico op zware windstoten en onweer. Als de onweer losbarst, hoe gaan ze iedereen van de Kale Duinen halen? Er staan fotografen, vrijwilligers en heel veel toeschouwers. Het is gewoon niet mogelijk qua veiligheid.
Het is zonde van het geld, maar de organisatie zal ongetwijfeld veel kosten hebben gemaakt (verzekeringen, vergunningen, huur van apparaten etc), maaaanden van voorbereiding en zal ook verplicht een deel aan Staatsbosbeheer/Kale Duinen moeten afstaan anders mogen ze überhaupt het evenement niet organiseren. De opbrengst gaat ergens anders heen en daar zijn afspraken over gemaakt, het is in geen opzicht te vergelijken met een wedstrijd.

Natuurlijk blijft het wel zonde en ontzettend jammer en iedereen had gehoopt dat het zou doorgaan, maar helaas -O- Voorrang op kaarten volgend jaar zou wel aardig zijn, maar voor mij hoeft er geen geld terug gestort te worden, dat is nou eenmaal een risico. Je paard kan ook plots kreupel lopen.

Ik ga alvast duimen op beter weer voor volgend jaar en hopelijk hebben we dan alleen maar stralend mooi weer *\o/*

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:33

Wij hebben gisteren geluk gehad, vandaag is het vast voor iedereen balen dat het niet door gaat, ook voor de organisatie. Zij zetten zich al maanden in om dit te laten slagen. Wbt het geld: het is ook volgens mij een gedeelte voor projecten van Staatsbosbeheer. Dus ik zou dan denken, jammer, maar het is ook voor een goed doel! En hoe meer mensen gaan zeuren, hoe minder de organisatie nog zin heeft om dit weer eens te gaan organiseren. Wat ik dan ook snap. Dus kop op, het is niet het ergste ter wereld! Hopelijk volgend jaar meer geluk!

Kabayo

Berichten: 14044
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:33

Ben al de hele ochtend buiten hoor :)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:39

magda_90 schreef:
Het is werkelijkwaar ook nooit goed hè? Je weet wat je tekent als je je inschrijft, als je het daar niet mee eens bent waarom heb je je dan ingeschreven? Hoeveel van jullie hebben daadwerkelijk die voorwaarden gelezen?
Staatsbosbeheer is ook niet echt een standaard wedstrijdorganisatie hè? Het is niet voor niets voor een gedeelte over gedragen aan HD.

En alsnog op pad gaan met dit weer? Sorry ik kan er niet anders van maken dat ik dat zwaar onverantwoordelijk vind naar je paard, jezelf en je omgeving. Windstoten, vallende takken, gladheid, onweer...? En dan toch gaan...? Ik gun je dan die tak op je hoofd ook wel, als je het weigert in te zien. ;)

Organisatie, een dikke pluim voor deze beslissing. Jullie zijn verantwoordelijk voor honderden mensen vandaag in een gebied die je niet volledig kunt overzien en bewaken. Heel erg jammer! Maar bij evenementen blijf je dit risico houden.

Ik ben er volgend jaar gewoon weer bij met mijn camera!

_/-\o_

Helemaal mee eens!
Mensen niet zeuren. Je gaat zelf akkoord met de voorwaarden, dan niet achteraf gaan zeuren.

Farcows

Berichten: 36
Geregistreerd: 07-11-16
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:46

De laatste berichten zal ik zo eens terug gaan lezen.
Ondanks de vijf regenbuien die ik heb gehad, was het toch weer een geslaagde dag.

Mijn laatste foto's zijn aan het uploaden, maar de eerste paar uur staan online.
De mappen zijn in tijdsblokken ingedeeld, dus ik zou zeggen: veel kijkplezier!

https://www.farcows.nl/blog/autumn-desert-trail-2019/


Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:46

Wauw, is er een keer een organisatie die verantwoordelijkheid neemt is het weer niet goed.

Je zal als organisatie maar iedereen uit de blubber moeten trekken totdat de trekker zelf vast zit. Nee dat is lekker voor die paarden. In een instabiele trailer staan die weggetrokken moet worden.
En ik weet niet van wie dat parkeerterrein is maar die zal er ook niet blij mee zijn als dat volledig aan gruzelementen de winter in gaat.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:48

Kabayo schreef:
Ben al de hele ochtend buiten hoor :)

Dat kan wel zo zijn. Maar ik woon er 8 km vanaf en het regent hier sinds gisteravond 19.00 uur. Er zat vanmorgen 26 mm in de meter en op dit moment valt het met bakken uit de lucht en het waait zeer stevig. Dus mij verbaasd het echt niet dat het afgelast is.
Ik vind wel dat ze het gebied vandaag wel open gesteld kunnen laten voor diegene die op eigen risico willen rijden. Er staan ook mensen elders op campings ed die niet hoeven te parkeren.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:50

belle_boef schreef:
Wauw, is er een keer een organisatie die verantwoordelijkheid neemt is het weer niet goed.

Je zal als organisatie maar iedereen uit de blubber moeten trekken totdat de trekker zelf vast zit. Nee dat is lekker voor die paarden. In een instabiele trailer staan die weggetrokken moet worden.
En ik weet niet van wie dat parkeerterrein is maar die zal er ook niet blij mee zijn als dat volledig aan gruzelementen de winter in gaat.

Goed gezegd

Farcows

Berichten: 36
Geregistreerd: 07-11-16
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:54

aaidaa schreef:
Die broek viel overigens goed op *D


Lol, een van de redenen dat ik 'm aan heb.
Maar zeker in deze periode is het een heerlijke broek.

BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:56

Mensen die nu in zo’n natte bende met zwaar zuigende grond een rit met hun paard willen maken, tja zal maar getuigd niet van liefde voor hun paard. Dat je zelf tot aan je enkels of autoassen in de blubber wil staan , prima. Maar met zo’n zuigende zeiknatte ondergrond je paard laten lopen is niet slim.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 10:58

Mooie foto van m'n shire Farcow :D (ik zit er niet op, dat is Linoleum).
Afbeelding

Qimm

Berichten: 15175
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:04

Farcows schreef:
De laatste berichten zal ik zo eens terug gaan lezen.
Ondanks de vijf regenbuien die ik heb gehad, was het toch weer een geslaagde dag.

Mijn laatste foto's zijn aan het uploaden, maar de eerste paar uur staan online.
De mappen zijn in tijdsblokken ingedeeld, dus ik zou zeggen: veel kijkplezier!

https://www.farcows.nl/blog/autumn-desert-trail-2019/


[ [url=m/qZgXJv.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heuij da ben ik! :D

Zuur dat het vandaag niet door kan gaan. Met hoe hard het hier nu waait zou ik niet graag op pad gaan met de trailer

Farcows

Berichten: 36
Geregistreerd: 07-11-16
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:06

cp112 schreef:
Mooie foto van m'n shire Farcows :D


Dankjewel.
Ze had een glimlach van oor tot oor {:}


Qimm schreef:
Heuij da ben ik! :D

Zuur dat het vandaag niet door kan gaan. Met hoe hard het hier nu waait zou ik niet graag op pad gaan met de trailer


Haha, de dames met een zomers tintje.
Dat kon niet missen, erg leuk (en opvallend)

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:09

Farcows schreef:
cp112 schreef:
Mooie foto van m'n shire Farcows :D


Dankjewel.
Ze had een glimlach van oor tot oor {:}

Absoluut! Niet verwacht mee te kunnen doen, aangezien m’n bijrijdpaard verkocht was. Dit was vierde keer dat ik op Lizzie reed, heerlijk van genoten. Lizzie vond het prachtig, ik daardoor ook!

Bedankt voor het vastleggen van ons plezier.

Farcows

Berichten: 36
Geregistreerd: 07-11-16
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:29

linoleum schreef:
Absoluut! Niet verwacht mee te kunnen doen, aangezien m’n bijrijdpaard verkocht was. Dit was vierde keer dat ik op Lizzie reed, heerlijk van genoten. Lizzie vond het prachtig, ik daardoor ook!

Bedankt voor het vastleggen van ons plezier.


Super!
Graag gedaan

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 11:41

Afbeelding
Hier inmiddels ook lekker aan de slag. Heul veul foto's gemaakt, dus ik ben nog wel even zoet :')

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:01

Ah das mijn stalgenootje Tigress. Leuke foto!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 12:30

Wij rijden nu!

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:10

Oh echt? En hoe is het weer en de ondergrond daar?

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:21

Ik snap de organisatie volledig dat het is afgelast, hele verstandige keuze. Je moet als organisatie wel de veiligheid van bezoekers én je eigen mensen kunnen blijven garanderen. Parkeren was gisteren al een uitdaging, na alle regen was dat écht niet goed gegaan. Je komt het veld dan niet eens meer op..

Wij hebben de hele ochtend bij een hindernis van de cross aan het Ronostrand gezeten en dat vond ik randje-randje qua bodem en veiligheid. Ik weet wel dat ik nog nooit zo nat en koud ben geweest :=

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:30

Tigress schreef:
[ [url=m/F1TETY.png]Afbeelding[/url] ]
Hier inmiddels ook lekker aan de slag. Heul veul foto's gemaakt, dus ik ben nog wel even zoet :')

Ik ben heel benieuwd! Volgens mij ben ik niet heel vaak bij jou langs gekomen, dus hopelijk sta ik er toch nog op. Want jij maakt altijd mooie foto’s :D heel veel succes, ik wacht rustig af.

saskiaojan

Berichten: 7250
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 13:35

Tigress schreef:
[ [url=m/F1TETY.png]Afbeelding[/url] ]
Hier inmiddels ook lekker aan de slag. Heul veul foto's gemaakt, dus ik ben nog wel even zoet :')

Oe ben benieuwd naar mijn galop fotos! :P

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: Autumn Desert Trail 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 14:42

Hier ben ik inmiddels de foto's aan het inladen nadat ik nog een selectie gemaakt heb.
Het zijn er een hoop, maar met een beetje geluk staat het vanavond online!

@Magda en @belle_boef, netjes verwoord! De organisatie heeft haar verantwoordelijkheid genomen om te kiezen voor het welzijn van ruiters, paarden, vrijwilligers, publiek, fotografen en zichzelf! Petje af!

En natuurlijk begrijpt iedereen dat het balen is dat het nu niet doorgaat. Gister hebben wij ook een paar flinke hoosbuien op ons gehad en dat was moeilijk fotografen. Om en een plu vast te houden en te fotograferen. Daarbij vlogen gisteren ons al stukken van boom ons om de oren door de wind. Laat staan de voorspelling eventueel onweer en de wind die er waait. Je staat namelijk ook niet zomaar bij je auto. De wind die er op de vlakte makkelijk sterk kan gaan waaien en dat gister ook al deed, vliegt het zand je om de oren, laat staan de nu nog meer afgebroken takken van de bomen of de bomen zelf. Daar wil je niet in rijden. Daar doe je oprecht je paard geen plezier. De regen die niet recht naar beneden meer valt maar recht in de ogen van je paard. Wie doe je dan nog het plezier om met dit weer te gaan rijden buiten op zo'n vlakte?!