Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help elkaar aan een parkeerplek voor je trailercombinatie!

 
Profiel   

Wat fijn topic! Helaas geen parkeer in de aanbieding, tenzij iemand in een woonwijk zou willen parkeren :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 14:51 



 
Profiel   

Goed idee!!

Bokt naam: sjouk_L
Natuurgebied: Hooge heide Berlicum of Kersouwe Heeswijk-dinther (brabant)
Plaats voor hoeveel combinaties: 2
Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: 5-10 minuten
Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: 1x 60km/h weg kruisen, maar niet druk
Hoeveel km ruiterpad/menpaden is er ongeveer: Geen idee, ong. 1.5 tot 2 uur rit
Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:03 



 
Profiel   

Goed idee!
Maar bij Westerschouwen is in een mooi weekend nu echt grote kans dat je geen plek heb hoor, tenzij je echt vroeg ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:07 



 
Profiel   

Goed idee, ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 15:49 



 
Profiel   

Weer een aangevuld lijstje...

Citaat
Bokt naam: Sure_Lee
Natuurgebied: Horsterwold Zeewolde
Plaats voor hoeveel combinaties: In overleg
Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: Start direct aan de locatie
Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: Nee
Hoeveel km ruiterpaden/menpaden zijn er ongeveer: 85 km
Geschikt voor menners: Ja
Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: Ja

Bokt naam:EllyC
Natuurgebied: Dorst (Breda/Oosterhout)
Plaats voor hoeveel combinaties: 10+
Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: <1 minuut
Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: nee
Hoeveel km ruiterpaden/menpaden zijn er ongeveer: ? rit van 3 uur mogelijk, kunt ook water in. Wat zandverstuivingen, brede en smalle paden
Geschikt voor menners: ?
Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: nee

Bokt naam: Prairy
Natuurgebied: Achelse Kluis / Leenderheide
Plaats voor hoeveel combinaties: 2
Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: 0
Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: nee
Hoeveel km ruiterpad/menpaden is er ongeveer: geen flauw idee, het is hier heel groot
Geschikt voor menners : ja
Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: nee, ik heb nog geen paard. Als iemand een paard voor me meeneemt wil ik best meerijden maar ken nog niet veel ruiterpaden

Bokt naam: biancaaaa
Natuurgebied: Malpie
Plaats voor hoeveel combinaties: 3 / 4 Max
Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: 10 min.
Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: een redelijke drukke weg maar binnen bebouwde kom (officieel 30 weg)
Hoeveel km ruiterpad/menpaden is er ongeveer: geen idee precies maar je kan jezelf een dag goed vermaken en/of oversteken naar ander gebied
Geschikt voor menners : ja
Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: op termijn graag! Maar ben m paard aan het revalideren dus over een paar maanden hopelijk
Bokt naam: sjouk_L
Natuurgebied: Hooge heide Berlicum of Kersouwe Heeswijk-dinther (brabant)
Plaats voor hoeveel combinaties: 2
Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: 5-10 minuten
Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: 1x 60km/h weg kruisen, maar niet druk
Hoeveel km ruiterpad/menpaden is er ongeveer: Geen idee, ong. 1.5 tot 2 uur rit
Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: Ja

Openbare parkeerplaatsen waar volgens de aanmelder altijd voldoende plek is voor trailers. Ook in de weekenden in coronatijd

Bokt naam:Kims
Natuurgebied: Westerschouwen (adres parkeerplaats: A. van de Weijdeweg, Westenschouwen)
Plaats voor hoeveel combinaties: 10+ afhankelijk van drukte
Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: Ruiterpad direct van de parkeerplaats de natuur in, geen verkeer.
Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: nee
Hoeveel km ruiterpad/menpaden is er ongeveer: 25+ km (strand niet meegerekend)
Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: nee, zoek er eerder een
Dit is een openbare parkeerplaats maar wel echt megagroot! Wel betaald (let op, een andere bokker merkt op dat het toch echt wel heel druk kan zijn)

Bokt naam: Branki
Natuurgebied: Sallandse Heuvelrug (Overijssel)
Locatie is openbare parkeerplaats De Pas, bij het dorpje Haarle.
Plaats voor hoeveel combinaties: ca. 15
Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: 0
Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: nee
Hoeveel km ruiterpad/menpaden is er ongeveer: Geen idee. Zeker 25 km.
Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: op dit moment niet.

Dit is een parkeerplaats speciaal voor trailers aan de rand van het natuurgebied. Er is een aparte grote parkeerplaats voor andere auto's dus daar heb je geen last van.

Daarnaast nog een tip gekregen via Facebook. Daar heb ik dit topic ook gedeeld in verschillende groepen.

Natuurgebied: Holtingerveld (Drenthe) Parkeren ter hoogte van de Broeken 5 in Wittelte
Plaats voor hoeveel combinaties:onbekend
Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: direct aan de bosrand
Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: nee
Hoeveel km ruiterpad/menpaden is er ongeveer: onbekend
Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: Nvt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 16:47 



 
Profiel   

Kuinderbos al genoemd?

Parkeren kan vaak aan de weg en er zijn ook parkeerterreinen.

https://www.staatsbosbeheer.nl/natuurge ... kelijkheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 10:40 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Kuinderbos al genoemd?

Parkeren kan vaak aan de weg en er zijn ook parkeerterreinen.

https://www.staatsbosbeheer.nl/natuurge ... kelijkheid

In het weekend is het ruk met parkeren.. ben al diverse keren vastgezet.
Helemaal in deze tijd kun je je combinatie niet echt goed kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 10:42 



 
Profiel   

Brainless schreef
Marie111 schreef
Kuinderbos al genoemd?

Parkeren kan vaak aan de weg en er zijn ook parkeerterreinen.

https://www.staatsbosbeheer.nl/natuurge ... kelijkheid

In het weekend is het ruk met parkeren.. ben al diverse keren vastgezet.
Helemaal in deze tijd kun je je combinatie niet echt goed kwijt.


Klopt!
En alle parkeerplaatsen voor trailers (want de hoofd parkeerplaats willen ze liever niet dat je parkeert) zitten vol diepe gaten. Super slecht vokr de auto & trailer en oncomfortabel voor het paard..

Ik parkeer dus vaak wel op de hoofdparkeerplaats of inderdaad langs de weg. Maar een aanrader in deze drukke corona tijd is het zeker niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 10:59 



 
Profiel   

Kims schreef
Wat leuk!
Maar misschien is het goed een adres van de parkeerplaats toe te voegen?

Bokt naam:
Natuurgebied: Westerschouwen (adres parkeerplaats: A. van de Weijdeweg, Westenschouwen)
Plaats voor hoeveel combinaties: 10+ afhankelijk van drukte
Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: Ruiterpad direct van de parkeerplaats de natuur in, geen verkeer.
Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: nee
Hoeveel km ruiterpad/menpaden is er ongeveer: 25+ km (strand niet meegerekend)
Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: nee, zoek er eerder een :')


Tenzij je er echt vroeg bij bent is er zeker in het weekend/vakanties absoluut geen plaats voor trailers. Je kan namelijk alleen in de midden je trailer kwijt (of je moet overdwars aan de zijkant parkeren, maar dat vinden andere bezoekers vaak niet zo leuk :+ ) Is ook echt geen super grote parkeerplek. Het ruiterpad zie je bovenaan de parking zo linksaf draaien. Wel een handig knooppuntensysteem.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 16:10 



 
Profiel   

Volgens mij heb ik de parkeerplaats van Hargen aan Zee in Noord-Holland nog niet voorbij zien komen. Een hele grote parkeerplaats, waarvandaan je zo op het strand zit en waarvandaan ook een ruiterroute door het duin en bos begint. Het duingedeelte is wel heel zwaar zand, zomer en winter, maar dat is, schat ik, een kilometer of drie-vier. Een goed getraind gezond paard kan het goed aan.
Van 1 maart tot 1 november betaald parkeren, van 's ochtends 10.00 uur tot 's avonds 19.00 uur. Het maximale betaaltarief is € 6,00 voor de hele dag.
Op de parkeerplaats zelf zijn geen faciliteiten verder, vlak bij het strand is een drinkkraantje van het PWN en op het strand een strandtent met toiletten ( ik denk dat die nu grotendeels gesloten zijn vanwege Corona). Ik heb daar nog nooit gezien dat het helemaal vol stond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 16:52 



 
Profiel   

Haha, ik heb laatst die duinroute gereden. Ik vond het verschrikkelijk en voelde mij constant 'sorry' zeggen tegen mijn paard. :') Bos was daarin tegen wel heel fijn, maar duinen zou ik echt niet nog een keer doen. Ben op een gegeven moment maar langs het fietspad gereden.

Volgende keer zou ik liever naar castricum gaan, bij Johanna hof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 10:50 



 
Profiel   

Alleen kan je daar in het weekend of op een drukkere ( mooi weer) dag door de weeks niet parkeren met een trailer, dat kan bij Hargen zeker wel. Ik geef ook duidelijk aan dat het duinzand erg zwaar is, maar voor een goed getraind paard wel te doen. Bij Castricum heb je wel een dagkaartje nodig van het PWN, die je moet kopen. Die kost voor een dag € 5,50. Een jaarkaart voor een ruiter kost daar € 40,00.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 12:27 



 
Profiel   

Fangio schreef
Kims schreef
Wat leuk!
Maar misschien is het goed een adres van de parkeerplaats toe te voegen?

Bokt naam:
Natuurgebied: Westerschouwen (adres parkeerplaats: A. van de Weijdeweg, Westenschouwen)
Plaats voor hoeveel combinaties: 10+ afhankelijk van drukte
Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: Ruiterpad direct van de parkeerplaats de natuur in, geen verkeer.
Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: nee
Hoeveel km ruiterpad/menpaden is er ongeveer: 25+ km (strand niet meegerekend)
Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: nee, zoek er eerder een :')


Tenzij je er echt vroeg bij bent is er zeker in het weekend/vakanties absoluut geen plaats voor trailers. Je kan namelijk alleen in de midden je trailer kwijt (of je moet overdwars aan de zijkant parkeren, maar dat vinden andere bezoekers vaak niet zo leuk :+ ) Is ook echt geen super grote parkeerplek. Het ruiterpad zie je bovenaan de parking zo linksaf draaien. Wel een handig knooppuntensysteem.


[ [url=m/1oDNG5.png]Afbeelding[/url] ]


Ik kan je deze momenteel met de Corona afraden, echt een drama in het weekend momenteel. Verder wel een toplocatie maar ik ga enkel nog maar door de weeks

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 11:15 



 
Profiel   

Topicstarter, wat een super goed idee!! Ik ga even de agenda erbij pakken en een bokker benaderen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 11:15 



 
Profiel   

Oh wat leuk, goed idee zeg. Ik heb een aanvulling

Lage Vuursche provincie Utrecht
Achter restaurant Theehuis ‘t Hooge erf (http://www.theehuislagevuursche.nl/p/1/ ... nu-optie-3)

Met parkeer bord aangegeven. Prachtige ruime plek voor meerdere trainers. Je rijdt vanuit de parkeerplaats direct het ruiterpad op.

Je kunt ook oversteken eventueel maar is niet noodzakelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 16:33 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 16:35 



 
Profiel   

Is die plek nu ook te doen in het weekend in corona tijd? Ik lees namelijk alleen maar dat het rondom Lage Vuursche ontzettend druk is.
Ik wel best openbare plekken toevoegen maar dan alleen als het ook echt goed te doen is met parkeren. Anders liever alleen plekken bij bokkers!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 17:00 



 
Profiel   

Op zaterdag en zondag kan het idd erg druk zijn in en rond Lage Vuursche.

Dat was voor coronatijd al zo, maar momenteel zitten er dagen tussen waarop de toegangswegen ook worden afgesloten.

Op doordeweekse dagen kun je er prima je auto kwijt, ook met trailer. Geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 17:24 



 
Profiel   

Karin schreef
Op zaterdag en zondag kan het idd erg druk zijn in en rond Lage Vuursche.

Dat was voor coronatijd al zo, maar momenteel zitten er dagen tussen waarop de toegangswegen ook worden afgesloten.

Op doordeweekse dagen kun je er prima je auto kwijt, ook met trailer. Geen probleem.


Ja dit, en deze plek die ik aangeef is alleen voor bussen of trailers. Het ligt erg verscholen/ achteraf. Niet in de buurt van de grote parkeerplaatsen.

Maar ik sta in het bos daar dus heb geen parkeer problemen. Ik zal wel eens gaan kijken in het weekend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 18:07 



 
Profiel   

Ja, ik ken deze plek ook. Ligt net wat verder het bos in vanaf het Theehuis. Ik heb 'm overigens ook niet nodig, ik kan zo te paard naar het Theehuis. :))

Maar je hebt er weinig aan als je vanaf de provinciale weg al niet eens bij het Theehuis kunt komen omdat daar een afzetting staat met verkeersregelaars erbij. Nou is de laatste keer dat ik dat meemaakte alweer een paar weekenden geleden, maar zeker met mooi weer is het goed om er rekening mee te houden dat je daar dus niet altijd in kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 18:12 



 
Profiel   

Karin schreef
Ja, ik ken deze plek ook. Ligt net wat verder het bos in vanaf het Theehuis. Ik heb 'm overigens ook niet nodig, ik kan zo te paard naar het Theehuis. :))

Maar je hebt er weinig aan als je vanaf de provinciale weg al niet eens bij het Theehuis kunt komen omdat daar een afzetting staat met verkeersregelaars erbij. Nou is de laatste keer dat ik dat meemaakte alweer een paar weekenden geleden, maar zeker met mooi weer is het goed om er rekening mee te houden dat je daar dus niet altijd in kunt.


Dat is zeker waar

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 18:49 



 
Profiel   

Die parkeerplaats kan IMO prima op de lijst. :j

Met als 'disclaimer' dat het er op za en zo tussen ca. 9.00-16.30 uur vol of afgesloten kan zijn.

'Vroeger' was je daar vooral op zondagen ook niet zeker van een plek, maar dat kwam dan 'gewoon' door de drukte. Die afzettingen zijn er sinds vorig jaar zomer, maar ze staan er afhankelijk van wanneer de gemeente Baarn vindt dat het nodig is om niet te veel toeloop naar Lage Vuursche te hebben.

Op doordeweekse dagen is het er nog steeds hartstikke rustig, en in de weekenden is er vroeg in de ochtend en later op de middag/vroeg op de avond ook nauwelijks volk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 19:14 



 
Profiel   

Nog even een toevoeging: ik ben er net even geweest nadat ik van de paarden kwam.

Die parkeerplaats is groter dan ik dacht. Als je er een beetje fatsoenlijk parkeert (ook met een trailercombinatie), dan kunnen er best 8 à 10 combinaties staan. Het is de officiële trailerparkeerplaats (en voor bussen), dat staat ook aangegeven met borden. Auto's zonder aanhanger horen links achter het Theehuis te parkeren, trailers en bussen gaan rechts. Ik weet alleen niet in hoeverre daarop wordt gecontroleerd.

Maar goed, 100% zekerheid dat je er altijd kunt staan heb je dus niet. Maar dat heb je ook niet op een klein verborgen plekje waar drie combinaties kunnen staan. Ben jij de vierde, dan heb jij dus geen plek meer. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 20:30 



 
Profiel   

Bokt naam: XiiaaooNaa

Natuurgebied: Strand

Plaats voor hoeveel combinaties: Veel ...

Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: 5 min? Minder vast te paard. Strandopgang op bij de parkeerplaats en dan het ruiterpad volgen.

Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: 1 weg over. Niet druk, zeer goed te doen.

Hoeveel km ruiterpad/menpaden is er ongeveer: Strand ... maar je kan ook ervoor kiezen de duinen in te gaan. Genoeg te rijden.

Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: Als mijn paard zover is wel! Momenteel nog niet helaas.

Locatie:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 20:49 



 
Profiel   

XiiaaooNaa schreef
Bokt naam: XiiaaooNaa

Natuurgebied: Strand

Plaats voor hoeveel combinaties: Veel ...

Hoe lang is het ongeveer stappen naar het natuurgebied: 5 min? Minder vast te paard. Strandopgang op bij de parkeerplaats en dan het ruiterpad volgen.

Moet je langs of over drukke wegen om in het natuurgebied te komen: 1 weg over. Niet druk, zeer goed te doen.

Hoeveel km ruiterpad/menpaden is er ongeveer: Strand ... maar je kan ook ervoor kiezen de duinen in te gaan. Genoeg te rijden.

Bied je jezelf ook aan als rijmaatje: Als mijn paard zover is wel! Momenteel nog niet helaas.

Locatie:

[ [url=m/THJwnx.png]Afbeelding[/url] ]


Vergeet er niet bij te vermelden dat je een parkeerplaats dáár kan vergeten op een dag met een beetje mooi weer. Én het strand daar is honden losloopgebied. Kan er echt extreem druk zijn! Ook zonder corona trouwens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-21 20:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 84 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen