Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Trektocht door de kempen

 
Profiel   

Ik had verschillende ideeën voor de zomervakantie maar nog niets concreets, totdat corona roet in het eten gooide net als bij zoveel mensen :+

Maar goed.. tijd dus voor nieuwe plannen en zo kwam ik op het idee om een trektocht te plannen..
Ongeveer 50 km in totaal, ongeveer 10 km per dag.. samen met mijn pony Pico en mijn hond Lieve..


[ img ]


Al snel had ik bedacht dat PCK Eersel mijn eindpunt zou gaan worden.. en ook een deel van de route had ik al in mijn hoofd..

Inmiddels is de route grotendeels gepland, er ontbreekt enkel nog 1 plek om te overnachten.
Ik heb nog niet gepland wanneer ik precies wil gaan, hiermee wil ik ook corona even afwachten. Maar het trainen en uitzoeken wat ik precies mee wil gaan nemen en hoe kan natuurlijk gaan beginnen.

Het leek me leuk om hier een volgtopic over te openen en wellicht hebben jullie nog goede ideeën en adviezen.

Even onszelf voorstellen:
Ik met Pico

[ img ]

En Lieve

[ img ]

Pico is 8 jaar en 86 cm klein. Op zijn 3e is hij beleerd voor de sulky, maar nooit veel meer mee gedaan. Sinds ongeveer 2 jaar heb ik hem weer opgepakt voor de sulky. Ik heb de sulky wat aangepast en opgeknapt, nieuw tuig gekocht en gaan we lekker op pad. We hebben samen les en rijden veel buiten. Pico is echt ontzettend stoer en eigenlijk nergens van onder de indruk wat natuurlijk ideaal is voor deze trip.

Lieve is bijna 2 jaar en heb ik in september gekocht. Eigenlijk vanaf de eerste dag gaat ze al met mij mee naast de sulky.

Op dit moment rijden we meestal een kilometer of 5 met veel draf en stukken galop. De komende tijd wil ik dit gaan uitbouwen tot 15 kilometer, eventueel op een wat rustiger tempo.

Daarnaast wil ik kijken hoe ik Lieve het beste naast de sulky kan laten lopen.. Aan haar halsband, of toch aan haar tuigje.. Ik ben erover aan het denken om een GoLeyGo te kopen, deze lijkt mij makkelijk om te bevestigen en los te maken..

Verder heb ik op mijn sulky weinig plek voor bagage.. Ik denk erover om zelf een rugzak te dragen.. maar dat is op 15 kilometer best belastend, dus ben daar nog niet over uit.. ook weet ik nog niet precies wat ik mee wil nemen in die rugzak..
Verder denk ik erover om Lieve een rugzakje te laten dragen, zodat ze bijvoorbeeld haar eigen brokken kan dragen..

Ik kan natuurlijk iemand vragen die mijn bagage vervoerd, maar mijn voorkeur is om zelfstandig op pad te gaan.. Ik weet dus alleen nog niet precies hoe..

Tot slot zijn jullie vast nieuwsgierig naar de route.. hier komt ie:

Stal van Pico (Ell) - Van Horne Hoeve (Weert) 13 km
Van Horne Hoeve - manege Boschhoeve (Soerendonk) 11 km
Manege Boschhoeve - manege Molenberg ?? (Leende) 11,5 km
Manege Molenberg ??
- Mountain Oak (Bergeijk) 15 km
Mountain Oak - PCK Eersel 9 km


De locatie Molenberg is niet zeker. Op de website kan ik geen slaapmogelijkheden vinden, dus dit moet ik nog uitzoeken. Mocht dit niet kunnen dan zoek ik dus nog een slaapplek in deze regio zeg maar

[ img ]

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te volgen.
Tips en Tricks zijn natuurlijk altijd welkom!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 13:01 



 
Profiel   

Ja leuk! Ik volg! Veel foto's plaatsen van je heerlijke stel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 13:13 



 
Profiel   

Leuk dat je volgt! Foto's ga ik zeker plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 17:07 



 
Profiel   

Ik volg ook! Ik vind dit soort topics altijd leuk om te lezen, zeker ook de voorbereidingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 17:10 



 
Profiel   

Mooie route! Bij de Molenberg staan ze heel erg open voor allerlei mogelijkheden. Bel ze gewoon even, dan kunnen ze meedenken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 17:14 



 
Profiel   

Blue_Eyes schreef
Mooie route! Bij de Molenberg staan ze heel erg open voor allerlei mogelijkheden. Bel ze gewoon even, dan kunnen ze meedenken :)


Ow dat alvast fijn om te weten! :D
Wilde ze inderdaad bellen om het te vragen zodra ik een datum heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 17:27 



 
Profiel   

Vandaag ons eerste trainingsritje gedaan.. we doen dit rondje wel vaker maar nu voor het eerst met de trektocht in mijn achterhoofd.. Ik denk dat de 15 km voor mij een grotere uitdaging wordt dan voor Pico haha mijn sulky zit niet heel comfortabel

Het moment dat hij door krijgt dat we weer richting huis aan het gaan zijn, gaat er een soort turbo aan haha :+ die turbo gaat op de trektocht natuurlijk ontbreken haha

Lieve gaat op de trektocht aan het tuigje ipv halsband.. ze trekt soms best erg en dan lijkt me het tuigje toch fijner voor haar..

Hieronder wat foto's van onze rit vandaag.. de ballonnen zijn er omdat Pico vandaag jarig is, dus ik heb hem samen met de kids versierd haha

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:39 



 
Profiel   

Rugzak is inderdaad een minder goed plan.

Ik zou een buiktasje nemen voor je belangrijke spullen zoals identiteit en telefoon.

Hoe wil je overnachten? Wanneer je geen tent mee neemt, maak je het jezelf al een stuk simpeler.
Kun je bijvoorbeeld een net onder je stoeltje maken waar je je bagage op kunt leggen? Je zou zo'n vierkant hooinet kunnen nemen en daar je spullen in doen en dat onder je stoel ophangen.

https://equiculinair.nl/slowfeeders/
Dit idee en dan even kijken welke maat het beste past onder je wagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 20:24 



 
Profiel   

Ik overnacht in een B&b is nu de bedoeling.. op de overnachting bij Molenberg na, is op alle andere plekken een slaapgelegenheid dus dat scheelt inderdaad al een hoop..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 20:33 



 

Goh wat leuk zeg! Mocht je nou richting Someren kunnen ook weet ik nog wel een fijne plek waar zowel jij als pony kunnen logeren, ietsjes uit de richting maar wel in omgeving soerendonk dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-20 13:59 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik lees mee.

En mocht je het een keer leuk vinden om samen te trainen. Wij wonen bij jou in de buurt.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-20 15:33 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Goh wat leuk zeg! Mocht je nou richting Someren kunnen ook weet ik nog wel een fijne plek waar zowel jij als pony kunnen logeren, ietsjes uit de richting maar wel in omgeving soerendonk dus.


Jij staat ook bij Martien toch of niet? Ik heb daar vroeger gestaan met mijn paard (mn profielfoto is nog van daar haha).. maar richting eersel is t net uit de richting.. mocht Molenberg nu niets worden zou t nog een optie kunnen zijn dat ik richting Geldrop ga, dan is someren inderdaad wel een optie..

mirriejj schreef
Wat leuk! Ik lees mee.

En mocht je het een keer leuk vinden om samen te trainen. Wij wonen bij jou in de buurt.
[ [url=m/Ih29z8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ow lijkt me zeker leuk!

Verder nog even een update.. Pico was zich in de wei telkens zo aan het rekken en strekken.. dus de osteopaat is langs geweest en heeft m weer helemaal los gemaakt.. daarom heeft hij weer weer even stil gestaan, maar we gaan t weer oppakken..

Ik had bedacht de 2e week van juli te gaan.. maar denk dat dat toch lastig gaat worden.. met name voor mij hond.. die loopt natuurlijk ook de 15 km gewoon mee.. maar heeft t met deze temperatuur al best pittig.. dus denk dat het voor haar een stuk prettiger is om de trektocht uit te stellen tot t najaar.. dan is de temperatuur beter en zijn er geen steekbeesten.. betekent ook dat ik nog meer voorbereidingstijd heb :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-20 16:38 



 

Nee ik heb ze inmiddels aan huis in Noord Limburg, beetje uit de richting anders was je hier ook welkom geweest :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-20 16:43 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Nee ik heb ze inmiddels aan huis in Noord Limburg, beetje uit de richting anders was je hier ook welkom geweest :+


Owja dat is waar ook.. Ik ken 2 van je pensionklanten en je hond bedenk ik me nu haha.. maar je hebt wel bij Martien gestaan toch? Ik was toen al weg denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-20 16:50 



 

Ja een klein jaar idd. Aaaah dan kan ik raden welke Hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-20 17:53 



 
Profiel   

Je zou eens kunnen kijken op : paardrijdenindekempen . nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-20 22:04 



 
Profiel   

Als je richtig Geldrop komt zou je kunnen overnachten bij manege Meuldijks. Dit is vanuit soerendonk goed te doen. Deze route heb ik een paar jaar geleden met paard en wagen gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-20 22:25 



 
Profiel   

Ik was benieuwd of je deze plannen nog door hebt kunnen zetten in Juli?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 22:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen