Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 60 [ 1495 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

 
Profiel   

Omdat geregeld alleen het bos in ga, is het misschien leuk om eens ( of vaker af te spreken ) om samen in het bos te rijden in het bos bij Kwintelooyen in Rhenen of het Prattenburgse bos bij Elst ( en verder ) te rijden.
Kwintelooyen weet ik weg goed en Prattenburg tot aan Leersum ken ik ook redelijk goed.
Lijkt het je leuk? Laat het weten :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:47 



 
Profiel   

Ik sta met mijn pony in Veenendaal :)
Zou best wel eens een rondje samen willen doen.

Ik rijd alleen niet in een heel hoog tempo en veel stappen tussendoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:49 



 
Profiel   

Ik meld me! Geen held, ben pas 4 keer het bos in geweest met die van mij :') Zelfde tempo als Drico :P

Overigens sta ik bij Miltenburg

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:51 



 
Profiel   

Ik heb de paarden in Ingen staan en ga regelmatig bij Elst het bos in, dus ga graag een keer mee. Tempo maakt mij niet uit. Vind alles prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:53 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Ik meld me! Geen held, ben pas 4 keer het bos in geweest met die van mij :') Zelfde tempo als Drico :P

Overigens sta ik bij Miltenburg



Oh daar zou ik je af kunnen halen..deed ik vroeger ook met een vriendin die haar hafje daar had staan ( helaas is de pony overleden )


Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 20-09-19 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:56 



 
Profiel   

janneke584 schreef
Ik heb de paarden in Ingen staan en ga regelmatig bij Elst het bos in, dus ga graag een keer mee. Tempo maakt mij niet uit. Vind alles prima



Leuk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:56 



 
Profiel   

Drico schreef
Ik sta met mijn pony in Veenendaal :)
Zou best wel eens een rondje samen willen doen.

Ik rijd alleen niet in een heel hoog tempo en veel stappen tussendoor



geen probleem!! Is ook gezellig


wanneer zouden jullie willen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:57 



 
Profiel   

Toevallig ga ik vanmiddag/...:P als iemand zin en tijd heeft? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 09:58 



 
Profiel   

Ik ben helaas de hele dag aan het werk haha

Ik rijd eigenlijk altijd donderdag, (woensdag zou ook nog wel eens kunnen) en in het weekend :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 10:00 



 
Profiel   

weekend kan ik ook ..voorlopig :Pik ben heel flexibel qua wanneer.. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 10:01 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Toevallig ga ik vanmiddag/...:P als iemand zin en tijd heeft? :P


Mijn paard is helaas kreupel en pony is uit logeren, dus vandaag en dit weekend gaat niet lukken

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 10:05 



 
Profiel   

Ah mijn bijrijder doet mijn paard vandaag haha :') Weekenden kan ik meestal wel, maar komende periode zit ik wel elke zaterdag vol _O-

Vanaf volgende week kan ik wel vaker doordeweeks overdag!

Edit: Mijn andere paard staat in Overberg, ik kan met haar vanaf het Boshotel het bos in maar ik heb al maanden niet meer op haar gereden.. Ik acht de kans niet geheel veilig als ik daarmee het bos in ga :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 10:08 



 
Profiel   

Hahah geef maar aan wanneeer jullie dan willen en kunnen we kijken of we kunnen afspreken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 10:26 



 
Profiel   

Ik zal je even een PB sturen waar mijn pony precies staat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 10:30 



 
Profiel   

is goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 10:54 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Hahah geef maar aan wanneeer jullie dan willen en kunnen we kijken of we kunnen afspreken :)


Ga jij met de trailer naar het bos of te paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 11:45 



 
Profiel   

te paard ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 16:03 



 
Profiel   

even een beetje off topic maar wij gingen vandaag rijden in het bos bij Kwintelooijen en werden aangesproken door een man in een klein shoveltje. Wij gingen voor hem aan de kant, hij stapte uit en was vrij boos omdat wij niet op het "ruiterpad" reden. Nu is het in het bos in dat stuk niet echt overduidelijk wat ruiterpad is en wat niet. Vinden wij. Borden staan er maar heel sporadisch of het is onduidelijk hoe het pad loopt. Hij was het helemaal zat, alle ruiters die in het bos reden en hij zou onze naam wel op schrijven voor een boete.
Nu ben ik al meerdere malen vanaf Kwintelooijen gestart en er loopt vanaf Manege Blauwendraad wel een ruiterpad maar dat eindigt in een soort van niks in het bos. Soms staat er wel een bordje maar heel duidelijk te volgen vind ik het niet. Iemand tips ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 15:51 



 
Profiel   

PinkyPie schreef
even een beetje off topic maar wij gingen vandaag rijden in het bos bij Kwintelooijen en werden aangesproken door een man in een klein shoveltje. Wij gingen voor hem aan de kant, hij stapte uit en was vrij boos omdat wij niet op het "ruiterpad" reden. Nu is het in het bos in dat stuk niet echt overduidelijk wat ruiterpad is en wat niet. Vinden wij. Borden staan er maar heel sporadisch of het is onduidelijk hoe het pad loopt. Hij was het helemaal zat, alle ruiters die in het bos reden en hij zou onze naam wel op schrijven voor een boete.
Nu ben ik al meerdere malen vanaf Kwintelooijen gestart en er loopt vanaf Manege Blauwendraad wel een ruiterpad maar dat eindigt in een soort van niks in het bos. Soms staat er wel een bordje maar heel duidelijk te volgen vind ik het niet. Iemand tips ?


Vanaf de Blauwendraad loopt inderdaad een ruiterpad. Op een gegeven moment rijd je langs de crossbaan op en kun je links een ruiterpad op of verder rechtdoor rijden. Als je rechtdoor rijdt kom je bij een splitsing waar je als je naar rechts gaat naar dat uitkijkpunt gaat. Echter moet je dan de weg rechtdoor volgen wat een soort slinger weggetje is, dan rijd je richting de Defensieweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 16:01 



 
Profiel   

Klopt. En als je links het ruiterpad volgt , voorbij de trainingsplek politiehonden een stuk verderop, dan eindigt dit pad in niks... uiteindelijk kom je weer aan de bosrand uit. Of zien we een afslag over het hoofd ?
Een stukje verderop bij de Defensieweg kon je toch oversteken ri Amerongen en Elst? Naar het "grote" bos zeg maar ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 16:38 



 
Profiel   

Op Ruiterenenmennen.nl staan de ruiterpaden aangegeven. Ook kun je een kaartje aanschaffen van de paden, bokker Smotz heeft die oa te koop.
Ze mogen je overigens niet zomaar een boete geven, volgens mij. Ik denk dat je op sbb gebied reed, daar mogen de boa’s bekeuren, maar ze geven eerst een waarschuwing (en schrijven dan je naam op). Je kunt dan overigens prima aangeven dat je je graag aan de paden zou willen houden, maar dat je niet weet waar ze zijn omdat er geen bordjes staan (ook dat kun je trouwens aan bokker Smotz doorgeven, zij is regioconsulent van de KNHS en heeft regelmatig contact met de boswachters. Er worden ook klusdagen georganiseerd om de paden te onderhouden, zoals as zaterdag bij Leersum / Amerongen).
Prattenburg heeft geen echte ruiterpaden trouwens. Die mensen willen eigenlijk niemand op hun terrein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 16:40 



 
Profiel   

Och ruiterpadbordjes bij ons.. Ik heb er hooguit 3 gevonden in de keren dat ik er ben geweest _O- Verschrikkelijk onduidelijk daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 16:52 



 
Profiel   

PinkyPie schreef
Klopt. En als je links het ruiterpad volgt , voorbij de trainingsplek politiehonden een stuk verderop, dan eindigt dit pad in niks... uiteindelijk kom je weer aan de bosrand uit. Of zien we een afslag over het hoofd ?
Een stukje verderop bij de Defensieweg kon je toch oversteken ri Amerongen en Elst? Naar het "grote" bos zeg maar ?


Bij de hondenclub kan je links, rechts en volgens mij ook een stukje rechtdoor. Rechts kom je uit bij de Autoweg, dan kan je de weg oversteken richting Van Miltenburg en kan je daar tussen het maïsveld door het ruiterpad volgen. Als je links gaat moet je op een gegeven moment rechts een stukje omhoog en kom je langs de camping op. Daar rijdt je eigenlijk helemaal achterlangs en dan krijg je een heel lang pad omhoog waar je lekker kunt galopperen :P Als je dat pad helemaal volgt kom je ook bij Van Miltenburg uit.

Ik ken de paden daar aardig goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 17:00 



 
Profiel   

[ img ]
Het enige ruiterpad hier waar ik wel goed bekend mee ben :+ _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 17:03 



 
Profiel   

Ik heb een kaart van dat gebied, Knooppuntenroutes Paardenpaden. Vanaf Elst ri Amerongen gaat het wel, maar vanaf Kwintelooijen (wat wij altijd het "kleine" bos noemen) staan er wel geteld 2 of 3 groene bordjes "Ruiterpad" en we hebben 2 knooppuntenbordjes gezien.
Uiteindelijk kwamen we uit bij de kruising Defensieweg/Veenendaalse straatweg N416, maar daar kun je aan de overkant niet het bos in, althans, niet met een paard. Er staan daar allemaal hekken.
In mijn herinnering kun je een stukje verderop (richting Elst) wel oversteken (knp 135). Er is daar ook een bushalte. Daar zijn we wel heen gereden maar dat was dan toch erg onduidelijk. Dus maar weer omgekeerd... want mijn rijmaatjes wilden liever niet langs de drukke weg.

@Hilary, dit was geen boa, het was een man in werkkleding met een shoveltje. Sowieso kan hij je niks maken volgens mij maar het feit dat hij ons aansprak vond ik vervelend. Want wij hebben alleen goede bedoelingen alleen er staat gewoon niks duidelijk aangegeven.


Laatst bijgewerkt door PinkyPie op 23-09-19 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 17:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 60 [ 1495 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 60  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen