Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 12 [ 292 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

 
Profiel   

livo schreef
JOngens ik heb vakantie, afgelopen week al een keer op de SH geweest maar wil wel weer komende week...liefhebbers?


Ik ben nét terug van vakantie. Ga knollie morgen weer "zadelmak" maken. Ff kijken hoe het met de conditie is na 3 weken dag en nacht in de wei. Ben anders zeker in voor een ritje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-20 21:14 



 
Profiel   

Ga vanmiddag met een vriendin een ritje bij Haarle maken, hoe zit het met de dazen daar opt moment?
En er zijn hopelijk vandaag geen andere evenementen daar in het bos?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 08:20 



 
Profiel   

Mijn merrie loopt inmiddels onder het zadel. Over een weekje of 2 lijkt het mij erg leuk een keer een ritje te maken :o!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 16:06 



 
Profiel   

Hubbels neem aan dat je al geweest bent, maar tot nu toe valt het ons erg mee met de dazen, af en toe eentje.

Hoe was het vandaag in Haarle?

Wij zijn nog in Duitsland en mijn vriendin belde vandaag dat ze sloom is en niet haar zelf volgens de stal baas.
Eet wel en mest wel, en temperatuur ook goed dus kijkt het aan. Lastig als je zelf niet thuis bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-20 21:29 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Hubbels neem aan dat je al geweest bent, maar tot nu toe valt het ons erg mee met de dazen, af en toe eentje.

Hoe was het vandaag in Haarle?

Wij zijn nog in Duitsland en mijn vriendin belde vandaag dat ze sloom is en niet haar zelf volgens de stal baas.
Eet wel en mest wel, en temperatuur ook goed dus kijkt het aan. Lastig als je zelf niet thuis bent.



Inderdaad geen daas gezien, was een beetje zon, een beetje wind, heerlijk buitenritten weer! We hebben genoten! Maar mijn hemel wat een enorme kiezelpaden zeg en grote kiezels ook!
Mijn tinkertje loopt nooit onregelmatig op een beetje kiezelpad, maar gister liet hij duidelijk weten het NIET leuk te vinden hahaha

Hebben jullie hier geen last van? Of jullie paarden dan :+

altijd vervelend als je dieren niet lekker zijn, net opt moment dat je er niet bent, sterkte en hopelijk valt het mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 07:47 



 
Profiel   

Ik volg even, wij zijn hier ook regelmatig te vinden en zou best een keertje samen willen rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 08:05 



 
Profiel   

Spianne welkom!

Hubbels, heb die van mij voor beslagen en dus geen last van de kiezels.
Sommige paden zijn wel vrij erg inderdaad.
Fijn dat het een goed ritje was.

Pony is kreupel. Schouder dik, waarschijnlijk mep gehad van 1 van de anderen.
Heb de hoefsmid laten komen omdat mijn bijrijdster belde dat het erger werd en ze niets kon vinden. Is onlangs bekapt, dus vandaar de hoefsmid en niet de DA.
Echte paardenman en die zag gelijk dat de schouder dik is en dat het daar vandaan komt.
Die gaat dus een paar dagen op pijnstillers en een paar weken op rust. Helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-20 19:50 



 
Profiel   

Ach jeetje wat Rot MarliesV, hoop dat hij snel weer opknapt.

Met ijzers zal het vast beter gaan , dat zeiden wij al tegen elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 07:53 



 
Profiel   

gister weer een mooie rit gemaakt. <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

mijn paard staat ook op blote voeten en heeft ook veel last van het grind overal. maar dan stappen we gewoon of ik stap even af, dat is wat makkelijker voor haar. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 08:53 



 
Profiel   

Weten jullie trouwens plekken waar je bos hebt (met ruiterpaden haha) mét fietspaden ernaast? Of bij de Sallandse Heuvelrug, of ergens anders in de omgeving? Ik weet dat je bij Sallandse Heuvelrug wel fietspaden ernaast hebt. Ik heb daar nu 1x gereden met een kennis, vanaf Parkeerplaats de Pas en op de route die wij reden liep in ieder geval steeds een fietspad langs. Maar wij reden toen 2.5 uur lang, en nu zoek ik een plek waar ik mee kan fietsen met een vriendin en haar jonge onervaren paard.. dus het liefst geen 2.5 uur lang, want dit zal de eerste echte buitenrit voor dat paard zijn :')

Dus jullie suggesties voor plekken/korte routes zijn zéér welkom! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-20 12:24 



 
Profiel   

Hoe lang zoek je ongeveer? En hoeveel kilometer ongeveer?

