Buitenrit op IJslanders gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 10:53

Eerlijk? Ik vind het inderdaad nogal een eisenlijst...

Ijslanderbedrijven die ritten organiseren zijn in Nederland sowieso dun gezaaid, dus zoveel keuze is er niet.
Misschien moet je eens over de grens in Duitsland gaan kijken, daar zitten veel meer grote IJslanderstallen dan in Nederland, en ook vaak in een mooie omgeving.
Ga er overigens niet vanuit dat je zo met elke IJslander weg kunt tölten, bij veel paarden vraagt het echt wel wat specifieke skills (en dus instructie plus ervaring) van de ruiter om het paard hierin op de juiste manier te ondersteunen. Dat is een van de redenen voor mij om geen ritten met mijn eigen paarden aan te bieden, alleen lessen.

Als je de ultieme IJslander-ervaring zoekt en daar wat meer tijd/geld voor over hebt, ga dan een keer naar IJsland. Daar heb je een grote keuze uit bedrijven die voor alle niveaus ruiters wat te bieden hebben, en dat in een onvergetelijke omgeving.

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:04

safina schreef:
Ik diep dit oude topic nog eens op. Ik wil namelijk eens een mooie buitenrit maken op een IJslander, maar...

- Ik ben vrij verwend qua natuur. Ik woon hier met mijn eigen paard bij een prachtig natuurgebied. Met nog tig andere mooie gebieden op een halfuurtje rijden met de trailer. Dus met ergens door een postzegel bos rijden of een rit langs saaie landweggetjes doe je mij echt geen lol.
- Zeeland en Waddeneilanden zijna te ver weg. Ik woon in Oost Nederland. Of anders iets wat we enigszins kunnen combineren met familiebezoek in Groningen, Haarlem of Oost Brabant.
- Ik wil graag die unieke IJslanderervaring, met tölt enzo.
- Ik hou eigenlijk niet zo van in hele grote groepen rijden. Vooral niet met kinderen enzo. :+

Ik weet 't, de lat ligt hoog. Maar misschien weet iemand nog een gouden adresje. :D


Ponyclub Maastricht doet ook losse buitenritten organiseren. De meeste Ijslanders beschikken over een vierde gang. Wel wordt er doorgaans zonder zadel gereden, maar ik geloof dat een barebackpad of boomloos zadel ook tot de opties behoren.

jeetje77

Berichten: 3451
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:04

Het is dat je de Waddeneilanden te ver vind. Verder voldoet IJslander verhuur Terschelling aan al je eisen. Mssn toch een wkndje eiland boeken?

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:18


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:24

Askja schreef:
Eerlijk? Ik vind het inderdaad nogal een eisenlijst...

Ijslanderbedrijven die ritten organiseren zijn in Nederland sowieso dun gezaaid, dus zoveel keuze is er niet.
Misschien moet je eens over de grens in Duitsland gaan kijken, daar zitten veel meer grote IJslanderstallen dan in Nederland, en ook vaak in een mooie omgeving.
Ga er overigens niet vanuit dat je zo met elke IJslander weg kunt tölten, bij veel paarden vraagt het echt wel wat specifieke skills (en dus instructie plus ervaring) van de ruiter om het paard hierin op de juiste manier te ondersteunen. Dat is een van de redenen voor mij om geen ritten met mijn eigen paarden aan te bieden, alleen lessen.

Als je de ultieme IJslander-ervaring zoekt en daar wat meer tijd/geld voor over hebt, ga dan een keer naar IJsland. Daar heb je een grote keuze uit bedrijven die voor alle niveaus ruiters wat te bieden hebben, en dat in een onvergetelijke omgeving.


Ik weet het, het is een vreselijke IJsenlijst :oo . Ik ben gewoon ontiegelijk verwend. :=
Een keer een les lijkt me trouwens ook best leuk. Misschien moet ik daar toch ook eens over nadenken. Of iemand vinden die met me op buitenrit wil en keer een ponyswab wil doen.
Goede tips aan de andere kant van de grens zijn ook welkom. Al is dat nu in coronatijd waarschijnlijk wat lastiger te realiseren. IJsland lijkt me helemaal fantastisch. Ben bang dat ik dan niet meer terug naar NL wil. :))


Maldita schreef:
Ponyclub Maastricht doet ook losse buitenritten organiseren. De meeste Ijslanders beschikken over een vierde gang. Wel wordt er doorgaans zonder zadel gereden, maar ik geloof dat een barebackpad of boomloos zadel ook tot de opties behoren.


Ga ik eens opzoeken.

jeetje77 schreef:
Het is dat je de Waddeneilanden te ver vind. Verder voldoet IJslander verhuur Terschelling aan al je eisen. Mssn toch een wkndje eiland boeken?


Dat is weer een nadeel van eigen paarden aan huis: je boekt niet zo snel een heel weekend weg. Anders zou ik dat wel doen.

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:41

Hier in de buurt zit Best Vinur die ritten organiseert, ze zitten in Darp en je gaat dan o.a over de heides van Havelte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:01

maitestar23 schreef:
Hier in de buurt zit Best Vinur die ritten organiseert, ze zitten in Darp en je gaat dan o.a over de heides van Havelte.


Ik las op hun site dat ze momenteel geen ritten doen. Jammer. Had me best wat geleken.

ijslandfan

Berichten: 599
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 08:39

Dat is weer een nadeel van eigen paarden aan huis: je boekt niet zo snel een heel weekend weg. Anders zou ik dat wel doen.[/quote]

Ik kan wel oppassen :o
Wij zijn ervaren huisendieroppassers haha

Jo_jo_82
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 08:51

In Ottersum zit hesta Gard hekla. Een IJslander stal die ook buitenritten maakt. Heb daar samen met een instructrice een ruim 2 uur durende rit gemaakt in het Reichwald. Kan in kleine groepjes, maar ik heb het alleen gedaan.

Benthe

Berichten: 1588
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:10


linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:30

Benthe schreef:
In Ruinen zit Multatölti, zij organiseert ritten! Aanrader, mooie natuur en leuke, spontane vrouw. Ze heeft drie (leuke!!) paarden voor de ritten, dus sowieso kleinschalig. https://m.facebook.com/#!/Multat%C3%B6l ... 371561929/

Hé deze kende ik nog niet! Zat in Ruinen eerder een andere vrouw die ook met IJslanders ritten organiseerde, was heel leuk, maar zij is helaas gestopt. Maar Multatölti ben ik gaan volgen op insta :D

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:14

safina schreef:
maitestar23 schreef:
Hier in de buurt zit Best Vinur die ritten organiseert, ze zitten in Darp en je gaat dan o.a over de heides van Havelte.


Ik las op hun site dat ze momenteel geen ritten doen. Jammer. Had me best wat geleken.


Dat kan ik niet zo gauw vinden, ook hebben ze er deze week nog mee geadverteerd ;)

Faringo
Berichten: 8200
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Buitenrit op IJslanders gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:25

Ik volg deze ook even. Staat ook op mijn wensenlijstje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:59

maitestar23 schreef:
safina schreef:


Ik las op hun site dat ze momenteel geen ritten doen. Jammer. Had me best wat geleken.


Dat kan ik niet zo gauw vinden, ook hebben ze er deze week nog mee geadverteerd ;)


Ik zie het nu ook niet meer staan, maar van het weekend nog wel.

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:01

Zoek op eens fb eens naar sandra dekker, zij zit in bergen ( half uurtje van haarlem). Strand bos en duin

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:12

Misschien is de Paukespan nog een leuke? 'Kleine' ijslandermanege in Hapert die ook bosritten doet. Mijn zusje heeft er ponykamp gehad vorige zomer (en ze gaat enthousiast dit jaar weer) en afgelopen zondag heb ik met haar en mijn moeder daar een buitenrit gemaakt (mijn eerste keer op een ijslander en mijn moeder's tweede keer, goede begeleiding). Hele mooie omgeving en alles gaat heel rustig. Je begint gewoon rustig met wat drinken en kletsen en daarna mag je lekker lang poetsen, alles op zijn dooie gemak. De rit bestond bij ons veel uit stappen en tölten en de eigenaresse probeerde mij tijdens de rit zo goed mogelijk uit te leggen hoe het allemaal werkt (ik heb al gezegd terug te komen voor nog een les). Ikzelf vond het een bijzondere en rustige ervaring. Paardjes waren vlot maar niet gespannen.

Vanwege corona mogen ze sowieso geen grote ritten organiseren.

Denk dat dit aardig aan je lijstje voldoet. :)

Anoniem

Re: Buitenrit op IJslanders gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:24

Buitenrit gehad bij Multatölti. Checked all the boxes. In één woord: super! Buitengewoon sympathieke dame ook.
IJslander paste helaas niet in de kofferbak mee naar huis.

Maar bedankt voor alle tips. Dankzij deze tips heb ik een toprit gehad.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 16:48

Citaat:
Ik diep dit oude topic nog eens op. Ik wil namelijk eens een mooie buitenrit maken op een IJslander, maar...

- Ik ben vrij verwend qua natuur. Ik woon hier met mijn eigen paard bij een prachtig natuurgebied. Met nog tig andere mooie gebieden op een halfuurtje rijden met de trailer. Dus met ergens door een postzegel bos rijden of een rit langs saaie landweggetjes doe je mij echt geen lol.
- Zeeland en Waddeneilanden zijna te ver weg. Ik woon in Oost Nederland. Of anders iets wat we enigszins kunnen combineren met familiebezoek in Groningen, Haarlem of Oost Brabant.
- Ik wil graag die unieke IJslanderervaring, met tölt enzo.
- Ik hou eigenlijk niet zo van in hele grote groepen rijden. Vooral niet met kinderen enzo. :+

Ik weet 't, de lat ligt hoog. Maar misschien weet iemand nog een gouden adresje. :D

Dit kan ik bieden. Ik heb een ijslander die vanzelf tölt (kan niet eens draf) en mijn ritten zijn 1 op 1 dus het is helemaal jouw rit. En niet eens duur. Op een half uurtje ofzo van Haarlem. Ritten kunnen over het strand of door het Schoorlse bos. Ik ben zelf op de Veluwe enz geweest maar ik vind het Schoorlse bos mooier en dit wordt door anderen ook bevestigd. Dit zijn foto’s van mijn ritten van afgelopen week


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ijslandfan

Berichten: 599
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-21 17:45

Dorine92 schreef:
Citaat:
Ik diep dit oude topic nog eens op. Ik wil namelijk eens een mooie buitenrit

Dit kan ik bieden. Ik heb een ijslander die vanzelf tölt (kan niet eens draf) en mijn ritten zijn 1 op 1 dus het is helemaal jouw rit. En niet eens duur. Op een half uurtje ofzo van Haarlem. Ritten kunnen over het strand of door het Schoorlse bos. Ik ben zelf op de Veluwe enz geweest maar ik vind het Schoorlse bos mooier en dit wordt door anderen ook bevestigd. Dit zijn foto’s van mijn ritten van ...


O wow, ik kom graag een keer bij jou rijden!

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 02:00

ijslandfan schreef:
Dorine92 schreef:
Dit kan ik bieden. Ik heb een ijslander die vanzelf tölt (kan niet eens draf) en mijn ritten zijn 1 op 1 dus het is helemaal jouw rit. En niet eens duur. Op een half uurtje ofzo van Haarlem. Ritten kunnen over het strand of door het Schoorlse bos. Ik ben zelf op de Veluwe enz geweest maar ik vind het Schoorlse bos mooier en dit wordt door anderen ook bevestigd. Dit zijn foto’s van mijn ritten van ...


O wow, ik kom graag een keer bij jou rijden!

Je bent welkom hoor :D