Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:50

Olympia96 schreef:
Hey leuk, mijn omgeving. Borger/Gasselte.
Ik ben het niet eens met Sok. Al moet ik toegeven dat ik nooit zo let op ruiterpaden. Ik rij gewoon en hou rekening met anderen.

Ben nog in opbouw na de winter qua conditie, maar we kunnen hier echt eindeloos rijden.
Dit is dus nog maar een klein rondje van 10km met heerlijk brede paden en kleine heuvelachtige paden en geen ATB.


[ [url=m/OSvK9y.png]Afbeelding[/url] ]

Voor wat betreft het onderhoud: de atb routes zijn super net onderhouden omdat ze dat zelf doen. Ruiters zijn niet te motiveren om ruiterroutes te onderhouden. Dat is een probleem waar SBB ook tegenaan loopt (en ja, dat SBB dat niet zelf doet, daar vind ik ook heus wat van, maar ruiters maken gebruik van de paden, waarom niet iets terugdoen in plaats van mopperen op laaghangende takken??)

Bossen van Papenvoort en Schoonloo ook dikke prima! Hooghalen zou ik minder snel heengaan vanwege de bereikbaarheid van heel veel bos.

De rest van de paden zijn inderdaad helemaal perfect. Alleen de ruiterpaden zijn dus bar slecht in vergelijking met wat het was. Ik rijd al ruim 15 jaar in deze boswachterij. Ritjes variërend van 5 tot 50km. Mede verantwoordelijk geweest voor het organiseren van een endurancewedstrijd. Dus ja, ik durf wel zonder twijfel te zeggen dat er de afgelopen jaren extreem veel verslechterd is in dit bos.

Mopperen over de slechte staat van de ruiterpaden doe ik omdat we vanuit nabij gelegen maneges al zo vreselijk vaak hebben aangeboden om te helpen, maar altijd 0 respons kregen. Ik sta op het moment in Papenvoort en de bossen zijn er inderdaad perfect! Mits je dus de ruiterpaden mijdt :’)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:33

har166 schreef:
Er zijn praktisch geen starterswoningen in Grolloo/Schoonloo, je zult het meeste kans maken in Borger. Daar beginnen de prijzen nu rond 160.000. Gekke markt natuurlijk. Qua stalling ligt het eraan wat je zoekt aan faciliteiten, de stallen die je nu noemt hebben sowieso een wachtlijst/zijn vol. Ik zou gewoon een dagje rondtoeren en stallen bezoeken ( op afspraak) en kijken wat je aanspreekt. De kosten liggen zo tussen de 150 voor half pension en 300 volpension in deze regio.


Dit wil ik je ook aanraden.

Ga een weekendje die kant op en doe een rondje stallen. Zo heb ik het ook gedaan.
Mijn eerste planning was om in Assen te gaan wonen. Ik kan niks kopen dus ben afhankelijk van huur.
Ik ben 1x zelf in Assen geweest en heb toen de omgeving verkend. Ik was erg enthousiast over de regio balloo en had mijn stal al uitgezocht :P . OOk leuke wijk gevonden waar ik wel wilde wonen als daar wat vrij zou komen. Daarna ben ik nog een keer met een vriendin in Assen geweest. Die had daar een tijdje gewoont en we konden logeren bij een kennis. We hebben assen nog wat verder bezocht en zijn naar Westerbork geweest.
Maar toen er nieuw werd gebouwd in Norg kon ik daar eigenlijk niet om heen. Ik was er nog nooit geweest en heb pas na het uitzoeken van mijn woning het plaatsje bezocht. Een half jaar later toen de bouw vorderde ben ik weer 2 dagen geweest en heb ik stallen bezocht.

Vooral als je in de omgeving een huis wilt hebben zou ik zeker de plaatsjes gaan bekijken. Kijk ook even verder dan alleen je paard. Zijn er voldoende voorzieningen zoals sport, scholen, supermarkt, afstand naar je werk.

Ik moet eerlijk zeggen dat de regio waar je graag heen wilt mij inmiddels ook erg aanspreekt. :D
Nou wie weet ooit nog eens in de toekomst. 8-)

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Re: Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:52

Ik woon in een klein dorpje vlakbij Borger en rijd uitsluitend buitenritten.

Alle bossen zijn uitstekend te bereiken met Trailer en er is zoveel mogelijk dat je kan kijken hoe het weer is en de bodemgesteldheid en daarop kiest waar je heen gaat.

Bijna alle bossen hier in de buurt zijn aan elkaar te rijden. Je kan dagtochten maken, dus zou me niet zoveel zorgen maken over waar je kan rijden omdat dit overal is.

Er zijn zelfs zwemplaatsen waar je met paard en hond in mag.

Wij zijn bevoorrecht hier in Drenthe

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:50

Adrija schreef:
AdemoJoey schreef:
Excuses, ik zie nu dat ik een aantal reacties gemist heb!

@ Olympia96; wisselende berichten over het bos van Gasselte dus! Fijn om te horen dat je er alsnog fijn kunt rijden! En ja, het onderhoud.. Als ik zie hoe het hier gaat is het misschien wel een idee om "onszelf" beter op de kaart te zetten; wat zijn bijv. de wensen van ruiters, wat is daar voor nodig, wat doen we zelf. Is er geen ruitervereniging die zich hier over wil ontfermen misschien? Het is namelijk echt doodzonde als alles zometeen ATB en ontoegankelijk voor ruiters is. En ik kan me wel goed voorstellen dat het voor het SBB wel aantrekkelijk is als de gebruikers er naast de lusten ook wat lasten voor dragen.

:j


Als je een gebruikersgroep wilt vormen om routes te onderhouden of je wilt aanmelden voor een gebruikersgroep kan je je melden bij de stichting Paardenroutes Drenthe. Zij hebben de contacten met de terreinbeheerders zoals Staatsbosbeheer. https://paardenprovincie.nl/contact/
Er zijn al verschillende gebruikersgroepen, o.a. voor het Dwingelderveld en Bargerveen. Alleen ligt het wat stil door Corona. Hopelijk is er binnenkort weer meer mogelijk.


Je bent mij voor ;)

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 13:38

@ Adrija; súpergoede tip! Dank je wel!! Ik woon nu nog wat te ver weg, maar ik zou daar zeker wel wat in willen doen, zodra ik in de omgeving woon :j

@ Sok; gewoon uit interesse, maar bij wie boden jullie je hulp aan?

@ Cowgirl; dank voor het delen van jouw ervaring, leuk om te lezen! Ik ben vorig weekend voor het eerst een huisje wezen kijken; 2e Exloërmond. Mijn vermoeden klopt bij mijn gevoel; voor mij te ver weg van het bos, te afgelegen. En ik kreeg ook heel duidelijk dat ik een dorpskern heel prettig zou vinden. Ik bedoel; in het contact met paarden zit een ongeluk in een grote hoek :') :+ Dus wat basisvoorzieningen binnen handbereik zou ik heel prettig vinden, net zoals iets als iets van sociale samenhang en binnen 10 minuten afstand van stal (en meerdere uitwijkmogelijkheden hebben voor als de stal bijv. sluit, dus niet blind staren op 1 stalmogelijkheid). Aangezien de kleinste dorpjes zoals Ees, Eeserveen en Elp dit niet lijken te hebben én ver boven mijn budget zijn (lijken te bestaan uit vrijstaande woningen/boerderijen) vallen deze af. Zo kom ik langzaamaan, met jullie hulp, steeds meer in de buurt van wat voor mij en mijn paard haalbaar/slim is. Moet zeggen dat ik het wel ontzettend spannend vindt, want zo'n verhuizing betekend wel dat mijn netwerk op ruim een uur afstand zit. Dat klinkt niet ver, maar voor de dagelijkse realiteit maakt het zeker wel een verschil. Een dorp die openstaat voor een 'nieuweling' zou dan ook wel prettig zijn :)
Afstand naar het werk heb ik ook zeker meegenomen trouwens. Zelf vond ik 35 minuten lang genoeg, maar dat was gebaseerd op 4 dagen per week, ik verwacht dat ik uiteindelijk misschien 2, soms 3 dagen per week naar mijn werk mag. Schoonoord/Schoonloo ligt op 50 min. afstand van mijn werk. Dat is lang, maar als ik het er vervolgens wel énorm naar mijn zin heb... :D En ik heb de luxe dat ik nu nog niet weg hoef, ik kan mij nog rustig oriënteren en echt afwegen of ik hier goed aan zal doen.
Had je al dat deze regio je aansprak? Of komt dat door dit topic? :D

@ Chinou; ja, Drenthe is echt waanzinnig mooi! Ik heb zelf niet echt de beschikking over mogelijkheden met trailer, dus zoek om die reden het bos echt dichtbij :) Verschilt de bodemgesteldheid erg dan?

@ Rink; Super!!

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:00

Wil je volpension of halfpension? Want tips qua stallen die op stapafstand van het bos liggen zijn er wel, maar is afhankelijk van wat je zoekt. Een huis in Schoonloo of Grolloo zou ik ook leuk vinden maar kan ik niet betalen, komt ook maar sporadisch wat te koop en wordt vaak gekocht door kinderen uit het dorp e.d.

bluebeauty
Berichten: 568
Geregistreerd: 12-06-05

Re: Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:30

Valtherbos! Rij ik altijd. Niet heel groot, maar wel een mooi bos.

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 14:36

@ har166; dat is goed om te weten. Dan raak ik niet te teleurgesteld als er lange tijd niets aangeboden wordt of ver boven budget. Dan denk ik dat ik mij (in grote lijnen) vooral ga richten op Schoonoord, misschien Borger :)

Qua half/volpension, dat vind ik wat lastig te zeggen, ik geloof dat dat per stal verschilt wat het inhoudt? Helaas zit mijn paard op verschillende manieren in de lappenmand (sinds woensdag is er duidelijk geworden dat zijn been op de foto moet, dus dinsdag waarschijnlijk wat meer duidelijkheid), dus het is nog even afwachten wat hij precies nodig heeft. Zoals ik het nu inschat;
- dagelijks minimaal 8 uren weidegang in een kudde, alle seizoenen. Al krijg ik wel de indruk dat veel paarden in de winter op een paddock komen?
- stal minimaal 3x4
- buitenzetten/binnenhalen
- minimaal 2x daags voeren
- altijd toegang tot water
- onbeperkt goed hooi op stal en als weide 'op' is
- goede en verlichte bak
- goede en verlichte round-penn
- zadelkast
- minimaal een tuinslang om wondjes e.d. uit te kunnen spoelen
- ten alle tijden toegang tot je paard
- eigen instructrice, dierenarts, hoefsmid welkom op stal

Mijn paardje staat op speciaal voer, dus dat zal ik zelf aanleveren en wil ik ook prima dagelijks klaarzetten. Zelf uitmesten is ook geen probleem :) Ik zie nu trouwens dat diensten en faciliteiten wat door elkaar lopen in mijn rijtje, maar het geeft misschien wel een beetje een totaalbeeld :+

Ken jij pensionstallen die hierbij in de buurt komen?

@ Bluebeauty; is dat het bos onder Klijndijk?

bluebeauty
Berichten: 568
Geregistreerd: 12-06-05

Re: Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:37

Ja klopt!

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 14:38

@ Bluebeauty; dank! Ziet er nog best groot uit vanaf de kaart!

bluebeauty
Berichten: 568
Geregistreerd: 12-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:40

Een rondje is 10-13 km omgeveer. Maar ik heb ook wel een zo zigzaggend het bos doorgereden, dat ik op 25 km uitkwam.

Er zit daar trouwens een pensionstal in de buurt. Wel 2 x een weg oversteken. Stal mantingh aan de emmerhoutstraat in Emmen
Paarden staan veel buiten. Voor de rest weet ik niet zeker of ze aan de rest van je “eisen” voldoen

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:04

Cowgirl schreef:
har166 schreef:
Er zijn praktisch geen starterswoningen in Grolloo/Schoonloo, je zult het meeste kans maken in Borger. Daar beginnen de prijzen nu rond 160.000. Gekke markt natuurlijk. Qua stalling ligt het eraan wat je zoekt aan faciliteiten, de stallen die je nu noemt hebben sowieso een wachtlijst/zijn vol. Ik zou gewoon een dagje rondtoeren en stallen bezoeken ( op afspraak) en kijken wat je aanspreekt. De kosten liggen zo tussen de 150 voor half pension en 300 volpension in deze regio.


Dit wil ik je ook aanraden.

Ga een weekendje die kant op en doe een rondje stallen. Zo heb ik het ook gedaan.
Mijn eerste planning was om in Assen te gaan wonen. Ik kan niks kopen dus ben afhankelijk van huur.
Ik ben 1x zelf in Assen geweest en heb toen de omgeving verkend. Ik was erg enthousiast over de regio balloo en had mijn stal al uitgezocht :P . OOk leuke wijk gevonden waar ik wel wilde wonen als daar wat vrij zou komen. Daarna ben ik nog een keer met een vriendin in Assen geweest. Die had daar een tijdje gewoont en we konden logeren bij een kennis. We hebben assen nog wat verder bezocht en zijn naar Westerbork geweest.
Maar toen er nieuw werd gebouwd in Norg kon ik daar eigenlijk niet om heen. Ik was er nog nooit geweest en heb pas na het uitzoeken van mijn woning het plaatsje bezocht. Een half jaar later toen de bouw vorderde ben ik weer 2 dagen geweest en heb ik stallen bezocht.

Vooral als je in de omgeving een huis wilt hebben zou ik zeker de plaatsjes gaan bekijken. Kijk ook even verder dan alleen je paard. Zijn er voldoende voorzieningen zoals sport, scholen, supermarkt, afstand naar je werk.

Ik moet eerlijk zeggen dat de regio waar je graag heen wilt mij inmiddels ook erg aanspreekt. :D
Nou wie weet ooit nog eens in de toekomst. 8-)


Norg is een mooi dorpje om te wonen :j

En regio Balloo trok mij ook heel erg aan , ik had dan de mazzel dat het paard wat ik kocht al in Balloo stond en daar ook kon blijven staan. Het is er heerlijk rustig ( oké , nu door corona niet meer zo , maar ik verwacht dat in de toekomst met name doordeweeks dat weer helemaal goed moet komen). Ik ben regelmatig alleen op stal , en heb de bak eigenlijk ook altijd voor mijzelf. Nu sta ik op een kleinschalige pensionstalling in een rustig dorpje met veel uitrijmogelijkheden. Ik wil hier eigenlijk nooit meer weg , ook super tevreden met de stalling en stalgenoten.

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 15:10

@ Bluebeauty; dank voor de info! Dat is een behoorlijk eind!
Emmen is denk ik wel iets te ver uit de richting voor mij :)

@ Zebrastreep; wat fijn om te lezen dat jullie zo goed op je plek zijn! Zo'n stalling is goud waard! Sta jij toevallig op stal Dolfing? Die kwam ik net tegen, leuke recensies ook. Veel (of alleen maar?) Fjorden?

Bestaat stal Dureza eigenlijk nog? Of geven die alleen nog maar lessen?

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:27

Dureza zat bij het hippisch centrum grolloo. Dat bedrijf vehuurt nu niet meer per box en nu zitten er dus meerdere ' bedrijfjes ' in. Maar als je je zinnen op Schoonoord hebt gezet dan is de Horperhoeve misschien wel wat.

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 15:34

Ja, HRC de Knollegruun en Horperhoeve staan (voor zover ik nu kan inschatten) op de 1e 2 plaatsen qua voorkeur...:D Het kriebelt enorm! Ben zo nieuwsgierig! Wie weet ga ik weleens een lesje nemen bij de Knollegruun.. *D En ik ga uiteraard bij beide stallen (op afspraak) even kijken!

Is er ook iemand die ervaring heeft met Alles Puur Paard in Wezuperbrug?

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:51

AdemoJoey schreef:
@ Bluebeauty; dank voor de info! Dat is een behoorlijk eind!
Emmen is denk ik wel iets te ver uit de richting voor mij :)

@ Zebrastreep; wat fijn om te lezen dat jullie zo goed op je plek zijn! Zo'n stalling is goud waard! Sta jij toevallig op stal Dolfing? Die kwam ik net tegen, leuke recensies ook. Veel (of alleen maar?) Fjorden?

Bestaat stal Dureza eigenlijk nog? Of geven die alleen nog maar lessen?


Ja klopt , ik sta bij stal Dolfing.

Nee er zijn niet alleen maar Fjorden aanwezig op stal. Zelf heb ik wel 2 Fjorden en ze zijn wel het meeste aanwezig. Vaak wel koudbloeden , maar ook een aantal warmbloed paarden. Het is allemaal wel vrij gemixt. Mijn oudere Fjord staat ook in een gemengde kudde met 3 ander Fjorden , haflingers , Fries , kruising trekpaard en een warmbloed paard ( ras weet ik even niet :')

Mijn andere jonge paard staat in de opfok met wel nu alleen maar Fjorden of kruising Fjord.

Stalpaarden zijn er ook een aantal Fjord maar staan nu ook wel meer andere rassen bij.

Het is alsnog wel heel divers. Staleigenaren zelf hebben wel alleen maar Fjorden natuurlijk.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:02

Fjordenmensen zijn wel heeeeellllll gezellig *\o/* *\o/* :D :D

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:48

Cowgirl schreef:
Fjordenmensen zijn wel heeeeellllll gezellig *\o/* *\o/* :D :D


*\o/* Die was ik nog vergeten.

Overigens houden Fjorden ook wel van goed gezelschap.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:58

Ik zal mijn ervaring ook nog even voor je delen, ik ken het bos tussen exloo en Borger/buinen erg goed en je kan daar lang rijden.
Ik was vorig jaar opzoek naar een huis in Borger, vind het een erg leuke plaats. Ben terecht gekomen in Gasselte. Ook erg leuk, en dit huis paste me goed. Achteraf blijkt dat het ook nog eens een heerlijke en gastvrije buurt is.
Het bos van gaselterveld is ook erg groot dus genoeg ruimte.
Mijn paarden staan in Schoonloo bij fhhorses, all in. Wel echt een dressuurstal, maar aan het bos, je kan zonder een weg over te moeten het bos in. En top verzorging.
Ik heb ook nog even bij stal haikens gestaan in papenvoort, ook aan het bos en mooie stal met veel faciliteiten.
Beekdal was ook een optie geweest, maar ik train gewoon heel fijn bij fhhorses. En daarom mijn keuze.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:16

AdemoJoey schreef:
@ Sok; gewoon uit interesse, maar bij wie boden jullie je hulp aan?

Bij de boswachter zelf, zowel in person als via de mail! Nooit meer iets op gehoord helaas. Al klonk hij altijd wel enthousiast, het zijn super aardige en betrokken mensen van SBB. Daar ligt het absoluut niet aan! :D

Volgens mij verzuipen ze daar vooral in het extra werk door alle surveillances, parkeerissues oplossen en opruim- en onderhoudswerkzaamheden rondom het Gasselterveld..

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:39

gewoonmarie schreef:
Ik zal mijn ervaring ook nog even voor je delen, ik ken het bos tussen exloo en Borger/buinen erg goed en je kan daar lang rijden.
Ik was vorig jaar opzoek naar een huis in Borger, vind het een erg leuke plaats. Ben terecht gekomen in Gasselte. Ook erg leuk, en dit huis paste me goed. Achteraf blijkt dat het ook nog eens een heerlijke en gastvrije buurt is.
Het bos van gaselterveld is ook erg groot dus genoeg ruimte.
Mijn paarden staan in Schoonloo bij fhhorses, all in. Wel echt een dressuurstal, maar aan het bos, je kan zonder een weg over te moeten het bos in. En top verzorging.
Ik heb ook nog even bij stal haikens gestaan in papenvoort, ook aan het bos en mooie stal met veel faciliteiten.
Beekdal was ook een optie geweest, maar ik train gewoon heel fijn bij fhhorses. En daarom mijn keuze.


De 2 stallen die zij aanraad kan ik je ook van harte aanbevelen!

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:47

In zeegse en omgeving kun je ook prachtig rijden op zandpaden/in bos. Wel heel toeristisch dus vaak mensen die er wandelen etc. In die omgeving zitten ook wel een aantal pensionstallen.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:02

Waar kom je nu vandaan TS? Ik moet zo lachen om je vraag naar goede/slechte buurten ;-)

Ik heb in Schoonoord gewoond. Dat vind ik geen aanrader. Schoonloo weer wel :-)

Woningen zijn een drama hier in de omgeving. Zoek je huur of koop?


De bossen waar je naar neigt zijn mooi. Heb er ook jaren gereden.

Ik ken de bossen die je noemt Sok. Rij er inmiddels ook al 10 jaar. Sbb is heel verschillend per regio. Dat klopt. Maar aan de atb-ers doen zelf onderhoud. En dat zie je.
Doelgroep atb of ruiter is anders. Zeker als het gaat om zelf handen uit de mouwen steken. Dan zijn ruiters niet actief maar roepen ze wel vaak heel hard.

Texas02

Berichten: 4605
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Welk bos in Drenthe het mooist/meest paardvriendelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 21:37

Hoe lang doe je ongeveer over een rit over het Dwingelderveld als je één van de routes volgt?

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 09:52

@ Zebrastreep en Cowgirl; dat klinkt wel heel gezellig!

@ gewoonmarie; wat ontzettend fijn om te lezen dat je zo op je plek bent in Gasselte! FHHorses was ik inderdaad tegengekomen, maar hun site verwijst naar FB en daar kan ik niet zoveel informatie vinden. Ik hoop zelf western te kunnen gaan rijden, ik weet niet hoe ze daar tegenover staan? Hun locatie klinkt wel top!
Stal Haikens klinkt ook goed! Dat is wel een stal om voor mijzelf in de gaten te houden :) En stal Beekdal staat inderdaad ook op mijn lijstje :) Dank je wel!!

@ Sok; het is eigenlijk best goed om te horen dat het niet zozeer desinteresse is, maar meer dat ze misschien wat overweldigd zijn door alles wat moet gebeuren. Het klinkt wel alsof er een basis voor samenwerking zou kunnen zijn :)

@ Rink; dank je wel voor jouw bevestiging! Hartstikke fijn!

@ ElinaSK; Zeegse kende ik nog niet! Dank voor jouw tip!

@ Olympia96; hahaha nou ik woon bij Drachten en ken ook Leeuwarden goed, maar bij beide heb je echt wel buurten/plekken waar ik minder graag zou willen wonen. Er zijn bijv. plekken met veel drugsgebruik/dealen, geweld, inbraak, intimidatie, brandstichtingen e.d. Ik woon zelf trouwens op een geweldig plekje hoor! Maar met het oog op de toekomst zoek ik wel wat anders :) Als ik naar Drenthe ga verhuizen, dan zal ik dat in mijn eentje gaan doen, ik ga dan alleen wonen en laat eigenlijk mijn netwerk achter. Hartstikke spannend. Dus een rustige, gezellige, veilige buurt vind ik voor mezelf heel belangrijk :o Aangezien je moest lachen :+; hebben jullie niet zoveel buurten die om die redenen minder prettig zijn? En vanwaar vond je Schoonoord niet zo prettig? Wat maakt Schoonloo leuker? Ik begreep van iemand anders dat Schoonloo vooral huizen/boerderijen hebben die ver boven 200.000 zitten?
En hoezo zijn de woningen drama? Komt er weinig vrij? Of zoals iemand anders zei; ze gaan naar de volgende generatie? Sorry voor de vele vragen, maar ik ben oprecht geïnteresseerd en ik heb het idee dat jij uit ervaring kunt vertellen. Mag uiteraard ook in PB hè!

@ Texas02; ik heb helaas geen antwoord op jouw vraag, misschien iemand anders wel :)