Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:23

Moonlight17 schreef:
Naast dat de kans nihil is dat je op dat kleine stukje van de nederlandse grens iemand tegen komt die controleert. Basis entingen op orden. Paspoort en je eigen ID bij je. Sinds kort heeft Nederland een overeenkomst met north westrhein falen dat het invoer certificaat dat jaren verplicht was niet meer hoeft. Wat dat betreft stelt het niet meer echt iets voor om over de grens te gaan.

Goede banden voor op asfalt en zandpaden en een rem in het verkeer lijkt mij prioriteit hebben over extra bagage.

Heb je een bron van die overeenkomst? Bij mijn weten is die er niet en ik kan er op het wereldwijde web niets over vinden.

Ik zou de maratonwagen nemen, die lijkt me voor menner en paard comfortabeler. Teveel bagage lijkt me ook zwaar voor Tentsi. (Zeg ik met mijn beperkte kennis van mennen)

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:35

Wat gaaf!! Hier kom je helaas niet langs, maar een topic ga ik zeker volgen!

kerstkransje
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-02-10

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:43

Mocht je langs omgeving Gorinchem komen, kun je gerust bij ons een nachtje slapen

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 21:05

Esther schreef:
Moonlight17 schreef:
Naast dat de kans nihil is dat je op dat kleine stukje van de nederlandse grens iemand tegen komt die controleert. Basis entingen op orden. Paspoort en je eigen ID bij je. Sinds kort heeft Nederland een overeenkomst met north westrhein falen dat het invoer certificaat dat jaren verplicht was niet meer hoeft. Wat dat betreft stelt het niet meer echt iets voor om over de grens te gaan.

Goede banden voor op asfalt en zandpaden en een rem in het verkeer lijkt mij prioriteit hebben over extra bagage.

Heb je een bron van die overeenkomst? Bij mijn weten is die er niet en ik kan er op het wereldwijde web niets over vinden.

Ik zou de maratonwagen nemen, die lijkt me voor menner en paard comfortabeler. Teveel bagage lijkt me ook zwaar voor Tentsi. (Zeg ik met mijn beperkte kennis van mennen)


https://www.paardenkrant.nl/58-ger-koopmans-regio-ontwikkelt-zich-als-mondiale-hotspot/

Een bron waar het zwart op wit staat dat het vrij is gegeven heb ik nog niet gevonden. Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit heeft het ook nog niet vermeld staan. Tegen de tijd dat TS op pad gaat, zal er vast wel meer bekend zijn. Dit is ook nog maar allemaal heel recent zoals je kan lezen.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 21:51

Ok, de marathonwagen dus ;) . Die voelt ook gewoon vertrouwder tegenwoordig, dus ja, eigenlijk wel logisch. Bedankt voor het meedenken _/-\o_

Tica81: Ja, wel slim om ondanks dat het de marathonwagen wordt, de ander toch helemaal startklaar te hebben. Dat wordt even schuiven met velgen en banden :).

Saden: Winsum is net de verkeerde kant op denk ik. Maarre, gaan jij en Leonie niet gewoon een stukje mee? Of is Leonie tegenwoordig volledig ingepikt door Yolande?

Ils_K, wat leuk! Ik zal zwaaien als ik in de buurt van Roden ben :).

Moonlight17: goed om te weten van die entingen en paspoort. Sowieso wel handig om Tentsi's paspoort niet te vergeten :o?

Bubblewrap: Beide wagens rollen licht hoor, maar de recreatiewagen is als geheel zwaarder en dus zwaarder om in beweging te krijgen. En heuvels in Limburg? Neeee joh :+ . Nee zonder gekheid, de 'echte' heuvels beginnen pas onder Roermond. En zo ver ga ik niet.

MiekeFS: Wat leuk dat jij ook ment. Leuke routes in de buurt zijn altijd fijn. Heb je een aanrader?

Birdie60; bedankt voor het aanbod. Maar Zeeland/Uden ligt niet helemaal op mijn route. Wel een mooi gebied daar :)

Dorine92: Alles mag; meerijden met je eigen paard, stukje mee op de kar (al is dat enigszins afhankelijk van de hoeveelheid plek op de kar := ), fietsen, steppen, skeeleren. Ik doe niet moeilijk.

Roosch: voor jou geldt hetzelfde: zeker welkom op de kar (indien er plek is).

Milanhoeve en _l_amanda_l_: De Alberthoeve gaat op mijn lijstje. Maar als het daar dan superdruk is... dan rij ik er misschien gewoon voorbij :D

Lante, wat een superslim idee van die fietstasjes. +:)+ . Eens even op zoek naar fijne waterdichte dingen.

Esther, bedankt voor het meedenken!

PRD; welkom in het topic :)

Kerstkransje, dankjewel. Maar ook Gorinchem ligt niet op de route. Íets te westelijk. Toch bedankt voor het aanbod.

Gisteravond lag ik in bed en kreeg ik even heel hard de zenuwen dat we dit gaan doen. Alle beren kwamen langs op de weg (en een paar apen en giraffen :+ ).
Morgen een rondje mennen. Dan voelt alles vast weer vertrouwder. En we gaan eens testen waar Roos het liefste zit.
Guus (onze overleden reu) ging het liefst zo mee. Maar Roos zie ik nog wel eens zelfstandig afstappen op een onhandig moment :')
Afbeelding

Ander puzzelmoment: Ruwvoer/biks. Tentsi is niet zo moeilijk qua eten van biks. Ze eet alles wel. Maar ga ik zelf ruwvoer/biks meenemen (=extra gewicht voor de prinses) of gok ik erop dat er op iedere plek waar we overnachten wel voer aanwezig is?

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:00

Waar in Limburg komen? Evt overnachten kan hier indien nodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:03

Ik zou van tevoren navragen bij je slaapplaatsen of er krachtvoer (en welk krachtvoer) aanwezig is. En misschien of het dan mogelijk is om vanaf die plekken een deel van hun krachtvoer over te kopen voor tot je aan de volgende plaats bent? Geen idee hoe duur dat uitpakt, maar zou wel makkelijk zijn.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:06

Ik volg dit topic...alleen al om logeeradressen-inspiratie.
Mijn haf staat in Milsbeek (naast Plasmolen), en ooit wil ik ook heel graag met hem richting Arcen en terug...
Met je overrijden is van 2 kanten waarschijnlijk niet zo handig: ik wil zelf in september weekend Reichswald doen, en doordat we eigenlijk altijd alleen rijden maakt het schatje er graag een race van als ie dan eens met een ander over mag >;)

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:21

Voor slaapplekken tips:
Capre Diem - Heijen, is ong 10 km vanaf Plasmolen
http://www.hoevecarpediem.nl/de-boerderij/paardrijden-en-mennen

Angelbeeck - Afferden L, ong 5 km naar Nieuw Bergen
http://www.angelbeeck.nl/overnachtenmetpaarden/

Camping Halve Maen- Well, ong 5 km vanaf Nieuw Bergen.
Moet je dus wel kampeerspullen mee nemen... Ik dacht dat ze in het verleden ook B&B hadden, je zou er eens naar kunnen informeren. Soms hebben locaties mogelijkheden die niet op de site staat vermeld, heb zo zelf ook een locatie bij het Reichswald benaderd wat nu op mn 'ga ik doen in 2020'-lijstje staat :P
http://www.campinghalvemaan.nl/nl/goedkope-camping-noord-limburg

In hoeverre heb je routekaarten?

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:27

Als je in de buurt van zuidvelde nog een logeerplek zoekt voor je paard en wagen: ik woon daar vlak in de buurt en ze mag hier gerust de avond in de bak en of wei doorbrengen. Paarden staan hier aan huis. :) stuur maar een pb als je interesse hebt.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:31


Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:35

assie schreef:
Dorine92: Alles mag; meerijden met je eigen paard, stukje mee op de kar (al is dat enigszins afhankelijk van de hoeveelheid plek op de kar := ), fietsen, steppen, skeeleren. Ik doe niet moeilijk

Lijkt me ook wel heel leuk, mee op de kar. Ik hou me sowieso aanbevolen en dan kijken we tegen die tijd wel even. Want ik kom niet uit de buurt dus ik moet sowieso kijken hoe ik dan weer bij mijn auto en evt trailer kom als ik die achterlaat

Vernon

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Fochteloo

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:49

Als Appelscha (of eigenlijk Fochteloo, maar dat is minder bekend en dit ligt er direct naast) ipv Oude Willem ook goed is. We hebben hier een Trek-In trekkershut en boxen/paddocks/weides waar jullie welkom zijn. :)

ikke

Berichten: 37565
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:45

YES!! Ga je het nu echt doen? Ga ervoor! Maar je weet het, hè; er is een redelijk serieus risico op verslaving :D :D

Als het in alle planningen past zou ik best een dag mee willen rijden. Je passeert net te ver weg om er een paard heen te brengen, maar als meerijden ook kan, leuk!

Tips? Tja, nee, eigenlijk niet zo maar mocht je ergens slaapplek zoeken, ik zie nogal wat plaatsen langs komen waar ik wel wat connecties heb. Mocht het nodig zijn, laat maar weten.

Voer zou ik persoonlijk nooit mee nemen. Relatief veel gewicht, ruimte en voegt niks toe als het paard geen dieet heeft of moeilijke eter is. Je haalt meer uit een pauze met een uur in lang gras los gaan dan met 10kg biks rondsjouwen.
Daarintegen zou ik wel een opvouwbaar emmertje meenemen en, indien nodig, ze daaruit ook leren drinken. Meerdermalen de paarden heel blij gemaakt met zo'n emmertje en een riviertje waar ze zelf net niet bij konden.

Mliiesje
Berichten: 201
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:51

In Heerde heb je Hoeve de Sprengen, erg leuk adresje om te overnachten met paard!

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 21:09

Oeps. Ik ben zo druk met vanalles dat ik helemaal vergeet te reageren.

Nu dus even een korte reactie. Morgen reageer ik uitgebreid op iedereen.
Van de week geoefend met Roos of ze over de kar wilde klimmen. Met wat koekjes geen probleem.
En vandaag samen een ritje gemaakt.
Ze kan wel tussen mijn voeten zitten.
Afbeelding.

Maar het liefst hangt ze hier mooi te wezen.
Afbeelding

Ik heb er zin in met mijn dames.

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:17

Leuk, ik volg ook! Ik heb het NL ook al lang in m'n hoofd zitten een lekkere lange trektocht te maken, maar dan op t paard... Maar weet niet of t haalbaar is ... Steeds denk ik.. mhhh nee toch maar niet >;)

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:17

Super tof zeg!! Ik ga je zeker volgen.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:33

Achterop heeft Roos ook wel wat meer ruimte :) Maar niet bang dat ze illegaal afstapt?

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:02

Leuk topic. Ik ga je volgen

Hoeve Carpe Diem in Heijen heeft ook overnachting voor ruiter en paard.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:13

Wat denk ik de hele planning makkelijker maakt (en wellicht ook wat beren opruimt) is het antwoord op de vraag of je vanuit het Groningse of Limburgse bevoorraad (wat dat dan ook moge zijn in de praktijk) kunt worden. Als je back up in de een of andere vorm hebt worden een aantal zaken makkelijker denk ik....al is het maar in je hoofd.

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:14

Wat ontzettend gaaf!
Ik volg je reis graag en je komt langs ons dus wie weet volg ik je letterlijk een stuk :D

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:07

Beauty26 schreef:
Leuk, ik volg ook! Ik heb het NL ook al lang in m'n hoofd zitten een lekkere lange trektocht te maken, maar dan op t paard... Maar weet niet of t haalbaar is ... Steeds denk ik.. mhhh nee toch maar niet >;)

Waarom zou het niet haalbaar zijn? Je hebt een paard, daar kan je op zitten. Je gaat ergens heen en je doet het gewoon toch

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:34

Ik heb een deel van deze route, van Frasselt (naast Groesbeek) naar Velden onder het zadel gereden, dus mocht je tips willen. Eventueel kan je hier in Frasselt (DE) overnachten als je wil.

De grens tussen NL en DE mag nog niet vrij worden gepasseerd, er is wel en overeenkomst maar deze moet nog geformaliseerd worden, naar verwachting is dit eind van het jaar. Ik passeer wekelijks de grens tussen NL en DE, zowel met vrachtwagen/trailer als onder het zadel, hier wordt niet echt op gehandhaafd.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:23

Super gaaf idee! Ik woon niet op de route maar ik wil je ook graag volgen!