Strandritten in Den Haag (Kijkduin)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Strandritten in Den Haag (Kijkduin)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 23:01

Hey, ik ga deze zomervakantie op vakantie naar Den Haag voor een weekje of langer. Ik ga naar Kijkduin, waar precies weet ik niet.

Maar weet iemand een leuke manege die daar strandritten organiseerd voor mensen buitenaf? In een groep is gewoon prima hoor :) Wij zijn met 2 ruiters dus het moet wel mogelijk zijn met meer dan twee (één huishouden). En hoe zit alles met de corona etc? Gaan de ritten dan door?

Ik heb zelf een aantal jaar rijervaring en ook 2 eigen paarden dus dat moet goedkomen ! Maar hoe zitten de maneges met leeftijden en de tarieven? Degene die met mij meegaat is jonger (12).

Ik heb zelf even gekeken en vond deze maneges:
- Manege Berestein
- Manege de Wildhoef
- Ruiter recreatie centrum Noordland
- Manege Jonker
- Manege El Sham

Heeft iemand ervaringen met deze, en bestaan ze überhaupt nog?

QuarterSpook

Berichten: 44
Geregistreerd: 11-11-19

Re: Strandritten in Den Haag (Kijkduin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:14

Ik ga zondag naar manege Noordland met nog 2 meiden, waarvan 1 14 jaar. Tot nu toe doen ze alleen privé ritten ivm de coronamaatregelen. Ik zal wel laten weten hoe het was.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Strandritten in Den Haag (Kijkduin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:40

http://www.defriezenhendrikse.nl/

Je zou eventueel hier nog kunnen kijken, of ze in die periode dat jij er bent ritten aanbieden/nog plek hebben. Ze zitten in Wassenaar

xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 11:49

DewiRox schreef:
http://www.defriezenhendrikse.nl/

Je zou eventueel hier nog kunnen kijken, of ze in die periode dat jij er bent ritten aanbieden/nog plek hebben. Ze zitten in Wassenaar

Doen die ook aan strandritten (van buitenaf)? Want dan zal ik even contact met ze opnemen, de vriendin die meegaat is gek op Friese paarden :j

@QuarterSpook, dat zou heel fijn zijn! Laat maar weten :D

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Strandritten in Den Haag (Kijkduin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:51

Dat doen ze zeker. Een aanrader!

QuarterSpook

Berichten: 44
Geregistreerd: 11-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:42

xsheila06 schreef:
@QuarterSpook, dat zou heel fijn zijn! Laat maar weten :D


Ik ben geweest vandaag. Veel door de duinen gereden met 2 maal een galopje door de duinen. Het strand mag alleen bij 's gravenzande en niet bij Hoek van Holland (per 1 mei pas na 19:00 uur).
Op de terugweg een stukje strand meegepakt. Veelal gestapt en wat gedraafd.
Galopperen doen ze niet (meer) op het strand, omdat de paarden daar heet van werden.

De paarden waren allen niet bang voor vliegers, surfers, blowkarten, springkussens etc. Echt bomproef.
In de duinen konden ze wel wat heter worden, zeker als ze wisten waar er gegaloppeerd werd.

Pony waar mijn schoonzusje op zat schrok wel veel van mensen, kinderen oid. Waar ik op zat was braaf, maar moest wel heel de tijd ingehouden worden. Hij wilde graag in galop en voorbij de leider.

We mochten ook niet naast elkaar rijden, maar allen achter elkaar.

Kortom: wil je galopperen op het strand? dan kan dat helaas niet bij manege Noordland. Verder was het een rustige rit en kwamen precies op tijd weer aan op de manege.

Lotsemmie
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:23

Heb je bij Manege nood Holland de rustige of de pittige dit gedaan? Ik wil daar misschien een pittige strandrit gaan maken maar wil wel het liefst in rengalop over het strand.

ikkedus
Berichten: 3272
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Strandritten in Den Haag (Kijkduin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:27

Berestein en El Sham zouden ook wel moeten lukken denk ik. Moet je misschien eerst even een les meepakken in de bak. Gewoon even bellen. El sham dlzit dichter bij het strand en ook bij een strand waar je überhaupt wat vaker op mag met paard ( denk ik).
De Wildhoef doet dit sowieso niet.