Waar ruiterpaden met fietspad ernaast

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Waar ruiterpaden met fietspad ernaast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 20:49

Hoi!

Ik ben opzoek naar ruiterpaden waar een fietspad langs loopt of waar de paden vrij hard zijn zodat je erop kunt fietsen. Liefst op maximaal een uur reisafstand vanaf Vianen.
Iemand tips voor leuke plekken ?

Ik zoek plekken met fietspad erlangs omdat mijn nichtje met mijn paard wilt buitenrijden maar ze te onervaren is om alleen op pad te gaan, daarom wil ik dus op de fiets mee.

We zijn al een keer in leersum geweest, dat ging goed alleen ook veel stukken waar geen fietspad langsloopt en het zand te mul is om te fietsen

Alvast bedankt!

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Waar ruiterpaden met fietspad ernaast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:50

Soesterduinen.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 08:57

Saaams schreef:
Soesterduinen.


Heb je daar veel paden met fietspad erlangs?
Ik ben daar jaren geleden ooit is geweest en kan me vooral veel stuifvlaktes herinneren

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:23

Naar de Achterhoek gaan. Omgeving Vorden, Hengelo Gld, Zelhem. Veel harde zandpaden die mooi breed zijn en paden met fietspad er langs.

En ook bij Leersum in de buurt, stukje verder bij Amerongen vertrekken vanaf het Berghuis ook een mooi breed zandpad met fietspad, dan later rechtsaf richting Elst en zo een rondje maken. Dit rondje duurt een uurtje gok ik (nooit gemeten) en is goed mee te fietsen.

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:48

Stroe, Parkeren aan het einde van de Houtbeekweg (geen penning nodig)

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:49

Ede , als dat niet te ver is voor je.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 09:03

SusanH schreef:
Naar de Achterhoek gaan. Omgeving Vorden, Hengelo Gld, Zelhem. Veel harde zandpaden die mooi breed zijn en paden met fietspad er langs.

En ook bij Leersum in de buurt, stukje verder bij Amerongen vertrekken vanaf het Berghuis ook een mooi breed zandpad met fietspad, dan later rechtsaf richting Elst en zo een rondje maken. Dit rondje duurt een uurtje gok ik (nooit gemeten) en is goed mee te fietsen.


Dat klinkt goed!!

Leersum /amerongen is voor ons heel goed aan te rijden dus we gaan binnenkort is kijken of we die route kunnen vinden

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:42

bcd94 schreef:
Leersum /amerongen is voor ons heel goed aan te rijden dus we gaan binnenkort is kijken of we die route kunnen vinden


Raad ik ook aan :j

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Waar ruiterpaden met fietspad ernaast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:23

Drents Friese wold

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 10:29

Wdj schreef:
Stroe, Parkeren aan het einde van de Houtbeekweg (geen penning nodig)


Is ook goed aan te rijden! Gaan we ook een keer kijken.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 10:38

Evelien4 schreef:
Ede , als dat niet te ver is voor je.


Is ook goed te doen, heb je ook nog tips waar we makkelijk kunnen parkeren ?

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 10:39

yarrah schreef:
Drents Friese wold


Ik ben daar zelf een paar keer met de paarden op vakantie geweest, super mooie omgeving!
Voor een dagje vind ik het alleen wel wat te ver maar voor een weekendje weg is het wel goed te doen.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:40

Ik parkeer meestal bij de N304 - driesprong. Kijk even op ruiteren en mennen site, heb niet exacte locatie voor je, maar daar staat een parkeer icoontje ;)

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar ruiterpaden met fietspad ernaast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:43

De ginkelseheide in ede, bij de schaapskooi zit een parkeerplaats.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:43

Ede, idd en het rondje dat SusanH bedoelt, ken ik ook. Zal later even voor je op ruiterenenmennen kijken voor de knooppunten daar.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:44

Zelf ook op een paard stappen en dan aan touwtje je nichtje meenemen? Of is dat geen optie? Dan ben je wat minder beperkt in je routes.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 22:25

Hilary schreef:
Ede, idd en het rondje dat SusanH bedoelt, ken ik ook. Zal later even voor je op ruiterenenmennen kijken voor de knooppunten daar.


Knooppunten zijn wel heel fijn!
Ik verdwaal nogal snel :')

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 22:32

cissy schreef:
Zelf ook op een paard stappen en dan aan touwtje je nichtje meenemen? Of is dat geen optie? Dan ben je wat minder beperkt in je routes.


Helaas is dat voor nu nog geen optie, ik heb maar een paard die bomproof is.
Een keer een paard huren is wel een optie maar dat wil ik niet altijd doen

Sure_lee

Berichten: 10391
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:37

In Ede inderdaad en dan parkeren tegenover juffrouw tok. Je kunt dan eventueel samen pannenkoeken eten bij de panoramahoeve. Daar kun je je paard in een paddock zetten. Erg leuk om te doen!

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Waar ruiterpaden met fietspad ernaast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:51

Iets langer rijden, maar mocht je het een keer willen, loons en drunense duinen heeft rondom ruiterpad met fietspad ernaast. En prachtige omgeving. Is alleen wel wat verder.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 23:14

Lynn2014 schreef:
Iets langer rijden, maar mocht je het een keer willen, loons en drunense duinen heeft rondom ruiterpad met fietspad ernaast. En prachtige omgeving. Is alleen wel wat verder.


De loonse en drunese duinen ben ik vaak geweest daar heb je inderdaad geschikte paden! Dat ik daar niet aangedacht heb 8)7
Wij parkeerde altijd bij de roestelberg, dan heb je wel eerst een stuk door het stuifzand, ik ga opzoeken of ik ergens anders kan parkeren zodat we de vlakte niet over hoeven. Vroeger stonden we daar dichterbij dan was het een half uurtje met de trailer dus gingen we regelmatig.
Voor nu is het wel aan te rijden maar wel net iets verder dan sommige andere gebieden maar we gaan er zeker een keer naartoe!

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 09:10

bcd94 schreef:
Lynn2014 schreef:
Iets langer rijden, maar mocht je het een keer willen, loons en drunense duinen heeft rondom ruiterpad met fietspad ernaast. En prachtige omgeving. Is alleen wel wat verder.


De loonse en drunese duinen ben ik vaak geweest daar heb je inderdaad geschikte paden! Dat ik daar niet aangedacht heb 8)7
Wij parkeerde altijd bij de roestelberg, dan heb je wel eerst een stuk door het stuifzand, ik ga opzoeken of ik ergens anders kan parkeren zodat we de vlakte niet over hoeven. Vroeger stonden we daar dichterbij dan was het een half uurtje met de trailer dus gingen we regelmatig.
Voor nu is het wel aan te rijden maar wel net iets verder dan sommige andere gebieden maar we gaan er zeker een keer naartoe!


Als je naar de roestelberg toe rijdt en je de laatste splitsing niet naar links gaat voor de roestelberg maar naar rechts kom je bij de ijsbaan. Gelijk pad met fietspad ernaast.
Waalwijksebaan uit mijn hoofd gezegd..

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:07

bij de ijsbaan parkeren is wat onhandig met trailer, zijn daar niet voor ingericht en ik ben daar al eens klemgezet met de trailer. Stond een auto zowat tegen de klep aan, paard kon er niet in en aan de voorkant te weinig ruimte om de auto naar voren te zetten want daar stond ook auto. Dus moest voorbijganger vragen om paard vast te houden en dan de auto met trailer aan de kant te zetten om paard in te kunnen laden. :+

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Waar ruiterpaden met fietspad ernaast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:09

Wekerom. Om het wekeromse zand loopt een heel flinke ronde met fietspad er naast. Het zand zelf is omheind met een hek vanwegen het natuurreservaat dus daar beland je niet zomaar in.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 09:53

Absolem schreef:
Wekerom. Om het wekeromse zand loopt een heel flinke ronde met fietspad er naast. Het zand zelf is omheind met een hek vanwegen het natuurreservaat dus daar beland je niet zomaar in.


Dat is ook goed aan te rijden!