Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Buitenrit op de Veluwe gezocht

 
Profiel   

Wij willen graag met z'n drieën deze winter een buitenrit maken op de veluwe. We hebben alle drie veel ervaring, maar zoeken gewoon een gezellige relaxte rit. Een galopje is leuk, maar wild crossen hoeft niet. Het liefst gaan we met z'n drieeen (+ begeleiding uiteraard), maar aansluiten bij een groep is ook een optie. We houden alledrie van wat robuustere paarden/koudbloeds, maar ook dat hoeft niet per se.

We hebben al een aantal stallen gebeld en gemaild, maar of ze rijden niet buiten in de winter, of de gewichtslimit is een probleem (+-90 kg moet mogelijk zijn).

Heeft er iemand een tip voor een gezellige stal waar wij een leuke rit kunnen maken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 12:56 



 
Profiel   

Allereerst vind ik het eigenlijk niet fair naar een paard als je met +- 90 kilo gaat rijden. Dan zou ik echt kijken naar shires. Misschien zou je het hier kunnen proberen. http://www.bigfieldshires.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 12:59 



 

Ik denk niet dat je iets gaat vinden. In de winter zijn veel ritten gewoon niet mogelijk. Zou gewoon lekker in het voorjaar gaan. Is aangenamer voor jezelf en ook voor het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:00 



 
Profiel   

https://themillranch.nl/index.php/ons-a ... tenritten/

Hier wellicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:13 



 
Profiel   

mills ranch in ede heeft een gewichtslimiet van 100kg

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:14 



 
Profiel   

The Mill Ranch is misschien wel wat aan de heftige kant, weet niet of die ook rustigere ritten hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:18 



 
Profiel   

NienkeV1994 schreef
The Mill Ranch is misschien wel wat aan de heftige kant, weet niet of die ook rustigere ritten hebben

op hun site zeggen ze vanw el

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:20 



 
Profiel   

Dankjewel voor de snelle suggesties! De Mill Ranch hebben we inderdaad wat wilde verhalen over gehoord, heeft iemand ervaring met rustigere ritten daar? Het ziet er wel leuk uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:23 



 
Profiel   

De Mill Ranch heeft volgens mij voor elk wat wils, ook rustiger ritten, maar daar hoor je minder van. Ik zou gewoon eens contact opnemen en je wensen bespreken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 13:31 



 

Misschien het Leersumse Veld?
Zit op 2 minuten afstand een gigantisch bos.
Je kan er ook begeleiding bij nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 14:49 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Allereerst vind ik het eigenlijk niet fair naar een paard als je met +- 90 kilo gaat rijden. Dan zou ik echt kijken naar shires. Misschien zou je het hier kunnen proberen. http://www.bigfieldshires.nl/

Ik vind dit nogal kort door de bocht.
90 kilo is sowieso voor een man van gemiddelde lengte een heel normaal gewicht. Ook een vrouw van boven de 1,80 komt daar zo aan.
Als je 1,60 en moddervet bent vind ik wat anders, maar een normaal postuur man kan prima op een paard en een lange dame ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 15:18 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Maureen95 schreef
Allereerst vind ik het eigenlijk niet fair naar een paard als je met +- 90 kilo gaat rijden. Dan zou ik echt kijken naar shires. Misschien zou je het hier kunnen proberen. http://www.bigfieldshires.nl/

Ik vind dit nogal kort door de bocht.
90 kilo is sowieso voor een man van gemiddelde lengte een heel normaal gewicht. Ook een vrouw van boven de 1,80 komt daar zo aan.
Als je 1,60 en moddervet bent vind ik wat anders, maar een normaal postuur man kan prima op een paard en een lange dame ook


Dat is hier inderdaad het geval, lengte van ongeveer 1.85m, dus dan kom je er al snel aan.... Bedankt voor de aanvulling. Laten we het verder ontopic houden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 15:51 



 
Profiel   

Heb je https://manegebelvedere.nl/ al gebeld? Geen idee of die in de winter rijden en wat gewichtslimiet is, maar wel mooie omgeving

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 16:15 



 
Profiel   

Ik heb met m'n moeder een beginner rit gemaakt bij mill ranch en dat was top. Er zaten ook wat bij die nog nooit hadden gereden. Wij zaten in die groep omdat mijn moeder slechte knieën heeft dus niet kan draven maar beide gevraagd om een wat fanatieker paar en dat hadden we ook wat het toch een beetje uitdagend maakt. De beginners hadden hele rustige paarden. Ze hebben ook een rustige grote muilezel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 16:25 



 
Profiel   

weet niet of die al genoemd is maar: Van koren tot manen Kootwijk
zij doen buitenritten op maat en hebben vaak meerdere verschillende types paarden staan.
en tja KOOTWIJK hoe veel veluwe wil je hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 17:59 



 

MarieAnne schreef
Dankjewel voor de snelle suggesties! De Mill Ranch hebben we inderdaad wat wilde verhalen over gehoord, heeft iemand ervaring met rustigere ritten daar? Het ziet er wel leuk uit :)

hebben zeker rustige ritten, alleen stap en draf in een groep bijvoorbeeld. als je een individuele rit gaat doen, kan je het tempo zelf bepalen met de begeleiding.
een groepsrit met galop gaat ook niet hard, maar het is wel vrij veel galop. het is echt aan aanrader daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 18:03 



 
Profiel   

Ik heb ook al twee keer een beginnersrit gemaakt bij de Mill Ranch. En je hebt ook nog een klasse ertussen, dacht ik. Beheersen van alle drie de gangen is dan noodzakelijk, maar er wordt geen rengalop gemaakt. Bij de 'wildere ritten' wordt deze wel gereden.
In verband met gezondheid heb ik twee keer de beginnersrit gereden. Was erg leuk en ook leuk praatje gemaakt met de begeleiding. Voornamelijk gewoon lekker genoten van de natuur vanaf de paardenrug. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 22:17 



 
Profiel   

Dankjewel voor de suggesties en ervaringen! Ik heb contact gezocht met Van Koren tot Manen, die kenden we nog niet, maar ziet er inderdaad erg leuk uit en Kootwijk is inderdaad een prachtige omgeving!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 11:36 



 
Profiel   

Mill ranch, absoluut een aanrader, zowel qua paard als begeleiding, als omgeving. Er wordt gekeken welk paard er het beste past bij postuur en ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 11:48 



 

eponine schreef
Mill ranch, absoluut een aanrader, zowel qua paard als begeleiding, als omgeving. Er wordt gekeken welk paard er het beste past bij postuur en ervaring.

dat vond ik ook juist heel fijn. dacht dat het een wilde rit zou worden (door de rengalop die ze doen bij bepaalde ritten?) maar het was zo fijn en ontspannen, je kunt je echt veilig voelen. vond het er het veiligst aan toe gaan van alle buitenritten die ik tot nu toe heb gemaakt. terwijl ik best wel eens angstig kan zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:23 



 
Profiel   

Paardenaportcentrum Epe misschien. Net nieuwe eigenaren die ook buitenritten aanbieden dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 12:57 



 
Profiel   

Mill Ranch is wel streng op gewicht.

Maar je kan gewoon een rustige rit boeken zonder rengalop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 13:09 



 
Profiel   

Mill ranch heeft geloof ik 100 kg limiet, en daarbij scheelt het dan ook of je rijervaring hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 13:28 



 
Profiel   

Dank voor alle ervaringen! Mill Range is dan misschien toch ook een goede optie :) mocht het in Kootwijk toch niet lukken zal ik ze eens bellen om te overleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 14:39 



 
Profiel   

Ik heb ook goede ervaring met de Kronkel, zij hebben alleen fjorden. https://dekronkel.com/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 15:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen