Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

 
Profiel   

Nog even terugkomend op de opstapjes..

Ik heb laatst de rode route gereden, maar de opstapjes stonden alleen aan de kant waar ik moest afstappen. Wij hebben de rode route rechtsom gereden (bij de eerste splitsing naar links dus). Ik wil morgen de route aanpassen zodat we lang spartelvijver komen, dus dan is het wel handig om eerst weer zelfde kant op te gaan.

Weet iemand hoe dit zit? Staat er aan 1 kant van het hek een opstapje?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 20:49 



 
Profiel   

Voor zo ver ik heb gemerkt vorig jaar (Augustus ben ik er voor het laatst geweest) hebben ze overal aan beide kanten van hekjes boomstronken met gaas er op waar je op kunt gaan staan om op te stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 22:52 



 
Profiel   

Merexa schreef
Voor zo ver ik heb gemerkt vorig jaar (Augustus ben ik er voor het laatst geweest) hebben ze overal aan beide kanten van hekjes boomstronken met gaas er op waar je op kunt gaan staan om op te stappen.


Ik ben gisteren geweest en de blauwe route heeft dat wel, bij de rode route ontbreken er een paar. Maar het is gelukt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 06:28 



 
Profiel   

Oh, vandaar! Die had ik inderdaad gevolgd toen ik er was. Misschien is het dan de moeite om even een berichtje naar het beheer of de boswachter te sturen met de plekken waar deze ontbreken. Dit jaar wilde ik er ook nog wel een paar keer heen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 07:43 



 
Profiel   

@merexa moet je even mailen nr de boswachter, kan via de pagina van Staatsbosbeheer dacht ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 15:54 



 
Profiel   

Mocht er iemand een rijbewijs vinden in of bij het water van de spartelvijver,hou ik mij aanbevolen :+


Vriendin en ik waren daar het weekend heen geweest maar ergens ging er iets mis en nu ligt het rijbewijs in het water,de bankpas en gsm hebben we terug gevonden maar het rijbewijs dus niet.

Zo kom je er dus achter dat zo'n pasje niet eens drijft in het water }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 20:28 



 
Profiel   

Morgen wil een vriendin een buitenrit maken vanaf de nieuwe parkeerplaats.

Max een kilometer of 10.

Is er een route die je kan volgen vanaf de parkeerplaats?

Ik zit al op google te kijken en de rode lijkt de kortste route te zijn maar is dat ook zo?

Iemand met ervaring in het volgen van routes vanaf de parkeerplaats?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 14:27 



 
Profiel   

Merexa schreef
Als mensen met hun auto's zonder trailer nou gewoon naar het bezoekerscentrum gaan nu wij daar niet meer mogen parkeren en hun kinderen mee nemen zodat ze niet tussen de paarden door hoeven te lopen, zou dat al een hoop schelen. Ik weet niet hoe duidelijk die bordjes zijn en sommige mensen halen hun neus er voor op misschien, maar soms begrijpen ze ook niet dat er ruimte achter een trailer moet blijven gezien de klep ook nog naar beneden moet + er ruimte moet zijn om een paard op te laden..

Die spartelvijver is ook voor honden. En als ik daar met de honden naar toe ga, ga ik echt niet helemaal bij het bezoekerscentrum parkeren. Eerlijk gezegd heb ik daar al die keren nooit meer dan 1 trailer zijn staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 14:50 



 
Profiel   

pillow schreef
Die spartelvijver is ook voor honden. En als ik daar met de honden naar toe ga, ga ik echt niet helemaal bij het bezoekerscentrum parkeren. Eerlijk gezegd heb ik daar al die keren nooit meer dan 1 trailer zijn staan.



Niet geheel bekend daar, :o Maar kunnen de mensen met honden dan niet bij het Canadameer parkeren en daarvanaf er naar toe lopen? Dat is toch dichterbij?

Vanaf de trailerparkeerplaats is het toch 2 kilometer wandelen,is er dan geen parkeerplaats die dichterbij is?

*denkt aan ons hondje met zijn korte pootje's,die is uitgeteld als hij meer dan 4 kilometer moet lopen*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 15:13 



 
Profiel   

Daan13 schreef
Morgen wil een vriendin een buitenrit maken vanaf de nieuwe parkeerplaats.

Max een kilometer of 10.

Is er een route die je kan volgen vanaf de parkeerplaats?

Ik zit al op google te kijken en de rode lijkt de kortste route te zijn maar is dat ook zo?

Iemand met ervaring in het volgen van routes vanaf de parkeerplaats?

De rode route volledig volgen is lang hoor, geloof zo’n 20km.
Wij volgen altijd dit rondje, dat is ongeveer 10 km Wij stappen veel en dan zijn we 2 uur onderweg.
https://www.boswachtersblog.nl/drentsfr ... telvijver/

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 16:01 



 
Profiel   

Dank je Flicka.

Dat is een betere aantal kilometers voor de paarden.

Hopelijk kan ik in de toekomst de bossen en omgeving daar verkennen met mijn jonger paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 16:22 



 
Profiel   

Daan13 schreef
pillow schreef
Die spartelvijver is ook voor honden. En als ik daar met de honden naar toe ga, ga ik echt niet helemaal bij het bezoekerscentrum parkeren. Eerlijk gezegd heb ik daar al die keren nooit meer dan 1 trailer zijn staan.



Niet geheel bekend daar, :o Maar kunnen de mensen met honden dan niet bij het Canadameer parkeren en daarvanaf er naar toe lopen? Dat is toch dichterbij?

Vanaf de trailerparkeerplaats is het toch 2 kilometer wandelen,is er dan geen parkeerplaats die dichterbij is?

*denkt aan ons hondje met zijn korte pootje's,die is uitgeteld als hij meer dan 4 kilometer moet lopen*

Ja hoor dit kan ook heel goed, er zitten loophekjes waar je met de hond door kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 09:01 



 
Profiel   

Daan13 schreef
pillow schreef
Die spartelvijver is ook voor honden. En als ik daar met de honden naar toe ga, ga ik echt niet helemaal bij het bezoekerscentrum parkeren. Eerlijk gezegd heb ik daar al die keren nooit meer dan 1 trailer zijn staan.



Niet geheel bekend daar, :o Maar kunnen de mensen met honden dan niet bij het Canadameer parkeren en daarvanaf er naar toe lopen? Dat is toch dichterbij?

Vanaf de trailerparkeerplaats is het toch 2 kilometer wandelen,is er dan geen parkeerplaats die dichterbij is?

*denkt aan ons hondje met zijn korte pootje's,die is uitgeteld als hij meer dan 4 kilometer moet lopen*

Ik ben er vanmorgen weer eens geweest (na wel haast een jaar) en ik heb me vergist. Ik sta altijd 1 verder dat is ook zo'n lange zand plaats. Die is tussen de trailerplaats en parkeerplaats bij het Canadameer. Daar staan ook wel vaak trailers. Op de trailerplaats stonden vanmorgen veel trailers. Wat ik me dan wel afvraag is dat iedereen in de lengte langs het pad staat terwijl het mij logischer lijkt om dwars naast het pad naast elkaar te staan, dus met de neus vd auto tegen de bos. Dan kunnen er meer staan en heb je ook niet het risico dat er iemand te dicht achter je staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 11:51 



 
Profiel   

@pillow wij kunnen niet achteruit rijden met de auto en trailer. Dus wij moeten wel langs het pad gaan staan. Ik gok dat er wel meer mensen zijn die niet zo goed achteruit kunnen met een trailer. Wat dat betreft was de oude parkeerplaats echt ideaal. Ik heb zelf alleen B en dat mag met mijn combinatie en mijn moeder stamt nog uit de tijd dat je E er gratis bij kreeg. Ik kan wel achteruit, maar alleen recht, een bocht om dan gaat de trailer alle kanten op behalve de goede. En nee, ik ben niet van plan om ooit mijn E te gaan halen zolang ik nog geen groter paard heb, wegens extreme faalangst voor praktijk. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 11:55 



 
Profiel   

Jorex schreef
@pillow wij kunnen niet achteruit rijden met de auto en trailer. Dus wij moeten wel langs het pad gaan staan. Ik gok dat er wel meer mensen zijn die niet zo goed achteruit kunnen met een trailer. Wat dat betreft was de oude parkeerplaats echt ideaal. Ik heb zelf alleen B en dat mag met mijn combinatie en mijn moeder stamt nog uit de tijd dat je E er gratis bij kreeg. Ik kan wel achteruit, maar alleen recht, een bocht om dan gaat de trailer alle kanten op behalve de goede. En nee, ik ben niet van plan om ooit mijn E te gaan halen zolang ik nog geen groter paard heb, wegens extreme faalangst voor praktijk. :o

Ook al wil je niet afrijden, het is wel echt heel belangrijk om te leren achteruit te rijden!! Ik heb het weleens op de snelweg gehad ivm afgesloten banen. Je weet nooit in wat voor situatie je terecht komt. Dus neem die E rijlessen. Ze zijn er niet voor niets

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 11:59 



 
Profiel   

Jorex schreef
@pillow wij kunnen niet achteruit rijden met de auto en trailer. Dus wij moeten wel langs het pad gaan staan. Ik gok dat er wel meer mensen zijn die niet zo goed achteruit kunnen met een trailer. Wat dat betreft was de oude parkeerplaats echt ideaal. Ik heb zelf alleen B en dat mag met mijn combinatie en mijn moeder stamt nog uit de tijd dat je E er gratis bij kreeg. Ik kan wel achteruit, maar alleen recht, een bocht om dan gaat de trailer alle kanten op behalve de goede. En nee, ik ben niet van plan om ooit mijn E te gaan halen zolang ik nog geen groter paard heb, wegens extreme faalangst voor praktijk. :o

Hoe ver moet je achteruit rijden dan. Alleen maar om er tussen uit te komen. Sorry dat ik het zeg maar dat valt wel te leren toch? lijkt me toch wel erg handig om dat te kunnen. Thuis kun je dat prima oefenen daar hoef je geen rijlessen voor of E voor te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 12:37 



 
Profiel   

Jorex schreef
@pillow wij kunnen niet achteruit rijden met de auto en trailer. Dus wij moeten wel langs het pad gaan staan. Ik gok dat er wel meer mensen zijn die niet zo goed achteruit kunnen met een trailer. Wat dat betreft was de oude parkeerplaats echt ideaal. Ik heb zelf alleen B en dat mag met mijn combinatie en mijn moeder stamt nog uit de tijd dat je E er gratis bij kreeg. Ik kan wel achteruit, maar alleen recht, een bocht om dan gaat de trailer alle kanten op behalve de goede. En nee, ik ben niet van plan om ooit mijn E te gaan halen zolang ik nog geen groter paard heb, wegens extreme faalangst voor praktijk. :o

Oefenen, oefenen, oefenen. En dan niet met paard er in uiteraard. Je weet nooit wanneer het nodig is. Soms zet je de auto zo neer dat je zo weer weg kan rijden, maar ben je bij terugkomst ingebouwd. Ik ben ook wel eens een weg verkeerd ingeslagen waardoor ik wel moest keren.

Je hoeft ook niet gelijk af te rijden. Je kan ook gewoon losse lessen nemen om te oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 13:10 



 
Profiel   

Noujaaaa zeg := sorry maar omdat jij niet van plan bent om te leren achteruit rijden neem je maar gewoon de plek in waar ongeveer 4 trailers zouden kunnen staan.. ik vind dat niet kunnen. En inderdaad, je zal maar eens in de situatie komen waarin het wél nodig is, ga alsjeblieft lessen nemen :\

Wij staan daar altijd dwars op het pad met de neus van de auto naar het bos, zo kunnen er zo veel mogelijk combinaties staan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 13:13 



 
Profiel   

Ik kom er eigenlijk altijd op momenten dat er toch geen hond staat. En staat het wel al redelijk vol dan rijden we door naar een andere parkeer voor trailers. Er staan meestal hooguit 4 losse auto's die er niet horen en 1 andere trailer. Met onze combi neem ik hooguit 2 plekken in dan of 3 als mensen zo strak parkeren dat niemand meer kan uitstappen. Verder kom ik alleen met de trailer nooit echt ver weg en als ik ergens moet keren dan geef ik gewoon even een rondje van de zaak. Ik rijd dan een rotonde volledig of pak even wat straatjes linksom of rechtsom. Ik let er wel op dat ik dan nooit een doodlopende straat in rijd. Langere afstanden doen we altijd met zijn tweeën, dus dan kan er 1 iemand buiten de auto staan kijken als we wel moeten keren en dan redden we het ook wel op als moet, maar dan verdient het geen schoonheidsprijs. Dus ik ken de basis wel van achteruit rijden, maar we doen het allebei liever niet.


Laatst bijgewerkt door Jorex op 08-08-21 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 13:31 



 
Profiel   

Jorex schreef
@pillow wij kunnen niet achteruit rijden met de auto en trailer. Dus wij moeten wel langs het pad gaan staan. Ik gok dat er wel meer mensen zijn die niet zo goed achteruit kunnen met een trailer. Wat dat betreft was de oude parkeerplaats echt ideaal. Ik heb zelf alleen B en dat mag met mijn combinatie en mijn moeder stamt nog uit de tijd dat je E er gratis bij kreeg. Ik kan wel achteruit, maar alleen recht, een bocht om dan gaat de trailer alle kanten op behalve de goede. En nee, ik ben niet van plan om ooit mijn E te gaan halen zolang ik nog geen groter paard heb, wegens extreme faalangst voor praktijk. :o


Gewoon een paar keer gaan oefenen op een grote parkeerplaats. Zo moeilijk is het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 13:32 



 
Profiel   

Inderdaad oefenen oefenen oefenen..
Ik heb me de pleuris geoefend met achteruit rijden want ik wilde echt niet op pad zonder dat te beheersen. Je weet nooit in wat voor situatie je terecht komt… en de ene keer draai ik hem er zo uit achteruit en de andere keer ben ik ook aan het prutsen. Hoort er bij :')

Ik vind dat echt bijzonder…..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 15:52 



 
Profiel   

Flicka12 schreef
Noujaaaa zeg := sorry maar omdat jij niet van plan bent om te leren achteruit rijden neem je maar gewoon de plek in waar ongeveer 4 trailers zouden kunnen staan.. ik vind dat niet kunnen. En inderdaad, je zal maar eens in de situatie komen waarin het wél nodig is, ga alsjeblieft lessen nemen :

Wij staan daar altijd dwars op het pad met de neus van de auto naar het bos, zo kunnen er zo veel mogelijk combinaties staan :j


Dit inderdaad. Jammer dat je het niet eens wilt leren en daarom meerdere plekken bezet houdt.
Eerder in het topic gaf iemand al aan dat je niet op hoeft voor E maar wel eens een lesje kan pakken. En verder veel oefenen. Je weet nooit wat er onderweg gebeurd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 15:54 



 
Profiel   

Ik ging een jaar geleden met mijn paard naar Ede en wilde parkeren op een plek waar ik dat vaker deed. Kom daar aanrijden… hek naar het 2e deel van de parkeerplaats dicht en 1e deel helemaal vol met auto’s. Ik had 3 opties:
- wachten tot de eigenaren van de auto’s die voor het hek stonden terugkwamen en dan het hek openmaken en daar een rondje rijden
- het hele weggetje achteruit, inclusief 2 bochten van 90 graden met aarden wallen aan beide kanten en na de laatste bocht het fietspad van de provinciale weg (en eerst nog 100 meter met auto’s aan beide kanten
- dikke vette mazzel hebben dat er net iemand weg zou gaan en de plek waar die auto had gestaan breed genoeg zou zijn om m’n trailer in de proppen en zo te keren
Het werd de 3e optie, ik had dikke vette mazzel én was blij dat ik mijn E achter B heb. En blijkbaar was dat een dag waarop ik precies goed stuurde :D

Dus echt, neem een paar lessen en ga oefenen op een parkeerplaats. Je hoeft niet af te rijden, maar zorg wel dat je jezelf kunt redden in dit soort situaties. Je kunt moeilijk je pony uitladen, aan een boom knopen, de trailer afkoppelen, auto keren, trailer omzetten met de hand, aankoppelen en weer inladen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 19:38 



 
Profiel   

Daar hoef je toch helemaal geen lessen voor te nemen. Gewoon op het eigen erf of land en oefenen, zo moeilijk is het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 20:12 



 
Profiel   

@Hilary ik had in die situatie alsnog afgekoppeld geloof ik. Ik durf gewoon al amper tussen 2 auto's te parkeren, laat staan met trailer ook al had ik E achter B gehad. Dan had ik in die situatie gewoon afgekoppeld en zo gekeerd, want dat had ik niet aan gedurfd zelfs met een E rijbewijs daarvoor rijd ik echt niet vaak genoeg met trailer. Ik rij verder ook maar 2 keer per jaar in Appelscha en voor de rest vanaf stal, dus veel rijd ik niet met de trailer. In de winterperiode heb ik weer les, maar dan rijd eigenlijk altijd mijn moeder ons heen en weer, sinds dat ik me niet na een les nog goed op de weg kan concentreren. Het is niet dat ik 2 keer per week plek bezet loop te houden op een drukke zondag of zaterdag. Daarnaast is mijn combi heel wat korter dan de gemiddelde trailer+ auto en eigenlijk alleen maar korter geworden, want we zijn van een station naar een gewoon formaat auto gegaan. En de trailer zelf is inclusief dissel ook maar iets van 5 meter (Schapentrailer).

Maar ik postte het puur om te laten horen dat ik de mensen die vooruit weer weg willen kunnen wel snap en op de oude parkeerplaats kon dit ook, wat dat betreft vind ik het nog steeds jammer dat dat weg is. Thuis oefenen ga ik niet doen, ik heb 2 mensen thuis die alles wel kunnen en me vierkant uit gaan staan lachen als ik daar achteruit het erf op ga steken met een trailer en ons land is er ook niet geschikt voor. Eigenlijk zou ik het liefste een menbus willen als ik later 2span ga rijden, dan is er ook geen gedoe meer met achteruit niet kunnen. Misschien over een jaar als ik financieel wat beter zit, dat ik dan les ga nemen overigens. Ik wil het wel leren, maar het moet financieel ook kunnen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-21 20:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 155 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen