Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:03

Ik rijd wel vaak over de Veenendaalsestraatweg met mijn auto en heb wel eens gekeken of ik een oversteekplek zag. Vanuit de auto niet duidelijk te zien helaas.. Ruiterenenmennen geeft ook geen duidelijk oversteekpunt. Er lopen daar schijnbaar geen ruiterpaden?

Driehoekje is een 'gevaarlijk oversteekpunt', maar het is me niet duidelijk of je daar dus rechtstreeks kan oversteken met je paard..
Afbeelding

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:05

PinkyPie schreef:
Nog een vraagje. In mijn herinnering en volgens Google Street View moet je bij de Veenendaalsestraatweg over kunnen steken (bij de bushalte Eikelkamp) zodat je in het bos bij Elst terecht komt. De vorige keer is me dat niet helemaal gelukt maar we hadden ook een kind op een pony bij ons. In mijn herinnering kon je daar nagenoeg recht over steken en aan de andere kant het bos weer in. Weet iemand of dat nog zo is, want Google Streetview is helaas van 2016....


Vanaf de Defensieweg kun je de Veenendaalsestraatweg oversteken. Direct achter de bushalte ligt het ruiterpad, deze loopt parallel aan het fietspad en loopt eerst iets richting Elst en gaat dan rechts het bos in. Als je het ruiterpas blijft volgen kom je uit op een breed zandpad waar je weer verder richting Amerongse berg kan.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:09

Ik ga van de week wel even op onderzoek uit met paard :P Zal gelijk foto's maken dan.

Gewoon de Defensieweg volgen dus?

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:45

Ik rijd altijd op het ruiterpad naast de Defentieweg en dan aan het eind van die weg het ruiterpad naar links volgen. Het einde van dat pad geeft een rechte oversteek naar de overoverkant.

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:01

onpaard schreef:
Ik rijd altijd op het ruiterpad naast de Defentieweg en dan aan het eind van die weg het ruiterpad naar links volgen. Het einde van dat pad geeft een rechte oversteek naar de overoverkant.


Dat bedoel ik idd. Je rijdt aan het einde v d Defensieweg (waar deze eindigt op de Veenendaalse straatweg) linksaf door het bos, parallel aan de doorgaande weg. Deze eindigt na een km ongeveer op het fietspad bij de bushalte. Daar moet je dus recht over kunnen steken (vroeger was er daar een jeugdherberg).

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:08

onpaard schreef:
Ik rijd altijd op het ruiterpad naast de Defentieweg en dan aan het eind van die weg het ruiterpad naar links volgen. Het einde van dat pad geeft een rechte oversteek naar de overoverkant.


Dan ga ik eerst maar eens opzoek naar dat ruiterpad.. Want zonder bordjes is het erg moeilijk om te vinden allemaal :')

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:13

Dat bospad is niet moeilijk te vinden (die parallel loopt)
Het is echt net voor je het fietspad opgaat aan de linkerkant, maar als je het ruiterpad volgt zit je al links van de Defensieweg.

Het pad aan de overkant bij Elst is wat lastiger.

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:17

Idd wat onpaard schrijft. Toen ik nog in Rhenen stond ging ik af en toe eens in het bos achter Elst rijden, maar ik vond de Defensieweg best lang en saai om te rijden.

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 07:56

Ghostattack schreef:
onpaard schreef:
Ik rijd altijd op het ruiterpad naast de Defentieweg en dan aan het eind van die weg het ruiterpad naar links volgen. Het einde van dat pad geeft een rechte oversteek naar de overoverkant.


Dan ga ik eerst maar eens opzoek naar dat ruiterpad.. Want zonder bordjes is het erg moeilijk om te vinden allemaal :')


Idd, de bordjes ontbreken eraan (zie ook mijn eerdere post over het antwoord van de boswachter van de gemeente Rhenen)....

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 11:31

Die oversteek is weg, en het ruiterpad ook

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 11:31

Oja iemand die vandaag zin heeft een een rustig ritje?

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:34

Cinnepin schreef:
Die oversteek is weg, en het ruiterpad ook

Aan de kant van Rhenen of Elst? Ongeacht van welke kant je komt, je kunt dus alleen nog maar rechtsomkeer maken?

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:35

Cinnepin schreef:
Oja iemand die vandaag zin heeft een een rustig ritje?

Ik ga straks wel even rijden maar mijn paard staat net even te ver van Kwintelooijen af.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 11:36

Ja aan de overkant inderdaad en aan deze kant kwam ik ook ergens uit dan normaal. Ik reed daar een week of 5 geleden en was het dus weg, aan de overkant ook geen ruiterpad meer.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 11:36

vilheide schreef:
Cinnepin schreef:
Oja iemand die vandaag zin heeft een een rustig ritje?

Ik ga straks wel even rijden maar mijn paard staat net even te ver van Kwintelooijen af.


oh dat is jammer

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:37

Op de screenshot van Ghostattack hierboven zie je al dat het ruiterpad daar niet is ingetekend op ruiterenenmennen. Ook op de knooppuntenkaart staan daar geen paden ingetekend, wel het knooppunt zelf en de gevaarlijke oversteek.
Volgens mij was er gedoe met de terreineigenaar daar die geen paarden over z’n land wil. Ik meen dat er een stukje bos van een andere terreineigenaar vlak naast ligt, maar zonder pad. Wellicht kan dat pad wel gecreeerd worden, anders rij je dus óf “illegaal” óf je moet over de N-weg...

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:37

Afbeelding
Ik ken tot nu toe alleen maar deze route, waarvan ik zeker weet dat het allemaal ruiterpad is :+

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:43

Cinnepin schreef:
vilheide schreef:
Ik ga straks wel even rijden maar mijn paard staat net even te ver van Kwintelooijen af.

oh dat is jammer

Het is ook erg jammer dat er geen ruiterpad vanaf Prattenburg naar Kwintelooijen loopt want dat zou het voor ons een stuk makkelijker maken om ook weer eens daar te rijden. Nu zouden we eerst langs de weg richting de 3 zussen moeten, oversteken bij de stoplichten en de Oude Veensegrindweg op moeten naar het ruiterpad bij de Blauwe draad.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 12:01

Zo rijd ik inderdaad ook als ik in prattenburg ga rijden. Maar mijn paard is dan ook verkeersmak

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 12:02

Ik rijd dat langs dat kasteel op

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:14

Cinnepin schreef:
Zo rijd ik inderdaad ook als ik in prattenburg ga rijden. Maar mijn paard is dan ook verkeersmak

Oh, maar die van mij ook hoor, langs de weg is absoluut geen probleem maar ik vind het een behoorlijk stuk stappen voor ik daar ben.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 12:17

ja dat snap ik wel :)

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:51

Vanochtend dit stuk gereden.

Je kunt nog steeds oversteken bij de bushalte Eikelkamp, maar het is wel een 80km weg, dus je paard moet wel goed verkeersmak zijn. Direct links van de bushalte is nog steeds een paadje maar het bord Ruiterpad is weg. Het paadje loopt met een slingertje naar links en dan een stukje parallel aan het fietspad. Je hebt dan ook direct (na 10 meter van de weg) een pad naar rechts, maar dat is een voetpad. Wij zijn over dat voetpad (ca. 50 meter)(dan maar illegaal) het bos in gereden en kwamen toen vrij snel op het ruiterpad.

Als je in Kwintelooijen het paardenpad volgt kom je uit op de Defensieweg, maar alles bij elkaar doe je er toch zo'n 40 min over vanaf de parkeerplaats bij Kwintelooijen via de Defensieweg naar het oversteekpunt bij de Veenendaalse straatweg (N416). En dat is inderdaad een lang en saai stuk, eigenlijk alleen geschikt om te stappen... links langs de weg loopt wel een "ruiterpad" maar jee, wat is dit slecht. Het mag de naam ruiterpad niet hebben ! Superveel wortels en het pad grenst aan de linkerzijde aan Landgoed Remmerden, waarbij ze langs het pad een bijna onzichtbaar hek hebben ge plaatst met 3 staaldraden |( . Levensgevaarlijk! Wij zijn langs de weg gegaan omdat onze paarden goed verkeersmak zijn. Aan het einde van de Defensieweg, waar deze uitkomt op de N416 staat inderdaad rechts naast het pad in de berm een groen bord Ruiterroute.
En, voordat je dan in het bos bij Elst bent ben je al 3 kwartier tot een uur verder voordat je bij de echte betere ruiterpaden uitkomt. IN Elst/Amerongen viel het me wel op hoeveel schildjes er van de knooppunten paaltjes af zijn. Daar horen nummers op te zitten, maar die zijn er veelal af.

Op de terugweg zijn we weer langs de Defensieweg gereden en (vanuit Elst gezien) kun je na zo'n 100 meter links het bos in. Dat is overduidelijk een wandelpad en geen ruiterpad. We werden aangesproken door een boswachter (?) die met een auto door het bos reed omdat we op het verkeerde pad en werden teruggestuurd naar de Defensieweg. Volgens hem was er na 500 meter wel een ruiterpad links het bos in (?) maar ik heb het niet meer gezien. Wij zijn wel halverwege het bos weer ingegaan maar dan kom je op het hele brede wandelpad uit wat dus ook niet voor paarden bedoeld is..

De volgende keer rijden we denk ik toch met de auto door naar Elst en parkeren bij De Plantage, want de paden bij Kwintelooijen zijn hobbelig en vol boomwortels en de Defensieweg is superlang én saai...
Laatst bijgewerkt door PinkyPie op 27-10-19 16:24, in het totaal 5 keer bewerkt

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:03

Waar kom je vandaan? Ik zou dan gelijk doorrijden naar Amerongen of Leersum namelijk. Of parkeren bij de rijvereniging in Elst, dat kan natuurlijk ook.

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:08

Hilary schreef:
Waar kom je vandaan? Ik zou dan gelijk doorrijden naar Amerongen of Leersum namelijk. Of parkeren bij de rijvereniging in Elst, dat kan natuurlijk ook.


Ja dat klopt, maar we vinden juist Kwintelooijen zo lekker dichtbij (20 min. rijden vanaf ons huis in Maas en Waal). Als we naar Elst moeten rijden moeten we eerst door het centrum van Rhenen en dan met alle drempels en rotondes doe je er zo lang over naar Elst.... :o