Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

op vakantie en paardrijden.

 
Profiel   

Wat trekken jullie voor een kleding aan als je op vakantie een buitenritje wil maken in een warm land?

Ik twijfel over de broek. Gewoon baggy spijkerbroek of een korte broek of....
Ik rij wel vaker met een spijkerbroek, maar dat zadel is lekker zacht en meer op maat dan een manege zadel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 16:05 



 
Profiel   

De twee keer dat ik op buitenrit ben geweest in het buiten land (Zakynthos en Mallorca) had ik een skinny spijkerbroek aan, tshirt en smalle sneakers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 16:42 



 
Profiel   

Spijkerbroek en cowboyboots. Dat heb ik sowieso meestal aan of iig bij me, en daarmee kan ik prima paardrijden. Niet alles trail bedrijven hebben fatsoenlijk schoeisel beschikbaar, en met mijn boots heb ik in elk geval veilige schoenen om te rijden i.p.v. sneakers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 16:42 



 
Profiel   

Mm ik was een niet van plan om een strakke broek of laarzen mee te nemen. Maar bedankt voor de tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 20:51 



 
Profiel   

Korte broek zou ik niet doen.
Draag je evt leggings? Die zijn dan geschikter denk ik. Een korte broek vind ik zelf echt vreselijk om mee te rijden.
Dan zou ik eerder een gewone spijkerbroek doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 04:32 



 
Profiel   

Denk toch dat ik maar een dunne rijbroek mee neem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 08:55 



 
Profiel   

Ik heb toen gewoon een rijbroek meegenomen. Maar wij gingen met de auto, dus had ook mijn eigen cap en schoenen+chaps mee :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 08:56 



 
Profiel   

Juist heerlijk om op vakantie even zonder cap en alles te rijden! Ik heb meestal gewoon een spijkerbroek aan en laarzen die ik normaal ook draag. Korte broek trouwens ook wel eens gedaan! Ging goed, maar was een rustig paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 12:59 



 
Profiel   

spijkerbroek en bergwandelschoenen, cap neem ik altijd wel mee.
maak in warme landen alleen 's morgens vroeg of 's avonds ritten, overdag vind ik te warm.


Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 25-09-19 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 13:03 



 
Profiel   

Eline_Charly schreef
Juist heerlijk om op vakantie even zonder cap en alles te rijden!


Op een onbekend paard? Vreemde instelling.

TS: Een spijkerbroek of anders een rijbroek meenemen. Gesloten schoenen en dan een t-shirt aan zodat het niet te heet wordt. Over de cap zou ik zelfs niet twijfelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 13:03 



 
Profiel   

Alleen bij een bedrijf dat veiligheidsbeugels in enige vorm, dus die open gaan of met korfjes, kun je met sneakers rijden. Anders is dat echt wel af te raden.
Een beetje bedrijf leent meestal ook wel caps en laarzen, maar het ligt erg aan het land waar je heen gaat en het type bedrijf.
Zelf neem ik leggings of een strech sportbroek mee. Goede schoenen heb ik aan. Ik heb altijd maar een kleine tas mee, ik ga op de scooter, met de trein of vlieg met alleen handbagage.
Als ik een grotere tas had, zou ik gewoon een rijbroek, rijhelm en jodhpurs meenemen.

Met een korte broek rijden is echt af te raden tenzij je in een zadel zonder beugelriemen op het zweetblad rijdt of zonder zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 13:19 



 
Profiel   

Ik doe indd wel een cap op.
Tijdje geleden dat ik op een vreemd paard ben gestapt. :=

Ik ga vliegen dus hele paardrijtenue mee neemt te veel ruimte in beslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 19:10 



 
Profiel   

Ik had in Egypte een rijlegging aan en gympen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 19:35 



 
Profiel   

Mm veiligheid zou toch wel belangrijker zijn dan die ruimte die je kwijt bent.
Ik zou dus absoluut niet met schoenen zonder hakje gaan rijden.
Lijkt mij als je weet dat je wil gaan rijden dat je dan de "vervelende" dingen als het meenemen van een lange broek en degelijke schoenen een kleine moeite zal vinden.
Snap nooit waarom het op vakantie ineens ok is om dingen te doen die je thuis niet zou doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 16:26 



 
Profiel   

Mondy schreef
Mm veiligheid zou toch wel belangrijker zijn dan die ruimte die je kwijt bent.
Ik zou dus absoluut niet met schoenen zonder hakje gaan rijden.
Lijkt mij als je weet dat je wil gaan rijden dat je dan de "vervelende" dingen als het meenemen van een lange broek en degelijke schoenen een kleine moeite zal vinden.
Snap nooit waarom het op vakantie ineens ok is om dingen te doen die je thuis niet zou doen.


Het moet wel passen in handbagage. Kan altijd met mijn stalschoenen het vliegtuig in stappen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 17:28 



 
Profiel   

Ja precies, dat is de beste oplossing hoor, de schoenen/laarsjes waar je mee kunt rijden gewoon aandoen. Zomerschoeisel kun je altijd wel in een tas proppen. Zo kun je feitelijk ook je rijbroek wel dragen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 18:07 



 
Profiel   

Wat is belangrijker: je eigen veiligheid of wat anders?

Je kan idd ook je paardrij kleding aandoen in het vliegtuig. Maar opzich moet het toch in je handbagage passen? Ik ben een week gasn rijden en had alleen een koffertje handbagage bij me. Cap mocht lis mee, rest paste makkelijk in het koffertje. Hoelang ga je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 19:05 



 
Profiel   

Ik zie dat de stal van die dingen aan de beugels heeft dat je niet door kan schuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 09:56 



 
Profiel   

Qua schoeisel naam ik ook altijd bergwandelschoenen mee, maar wij gaan dan ook altijd op vakantie wandelen dus dan is dat geen extra gewicht in de valies voor ons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 10:04 



 
Profiel   

furious schreef
Ik zie dat de stal van die dingen aan de beugels heeft dat je niet door kan schuiven.

Dat scheelt dan al weer betreffende schoenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 11:37 



 
Profiel   

toch zou ik wel schoenen met een hakje meenemen, stel ze blijken het toch niet te hebben. Een dunne rijdlegging en een cap past vast nog wel ergens in je koffer erbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 16:21 



 
Profiel   

evaval schreef
toch zou ik wel schoenen met een hakje meenemen, stel ze blijken het toch niet te hebben. Een dunne rijdlegging en een cap past vast nog wel ergens in je koffer erbij!


ik heb alleen handbagage. weet ook niet of ik een cap in het ruim zou meegeven. Wordt toch gegooid met die koffers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 17:08 



 
Profiel   

Beide keren korte broek aan gedaan, moet wel zeggen dat de ene manege een handdoek over het zadel had liggen. Tweede keer toch wel wat blauwe plekken over gehouden, maar tijdens het rijden nergens last van. En gewoon sneakers, waar wel een kleine hak in zat.

Edit: ik neem aan dat je een cap gewoon kan lenen? Beide keren kreeg ik gewoon een cap en een bodyprotector te leen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 17:28 



 
Profiel   

een jodphur broek met sneakers/wandelschoenen en een t-shirt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 17:36 



 
Profiel   

In frankrijk had ik gewoon mijn eigen spullen mee. Cap, rijbroek en jodphurs :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 17:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen