Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 21:54

Ok, zoals beloofd (en zoals gewoonlijk een dag te laat :+ ) een reactierondje.

Lynn_Nikita.: ik blijf in het noorden van Limburg. Eindpunt is Tegelen (of misschien de Boekend, manege Beekshof, bij gebrek aan stalling in Tegelen).

MPR4: Ik ga er vanuit dat er overal waar we slapen wel voer is. Maar het is wel goed om even na te gaan. En ik ga regelen dat er halverwege de route wat voer wordt gebracht oid. Zoiets.

Juut, wat fijn een lijst met adressen. Dankjewel. Jouw tocht klinkt ook gaaf!
Enne, dat racen klinkt bekend. Tentsi loopt ook niet heel graag achter een andere kar. Zij wil voorop. Dus dan wordt ze onmogelijk racerig. Samen mennen is dus een uitdaging. Samen met een paard onder het zadel wil wel. Dan wil ze nog steeds wel een beetje drammen soms, maar als we de werkafspraken weer even opnieuw bevestigen gaat het ook wel goed.
Routekaarten: Geen een :+ . Ik ga heerlijk onvoorbereid gewoon met Google-wandelroutes op pad.

Laurae ik ga je even een pb sturen. Heel graag! Dat zou dan 2 of 3 september worden.

Dorine92: ja, dat plannen is wel lastig hoor. Ik zat er ook nog over na te denken hoe ik dat in vredesnaam moet gaan doen? Moet ik gewoon een lijstje maken met welke dagen nog 'vrij' zijn en waar ik dan ongeveer ben? Eigenlijk wil ik me niet vastleggen met 'dan ben ik daar en daar', want tsja, ik wil ook wel eens een dagje rust inplannen. En Tentsi is leidend. Als die toe is aan rust, dan is het rust. Dus... ik ga er nog even over nadenken hoe dat in te kleden.

Vernon, Appelscha en Fochteloo zijn supermooi, dus ja, misschien kom ik daar inderdaad wel langs. Ik zet hem op mijn lijstje.

Ikke, jup eindelijk.... duurt even 10 jaar, maar dan heb je wat :P . Voor die verslaving ben ik niet zo bang. Stel dat het een verslaving wordt. Dan heb ik er weer een hobby bij. Er zijn duurdere hobby's. Porsches verzamelen ofzo :+
Emmertje gaat inderdaad mee. Qua voer: dat wil ik oplossen door idd te laten grazen en evt voer te laten brengen als dat niet genoeg is.
Oh en qua zin in: ja heel erg. En heel erg 'oh my god, waar begin ik aan'.

Beauty26: ik ken het gevoel hoor. Ik zit er al jaren over na te denken. En soms moet je gewoon in het diepe springen. Als je zo ver bent... dan wens ik je veel plezier.

Tymone, leuk! Welkom :)

Juut, klopt inderdaad. Meer ruimte achterop. Nu nog. Straks komt daar een kist te staan met de spullen die ik waterdicht wil vervoeren. Illegaal afstappen zie ik haar niet zo snel doen. Ze is best 'koetsvast' (ja dat is een nieuw woord). Maar je hebt gelijk. Ze zou wel eens kunnen afstappen, als er een andere hond te dichtbij komt (en dan niet eens altijd). Daarom ben ik haar nu aan het leren dat ze onderweg (ook in beweging) van onder naar boven kan klauteren zodat ze even onder strenge controle komt te staan ;) . Dat gaat best soepel. Voor een koekje doet Roos álles.

Hiphofje, bedankt voor de tip.

Cowboy55: ja absoluut. Ik kan vanaf beide kanten bevoorraad worden. En er speelt zelfs een idee door mijn hoofd om een klein vouwfietsje op de kar mee te nemen zodat ik ook even naar de winkel kan fietsen (plus fijn voor de meerijders). Maarja... plaats en gewicht he ;) .

Maitestar23: welkom, leuk! Tentsi is Haffies gewend, dusse... prima hoor :D

Delphi2: bedankt voor de tips. Ik ga even googelen waar Frasselt eigenlijk ligt? Echt... zelfs al gaat deze tocht nooit door, dan heb ik mijn topografische kennis van Nederland al flink opgepoetst, haha. Goed om te weten van het handhaven (of ja, het gebrek daaraan). Nu ben ik niet van plan om de grens over te gaan. Maar met mijn navigatieskills zou ik zomaar eens wel aan de andere kant van de grens kunnen eindigen :o?

Mariljo, welkom :)


De reacties die ik krijg zijn over het algemeen heel positief. Mensen die het gaaf vinden. En toch ook mensen die zeggen dat ze er niet eens aan zouden beginnen. Veel te gevaarlijk. Oneerlijk naar mijn paard. En onrealistisch. Nou maakt dat laatste me niet zoveel uit. Ik sta er over het algemeen heel relaxed in. Ik ga dit proberen. En lukt het na 5, 15, 50 of 100 km niet. Nou, dan niet. Dan draaien we weer om. (Ok, figuurlijk dan, we laten ons dan ophalen :+ ).
Daarbij blijf ik ook goed op mijn dames letten. Vinden zij het niet leuk (meer). Dan is het ook klaar. Dan gaan we gewoon wat dagtochtjes maken.

Goed, de kwestie van spullen meenemen. Ik heb zo'n box achterin mijn auto staan. Mooi stevig én waterdicht.
Afbeelding
Het idee is om daar al mijn spullen (kleding, wcpapier, toiletspul, kom+bestek, evt eten, voerbak en eten voor Roos) in te doen. Tent, matje en slaapzak gaan dan aan de zijkant van de kar in waterdichte zakken.
De box zet ik vast met een spanbandje/bagagebinder/spin. Mogelijk dat ik nog iets met klittenband en verhuisdekens ga fabriceren om gerammel tegen te gaan. De verhuisdekens kunnen dan ook mooi als bedje voor Roos dienen.

Verder moet ik nog even op zoek naar een powerbank die op zonne-energie kan opladen. Ik ga er vanuit dat ik overal wel stroom heb om mijn telefoon/gps draaiend te houden, maar als back-up is zo'n powerbank wel handig.

Iemand nog tips voor een fijne powerbank?

Oja... had ik al verteld dat ik geen schimmel heb?

Afbeelding

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:17

Mocht je rondom Bemmel niks vinden, wij wonen in Gendt.. Dat is een dorpje naast Bemmel... En eventueel mogelijk tot slaapgelegenheid voor paard en/of jou!

Leuk initiatief! Wens je veel succes en plezier

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:21

:') Varken...
Let wel op als je route door het bos wilt, hier is niet alles koets-proof...vanaf Gennep tot zeker Well zijn de ruiterpaden ook standaart menpaden. Ik dacht zelfs tot Velden, maar dat heb ik niet met eigen ogen gezien.
Daarnaast heb je in het Reichswald ( bos tussen Frasselt en nederland) reiterplakette nodig, al ben ik tot zover er nog nooit op gecontroleerd...

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:42

Overnachten in de buurt van Peizermade zal niet eenvoudig worden. Heb je al een digi kaart waar de route ongeveer langs gaat. Ik ben goed bekend in noord Drenthe misschien kan ik je ook wat tips geven.

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 14:36

Wat leuk zeg, ik volg ook!
Ooit willen mijn vriend en ik ook zoiets gaan doen, van Groningen naar de Veluwe of naar Limburg(daar woont fam. van mijn vriend).
We hebben net een baby, dus op dit moment zit dat er even niet in, maar wie weet, over een tijdje :D
Ik wil je in ieder geval alvast heel veel (voor)plezier wensen!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 20:41

Morgen gaan we beginnen!
Ik ben vreselijk slecht in plannen. Dus de route is nog niet bedacht. De slaapplekken ook niet. Maar komt vast goed. Hoop ik. :=

Morgen eerste stop Peizermade. Daar is al wel een slaapplek.

Voor wie mee wil rijden... stuur maar een privéberichtje welke dagen je zou willen/kunnen. Dan laat ik weten waar ik dan ongeveer denk te zijn.

Het is wel knus achterop O:)
Afbeelding

Ik moet nog een emmer en een rugzak kwijt. Die hang ik denk ik aan dat spanbandje. Maar dat is even afwachten hoe hard dat gaat rammelen.

Voor wie wil volgen:
http://Www.facebook.com/oppassie

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:15

Wat gaaf!
Heel veel plezier en wat heerlijk dat je gewoon zonder precieze route en slaapplaatsen gaat.
Paar jaar geleden heb ik dat ook gedaan, je vind altijd wel plek! En anders een stukje verderop wel :)

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:19

Veel plezier! Vergeet er vooral niet van te genieten

Koekie73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:23

Oh wat geweldig!! Heel veel plezier. Ik ga je ook volgen op FB.

vikawiek

Berichten: 1485
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:05

Heel veel succes en veel plezier morgen!
Als de eerste stop Peizermade is, ga je dan recht door de stad heen met je span?

StalMelyn

Berichten: 2039
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:14

Ik woon vlak bij (naast) Oosterbeek. Als je vanuit het noorden komt kan je ook kiezen over Ede te gaan. Dan kom je over de ginkelse heide waar je super menpaden hebt. Tevens kan je langs de panoramahoeve, hier heb je plek om je paard in de paddock te zetten en zelf even lekker te eten. Ik kan een stuk meerijden, ben vrij in september maar ga de laatste week op vakantie. Overnachten kan bij ons in de buurt ook waar je je paard kan stallen.

mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:56

Veel plezier!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:58

Goede reis en heel veel plezier om een droom waar te maken met deze rit!

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:47

Heel erg veel plezier Astrid, maar volgens mij moet dat wel lukken. Ik ga je avontuur zeker volgen :) ..
Jammer dat je net niet in Roermond komt, dan was ik graag stukje met je meegereden!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 19:06

vikawiek schreef:
Heel veel succes en veel plezier morgen!
Als de eerste stop Peizermade is, ga je dan recht door de stad heen met je span?

Het was niet de planning, maar uiteindelijk liep het wel zo :') . Door Paddepoel en Vinkhuizen. De brug ging voor onze neus open. De trein kwam precies onder ons door toen we over het viaduct gingen. Er waren mensen met wapperende kledingstukken en paardetende bouwcontainers.
Tentsi was superbraaf <3 .
We hebben nog een paard op weg geholpen die niet over stoepkrijt op straat wilde lopen.
Prima ritje.

Afbeelding


Stalmelyn: Dankjewel. Tegen de tijd dat ik daar ben laat ik van me horen.

StalMelyn

Berichten: 2039
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:04

Wie weet ontmoeten we elkaar. Veel plezier en succes en ik lees lekker mee!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:15

Wat super leuk! heel veel plezier met je reis!

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:31

assie schreef:
vikawiek schreef:
Heel veel succes en veel plezier morgen!
Als de eerste stop Peizermade is, ga je dan recht door de stad heen met je span?

Het was niet de planning, maar uiteindelijk liep het wel zo :') . Door Paddepoel en Vinkhuizen. De brug ging voor onze neus open. De trein kwam precies onder ons door toen we over het viaduct gingen. Er waren mensen met wapperende kledingstukken en paardetende bouwcontainers.
Tentsi was superbraaf <3 .
We hebben nog een paard op weg geholpen die niet over stoepkrijt op straat wilde lopen.
Prima ritje.

[ [url=m/Dd1qSL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Stalmelyn: Dankjewel. Tegen de tijd dat ik daar ben laat ik van me horen.



ahhhhh dan heb ik je net gemist! ik woon in vinkhuizen

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:32

Leuk om te volgen zo. Veel plezier.

vikawiek

Berichten: 1485
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:33

_O- prachtig!

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:36

Super leuk! Als je in Meppel bent dan wil ik eventueel wel wat lekkers brengen voor jou, hond en paardlief. Woon er op ongv 15 min vandaan en werk in Meppel bij de bakker bart.

Heel veel plezier alvast.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 21:48

vikawiek schreef:
_O- prachtig!

We zijn niet over de grote markt gekomen en het noorderplantsoen hebben we ook overgeslagen :')
Dus ging best goed.

We hadden wel een stop bij de Mac. We zijn niet door de Drive gegaan hoor.
Maar wel even gepauzeerd.

Afbeelding


Justmexx wat een superlief aanbod. Als ik in de buurt ben zal ik van me laten horen.

Mariekoo: we hadden behoorlijk veel bekijks haha :') .

Zo. Zin in morgen. En ook een beetje ojeeeeeee

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:16

Super stoer!!

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:51

Ja! Dat klinkt als een echte trektocht :D :D

Goede reis! Ik moet even een slag om de arm houden voor de data. Kom ik per PB wel op terug.

shadowstar

Berichten: 340
Geregistreerd: 13-12-14

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:59

Succes! Stoer avontuur!