Ervaringen Instructieweek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Ervaringen Instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 15:44

Ik zou graag jullie ervaringen willen horen over de instructieweken/trainingsdagen van www.instructieweek.nl in Laag Soeren.
Ik zit er aan te denken om volgend jaar daar naar toe te gaan

Hoe is het niveau van lesgeven? Gemiddelde leeftijd en de accommodatie ed?

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Ervaringen Instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 22:28

Niemand ervaringen? -O-

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Ervaringen Instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:43

Ik kende het helemaal niet. Maar zo’n training 3daagse lijkt me wel wat! Bekende ruiters ook!

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Re: Ervaringen Instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:50

Ik heb mij toevallig opgegeven voor een drie-daagse in februari. Ben erg benieuwd hoe deze dagen eruit komen te zien en hoop veel te kunnen leren!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:26

Oude stalgenoten zijn hier heen gegaan, wel de instructieweek dan, niet de trainingsdagen, maar vonden het meer een ponykamp hoewel ze de lessen op zich wel goed vonden. Denk dat je wat leeftijden betreft min of meer gewoon geluk moet hebben met wie zich allemaal net aanmeld in dezelfde week.

Heb ook naar die trainings3daagse gekeken maar mij valt tegen dat je 45 min met 2en les hebt. En dat privéles krijgen nogal wat duurder is. Maar dan vooral in verhouding met de prijs. Maar goed, met de instructieweken zal je ook niet van de lesgevers van de trainingsdagen les krijgen maar van een ander kaliber verwacht ik.

Persoonlijk denk ik dat alle financieel voordelige trainingsdagen/instructieweken meer een soort 'ponykampen' zijn. Wil je échte serieuze instructieweken dan zal je sneller bij een trainingsweek van DressagePro of Bartels o.d. uit komen met bijbehorend kostenplaatje.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:31

Dispar_Vulgo schreef:
Ik kende het helemaal niet. Maar zo’n training 3daagse lijkt me wel wat! Bekende ruiters ook!

Dit zijn instructeurs die in het verleden mee hebben gewerkt, dat wil niet zeggen dat ze er dit jaar weer bij zijn. Dus als je je gaat aanmelden voor het definitieve programma bekend is dan kan je wel eens heel bedrogen uit komen.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:55

Anoeska27 schreef:
Dispar_Vulgo schreef:
Ik kende het helemaal niet. Maar zo’n training 3daagse lijkt me wel wat! Bekende ruiters ook!

Dit zijn instructeurs die in het verleden mee hebben gewerkt, dat wil niet zeggen dat ze er dit jaar weer bij zijn. Dus als je je gaat aanmelden voor het definitieve programma bekend is dan kan je wel eens heel bedrogen uit komen.


Ik hoop dat dat niet klopt.
https://instructieweek.nl/trainingsdagen.html
Als je op de website kijkt, staan er bij iedere trainingsdagen een specifieke trainer. Dus dan mag ik toch aannemen dat diegene ook daadwerkelijk komt lesgeven?

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:44

Dit zijn instructeurs die in het verleden mee hebben gewerkt, dat wil niet zeggen dat ze er dit jaar weer bij zijn. Dus als je je gaat aanmelden voor het definitieve programma bekend is dan kan je wel eens heel bedrogen uit komen.[/quote]

Ik hoop dat dat niet klopt.
https://instructieweek.nl/trainingsdagen.html
Als je op de website kijkt, staan er bij iedere trainingsdagen een specifieke trainer. Dus dan mag ik toch aannemen dat diegene ook daadwerkelijk komt lesgeven?[/quote]

Nou dat lijkt mij inderdaad heel vreemd als diegene waarvoor je je heb opgegeven niet komt opdagen en iemand anders ervoor in de plaats komt. Met de trainingsweken kan ik mij hier wel iets bij voorstellen, maar niet bij de 3-daagse..

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Ervaringen Instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:47

Ik heb me inmiddels ook ingeschreven voor de trainingsdagen vanaf 10 februari

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Ervaringen Instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 00:52

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van mensen die gaan, vooral omdat het best een eindje rijden is. Prettige accomodatie e.d.? want daar kan ik weinig over vinden

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:47

Al iemand met ervaring?

Ik zit erover na te denken, maar vind het ook wel erg spannend om te doen.
Zijn de stallen goed, zonder hoge opstapjes er?

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Ervaringen Instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 08:43

Ivm Corona zijn de eerste weken verplaatst. Dus nog geen ervaringen hier!

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Ervaringen Instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:19

Ken de instructieweken niet maar de accommodatie wel. Kleine binnenhal heeft een slechte harde bodem dat op een heuvellandschap lijkt, grote binnenhal is goed. Er zijn gok ik zo’n 10 vaste stallen, met ponykampen heb ik gezien dat er tentstallen bij gezet worden. En tenzij ze met paaltjes/draadjes gaan werken is er geen ruimte om je paard buiten te zetten. Er is alleen een strookje gras rondom de grote hal dat wel eens gebruikt wordt, maar dat is geen ruim weiland en ik zou mijn paard daar niet samen met vreemde paarden in zetten. Je rijdt wel zo uit een prachtig groot bos in.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Re: Ervaringen Instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:24

Zijn er inmiddels al mensen geweest? Ik heb me zojuist ingeschreven voor 16 april bij Marrigje van Baalen! Ben heel benieuwd!

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:36

Rainer schreef:
Ken de instructieweken niet maar de accommodatie wel. Kleine binnenhal heeft een slechte harde bodem dat op een heuvellandschap lijkt, grote binnenhal is goed. Er zijn gok ik zo’n 10 vaste stallen, met ponykampen heb ik gezien dat er tentstallen bij gezet worden. En tenzij ze met paaltjes/draadjes gaan werken is er geen ruimte om je paard buiten te zetten. Er is alleen een strookje gras rondom de grote hal dat wel eens gebruikt wordt, maar dat is geen ruim weiland en ik zou mijn paard daar niet samen met vreemde paarden in zetten. Je rijdt wel zo uit een prachtig groot bos in.


Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat je paarden zomaar bij elkaar zet voor 2 dagen. Er mogen max. 10 deelnemers meedoen dus met 10 stallen zit je prima. :)

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:56

Ik geef dit topic even een schepje

Zijn er al mensen met ervaringen??

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:54

kimmetje26 schreef:
Ik geef dit topic even een schepje

Zijn er al mensen met ervaringen??


Ik ben in mei geweest bij de trainingsdagen met Jeff Heijstek. Het was echt een gave ervaring, mooie accommodatie en het bos naast de deur. Daarnaast een super lief iemand die het organiseert en altijd mee wil denken. Kortom als heel positief ervaren!

Heb je zelf nog dingen die je zou willen weten?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Ervaringen Instructieweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:58

Ja hoe zien de stallen eruit. Geen gekke opstapjes en afstapjes?

Ben ooit ergens een x op training geweest en daar was een hele grote afstap de stal in en opstap de stal uit. Daar is mijn vorige paard zwaar geblesseerd geraakt. Zodanig dat hij niet is hersteld na jaar revalideren.

Dus ik vind het heel erg spannend om me voor zoiets op te geven

xMadelene9
Berichten: 156
Geregistreerd: 08-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:45

kimmetje26 schreef:
Ja hoe zien de stallen eruit. Geen gekke opstapjes en afstapjes?

Ben ooit ergens een x op training geweest en daar was een hele grote afstap de stal in en opstap de stal uit. Daar is mijn vorige paard zwaar geblesseerd geraakt. Zodanig dat hij niet is hersteld na jaar revalideren.

Dus ik vind het heel erg spannend om me voor zoiets op te geven


Die zijn mij niet opgevallen. Anders kan je altijd contact opnemen met haar, er zijn. Verschillende stallen beschikbaar en zij kan vast met je meedenken welke het makkelijkste is voor jouw paardje.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:00

Ik ben ook in het voorjaar geweest. Beviel me ook heel erg goed!
De stallen zijn verdeeld in 2 gangen. Deze gangen zijn wel wat smal, maar je kan altijd een hoekbox vragen als jouw paard daar moeite mee heeft.
Verder is het echt top geregeld, uitgebreid eten en drinken (met snoep en frisdrank etc).
De paarden kunnen zeker naar buiten. Ze hebben inderdaad met prikpaaltjes het gras afgezet in 4 stukken + longeercirkel. In de praktijk maakte helft vd mensen er geen gebruik van, dus mijne stond tussen de lessen door steeds lekker buiten.
Door Corona sliepen wij niet op die locatie, maar in centerpark in de buurt. Dus ik weet niet hoe die kamers zijn.
Moet wel zeggen dat de prijs flink omhoog gegaan is sinds ik er was.