Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Buitenrijden omgeving Clingendael, Haagse Bos, Meijendel

 
Profiel   

Sinds kort staat mijn IJslander op Oosterbeek, langs de N44. Ik mag rustig aan weer opbouwen met haar na een blessure maar ik ken de ruiterpaden hier niet goed. Is er iemand die mij precies kan vertellen waar bijvoorbeeld het ruiterpad in Clingendael begint, wat de kwaliteit van de paden is en hoe ik daar veilig kom? Hetzelfde geldt voor het Haagse Bos.

Normaal gezien zou ik wat meer zelf op ontdekking gaan maar vanwege haar eerdere blessure wil ik geen risico's nemen.

Of misschien is er wel iemand die hier in de omgeving staat die het leuk vind om ons een beetje wegwijs te maken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 10:15 



 
Profiel   

Ik kan je alleen wat vertellen over Meijendel: is je paard blessuregevoelig dus, zou ik daar wegblijven. De paden zijn enorm zwaar en ik ken al menig ruiter die niet meer daar wil gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 11:30 



 
Profiel   

Clingendael is ook een heel drukbezocht losloopgebied voor honden. Elke keer als ik er een paard zie rent er wel een of meerdere honden omheen. Wel iets om rekening mee te houden :j

Meijendel is prachtig! Je kunt de mulle paden wel wat ontwijken en ook hangt het mulle wel af van het weer. Op jouw stal hebben ze vast ook goede tips.

Het Haagse bos ken ik niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 11:36 



 
Profiel   

Meijendel ken ik goed. Dat is alleen fijn te rijden als het recent geregend heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 11:39 



 
Profiel   

Ja, ik hoorde ook dat er op Clingendael veel losse honden zijn, maar ik hoopte dat er aparte ruiterpaden zouden zijn waar minder wandelaars en honden te vinden zijn. Ik begrijp dat dit dus helaas niet zo is?

Meijendel sla ik voor nu nog even over maar daar hoop ik over een aantal weken dan wel heen te kunnen.

Blijft er niet veel over voor nu ben ik bang. Ik moet wel wat rijden om op te bouwen en heb geen bak hier (ook geen stalgenoten trouwens). Misschien heeft iemand nog wat informatie over het Haagse Bos?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 10:07 



 
Profiel   

Meijendel zou ik idd ontwijken kort na een blessure. Je kan eventueel in 1 lijn naar het strand (even kijken of je dan tijdens eb gaat) zodat het op het strand te doen is qua hardheid zand, maar ik zou niet door de duinen struinen. En ook richting strand heb je dan wel een zwaar stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 10:21 



 
Profiel   

NIV schreef
Ja, ik hoorde ook dat er op Clingendael veel losse honden zijn, maar ik hoopte dat er aparte ruiterpaden zouden zijn waar minder wandelaars en honden te vinden zijn. Ik begrijp dat dit dus helaas niet zo is?

Meijendel sla ik voor nu nog even over maar daar hoop ik over een aantal weken dan wel heen te kunnen.

Blijft er niet veel over voor nu ben ik bang. Ik moet wel wat rijden om op te bouwen en heb geen bak hier (ook geen stalgenoten trouwens). Misschien heeft iemand nog wat informatie over het Haagse Bos?


Haagse Bos heeft óók een groot gedeelte losloopgebied voor honden. Geloof één deel wel en één deel niet.

Op de hondenkaart van gemeente Den Haag kan je zien waar honden los mogen en waar ze verboden zijn.

Edit: kaart toegevoegd, alle donkergroene stukken zijn losloopgebied.

https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/den-haag-op-kaart.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 10:38 



 
Profiel   

Het Haagse Bos is prima te doen, leuk rondje, goede paden, goede bewegwijzering, er lopen ook wel ruiterpaden door het (honden) losloopgebied. Heb er zelf vele jaren gereden met mijn paard en op 1x na een wit keffertje nooit problemen gehad. Nou was dat paard helemaal niet onder de indruk van honden....Je kunt ook nog even zwaaien naar de majesteit als hij thuis is.
Haagse bos bestaat uit 2 delen, deel bij het paleis en deel aan andere kant richting Malieveld. Je moet dan wel drukke weg over zonder stoplichten (is ook te doen met braaf paard hoor). Vroeger stond dit stuk bekend als cruise/homogebied, maar is nu niet meer zo (af en toe een zwerver, maar daar controleert de politie/Boswachter ook streng op)

Meijendel zou ik alleen doen na regen, dan is het allemaal wat harder.

Clingendael zijn de ruiterpaden wat minder goed onderhouden en het is echt slecht/niet aangegeven (wel heel leuke slingerende paadjes en op en neer) en inderdaad ook loslopende honden die niet allemaal even goed onder appél staan. (daarom ga ik er met mijn hond zelf liever ook niet naar toe) maar als je een cool paard hebt zou dat geen probleem moeten zijn.

Wist je dat je via Meijendel, naar de Waalsdorpervlakte (ook alleen na regen doen) kunt en dan via Ecoduct naar Clingendael en dan naar Haagse Bos?
Op landgoed Backershage in Wassenaar zijn ook wat (doorgaande) ruiterpaden, is niet echt een rondje ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 10:51 



 
Profiel   

Natasja71 schreef
Het Haagse Bos is prima te doen, leuk rondje, goede paden, goede bewegwijzering, er lopen ook wel ruiterpaden door het (honden) losloopgebied. Heb er zelf vele jaren gereden met mijn paard en op 1x na een wit keffertje nooit problemen gehad. Nou was dat paard helemaal niet onder de indruk van honden....Je kunt ook nog even zwaaien naar de majesteit als hij thuis is.
Haagse bos bestaat uit 2 delen, deel bij het paleis en deel aan andere kant richting Malieveld. Je moet dan wel drukke weg over zonder stoplichten (is ook te doen met braaf paard hoor). Vroeger stond dit stuk bekend als cruise/homogebied, maar is nu niet meer zo (af en toe een zwerver, maar daar controleert de politie/Boswachter ook streng op)

Meijendel zou ik alleen doen na regen, dan is het allemaal wat harder.

Clingendael zijn de ruiterpaden wat minder goed onderhouden en het is echt slecht/niet aangegeven (wel heel leuke slingerende paadjes en op en neer) en inderdaad ook loslopende honden die niet allemaal even goed onder appél staan. (daarom ga ik er met mijn hond zelf liever ook niet naar toe) maar als je een cool paard hebt zou dat geen probleem moeten zijn.

Wist je dat je via Meijendel, naar de Waalsdorpervlakte (ook alleen na regen doen) kunt en dan via Ecoduct naar Clingendael en dan naar Haagse Bos?
Op landgoed Backershage in Wassenaar zijn ook wat (doorgaande) ruiterpaden, is niet echt een rondje ofzo.


Tussen 1 maart en 1 augustus honden aan de lijn (broedgebied) maar tussen 1 augustus en 1 maar overal honden losloopgebied!

Den Haag heeft gelukkig veel honden losloopgebied. Eigenlijk overal waar ook de ruiterpaden lopen.

Houdt er nu met corona rekening mee, dat het overal erg druk is in de bossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 10:57 



 
Profiel   

Dank voor de tips, ik word toch langzaamaan steeds iets wijzer.


Natasja71 schreef
Wist je dat je via Meijendel, naar de Waalsdorpervlakte (ook alleen na regen doen) kunt en dan via Ecoduct naar Clingendael en dan naar Haagse Bos?
Op landgoed Backershage in Wassenaar zijn ook wat (doorgaande) ruiterpaden, is niet echt een rondje ofzo.


Ja, het ecoduct ken ik (van hardlopen). Maar is het dan het handigst om tussen de sportvelden door en daarna langs het smalle fietspad en de Amerikaanse Ambassade richting het haagse bos te rijden? Of loopt er een pad door Clingendael die kant op? Ik ken alleen maar een wandelpad langs het water op Clingendael dat evenwijdig aan het kleine fietspad loopt. Maar ik denk niet dat de wandelaars en hondenbezitters er blij van worden wanneer je daar rijdt?

Backershage is nog te ver voor nu (sta op Oosterbeek)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 18:05 



 
Profiel   

Oh nog een andere vraag trouwens, mag je nou wel of niet te paard door de hoofdingang Clingendael op? Het is me echt totaal niet duidelijk hoe het rondje ruiterpaden daar te bereiken, als ik de honden wel zou willen trotseren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 18:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen