Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

 
Profiel   

Jorex schreef
Ik ben afgelopen week nog geweest op donderdag, het was bewolkt en doordeweeks en dan is het helemaal niet druk. Wij stonden op de nieuwe parkeerplaats. Hij leek recent te zijn opgehoogd met geel zand. Dat vonden mijn pony's meteen een goede gelegenheid om te rollen, zelfs met tuig op en om die laag er meteen maar weer af te schrapen ook. :+
Maar van drukte geen last gehad, want de zon scheen niet+doordeweekse dag. Wel stonden er inderdaad meer personenauto's dan trailers. Er stonden een stuk of 5 gewone auto's en maar 2 trailers. Dus ik snap dat dat op heldere dagen in het weekend problemen gaat opleveren. Wij hadden overigens zelf meer problemen met het Wold zelf, we waren verdwaald op de schaapskooi en nergens een hek dat open kon natuurlijk. Uiteindelijk door een vriendelijke boswachter de schaapskooi uit geholpen. Volgende keer van tevoren even kijken op een site welke routes open zitten.



Ohja oh oeps rollen met zadel en al lijkt me niet fijn voor paard en niet voor zadel :+
Ben er wel vaker geweest eigenlijk nooit problemen met routes gehad. Was dat op de aangegeven gekleurde dagroutes of losse ruiterpaden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 19:20 



 
Profiel   

Losse ruiterpaden, ik wilde geen groot rondje lopen, was uiteindelijk toch 10 km. Ik wandel namelijk aan de lange teugel met mijn pony's, het zijn mini-shetlanders die nu veel rollen door het verharen en dan is zulk lekker zand erg verleidelijk. Ik heb in het verleden wel geprobeerd de rode route een keer te mennen, maar toen raakte ik halverwege ook verdwaald want er kwam op een kruising geen bordje weer en welke kant ik ook op ging, ik kwam geen bordjes meer tegen. Dit was het olijke duo op de schaapskooi. De linker ging met deken en al proberen te rollen toen ik de rechter optuigde. _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 19:37 



 
Profiel   

Ik ben echt blond _O-

Vandaag naar Appelscha geweest en ik heb de parkeerplaats niet kunnen vinden :o? :+ :+

Nu scheelde het dat we vanaf een hotel moesten starten en daar konden parkeren maar ik dacht dat het aan de doorgaande weg zat die parkeerplaats.

Als je vanaf Oosterwolde komt en je hebt de afslag genomen ga je bovenaan rechtsaf en vroeguh ging je dan de eerste links voor de oude parkeerplaats.

Nu ging ik hier rechtdoor en dacht dat ik dan wel langs de parkeerplaats zou komen maar nee,niks gezien }:0

Ik had dan zeker rechtsaf gemoeten op de drempel?


Volgend weekend maar weer een poging doen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 18:14 



 
Profiel   

Daan13 schreef
Ik ben echt blond _O-

Vandaag naar Appelscha geweest en ik heb de parkeerplaats niet kunnen vinden :o? :+ :+

Nu scheelde het dat we vanaf een hotel moesten starten en daar konden parkeren maar ik dacht dat het aan de doorgaande weg zat die parkeerplaats.

Als je vanaf Oosterwolde komt en je hebt de afslag genomen ga je bovenaan rechtsaf en vroeguh ging je dan de eerste links voor de oude parkeerplaats.

Nu ging ik hier rechtdoor en dacht dat ik dan wel langs de parkeerplaats zou komen maar nee,niks gezien }:0

Ik had dan zeker rechtsaf gemoeten op de drempel?


Volgend weekend maar weer een poging doen :o


Je moet het bezoekerscentrum voorbij rijden, drempel over, langs het kerkhof, dan de eerste afslag links nemen richting wateren en dan zit hij daar aan die weg aan de rechterkant, nog voor het eakingameer ( canadameer)

Heb je meegedaan aan de puzzeltocht van horseout events?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 18:22 



 
Profiel   

Kerkhof?

Omg ik moet echt eens op gaan letten _O- _O-


Ja wij waren er ook!

Werd last minute meegevraagd en het was erg leuk en vooral goed geregeld.

Zat je in de ochtend of middag groep?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 19:52 



 
Profiel   

Daan13 schreef
Kerkhof?

Omg ik moet echt eens op gaan letten _O- _O-


Ja wij waren er ook!

Werd last minute meegevraagd en het was erg leuk en vooral goed geregeld.

Zat je in de ochtend of middag groep?

Ik zat in de tent :')
Hoor soort van bij de inventaris vd organisatie :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 20:12 



 
Profiel   

Oh dan moet je mij wel herinneren :D

Ik geef een hint ; *\%/*



Oh damn,mijn avatar verklapt alles :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 20:29 



 
Profiel   

Jaaaa ik heb je trailer zien staan.... ben er zelf maar een uurtje geweest hoor, even sfeerproeven en wat foto’s maken voor de instagrampagina

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 20:39 



 
Profiel   

Ik heb geen Instagram... Plaats je ze ook op Facebook?

Zit nu al met smart te wachten op de spetterplas foto's.

Schoenen en chaps zijn nog doorweekt _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 20:41 



 
Profiel   

Ik heb ze doorgestuurd naar degene die de fb beheerd, maar het zijn maar een paar sfeerplaatjes!
Ohhh zat daar een fotograaf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 20:55 



 
Profiel   

Ja daar zat een dame volgens mij ook geregeld door horse out.

Mocht al 1 foto zien en die was onbewerkt al ontzettend gaaf.

Nu was de spetterplas ook flink diep en groot dus er zullen vast een boel water foto's komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 21:13 



 
Profiel   

Daan13 schreef
Ja daar zat een dame volgens mij ook geregeld door horse out.

Mocht al 1 foto zien en die was onbewerkt al ontzettend gaaf.

Nu was de spetterplas ook flink diep en groot dus er zullen vast een boel water foto's komen :)

Dit was Amanda Melchior.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 21:37 



 
Profiel   

Woehoe ik heb de begraafplaats gezien :') daar ben ik dus al tig keren voorbij gereden zonder het te zien.

Bedankt voor de goede uitleg! We reden er zo naar toe en het was - met nadruk op WAS- rustig toen we daar aankwamen maar oei oei wat was het er druk toen we er weggingen :wow:

En ja,ook personenauto's helaas.

Het middenpad is nu bestraat.




[ img ]

[ img ]


En nog een leuke foto die Amanda vorige week heeft gemaakt. Echt kei leuk *\o/*


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 15:03 



 
Profiel   

Ik las inderdaad al dat het bestraat was *\o/*
[ img ]
Fijn! Hopelijk helpt het tegen de kuilen en word het risico om vast te komen zitten verkleint.

Hopelijk kan ik er ook weer snel gebruik van maken en is het dan minder druk dan de laatste keer. :=
Als mensen met hun auto's zonder trailer nou gewoon naar het bezoekerscentrum gaan nu wij daar niet meer mogen parkeren en hun kinderen mee nemen zodat ze niet tussen de paarden door hoeven te lopen, zou dat al een hoop schelen. Ik weet niet hoe duidelijk die bordjes zijn en sommige mensen halen hun neus er voor op misschien, maar soms begrijpen ze ook niet dat er ruimte achter een trailer moet blijven gezien de klep ook nog naar beneden moet + er ruimte moet zijn om een paard op te laden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 14:20 



 
Profiel   

ik sluit me bij je aan meraxa.

"wij' zijn daar weg voor de veiligheid van de kids en om drukte te voorkomen.
dan moeten ze niet op "onze"plek komen, want dan gaat het zijn doel voorbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 15:16 



 
Profiel   

Het is wellicht ook niet handig dat er een wandelroute start vanaf de
paardenparkeerplaats :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 20:41 



 
Profiel   

Als alleen het middenpad bestraat is, is er toch nog steeds een probleem bij veel regen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 21:21 



 
Profiel   

Amalarab schreef
Als alleen het middenpad bestraat is, is er toch nog steeds een probleem bij veel regen?


Mee eens, of met droogte, dan wordt het nog steeds super mul. Je kunt moeilijk midden op het pad parkeren haha.

Ik vind die stenen trouwens vreselijk om overheen te rijden met de trailer, alsof je op een trilplaat staat, lijkt me ook geen pretje voor je paard in de trailer..

En ook met Merexa eens. Het zou volledig voor paarden moeten zijn, het idee was toch ook dat het gescheiden zou zijn. Mogen ze nu best iets aan doen. Ik mis overigens wel de watervoorziening en de mestbakken. Het is er soms echt een troep op drukke dagen en bij warmte wil je toch wat water kunnen aanbieden... Jammer dat het verplaatst moet worden voor veiligheid, maar de ruiters het ondergeschoven kindje worden, alsof je niet meer welkom bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 19:00 



 
Profiel   

Ja, deze plasgrage persoon gaat ook gewoon graag naar een gewone wc. En ik wil gerust ook dan een broodje kopen ofzo.
Maar tsja.... dat door die speeltuin heen was wel waardeloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 19:41 



 
Profiel   

Ze hadden de ruiters volgens mij heel makkelijk om de speeltuin heen kunnen leiden.
De pleisterplaats bevind zich nu bijna naast het bezoekerscentrum en de route daarnaartoe loopt langs hetzelfde pad als waar de voetgangers en fietsers langs gaan...
Het blijft waardeloos op deze manier want idd is er geen water of iets te vinden op de nieuwe parkeerplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-21 19:48 



 
Profiel   

De parkeerplaats heeft nu een volledig pad dat verhard is door de “trilplaat” stenen. Ik mis echter het opstapblok, die er eerder wel was. Opstappen kan ook via de picknickbank. Door het verharden lijkt er nu wel minder ruimte om te parkeren te zijn.

De pleisterplaats is wel uit het zicht als je even een broodje wilt halen of naar de wc moet.

Laatst sprak een boswachter ons aan toen wij met trailer parkeerden bij bezoekerscentrum omdat wij na onze rit broodje wilden eten. Hij had geen idee wat voor voorzieningen handig zijn en wat de gebruikers ervan vinden. Dus daar valt wat te halen voor de regioconsulenten denk ik....

Verder zijn alle routes heel duidelijk aangegeven. Je kan eigenlijk niet verkeerd rijden mits je op de ruiterpaden blijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 17:26 



 
Profiel   

Wanneer je doorrijdt naar Wateren is daar ook een parkeerplek. Zie daar wel vaker trailers en dichtbij een ruiter pad.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 17:48 



 
Profiel   

Wat erg eigenlijk dat zo’n boswachter niet weet wat handig is en wat niet op een trailerparkeerplaats. Lijkt me inderdaad dat daar nog veel te winnen valt!

Wel heel fijn dat een deel extra verhard is! Gaan we snel even testen :)

Echt zooo vervelend al die personenauto’s tussen de trailers! Wat is daar nou zo moeilijk aan...
Wij doen meestal dit rondje! Vind het hele rode rondje te lang :=

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 21:15 



 
Profiel   

Nou als dat dezelfde boswachter is, die ik een paar jaar geleden tegen kwam.....
Ik was samen met vriendin, rijden netjes naast het fietspad, paard van vriendin schrikt ergens van: eendje, wegschietend lam, geen idee meer, springt een meter omhoog en opzij en landt met 1 hoef op het fietspad, roept de boswachter naar ons: NIET OP HET FIETSPAD.
Ja gozer :O ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 22:11 



 
Profiel   

Ok, ben in ieder geval blij dat het middenpad verhard is. Jammer dat het een trilplaat is, maar daar kom ik overheen. Verder blijft het nog wat chaotisch. Het is niet altijd duidelijk hoe te parkeren voor mensen en auto’s zonder trailers weten ook niet altijd in te schatten hoeveel ruimte je nodig hebt.

Laatst moesten we wachten op een grote groep motor rijders die op het pad stonden te pauzeren. Erg stressvol voor de paarden toen zij uiteindelijk weer oppakten en het halve maandje gingen rond rijden.

Ik lees hierboven dat de boswachter en regioconsulenten nog onvoldoende lijken te weten welke aanpassingen werkelijk paard en ruiter vriendelijk zijn... nu weet ik dat ik wel wat negatieve kijk op staat bosbeheer heb.. maar denk dat het vooral ontbreekt aan de “wil” om het te weten... volgens mij hebben zij destijds voldoende berichten gekregen, kan me niet voorstellen dat er niet voldoende tips zijn gegeven.

Vorig jaar heb ik gevraagd of ze bij de ruiterpaden bij de ingang van het blauwe bos bij het ruiterpad een boomstam opstapblok willen neerleggen: gewoon een simpel houten stammetje, niets bijzonders.... reactie: konden ze niet aan beginnen, moest een rij-vereniging in de buurt maar vragen of die het wou doen.

Ik zou het best zelf willen doen, maar staan ze raar te kijken als ik een boom ga zagen, en als ik zelf een blok hout mee neem, kom ik er niet bij met een auto.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 12:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen