Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:22

Ik stond vroeger midden in de woonwijk met mn fjord.
Buitenrijden tussen huizen, verkeer en op asfalt waren heel normaal.

Wat grappig dat het hier als bijzonder wordt omschreven :+

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 11:26

Ik rijd inderdaad ook heel veel door de straat hier hoor :D Maar nog steeds worden we aangekeken alsof we buitenaardse wezens zijn.
Met mijn vorige paarden ( fjord en appaloosa ) ook! Paarden kwamen ( en huidig paard ) komen overal. Gaan ook gerust mee een patatje halen.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 11:59

Ben je toevallig door het Petenbos gereden?

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 12:36

Ja klopt

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 12:55

Cinnepin schreef:
Ja klopt

Misschien verstandig om een volgende keer even de mest op te ruimen voordat je daar ooit eens gezeur over gaat krijgen.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 13:06

Op het fietspad langs de Geertesteeg ligt in het buitenrijdseizoen ook altijd overal mest. Snap niet dat je dat niet even de berm in schuift als je paard mest. Even in het algemeen en niet zo zeer tegen ts.

Snap wel dat als het in een woonwijk ligt je het niet zo makkelijk in de berm kan schuiven.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 16:50

vilheide schreef:
Cinnepin schreef:
Ja klopt

Misschien verstandig om een volgende keer even de mest op te ruimen voordat je daar ooit eens gezeur over gaat krijgen.


Zal een ander paard geweest zijn, mijn paard heeft niet gemest, dus niet gelijk aannames maken :P
Trouwens mijn paard loopt vrijwel altijd de berm in als ie moet kakken, ja ook in het bos _/-\o_

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:12

Cinnepin schreef:
vilheide schreef:

Misschien verstandig om een volgende keer even de mest op te ruimen voordat je daar ooit eens gezeur over gaat krijgen.


Zal een ander paard geweest zijn, mijn paard heeft niet gemest, dus niet gelijk aannames maken :P
Trouwens mijn paard loopt vrijwel altijd de berm in als ie moet kakken, ja ook in het bos _/-\o_

Zo vaak komen er geen paarden door de wijk en aangezien ik je al een aantal keren hier voorbij heb zien lopen en ik regelmatig mensen horen klagen over mest op de fietspaden, ik denk, ik waarschuw maar even.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 19:58

Nogmaals het was niet van mijn paard, en mijn paard poept in de berm. En als hij een foutje maakt schop ik het weg. En er komen wel degelijk vaker paarden in de wijk, ik ze wel eens.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 21:06

Cinnepin schreef:
Nogmaals het was niet van mijn paard, en mijn paard poept in de berm. En als hij een foutje maakt schop ik het weg. En er komen wel degelijk vaker paarden in de wijk, ik ze wel eens.

Jullie waren toch samen, wellicht was het het paard van je stalgenoot.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 21:13

Na je vraag of we door het petenbos waren gereden had je misschien beter eerst kunnen vragen of het kan zijn dat de mest van onze paarden afkwam ipv met je vingertje wijzen, zeg ik dat ik het niet was is het ineens mijn stalgenoot haar paard. Want volgens jou komen er haast geen paarden, ik zie ze wel....zit je 24 uur per dag voor het raam om te kijken?
En je had het over poep op fietspaden, op 1 stukje na waar we de weg oversteken pak ik nagenoeg altijd de weg, en niet het fietspad!

Daar komt bij, paardenmest geeft geen opruim plicht.

Nu afgelopen met een vingertje wijzen en doorgaan met zinloze beschuldigingen.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:01

Vandaag weer een uitgebreid rondje Rhenen gedaan, de paden liggen er grotendeels best aardig bij! Blijft jammer dat er weinig paden in Rhenen zijn waar je fatsoenlijk kan galopperen, maar ik begreep dat ze bezig zijn met inventariseren of er uitgebreid kan worden

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:00

Ghostattack schreef:
Vandaag weer een uitgebreid rondje Rhenen gedaan, de paden liggen er grotendeels best aardig bij! Blijft jammer dat er weinig paden in Rhenen zijn waar je fatsoenlijk kan galopperen, maar ik begreep dat ze bezig zijn met inventariseren of er uitgebreid kan worden

Onze paarden staan ook sinds kort weer aan de bosrand in Rhenen maar we zijn nog niet het bos in geweest.
Ik moet nog een vignet kopen en dan maar weer eens een rondje Rhenen gaan doen. Gelukkig zijn er hier nog geen wolven gesignaleerd en hopelijk blijft dat zo.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:20

Er zit 1 wolf rondom Elst/Amerongen, maar in Rhenen zelf is ie nog niet gesignaleerd.

Vignet is wel 10 euro duurder geworden, wel balen. Heb nu 70 euro betaald voor een jaarvignet, terwijl we in Rhenen maar iets van 12 km ruiterpad hebben. Laatst wel met de trailer naar Elst geweest, dus dat ga ik vaker doen

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 19:59

Ghostattack schreef:
Vandaag weer een uitgebreid rondje Rhenen gedaan, de paden liggen er grotendeels best aardig bij! Blijft jammer dat er weinig paden in Rhenen zijn waar je fatsoenlijk kan galopperen, maar ik begreep dat ze bezig zijn met inventariseren of er uitgebreid kan worden


Ik denk dat ik jou ben tegen gekomen....

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 20:01

Oja en over de wolf, die is in kwintelooijen al wel gezien hoor ;)

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:58

Cinnepin schreef:
Oja en over de wolf, die is in kwintelooijen al wel gezien hoor ;)

Ja in 2018 liep er ook een wolf over de Kerkewijk in Veenendaal. Voor zover ik weet zijn er hier nog geen aanvallen geweest zoals wel in Amerongen en Leersum het geval is.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 21:03

Over aanvallen in Rhenen ook nog niks gehoord. Maar wat ik zei, wel dat ie gezien is.
Mijn vriend en ik hebben vermoedelijk wolvenpoep gezien in het bos als je bij de manege blauwendraad niet links en ruiterpad opgaat maar rechts....leek op een honden drol, maar wat groter en erg veel haar er in. Lag midden op een wandelpad.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:52

Cinnepin schreef:
Ghostattack schreef:
Vandaag weer een uitgebreid rondje Rhenen gedaan, de paden liggen er grotendeels best aardig bij! Blijft jammer dat er weinig paden in Rhenen zijn waar je fatsoenlijk kan galopperen, maar ik begreep dat ze bezig zijn met inventariseren of er uitgebreid kan worden


Ik denk dat ik jou ben tegen gekomen....


Dat zou kunnen, ik ben 1 iemand gepasseerd vlakbij de camping

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 11:00

Ja, op een haflinger, dat was ik