Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 12:19

Dit weekend zou ik graag een buitenrit gaan maken met mijn paard. Deze tijd van het jaar kan het op sommige plekken erg blubberig zijn, misschien zeker nu na alle sneeuw die gedooid is.

Daarnaast heb ik vorig jaar gemerkt dat sommige parkeerplaatsen die voorheen prima waren om de trailer te parkeren, sinds Corona druk bezocht zijn. Heel veel mensen kiezen nu met mooi weer natuurlijk voor wandelen/fietsen/mountainbiken.

Daarom dacht ik: ik vraag hier om hulp. Misschien zijn er mensen die recent nog ergens geweest zijn of er in de buurt gestald staan. Iemand tips voor een plek waar ik mijn trailer makkelijk kwijt kan en een fijne rit kan maken zonder al te veel blubber?
Liefst niet veel meer dan een uur rijden vanaf regio Rotterdam. Dacht zelf aan Utrechtse heuvelrug of Brabant. Ik vind het niet erg als het penninggebied is, als er ook dagkaarten te koop zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:16

Je zegt het zelf al, mede door Corona is de weekenddrukte absurd hoog. Laat staan bij goed weer.


Kan je het niet uitstellen? Tot de lockdown is opgeheven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:18

Ik zou als ik jou was het Mastbos en Dorst overslaan. Daar is het in de weekenden ontzettend druk. Zeker nu ze aankomend weekend temperaturen van +15 graden opgeven, er zullen een hoop mensen op uit trekken.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:20

In de weekenden en al helemaal met mooi weer zijn alle parkeerterreinen van de Utrechtse Heuvelrug bomvol. Ik kom zelf al het hele jaar enkel door de weeks in het bos. De meeste paden zijn vrij goed inderdaad. Dus je moet zelf beslissen of je de drukte in wil of niet.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:26

Kootwijk kan ik je aanraden!

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:29

Wij gaan vaak op zondagochtend en dan gewoon redelijk vroeg, dan kun je op de meeste plaatsen prima terecht. :j Wel slim parkeren want mensen denken niet na en als je terug komt en er amper nog uit kan komen is niet handig.
Wij rijden veel op de heide, kootwijk en andere plekken minder Nederland. Gaat prima! Maar wij zijn er dan wel vaak al rond 10:00.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:32

Utrechtse Heuvelrug zou ik inderdaad overslaan, zeker in het weekend.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:51

Ik zou dit weekend überhaupt overslaan eigenlijk. Ik denk dat het overal megadruk wordt.

Anders zijn op het strand de paden natuurlijk altijd goed :D Kijkduin en Hoek van Holland is wel goed aan te rijden vanuit Rotterdam

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:22

Idd niet in het weekend gaan. Alle plekken hier in de buurt (Veluwe en Utrechtse Heuvelrug) parkeerplaatsen ramvol en vooral op de Heuvelrug heel druk met oa mountain bikers. Ik woon zelf op een steenworp afstand van het bos en wandel bewust niet meer in het weekend.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:32

het is idd ddruk nu, maar als je vroeg kan gaat ben je de meeste drukte wat voor. En wellicht zijn er plekken waar je bij een stal of manege kan parkeren. Ik parkeer wel eens bij de Leersumse veld, bel ik een dag van te voren of het oke is. Dat is bij hun op het erf. Wel even een drankje afnemen, vind ik wel zo netjes :)

nnicolex

Berichten: 1233
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:34

Ik volg even, ben ook benieuwd naar goede suggesties!

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:44

Ik woon in Epe. Kom al maanden weinig in de weekeinden in het bos met mijn paardje. Veel te druk. En droge paden zal ook lastig worden na het smelten van de sneeuw

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:50

Ik kom nu net uit het bos (Kootwijk) je kunt hier nog niet rijden, veel plekken zijn nog spekglad, dit weekend zal dat beter zijn maar ik verwacht nog wel heel nat.
Kootwijk is wel een heel eind van Rotterdam, We hebben vlak na de afslag 18 Kootwijk een grote parkeerplaats waar je heel goed je trailer kwijt kunt maar kom dan vroeg en parkeer strategisch want deze loopt ook helemaal vol. Beter is echt door de week, dan is er altijd plaats genoeg.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:53

De Drunense Duinen liggen ook binnen bereik maar daar geldt eigenlijk hetzelfde voor. Drassig en vooral heel, heel, heel erg druk in het weekend. En honden. Heel veel honden.

Wij wonen er vlakbij en zijn net voor de vorst nog geweest en toen was het ook zo druk dat je er echt met geen goed fatsoen een trailer kwijt zou kunnen. Vroeg parkeren gaat dan nog wel, maar 't is maar de vraag of je er nog uit kunt want de meeste wandelaars snappen niks van paarden en trailers die achter een auto hangen. Sta je daar.

Ik zou ook proberen om door de weeks te gaan zodat je wat meer keuze en ruimte hebt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:43

Zit me net te bedenken vanuit Rotterdam, is het strand of ergens in Zeeland geen optie? Of is het daar ook druk nu in de weekenden? Aan het strand zijn vaak wel grotere en veel ruimere parkeerplaatsen. En belangrijker, geen blub.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:45

SusanH schreef:
Zit me net te bedenken vanuit Rotterdam, is het strand of ergens in Zeeland geen optie? Of is het daar ook druk nu in de weekenden? Aan het strand zijn vaak wel grotere en veel ruimere parkeerplaatsen. En belangrijker, geen blub.

Had ik inderdaad ook al voorgesteld, maar daar is het zeker ook druk in de weekenden helaas

Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 20:23

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik besef me dat het een uitdaging is. Als ik geen goede plek kan vinden, ga ik niet. Maar ik denk dat er in veel grotere natuurgebieden wel rustigere plekken zullen zijn, als je wat verder bij bekende ingangen/parkeerplaatsen vandaan bent. Zeker als ik vroeg ga, zodat ik weg ben voor de grootste drukte. Maar een geschikte parkeerplek vinden zal de grootste (en misschien onmogelijke) uitdaging zijn.

Utrechtse heuvelrug streep ik in ieder geval van mijn lijstje na jullie reacties.
Met dit paard ben ik nog nooit op het strand geweest, dus weet niet of ik dat aandurf. Maar een duingebied is waarschijnlijk wel blubbervrij, dus wat dat betreft goede optie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:00

Misschien is dit iets: http://valleitrail.nl/ zijn wel kosten aan verbonden. Maar gok dat je er weinig wandelaars/fietsers gaat treffen.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:33

Rucphense Heide!
Brede paden en meerdere parkeerplaatsen. Wij parkeren altijd bij de Nederheidsebaan te Schijf.
Honden mogen daar op geen enkele plaats los

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:44

Ik rijd iedere dag in het bos.
Omgeving Arnhem. Paden waren gisteren nog erg nat maar vandaag al weer prima te rijden. Misschien is de hoge Veluwe te ver weg maar ik kan het wel aanraden.
Ruime parkeergelegenheid en groot gebied. Je kan daar echt nog hele stukken niemand tegen komen. Er zijn wel entree kosten, ik weet niet precies wat het kost want ik heb een jaarkaart.
Afbeelding

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 00:08

Ik weet wel iemand die begeleide ritten aanbiedt in de Loonse Drunense duinen aan mensen met eigen paard. Dan kun je bij haar parkeren. Zij woont er echt pal naast en kan verwacht ik prima een rustige route vinden. Aan die kant valt denk ik ook de drukte nog wel mee. Laat maar weten bij interesse dan stuur ik je gegevens via pb.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 00:14

Mastbos is s ochtends vroeg wel te doen. Je zou kunnen parkeren bij de Galderse meren, lekker ruim, daar zijn wel honden maar op tijd is het goed te doen. Ik wil best een keer met je mee hoor :))

Op_zoek
Berichten: 331
Geregistreerd: 17-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 17:18

Bedankt weer voor alle tips. Niet alleen fijn voor komend weekend, maar ook voor later. Mooie plekken om te rijden met een goede plek om de trailer te zetten zijn altijd goed om te weten. Laat het voorjaar maar komen {:}

SusanH schreef:
Misschien is dit iets: http://valleitrail.nl/ zijn wel kosten aan verbonden. Maar gok dat je er weinig wandelaars/fietsers gaat treffen.

Deze tip vind ik echt goed bedacht! Er zijn dus echt plekken waar je kunt rijden zonder wandelaars/honden/fietsers/etc. tegen te komen :o Ik zal eens kijken of ik erachter kan komen of de paden daar nu goed zijn. Ik kan niet direct zien of het allemaal zand is of ook stukken over gras (dacht ik op een foto te zien). Maar ga deze sowieso onthouden!

FleurVP en Dayanara, ik stuur jullie even een pb.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:38

Kun je niet bij een bokker parkeren die aan een mooi stuk bos woont?

Ik zou de openbare plekken vermijden.

Zaterdag ga ik ook met een vriendin rijden. Vandaag de parkeerplaats bekeken waar we hadden afgesproken. Maar ik verwacht niet dat daar dan plek is voor 2 trailers.
Dus wij parkeren nu bij lieve kennissen.
Zo fijn om geen parkeerstress te hebben.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Buitenrit met droge paden en mogelijkheid parkeren trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:46