Zit nogal verschil in of je bijna alleen maar stapt of ook veel draaft en galoppeert :p

Ik heb een tijdje terug een rondje gedaan van 16 kilometer waar we 2 uur over deden. Op een klein stukje na volledig fietspad er naast. Ik weet niet of dat ook nog te lang is? En of het stukje zonder fietspad te lastig is

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-20 12:38 



 
Profiel   

de meeste openbare zandpaden hebben een fietspad ernaast. de oranje paden op de kaart:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-20 12:45 



 
Profiel   

Ik denk dat 16km wel echt te ver is. Het zal de eerste buitenrit zijn voor dat paard, en het is geen makkelijke, dus het is maar afwachten hoe het überhaupt gaat :') Als het goed gaat kan een drafje en galopje wel, maar ander dus niet haha. Dus ik zag inderdaad die route van 8km op dat plaatje hierboven, ik denk dat we zoiets zouden doen. Daar zit in ieder geval een stuk fietspad bij toch? Weet iemand of er die hele route fietspad is? En ach, anders draaien we gewoon halverwege om haha. Ik heb een gewone fiets, dus kan met dit droge weer (dus mulle zand) niet heel goed door het zand fietsen (en m'n fiets conditie is ook niet heel geweldig meer :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-20 15:05 



 
Profiel   

die van 8km bij de pas bedoel je? de schuine rechte lijn heeft een fietspad ernaast, onderaan is wel oke te doen met de fiets. het bovenste stuk is vrij mul, daar is al het bos gekapt en nieuw zandpad aangelegd, dat zou ik met de fiets niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-20 15:07 



 
Profiel   

Die bedoel ik inderdaad :j Ach en als het fietspad ophoudt, kunnen we ook gewoon omkeren en teruggaan, ook een optie haha :P Maar heel fijn als mensen die het daar kennen meedenken, thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-20 15:11 



 
Profiel   

Hoe is het hier? Ik ben vanmiddag nog even rondom de zandkuil in Hellendoorn wezen rijden....iemand nog in voor een ritje samen de komende tijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 19:31 



 
Profiel   

Ik vind dat er rond haarle zulke slechte paden zijn (veel stenen), is dat aan de kant van nijverdal of hellendoorn beter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 19:46 



 
Profiel   

Ja die paden heb je wel inderdaad. Nu het niet zo droog is heb ik daar wel minder last van moet ik zeggen. Als het zomers heel mul is is dat vervelend...nu drukken ze die steentjes gewoon de modder in ;-).....maargoed als je een beter alternatief hebt hoor ik het heel graag :-)....altijd in voor wat afwisseling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 20:37 



 
Profiel   

livo schreef
Hoe is het hier? Ik ben vanmiddag nog even rondom de zandkuil in Hellendoorn wezen rijden....iemand nog in voor een ritje samen de komende tijd?


Zeker voor in. Ben nu zelf nog ff een beetje geblesseerd, maar verwacht met een paar dagen weer te kunnen opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 20:41 



 
Profiel   

Top...dan is dat een mooie manier om het nieuwe jaar in te luiden. VAnmiddag heerlijk gereden...waar kom je weg Sjaco?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 20:53 



 
Profiel   

J_E schreef
Ik vind dat er rond haarle zulke slechte paden zijn (veel stenen), is dat aan de kant van nijverdal of hellendoorn beter?

kant van rijssen vind ik zelf fijnere paden, holterberg (meer naar het zuidwesten dus) heeft ook fijne paden maar ook stukken met steentjes erin inderdaad. met droge zomers is het echt erg maar deze tijd van het jaar wel iets minder. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 21:45 



 
Profiel   

livo schreef
Top...dan is dat een mooie manier om het nieuwe jaar in te luiden. VAnmiddag heerlijk gereden...waar kom je weg Sjaco?


Ik (en paard) wonen op 10-15 min. van Haarle.
Livo ik stuur je even pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 09:46 



 
Profiel   

Hoi, ik meld me hier ook. :)
Voor nu even om mee te lezen, mogelijk in de toekomst ook om soms eens met bokkers op pad te gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 09:58 



 
Profiel   

Hoi! Ik schop dit topic even omhoog met een vraag.
Ik ben aan het rondkijken voor een eigen paard, maar dan moet ik natuurlijk ook stalling hebben! Hebben jullie nog tips? Ik zoek in de regio Raalte-Hellendoorn-Nijverdal maar ietsjes verder kan ook nog. Het belangrijkste is dat de paarden veel buiten komen, verder heb ik weinig wensen. Ik hoor graag of een van jullie nog tips heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 10:52 



 
Profiel   

HappyBuddha schreef
Hoi! Ik schop dit topic even omhoog met een vraag.
Ik ben aan het rondkijken voor een eigen paard, maar dan moet ik natuurlijk ook stalling hebben! Hebben jullie nog tips? Ik zoek in de regio Raalte-Hellendoorn-Nijverdal maar ietsjes verder kan ook nog. Het belangrijkste is dat de paarden veel buiten komen, verder heb ik weinig wensen. Ik hoor graag of een van jullie nog tips heeft!


Ik heb paarden aan huis staan in Nijverdal, heel dicht bij mij zit de Reggehoeve, mooie accomodatie. Weet alleen niet hoeveel ze daar buiten komen.

Even ontopic:

Weet iemand korte (30-45 min) routes met een fietspad ernaast?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 12 [ 292 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen