Camping gezocht met eigen pony Limburg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Camping gezocht met eigen pony Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 16:41

Wij zijn ons aan het orienteren op kamperen met twee pony's in Limburg.

Heeft iemand een leuk idee:

Onze minimale wensen:
Dag en nacht weidegang voor shetlander en shetlander jaarling
Schoon toiletgebouw
Liefst een buitenbadje erbij (geen must maar wel fijn)
Honden (2 of 3) toegestaan
Ruime plaatsen waarbij je niet direct op je buren zit
Liefst in of direct aan bos, geschikte paden voor sulky en kleine pony (liefst harde bosgrond en geen mulle zandpaden zoals op de Veluwe)

In de omgeving leuke dingen te ondernemen.

Nou dat is een heel lijstje maar wie weet heeft iemand een tip.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Camping gezocht met eigen pony Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:11

Camping Bovensbos in Helden. In omgeving outlet Roermond. Toverland.
Camping Cottesserhoeve in Vijlen. Prachtig stuk van Zuid Limburg. Wel heuvelachtig, weet niet of dat een bezwaar is? Uitstapjes naar Maastricht, Aken, Drielandenpunt, Valkenburg.

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 18:09

estja schreef:
Camping Bovensbos in Helden. In omgeving outlet Roermond. Toverland.
Camping Cottesserhoeve in Vijlen. Prachtig stuk van Zuid Limburg. Wel heuvelachtig, weet niet of dat een bezwaar is? Uitstapjes naar Maastricht, Aken, Drielandenpunt, Valkenburg.


Bovensbos had ik inderdaad al in mijn favorieten gezet.

Cottesserhoeve ziet er goed uit maar ik zie niets staan over het meenemen van eigen pony/paard. Weet jij of er mogelijkheden zijn?

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Camping gezocht met eigen pony Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:30

In Vijlen kun je niet met eigen paard op de camping. Een nabijgelegen stalling bied wel vakantiestalling aan, maar dat is denk ik niet wat je zoekt toch?

Op de Camerig tussen Vijlen & Epen zit camping de Rozenhof, zij hebben zelf ook paarden en stallen. Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen?

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:03

Barney1978 schreef:
estja schreef:
Camping Bovensbos in Helden. In omgeving outlet Roermond. Toverland.
Camping Cottesserhoeve in Vijlen. Prachtig stuk van Zuid Limburg. Wel heuvelachtig, weet niet of dat een bezwaar is? Uitstapjes naar Maastricht, Aken, Drielandenpunt, Valkenburg.


Bovensbos had ik inderdaad al in mijn favorieten gezet.

Cottesserhoeve ziet er goed uit maar ik zie niets staan over het meenemen van eigen pony/paard. Weet jij of er mogelijkheden zijn?

Sorry, moest inderdaad de Rozenhof zijn en niet Cottesserhoeve! De campings liggen wel bij elkaar in de buurt dus ik heb ze even verwisseld.

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:06

Bovensbos is een fijne plek. Ik ben daar stalhulp :).
Je kunt er direct de Heldense bossen in. Kun je erg mooi buitenrijden.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Re: Camping gezocht met eigen pony Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:31

Onderdakadres :
Kampeerboerderij "De Beukenhof"
Halve Maan 2
5855 ED Well (L)
tel.: 0478-501748
email: info@kampeerboerderijdebeukenhof.nl
internet: www.kampeerboerderijdebeukenhof.nl

Kamperen met paard of pony in de Maasduinen in Noord Limburg. Een perfecte uitvalsbasis voor een ruitervakantie. Onze camping is schitterend gelegen aan een prachtig natuurgebied waardoor het rust en ruimte biedt. De camping biedt plaats aan caravans, tenten en campers. Voor groepen hebben wij meerdere mogelijkheden. Kamperen op een apart gelegen veld of in de groepsaccommodatie. Vanuit de “De Beukenhof” kan direct gestart worden via onverharde paden aan één van de vele prachtige ruiterroutes door Nationaal Park De Maasduinen. Daardoor is onze Kampeerboerderij uitermate geschikt voor iedereen die eigen paard of pony mee willen nemen. Van Menvereniging, een gezin met paard(en) tot een ponykamp. Wij hebben voldoende weidegang, opzadelplaats, buitenbak en er zijn 15 paardenboxen. Uiteraard is het ook mogelijk om alleen te stallen terwijl u elders in de regio verblijft. Bel voor meer informatie of bezoek onze website.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Camping gezocht met eigen pony Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 07:37

Wij zijn naar Rijstal Venhof geweest. Ook erg leuk! Je slaapt daar in een soort blokhutje. Hele fijne ruiter- en men routes. Alles is daar keurig voor elkaar.

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:15

Venhof heeft ook stalling, mooie bossen en genoeg in de buurt te doen. Ligt veel dichterbij Roermond dan Helden (10/15 min) maar ook Valkenburg/ Maastricht ed is 45 /60 min rijden.
Ik weet alleen niet of honden zijn toegestaan

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 15:21

KittyDylan schreef:
Bovensbos is een fijne plek. Ik ben daar stalhulp :).
Je kunt er direct de Heldense bossen in. Kun je erg mooi buitenrijden.


Hoe zijn de paden, zijn het hardere of rulle paden? Is het ook te rijden met mountainbiker ernaast?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Camping gezocht met eigen pony Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:52

Ik volg even we hadden een gelijk plan!

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 16:58

Lynn_Nikita schreef:
Venhof heeft ook stalling, mooie bossen en genoeg in de buurt te doen. Ligt veel dichterbij Roermond dan Helden (10/15 min) maar ook Valkenburg/ Maastricht ed is 45 /60 min rijden.
Ik weet alleen niet of honden zijn toegestaan


Die ziet er heel leuk uit alleen zoeken wij echt iets op een camping met onze tent.

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 17:06

KimD schreef:
In Vijlen kun je niet met eigen paard op de camping. Een nabijgelegen stalling bied wel vakantiestalling aan, maar dat is denk ik niet wat je zoekt toch?

Op de Camerig tussen Vijlen & Epen zit camping de Rozenhof, zij hebben zelf ook paarden en stallen. Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen?


De rozenhof heb ik een mail gestuurd of er mogelijkheden zijn. Ik wil alleen weidegang en geen stalling.

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:54

Barney1978 schreef:
KittyDylan schreef:
Bovensbos is een fijne plek. Ik ben daar stalhulp :).
Je kunt er direct de Heldense bossen in. Kun je erg mooi buitenrijden.


Hoe zijn de paden, zijn het hardere of rulle paden? Is het ook te rijden met mountainbiker ernaast?


Veel varietatie. De grotere paden zijn normaal vrij goed. Daar ligt een schelpenpad naast. Mountenbiken kun je ook gewoon goed. Ook op de smallere paden.

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 19:32

Barney1978 schreef:
KimD schreef:
In Vijlen kun je niet met eigen paard op de camping. Een nabijgelegen stalling bied wel vakantiestalling aan, maar dat is denk ik niet wat je zoekt toch?

Op de Camerig tussen Vijlen & Epen zit camping de Rozenhof, zij hebben zelf ook paarden en stallen. Wellicht kunnen zij iets voor je betekenen?


De rozenhof heb ik een mail gestuurd of er mogelijkheden zijn. Ik wil alleen weidegang en geen stalling.


De Rozenhof laat geen vreemde paarden toe dus die valt af.

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Camping gezocht met eigen pony Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:39

Belgisch Limburg ook een optie? Camping Goolderheide in Bocholt misschien iets? Temidden van een uitgestrekt ruiterroute netwerk.

Bloodymary
Berichten: 4538
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Camping gezocht met eigen pony Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:44

De Vrolijke Flierenfluiter in Someren-Heide. Is Brabant, maar als je de straat uit rijdt ben je in Limburg. Hele fijne, gezellige pensionstalling met mini-camping er bij waar alles kan en mag. 5 minuten stappen en je bent in een prachtig bos.

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Camping gezocht met eigen pony Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:03

Bij stoeterij Ravensbos kun je ook met je eigen paard op vakantie, hebben geen camping maar een B&B op het terrein, even een berichtje sturen, volgens mij is wel veel te regelen met hun :)

Barney1978
Berichten: 797
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 20:20

blue_sky schreef:
Belgisch Limburg ook een optie? Camping Goolderheide in Bocholt misschien iets? Temidden van een uitgestrekt ruiterroute netwerk.


Die heb ik ook gezien alleen zijn de recenties erg wisselend over de kwaliteit. Best lastig omdat we geen teleurstelling willen.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Camping gezocht met eigen pony Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:44

Ik heb geen tips voor campings. Maar als je iets kan vinden aansluitend aan de meinweg, dan zou ik daar voor kiezen. Je kunt er heerlijk rijden, ook met shetlander en sulky. Je hebt enkele mulle paden, maar het overgrote deel is heerlijk om te rijden.

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:49

Ik heb dat ooit jaren geleden gedaan. Tentje met de paarden op hetzelfde terrein. Was toen in Weert, paarden stonden buiten op een paddock. Ik ga even googlen als ik ze nog vind en of ze überhaupt nog bestaan ;)

Edit:
Gevonden :D
http://www.svrweert.nl/camping/camping.htm