Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Buitenrit op IJslanders gezocht

 
Profiel   

Hallo,

Wie weet er een leuke plek waar je IJslanders kunt huren voor een buitenrit?
Of .... wie heeft er 2 ijsco's staan die ik met een kennis mag rijden?

We hebben allebei ruim voldoende rijervaring

Ik hoor/lees ook graag jullie eigen ervaring, dus liever niet alleen googelen en dan de link naar hun site neer zetten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 07:36 



 
Profiel   

Ik ga 13 juli een strandrit maken bij manege de Ijslander.
Kan je dus de ervaring nu nog niet vertellen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 07:56 



 
Profiel   

stal zonneduin in herpen, max 4 man. zelf poetsen en zadelen en een heerlijke 2 uurs rit gemaakt door t prachtige natuurgebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 08:19 



 
Profiel   

Stal Foxan is erg leuk en ze hebben leuke paarden die goed tölten! In Loosdrecht zit ook nog een bedrijf met IJslanders als je googled vind je het. Stal edda op Vlieland en manege de IJslander zijn ook erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 08:21 



 
Profiel   

Veel plezier alvast Karin! Ben benieuwd naar je ervaring daar!

Dank je voor je tip, thirteenn.

Ik heb bij Edda een zomer 'gewerkt', Bommeltje! Die uit Loosdrecht kwam ik al googelend ook tegen, maar vind ik erg duur!
Wat een gaaf paard zag ik op je profielpagina!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 08:43 



 
Profiel   

Ik kwam dit tegen:
https://vindjebuitenrit.nl/alle-ritten/ ... jslanders/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 08:51 



 
Profiel   

Manege de IJslander is inderdaad leuk! Kun je wel alleen met begeleiding rijden :)
Ik heb al een aantal keer bij hen gereden en heb hier ook GoPro filmpjes van. Deze is van mijn meest recente rit:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 09:21 



 
Profiel   

Manege de IJslander is erg leuk, heb er nu zo’n 8/9 ritten gemaakt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 09:39 



 
Profiel   

ijslandfan schreef
Veel plezier alvast Karin! Ben benieuwd naar je ervaring daar!

Dank je voor je tip, thirteenn.

Ik heb bij Edda een zomer 'gewerkt', Bommeltje! Die uit Loosdrecht kwam ik al googelend ook tegen, maar vind ik erg duur!
Wat een gaaf paard zag ik op je profielpagina!!


Dankje :D je bent welkom om eens te komen kijken hoor haha!

Foxan heeft naar mijn ervaring de beste paarden qua gangen :)

Ik had laatst op de IJslandse paarden facebook een oproepje geplaatst naar een plek om op IJslanders te rijden zodat een vriendin ook eens kon voelen. Daar kwam een hele waslijst aan adressen uit dus als je er meer wilt kan je mij ook even PBen dan stuur ik je die link met al die adressen door :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 10:09 



 
Profiel   

elnienjo schreef


Goed gevonden!
Maar.... zoals aangegeven.... googelen kan ik ook. Ik wil graag persoonlijke aanraders!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 10:44 



 
Profiel   

Dank je Anja en Nienke.

Ziet er leuk uit, je filmpje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 10:47 



 
Profiel   

[/quote]

Dankje :D je bent welkom om eens te komen kijken hoor haha!

Foxan heeft naar mijn ervaring de beste paarden qua gangen :)

Ik had laatst op de IJslandse paarden facebook een oproepje geplaatst naar een plek om op IJslanders te rijden zodat een vriendin ook eens kon voelen. Daar kwam een hele waslijst aan adressen uit dus als je er meer wilt kan je mij ook even PBen dan stuur ik je die link met al die adressen door :)[/quote]


Ik stuur je een pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 10:48 



 
Profiel   

Stal Foxan vind ik ook zeker een aanrader! Al meerdere ritten gereden, ze hebben leuke paardjes en kijken ook echt naar wat bij iemand past/wat iemand wil. Je hebt wel begeleiding mee maar dit vond ik zeker niet vervelend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-19 11:08 



 
Profiel   

Ijslanders op Terschelling is echt een aanrader. Heerlijke ritten gemaakt daar op fijne paarden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 08:09 



 
Profiel   

Ook ik ben een flink aantal jaren geleden bij manege de ijslander geweest. (Geloof ik, foto's op facebook komen mij in ieder geval bekend voor en was ook omgeving biggekerke dus ik ga er vanuit dat dat dezelfde is)

Ik zelf was een jaar of 12 (5 jaar geleden) en heb daar samen met mijn moeder en zus een rit gemaakt. Ik kan me herinneren dat ik op een grote vosbonte ruin mocht die je vooraf zelf van het land moest halen en opzadelen.

Ik heb daar een onwijs leuke rit beleefd. Voor mij was het de eerste keer tölten en eerste keer door de zee! Ondanks ik dus nog jong was, gingen we ook zeker hard. Wij hebben toen zo genoten, dat we nog geen jaar later onze eigen ijslander hebben gekocht! Mijn moeder is helaas vrij snel daarna overleden, maar van onze ijslander geniet ik nog elke dag!

Ik zou graag nog eens terug gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 08:29 



 
Profiel   

O geweldig om te horen dat je nu van je eigen ijsco kan genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 15:56 



 
Profiel   

Stal Edda op Vlieland! Daar heb ik voor het eerst op een IJslander gereden.

Pas alleen wel op: ze zeggen dat als je eenmaal op een IJslander gereden hebt het daar niet bij blijft. Dat kan ik beamen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 12:09 



 
Profiel   

Bij smahestar, zijn te vinden op Facebook. Is in Bergen NH. Lieve paarden die op ontzettend lekker leventje hebben en Sandra maakt leuke ritten. Bergerbos is ook heel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 12:17 



 
Profiel   

@Koper: daar is t bij ook begonnen. Ik had er gelijk 5 wkn gewerkt!

Inmiddels ben ik bij Litla Paradise geweest. Een prachtige ijslander stal. We hebben een heerlijke baanles gehad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 13:20 



 
Profiel   

musarindill in Drenthe hebben wij eens meerdere dagen op een ijslander gereden en heerlijk getölt door de natuur. Maar weet niet of ze de IJslanders nog verhuren. Huisjes wel, maar dat zoek je niet als daar geen ijslander bij hoort :)

En ja stal Zonneduin in Schaijk nabij Herpen heb ik ook goede ervaringen mee.
Privéstal met leuke IJslanders, maar daar enkel stap, draf en galop gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 13:25 



 
Profiel   

Ponyranch grootslag heeft Ijslanders waar je een buitenrit op kan boeken. Staan in Andijk en zijn te vinden op Facebook

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 13:29 



 
Profiel   

Isapaardje schreef
musarindill in Drenthe hebben wij eens meerdere dagen op een ijslander gereden en heerlijk getölt door de natuur. Maar weet niet of ze de IJslanders nog verhuren. Huisjes wel, maar dat zoek je niet als daar geen ijslander bij hoort :)

En ja stal Zonneduin in Schaijk nabij Herpen heb ik ook goede ervaringen mee.
Privéstal met leuke IJslanders, maar daar enkel stap, draf en galop gereden.


Echt? Wat jammer, toen ik daar ging rijden met een vriendin vroeg ze ook meteen of we wilde tölten! Vind het nogsteeds verschrikkelijk dat het paardje waar ik op reed een paar weken later door een ongeluk in de wei overleed.. :c

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 13:30 



 
Profiel   

ijslandfan schreef
@Koper: daar is t bij ook begonnen. Ik had er gelijk 5 wkn gewerkt!

Inmiddels ben ik bij Litla Paradise geweest. Een prachtige ijslander stal. We hebben een heerlijke baanles gehad!


Grappig ik wilde litla paradis net aanraden! Ons shetje staat hier en het is echt een fijne plek voor de paarden. De eigenaresse is ook een super leuk mens.
Je kunt ook een hele mooie buitenrit maken hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 13:32 



 
Profiel   

thirteenn schreef
Echt? Wat jammer, toen ik daar ging rijden met een vriendin vroeg ze ook meteen of we wilde tölten! Vind het nogsteeds verschrikkelijk dat het paardje waar ik op reed een paar weken later door een ongeluk in de wei overleed.. :c

Oh wat naar, daar heb ik nooit wat van gehoord.
Ik rij vaker met hen mee, maar dan inmiddels met een andere (geleende) ijslander (niet voor openbaar verhuur trouwens) en dan tölten we wel.
Maar op haar paarden heb ik het de keren dat ik meereed, niet gedaan. Maar dat maakte de ritten niet minder leuk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 13:43 



 

Ik diep dit oude topic nog eens op. Ik wil namelijk eens een mooie buitenrit maken op een IJslander, maar...

- Ik ben vrij verwend qua natuur. Ik woon hier met mijn eigen paard bij een prachtig natuurgebied. Met nog tig andere mooie gebieden op een halfuurtje rijden met de trailer. Dus met ergens door een postzegel bos rijden of een rit langs saaie landweggetjes doe je mij echt geen lol.
- Zeeland en Waddeneilanden zijna te ver weg. Ik woon in Oost Nederland. Of anders iets wat we enigszins kunnen combineren met familiebezoek in Groningen, Haarlem of Oost Brabant.
- Ik wil graag die unieke IJslanderervaring, met tölt enzo.
- Ik hou eigenlijk niet zo van in hele grote groepen rijden. Vooral niet met kinderen enzo. :+

Ik weet 't, de lat ligt hoog. Maar misschien weet iemand nog een gouden adresje. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 09:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen