Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ruiteren en Mennen

 
Profiel   

Een paar weken geleden dacht ik eens een buitenrit te gaan maken in een onbekend gebied. Hiervoor heb ik de routeplanner van ruiteren en mennen gebruikt. Onderweg in het gebied klopte de routes niet. Ik werd paden ingestuurd met een verbodsbord en slagboom. Hier kon ik natuurlijk niet in met mijn Halfinger en kar. Toen heb ik op buitenrijden.nl gekeken en mijn weg toch kunnen vervolgen. Welke site is het meest betrouwbaar om routes te plannen? Zijn er nog meer? Wie helpt me ik wil niet nog eens verdwalen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 07:38 



 
Profiel   

Welkom op Bokt Ruiter21!

Je hebt het topic geplaatst op het forumdeel: [WWW] Wie, wat, waar.
Hier kun je jezelf voorstellen, als je dat leuk vindt open dan vooral een nieuw topic :j.

Dit topic past beter op het forumdeel: [BRT] Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten, omdat het een vraag over buitenrijden is.

Ik verplaats daarom dit topic :)
Als je nog vragen hebt mag je mij altijd een PB sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 09:19 



 
Profiel   

Met ruiteren en mennen heb ik ook al vaker voor gehad dat de routes niet kloppen. Knooppunten niet aanwezig, parkings die er niet zijn of niet toegankelijk met trailer etc.
Ik zoek ook altijd onverharde routes maar vaak blijken die dan toch niet zo 'onverhard' te zijn.

Ik rijd onder het zadel dus dat is wel wat makkelijker om alternatieven te zoeken dan met de koets.

Ik combineer een beetje: ruiteren en mennen, paardrijden in de kempen, google maps en de topografische kaart van het gebied waar ik naartoe ga. Ik heb ook een aantal ruiterkaarten(limburg,taxandria,merode,...ik ben van belgie trouwens maar rijd ook vaak in het grensgebied met nederland).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 21:39 



 
Profiel   

Het punt met die sites is dat ze info van buiten krijgen; van mensen die in het gebied rijden.
Sommige gebieden hebben een zwijgend gedoogbeleid naar ruiters, andere gebieden zijn strenger dan een communistisch land, als je de metafoor begrijpt :D

Het kan dus zijn dat mensen info doorgeven die niet kloppen maar evengoed veranderen terrein-eigenaren dingen die niet op deze sites terecht komen (of pas veel later)

Het is ook niet realistisch om te verwachten dat iemand of een organisatie constant heel NL gaat checken of de info wel klopt. Dit maakt die sites niet onbruikbaar maar enige oplettendheid is wel wenselijk.

Een veiligere manier om niet te verdwalen is dan toch om lokaal contacten te leggen, bijvoorbeeld hier en/of via mijn onderschrift.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 22:00 



 
Profiel   

Aan ruiteren en mennen kan je inderdaad informatie doorgeven. Zijn er ook erg blij mee als je dit soort dingen meld! Dan passen ze het direct aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 22:07 



 
Profiel   

Leuke Tip!

De website met routeplanner www.paardrijdenindekempen.nl kende ik nog niet , wat een leuke site en mooi gebied hier ga ik zeker eens naar toe, het valt me wel direct op dat de routes op paardrijden in de Kempen volledig bewegwijzerd zijn en dat ze 2x per jaar gecontroleerd worden en er een meldpunt is mocht er iets niet kloppen! Dat is natuurlijk helemaal top! Hier verdwalen we dus niet! Als ik het vergelijk zie met ruiteren en mennen zie ik dat de routes ook van elkaar verschillen, ik ga deze site is proberen ook een hele handige routeplanner en kaarten in het gebied zie ik! En niet onbelangrijk veel parkeerplaatsen horeca echt geweldig !

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 15:45 



 
Profiel   

Ruiter21 schreef
Leuke Tip!

De website met routeplanner https://www.paardrijdenindekempen.nl kende ik nog niet , wat een leuke site en mooi gebied hier ga ik zeker eens naar toe, het valt me wel direct op dat de routes op paardrijden in de Kempen volledig bewegwijzerd zijn en dat ze 2x per jaar gecontroleerd worden en er een meldpunt is mocht er iets niet kloppen! Dat is natuurlijk helemaal top! Hier verdwalen we dus niet! Als ik het vergelijk zie met ruiteren en mennen zie ik dat de routes ook van elkaar verschillen, ik ga deze site is proberen ook een hele handige routeplanner en kaarten in het gebied zie ik! En niet onbelangrijk veel parkeerplaatsen horeca echt geweldig !

Maar er ligt minimaal 2x zoveel aan ruiterpaden in dat gebied dan hier op de kaart staat. Gemiste kans omdat sommige gebieden, zoals het Leenderbos, echt mooier zijn dan de enkele route die er nu doorheen ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:33 



 
Profiel   

Eens met ikke.
Ruiterenenmennen is een initiatief van ruiters (en menners) voor ruiters en menners. Het is redelijk open source, je kan volgens mij gewoon aangeven dat dingen niet kloppen! zij gaan echt niet heel Nederland twee keer per jaar controleren. Dat gaat gewoon niet.

Paardrijden in de kempen is ook niet de wereld hoor, er zijn veel meer mooie paden die er niet op staan, waar je wel mag rijden. En ik vind dat ze op bepaalde plekken heel veel langs de weg gaan, waar dat niet per se nodig is. Ook zijn sommige bossen niet aangesloten, dat is blijkbaar afhankelijk van de gemeente (ik reed in de bossen van aalst-waalre, daar is het netwerk niet volledig uitgerold). Dat is niet erg, het is allemaal nog niet af en nog geen jaar oud.
Gewoon lekker rondkijken, rondgoogelen en bordjes zoeken en volgen. En dan kan je een globale route uitzetten, of je doet zoals wij gewoon de gps aan, daar staan de meste ruiterpaden op gedownload (via ruiterenmennen) en zo komen we altijd wel weer thuis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 18:07 



 
Profiel   

LoveBodin schreef
Eens met ikke.
Ruiterenenmennen is een initiatief van ruiters (en menners) voor ruiters en menners. Het is redelijk open source, je kan volgens mij gewoon aangeven dat dingen niet kloppen! zij gaan echt niet heel Nederland twee keer per jaar controleren. Dat gaat gewoon niet.

Paardrijden in de kempen is ook niet de wereld hoor, er zijn veel meer mooie paden die er niet op staan, waar je wel mag rijden. En ik vind dat ze op bepaalde plekken heel veel langs de weg gaan, waar dat niet per se nodig is. Ook zijn sommige bossen niet aangesloten, dat is blijkbaar afhankelijk van de gemeente (ik reed in de bossen van aalst-waalre, daar is het netwerk niet volledig uitgerold). Dat is niet erg, het is allemaal nog niet af en nog geen jaar oud.
Gewoon lekker rondkijken, rondgoogelen en bordjes zoeken en volgen. En dan kan je een globale route uitzetten, of je doet zoals wij gewoon de gps aan, daar staan de meste ruiterpaden op gedownload (via ruiterenmennen) en zo komen we altijd wel weer thuis!

Nou, ik ben al 20 jaar uit die omgeving weg en toen was er al "taxandria" waar dit overduidelijk op gebaseerd is. Zo nieuw is dat allemaal niet maar zoals met veel van deze initiatieven; wie betaald er wat. Dat maakt of breekt een succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 18:58 



 
Profiel   

Feelsoproud schreef
Met ruiteren en mennen heb ik ook al vaker voor gehad dat de routes niet kloppen. Knooppunten niet aanwezig, parkings die er niet zijn of niet toegankelijk met trailer etc.
Ik zoek ook altijd onverharde routes maar vaak blijken die dan toch niet zo 'onverhard' te zijn.

Ik rijd onder het zadel dus dat is wel wat makkelijker om alternatieven te zoeken dan met de koets.

Ik combineer een beetje: ruiteren en mennen, paardrijden in de kempen, google maps en de topografische kaart van het gebied waar ik naartoe ga. Ik heb ook een aantal ruiterkaarten(limburg,taxandria,merode,...ik ben van belgie trouwens maar rijd ook vaak in het grensgebied met nederland).


@Ruiter21 en @Feelsoproud,

Wij vragen aan gebruikers van onze routeplanner steeds om fouten of wijzigingen aan ons door te geven. Ook eventuele ontbrekende paden zijn natuurlijk van harte welkom. Uiteraard is het zaak dat deze veilig zijn en dat paarden er welkom zijn.
Dus klopt er eens iets niet laat het ons weten via een mailtje aan ruiterenenmennen@outlook.com
Alvast bedankt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 17:07 



 
Profiel   

Wij vragen aan gebruikers van onze routeplanner steeds om fouten of wijzigingen aan ons door te geven. Ook eventuele ontbrekende paden zijn natuurlijk van harte welkom. Uiteraard is het zaak dat deze veilig zijn en dat paarden er welkom zijn.
Dus klopt er eens iets niet laat het ons weten via een mailtje aan ruiterenenmennen@outlook.com
Alvast bedankt ;)[/quote]

Ik heb het probleem doorgegeven aan het meldpunt van routebureau Brabant zoals aangegeven op de overzichtsborden in het gebied, de routes die hierop staan klopte gelukkig wel. @ ruiteren en mennen je kunt de juiste kloppende routes terugvinden op https://www.visitbrabant.com/nl/routes/ruiteren deze worden 2x per jaar gecontroleerd door de vrijwilligers in het gebied begreep van de boswachter die ik vanmiddag tegen kwam. Ze zijn ook terug te vinden op www.buitenrijden.nl volgens de boswachter.
Jullie kunnen dus daar de laatste updates van de routes vinden en aanpassen op jullie site zodat we niet verdwalen . :) :) Ik ga komend weekend maar eens een ander gebied proberen met de tip hierboven met routes van www.paardrijdenindekempen.nl Er zit ook een verschil in de routes tussen de site en ruiteren en mennen zag ik. Ik ga voor de de route rond de heksenboom, helemaal bewegwijzerd met paaltjes begreep ik dus we hoeven niet te verdwalen. :) deze keer. := :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:45 



 
Profiel   

Voor de limburgers of mensen die in limburg willen komen rijden

https://www.routebureaulimburg.nl/route ... -menroutes

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 22:54 



 
Profiel   

MiekeFS schreef
Voor de limburgers of mensen die in limburg willen komen rijden

https://www.routebureaulimburg.nl/route ... -menroutes


Handig! Thanks voor de tip

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 05:03 



 
Profiel   

Ik geef dit topic even een schopje.

Ik ben opzoek naar een goede app of website (liefst app) waar de ruiterpaden op staan, zodat we zelf tijdens het rijden een route kunnen maken. Een app waar de route al op staat is ook prima. Dit lijkt echt onmogelijk te vinden.
Iemand goede ideeën voor een app die we daarvoor kunnen gebruiken? Equilab zetten we altijd al aan tijdens het rijden en de routes maken we in eerste instantie met ruiterenenmennen.nl. Maar we presteren het om dan alsnog een afslag te missen of iets dergelijks _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-21 09:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen